Mám trochu delší životní zkušenost z EV, za šest let dvě služební a jeden koupený, celkem najeto přes 250 tisic km plus žena a syn dalších cca. 20 tisic. A souhlasím s autorem, pokud člověk bydlí tak že můze i nabíjet, idealně ve vlastním RD, tak je dnes EV ideální volba. Ceny nových vozů se srovnávají, provozní náklady jsou u EV výrazně nižší, na 100 tisic najetých km je úspora za palivo a servis přes 200 tisíc Kč.
Stejná zkušenost (teda nemám najeto 250 tis, ale už jsme vyměnili s manželem oba spalováky za EV) A navíc to pohodlí.
Tak si své jméno nechte a ostatní nechte na pokoji.
Já bych si ho ráda nechala. A taky bych ráda rozhodovala o tom, co napíšu do inzerátu. Jenže neuvěřitelný tlak feministických organizací, kteří perfektně vědí, jak nás ženy chránit před zlými muži ohýbáním našeho rodného jazyka mi v tom dost omezuje. Apelování na svobodu u těchto diskuzí končí s tím, že "bude to podle nás" a nebo si to s vámi vyřídíme. Tyhle spory nezačínají ti, co si chtějí nechat jméno, ale ti, co ostatní přesvědčují, že převzít tradičně jména manžela s koncovkou ová je vlastně potupné. Já jen říkám, že se mi ten nátlak vůbec nelíbí a vidím tendenci k podobným šílenostem, jako když někomu vadí v čítance básnička o mamince. A musí se ozvat zejména ženy, protože muži v této diskuzi v obrovské nevýhodě.
Feminismus prece neni o povinnem znasilnovani jazyka a sikanovani zamestnavatelu s inzeraty na uradu prace! Na jednu mnoho slov o toleranci, na druhou stranu narizovani, co smim a nesmim psat.
A predstavte si, ze jsou zeny, ktere podobne oslovovani neodrazuje, ale rve jim usi prznenim jazyka, protoze chapou, ze v cestine maskulinni forma muze znamenat obe pohlavi. Fakt nechci byt hostka, jsem host. Nemam problem o sobe rict, ze jsem inzenyr nebo ucitel fyziky a pritom se citim byt zenou. Jsem rada Kucerova, protoze rada ctim zvyky predku a prijetim manzelovo jmena davam tak najevo, ze jsme rodina. A necitim se jako neci majetek.
Stejně mi to připadá celé jako řízený "odstřel" Bartoše. Původní předpoklad, který měl Bartoš k dispozici 6/2023-7/2024, nový odhad 2024-2028.
Mozna si to spatne pamatuju, ale netvrdil sam Bartos, ze se to stihme a odklad neni potreba? Vzdyt zejmena hejtmani tlacili na to, aby se to minimalne o rok odlozilo a pirati si prosadili, ze se termin posouvat nebude.
Dávat takovou úlohu třeťákům je zase jednou zločin, jakých jsou ve školství tuny.
Pro chytrá děcka dobrý hlavolam - ale ostatním (a to ne nutně hloupým) je taková úloha k ničemu dobrá, nic nepodporující. (Podotýkám, že posledních 31 let učím matiku na jednom gymplu - takže si troufnu říct, že o tom něco vím.)
Já taky učím matematiku na SŠ a předtím na základce a přijde mi to pro třeťáky dobré. Co matematika může děti naučit (kromě mechanického počítání), je přemýšlet a hledat řešení. Pokud to cvičení byla součást nějakého jiného úkolu a nebo předtím řešili něco podobnému ( což předpokládám ), tak se mi to moc líbí. Pravděpodobně se k tomu něco dozvěděli ve škole a není to tak, že mají jen tohle.
Mně vyšly výsledky:
🙂
Jiné výsledky? :-)
Já bych to napsala stejně, u prostřední bych asi dala 1
Sorry, jenže ta kampaň není "Zastaňte se ženy, kterou někdo obtěžuje", ale "Neobtěžujte ženy". A to je dost rozdíl. A mi stydno z toho, že jsou primárně i muži v mém okolí (synové, manžel, táta) vlastně podezříváni z toho, že to dělají. Je to stejně urážlivé jako nápisy v německých obchodech "Češi nekraďte".
Ano, elektromobil jako druhé auto do rodiny je nesmysl. Vyplatí se už jako první auto do rodiny 🙂 Zase jeden článeček od autora z okruhu Autofora, který s BEV nejspíše nic nenajezdil a recykluje jen stále omílané fráze.
Nesouhlasím, není to nesmysl. Naopak, je to velmi praktické a pohodlné. My máme první i druhé auto EV (denní dojíždění 50km tam a zpět, panely na střeše)
Máte detail? Mě by to zajímalo, protože jsem se nedávno dohadoval s jedním "petrolhedem" a na výrobu benzínu, jeho distribuci a skladování se jen smál, že to je prý konspirační nesmysl. Podle mě když vezmu nejen náklady na elektřinu, která musí být ve stovkách MW co se týče rafinérie, tak i náklady na logistiku musí být obří, kamiony, spálená nafta, externality jako čas, skladování apod, musí být prostě obří. Kdežto elektřina je nákladově závislá pouze na distribuci EDG a výrobě což je energetický MIX ČR A to je rozhodně velký argument, proč by měl být benzín enviromentálně dražší nákladnější jako obecná komodita a to nemluvím o ekologii.
Ještě to nemáme hotové. Jsou to ale průměry a často odhady. Je rozdíl, pokud ropu ženete ropovodem a nebo posíláte lodí atd. Celkově se tak energetická náročnost výroby 1 litru benzínu pohybuje podle odhadů v rozmezí 2,2 až 4,0 kWh na litr benzínu. Celková uhlíková stopa výroby 1 litru benzínu je v rozmezí 0,9 až 2 kg CO₂. Nejhorší je rafinace a paradoxně doprava z rafinérky do benzínky, to je většinou po silnici a malém množství. Snažíme se porovnat EV a benzíňák, takže se snažíme započítat i výrobu baterie a na druhé straně výrobu paliva. Ale i vzhledem k účinnosti motorů od několika málo desítek ujetých kilometrů vyhrává jednoznačně EV (a to přiom se ta baterie může zrecyklovat, spálený benzín už nikdo nenahradí)
Tady je zase vidět, jak jsou češi odborníci na všechno. Už by nějaký Čech měl být ředitelem zeměkoule.
Pokud řeknu, že je něco dobré, nebo špatné, tak také musím říct k čemu.
Ano mám EV. Miniaturní dvojmístné s vyhovujícím kufrem. Před tím jsem měl normální velké auto.
A teď důvod. Mám to kde nabíjet. Do práce to mám 25km, do obchodu 16. Do velkého města to mám 42km. Dlouhé trasy nepotřebuji jezdit. A když tak jednou za rok a to si auto půjčím. Jednou za 3 dny to píchnu do zásuvky.
No a za poslední, chtěl jsem vyzkoušet jaké to je mít EV. A celkem se mi to líbí.
Za mně spokojenost, ale pokud bych musel jezdit dlouhé trasy, tak bych do toho nešel, to dá rozum.
A proč byste nešel? Do práce to máme o kousíček déle než vy. Máme jako hlavní rodinné auto EV a teď nahrazujeme druhé auto - benzíňák - dalším EV. S benzíňákem nikdo nechtěl jezdit a o elektrické auto jsme se přetahovali. Tchyně bydlí na druhém konci republiky 300 km daleko a občas se za ní pochopitelně jezdí. V létě jsme jeli s dětmi několikadenní poznávací cestu po Polsku a i za veřejné dobíjení na cestách jsme dali méně než za benzín. Nijak nás dlouhé cesty neomezují (ale jezdíme pouze po Evropě) a naše auto ujede na nabití 400-500km.
Dotaz na odborníky - jak lze tlačítkem odpojit FV panel od napájení?
Na panelu zespoda mate specialni optimizer (takova mala krabicka), ktery pokud ztrati spojeni s druhou stranou od stridace (napriklad srisknutim tlacitka) rozpoji panel od kabelu. Problem je, ze je to poruchovy dil a za par let vyvstane nutnost vlezt na strechu, odmontovat panely a vymenit. Ceka se na lepsi technicke reseni, ale od 10kW to firmy bohuzel spravne musi montovat.
Měla jsem tři děti ve waldorfské. Postupně prchly všechny do běžné školy a byly blažené. Dostaly několik měsíců na to, aby se doučily, co waldorfští poněkud opomíjeli učit (řeči o tom, ve kterých ročnících je učivo srovnané s obyč, školami byly jen plané plky). Taky přestaly vyžadovat volna z důvodů nechuti jít do školy a byly překvapené, že s učiteli se dá i diskutovat. Takže moje děti měly smůlu na waldorfskou, ale štěstí na tu běžnou.
Můžete narazit na špatného waldorfského učitele, ale že by to bylo ve třech ročnících po sobě, omlouvám se, ale tomu nevěřím. Z mé zkušenosti je to spíše naopak. Na prvním stupni mají děti na klasice více "tvrdých znalostí" a méně těch měkkých dovedností, na druhém stupni se přelije a v osmičce a devítce bych už sázela na waldorfské. (zejména vědy - pochopení matematiky, fyziky, principům chemie nebo přírodovědy) Nebavím se tu o nějakém nabiflování nepoužitelných znalostí, ale pochopení a schopnosti získané znalosti použít. U mladšího syna jsem na konci druhé třídy, když nebyl schopný napsat dopis z tábora, váhala, jestli waldorf není špatně (v porovnání se staršími dětmi), ale vytrvala jsem a po letech jsem jen vrtěla hlavou a omlouvala se v duchu učitelkám, že jsem nevěřila. Mám v rodině slečnu, která v osmičce přešla po přestěhování z klasiky na waldorf (do té doby samé jedničky, premiantka třídy). První byla dost vyděšená, že není nejlepší (nedávala třeba dřevořezbu a děsilo jí, že matematice a fyzice se chce po ní přemýšlet) a zvažovala přechod zpátky na klasiku, ale nakonec tam zůstala a místo plánovaného gymplu dala přihlášku na wal. lyceum. (Jako vejšku plánuje matfyz.)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tushar dneska vypadal skvěle! Škoda, že byl tak smutný.