Víte, já najezdím ročně okolo 40 000 km. Tyhle debaty sleduju poměrně dlouho, a tak jsem si jednou sedl, prošel si svoje jízdy za rok, a zjistil jsem toto:
Z těch 40 000 km ujedu asi 6 000 km na trasách okolo 200 km a delších. Plus asi 3 000 km každý rok do Paříže. Zbylých cca 30 000 km ujedu na trasách +- 100 km. Mám jistič 3x32 A, teoreticky tedy můžu doma dobíjet přes noc výkonem asi 15 kW. To by mi pokrylo všechny jízdy v rámci těch 30 000 km + polovinu z těch 6 000 km. Celkem tedy 33 000 km.
U pumpy bych přitom neztratil ani minutu. Spočítejte si, kolikrát MUSÍTE k té pumpě Vy a kolik tam strávíte času, než ujedete těch 33 000 km.
Druhou polovinu z těch 6 000 bych dobil "na druhé straně", protože když někam jedu 200 km, není to proto, abych se tam otočil na patě a jel zase hned zpátky. Navíc dvě třetiny z těch jízd jsou jízdy na chalupu, kde tedy můžu zase dobíjet bez ztráty jediné minuty. A ani když bych nabíjel jinde, žádný čas neztratím, protože když něco vyřizuji, obědvám, auto se by se nabíjelo.
Takže ve finále jediným "problémem" by byla ona cesta do Paříže. Je to po dálnici, elektromobil tohle vyloženě nemá rád, při rychlosti okolo 130 km/h se rychle vybíjí, takže by se muselo zastavovat často. Aspoň takové 4, možná 5 zastávek po cca 40 minutách, to je asi 3 hodiny navíc. A cestou zpátky taky. Tedy zatímco Vy byste to dal za zhruba poloviční dobu.
Takže tady byste byl lepší. A mohl byste mít radost. Jenomže pro mě by těch 6 hodin bylo jediných 6 hodin, které bych strávil u pumpy kvůli dobíjení - za celý rok.
Kolik hodin ročně strávíte u pumpy Vy?
Jezdím tak 30 tis za rok, delší trasy po dálnici zhruba jednou měsíčně, zbytek okolo 100km za jednu jízdu. Já se přiznám, že jsem nikdy u auta neřešila na dálnici spotřebu při vyšší rychlosti, jedu tak rychle, jak potřebuji. Nikdy jsem neřešila ani klimatizaci a nebo jiná obvyklá tvrzení, proč je nepraktické jezdit s EV po dálnici nebo v létě chladit nebo v zimě topit. Naopak protože nemám garáž, tak ráno nastupovat do rozmrazeného vyhřátého auta je fakt praktické. Ale každý si jezděte s čím chcete, jen nevykládejte nesmysly, jak je EV nepraktické. Není to pravda, je to moc příjemné a výrazně levnější než se spalovákem.
Mám technickou poznámku/dotaz: JAK se docílí toho, aby dítě, které první třídu nezvládlo, opakovalo ročník? V současné době do učitel doloží známkami - dítě má nedostatečné nebo N (nehodnocen - pokud se výkon úplně vymyká hodnocení). Pokud nebude mít učitel známky, aby rodiči (a ev. PPP) doložil, že by si dítě mělo první ročník zopakovat...JAK toho dosáhne? Přitom právě první ročník je ten, kde má propadnutí (zopakování ročníku) ten úplně největší smysl. protože v 1: třídě se učí základní dovednosti - číst a psát. V druhé třídě už s ním nikdo slabikovat a procvičovat písmenka nebude...tam už se předpokládá, že toto děti umí. Dítě, které za 1. ročník nezvládlo funkční čtení, se ve školní docházce prostě ztratí. Bude zaostávat už pořád, nebude zvládat, stíhat, rozumět. Čili - jak se taková situace bude řešit? Odpověď by mne opravdu moc zajímala.
Hodnotime jen slovne i na stredni, neni to problem. V SVP (ktery ma kazda skola) jsou dane vystupy z kazdeho predmetu na konci roku, pokud je zak vetsinove nesplnuje, tak se do hodnoceni napise, co nesplnil a ze celkove neprospel. To prece neni zadny rozdil oproti znamce, jen ze slovniho hodnoceni je jasne, proc neprospel. A pokud muze propadnout a nebo byt dokonce na stredni vyloucen (za 3x neprospel nemuze uz delat ani opravky), tak proste propadne. To prece nema se znamkami nic spolecneho, zak propadne kvuli nedostatku znalosti, ne kvuli znamkam.
Mám trochu delší životní zkušenost z EV, za šest let dvě služební a jeden koupený, celkem najeto přes 250 tisic km plus žena a syn dalších cca. 20 tisic. A souhlasím s autorem, pokud člověk bydlí tak že můze i nabíjet, idealně ve vlastním RD, tak je dnes EV ideální volba. Ceny nových vozů se srovnávají, provozní náklady jsou u EV výrazně nižší, na 100 tisic najetých km je úspora za palivo a servis přes 200 tisíc Kč.
Stejná zkušenost (teda nemám najeto 250 tis, ale už jsme vyměnili s manželem oba spalováky za EV) A navíc to pohodlí.
Tak si své jméno nechte a ostatní nechte na pokoji.
Já bych si ho ráda nechala. A taky bych ráda rozhodovala o tom, co napíšu do inzerátu. Jenže neuvěřitelný tlak feministických organizací, kteří perfektně vědí, jak nás ženy chránit před zlými muži ohýbáním našeho rodného jazyka mi v tom dost omezuje. Apelování na svobodu u těchto diskuzí končí s tím, že "bude to podle nás" a nebo si to s vámi vyřídíme. Tyhle spory nezačínají ti, co si chtějí nechat jméno, ale ti, co ostatní přesvědčují, že převzít tradičně jména manžela s koncovkou ová je vlastně potupné. Já jen říkám, že se mi ten nátlak vůbec nelíbí a vidím tendenci k podobným šílenostem, jako když někomu vadí v čítance básnička o mamince. A musí se ozvat zejména ženy, protože muži v této diskuzi v obrovské nevýhodě.
Feminismus prece neni o povinnem znasilnovani jazyka a sikanovani zamestnavatelu s inzeraty na uradu prace! Na jednu mnoho slov o toleranci, na druhou stranu narizovani, co smim a nesmim psat.
A predstavte si, ze jsou zeny, ktere podobne oslovovani neodrazuje, ale rve jim usi prznenim jazyka, protoze chapou, ze v cestine maskulinni forma muze znamenat obe pohlavi. Fakt nechci byt hostka, jsem host. Nemam problem o sobe rict, ze jsem inzenyr nebo ucitel fyziky a pritom se citim byt zenou. Jsem rada Kucerova, protoze rada ctim zvyky predku a prijetim manzelovo jmena davam tak najevo, ze jsme rodina. A necitim se jako neci majetek.
Stejně mi to připadá celé jako řízený "odstřel" Bartoše. Původní předpoklad, který měl Bartoš k dispozici 6/2023-7/2024, nový odhad 2024-2028.
Mozna si to spatne pamatuju, ale netvrdil sam Bartos, ze se to stihme a odklad neni potreba? Vzdyt zejmena hejtmani tlacili na to, aby se to minimalne o rok odlozilo a pirati si prosadili, ze se termin posouvat nebude.
Dávat takovou úlohu třeťákům je zase jednou zločin, jakých jsou ve školství tuny.
Pro chytrá děcka dobrý hlavolam - ale ostatním (a to ne nutně hloupým) je taková úloha k ničemu dobrá, nic nepodporující. (Podotýkám, že posledních 31 let učím matiku na jednom gymplu - takže si troufnu říct, že o tom něco vím.)
Já taky učím matematiku na SŠ a předtím na základce a přijde mi to pro třeťáky dobré. Co matematika může děti naučit (kromě mechanického počítání), je přemýšlet a hledat řešení. Pokud to cvičení byla součást nějakého jiného úkolu a nebo předtím řešili něco podobnému ( což předpokládám ), tak se mi to moc líbí. Pravděpodobně se k tomu něco dozvěděli ve škole a není to tak, že mají jen tohle.
Mně vyšly výsledky:
🙂
Jiné výsledky? :-)
Já bych to napsala stejně, u prostřední bych asi dala 1
Sorry, jenže ta kampaň není "Zastaňte se ženy, kterou někdo obtěžuje", ale "Neobtěžujte ženy". A to je dost rozdíl. A mi stydno z toho, že jsou primárně i muži v mém okolí (synové, manžel, táta) vlastně podezříváni z toho, že to dělají. Je to stejně urážlivé jako nápisy v německých obchodech "Češi nekraďte".
Ano, elektromobil jako druhé auto do rodiny je nesmysl. Vyplatí se už jako první auto do rodiny 🙂 Zase jeden článeček od autora z okruhu Autofora, který s BEV nejspíše nic nenajezdil a recykluje jen stále omílané fráze.
Nesouhlasím, není to nesmysl. Naopak, je to velmi praktické a pohodlné. My máme první i druhé auto EV (denní dojíždění 50km tam a zpět, panely na střeše)
Máte detail? Mě by to zajímalo, protože jsem se nedávno dohadoval s jedním "petrolhedem" a na výrobu benzínu, jeho distribuci a skladování se jen smál, že to je prý konspirační nesmysl. Podle mě když vezmu nejen náklady na elektřinu, která musí být ve stovkách MW co se týče rafinérie, tak i náklady na logistiku musí být obří, kamiony, spálená nafta, externality jako čas, skladování apod, musí být prostě obří. Kdežto elektřina je nákladově závislá pouze na distribuci EDG a výrobě což je energetický MIX ČR A to je rozhodně velký argument, proč by měl být benzín enviromentálně dražší nákladnější jako obecná komodita a to nemluvím o ekologii.
Ještě to nemáme hotové. Jsou to ale průměry a často odhady. Je rozdíl, pokud ropu ženete ropovodem a nebo posíláte lodí atd. Celkově se tak energetická náročnost výroby 1 litru benzínu pohybuje podle odhadů v rozmezí 2,2 až 4,0 kWh na litr benzínu. Celková uhlíková stopa výroby 1 litru benzínu je v rozmezí 0,9 až 2 kg CO₂. Nejhorší je rafinace a paradoxně doprava z rafinérky do benzínky, to je většinou po silnici a malém množství. Snažíme se porovnat EV a benzíňák, takže se snažíme započítat i výrobu baterie a na druhé straně výrobu paliva. Ale i vzhledem k účinnosti motorů od několika málo desítek ujetých kilometrů vyhrává jednoznačně EV (a to přiom se ta baterie může zrecyklovat, spálený benzín už nikdo nenahradí)
122
Sledujících
2
Sleduje
122
Sledujících
2
Sleduje
Bylo by to naopak docela fajn...a pro některé muže by zjištění, že : "žena je člověk, stejně jako muž...a zaslouží si být vnímána jako jedinečná se všemi emocemi a potřebami..." bylo fakt objevné. Znám dost chlapů, kteří by to potřebovali mít v koupelně nad zrcadlem a dvakrát denně si to přečíst. Neboť mají neustálou tendenci svou ženu považovat za takový trochu sofistikovanější automatický vysavač, který má kromě vysávání, vaření a praní ještě i funkci "uspokojovací". A pokud je uvařeno, vysáto, uklizeno a odsexováno, tak by se měl automaticky odklidit na nabíječku a tam v tichosti vyčkat, až bude zase potřeba.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já se omlouvám, ale tohle je fakt blábol. Články podobného typu jsou jen rozeštvávací. Můžete narazit na hloupého nebo sobeckého jedince (jakéhokoliv pohlaví, ať už biologického nebo preferovaného). Ale zobecňovat lidskou hloupost a nerespekt na to, jestli je někdo muž nebo žena, říká spíš něco o vás a vašich komplexech nebo problémech. Vystudovala jsem techniku a půl pracovní kariéry dělala v mužském kolektivu. Nikdy bych se neodvážila zobecňovat muže jako skupinu a ani ženy jako skupinu. Je to urážlivé a hloupé.
2 odpovědi