Já nevím, co na něm ty ženský vidí. Já jsem stará ženská, ale nechtěla bych ho ani zadarmo. Je škaredý jak noc, ale holt peníze jsou peníze.
Tak třeba já jsem na takové chytrolíny vysazená, já být mladá a svobodná, klidně bych do toho šla. I kdyby ty peníze neměl. Protože s ním by se dalo skvěle pokecat. A zase tak ošklivý není.
Vůz sice ukazuje 370, ale reálně ujede sotva 200km, pri 180 ujetých už hledáte nabíječku. Auta testují pro koncern, takže bohužel pro vás toto vím z vlastní zkušenosti.
Syn mi dnes vecer vracel auto 45 km od domova. Vracel ho s vybitou baterkou s dojezdem 51km. Odmitla jsem dobijet u obchodaku a jela jsem domu po okrskach usporne (plna rekuperace, prumerne 50-60 km/hod kvuli srnkam.) Dojela jsem se zustatkem 20km. Mam Kia Niro s tep. cerpadlem. V lete to podobnym stylem jezdim s prumerem 11kW. Syn o vikendu byl v Rakousku, vse po dalnici, spotreba okolo 21kW. Takze se fakt jezdit v zime nebojim.
Protože: akukrámy jsou třikrát těžší než normální auta, musí mít i větší pneumatiky na větší zátěž, s tím i větší opotřebení, dále větší a robustnější brzdové obložení, tudíž zase větší opotřebení materiálu, dále větší náklady na vybudování nového systému dobíjení podél dálnic, protože na dosavadní elektro infrastrukturu se to nemůže připojit, a to je jen to nejvíce viditelné, takže větší opotřebení komunikací, větší zátěž opotřebení pneumatik a brzd, takže větší zátěž na přírodu a proto nemusí platit dálniční poplatky, to dá přece rozum
Fakt? Díky za poučení. A mohl byste mi prosím vysvětlit, kolik váží takové běžné elektroauto, ideálně které auto na benzím je 3x lehčí?
Ale to je přece jasné! Jak jsem poučená od zdejších "odborníků" na elektroauta, tak přece musí jezdit po dálnici pomaleji (jinak se jim to vybije), v zimě si ani nezatopí každou chvilku jim to auto shoří a ještě za ten krám zaplatili předraženou cenu! Takže protože stát má nařízeno z Bruselu tyhle pitomosti podporovat, tak těch chudáků zblbým zelenou propagandou alespoň odpustil dálniční známku. Za mne je to v pořádku.
Přemýšlím, pro koho je tento článek napsaný. Pro lidi, kteří elektroauto mají? Ti ale vědí, že to jsou děsný keci. Protože autor si myslí, že ví lépe než já, kolik energie mám ze sluníčka a kolik kupuju. Jestli potřebuji na dálnici pauzu na kávu a nebo ne. Pro ty, co váhaji s nákupem? Ti se ale radši zeptají někoho, kdo má reálné zkušenosti. Pro fanatické odpůrce? No jo vlastně, ti zatleskají a pochválí. Tak záhada vyřešena.
No vy jste přesně ten správný "materiál" bez znalostí, kterému jde nakukat zcela vše, stačí když je to někde napsané. Takže jako vývojář firmware pro BMS li-ion baterií vám garantuji, že pokud dostanu "vhodné" zadání, klidně bude baterie každým rokem svou kapacitu zvyšovat, resp. to vypisovat na displeji 😉 To samé, že li-ion baterie přežije vozidlo - možná to elektrické, které po pěti letech může být technicky překonané a půjde do šrotu, ale spalovací klidně funguje po 20-25letech a to baterie nedá ani náhodou. Že nemá jen parametr kapacity, ale i vnitřní odpor, který se časem zvyšuje, takže se vozidlo špatně dobíjí a není schopno padat plný výkon, to rovněž netušíte.
Naprostá většina požárů ICE se týká starých "kusů" s rozpadající se elektroinstalací a často vznikají při samodomo neodborných opravách např. od sváření. S provozem to nijak nesouvisí, ale je to započítáváno. EV se podobného stáří nedožijí a stejně je nikdo doma opravovat nebude, vysoké napětí budí respekt. A mohl bych pokračovat - že naftu nezapálíte málem ani sirkou a naopak nabitý li-ion článek při i malém mechanickém poškozen vzplane vždy...
Sorry, ale jsem také z oboru a nechápu, proč mne urážíte. Opravdu nečekám, že každé EV auto bude jezdit 20 let a taky nečekám, že všechny baterky 20 let vydrží. Zejména baterie některých výrobců degradují dost rychle a třeba ojetinu Škodovky bych si nekoupila. Procentuálně stejně jako auta, která projdou technickou po 20 letech - mimochodem znáte nějaká? Já mam ve svém okolí takové jen jedno.
Mám své EV čtyři roky staré a na baterii ani podle nabíjení ani podle diagnostiky žádný problém. Nemám důvod nevěřit, že za 10 let (tolik očekávám živostnost auta při mém nájezdu cca 25-30 tis ročně) nebudou s baterkou problémy. V 300 tis už je auto často mechanicky unavené na všech frontách, můj poslední spalovák vydržel 315 tis a pak už ho nemělo cenu opravovat.
Druhá věc jsou požáry. Čerpám ze statistik. Nafta sice nehoří, ale nejčastější důvod požáru je, že se palivo (nebo výpary) dostane do kontaktu s horkým dílem (často zkrat od elektroinstalace spalováku). A spalováky hoří často a rádi. Elektroauta (na rozdíl od elektrických koloběžek, elektrokol, která hoří často a rádi zejména při nabíjení) mají mnohonásobné jištění, hlídání tlaku, odepínání v případě nárazu a pod. Je to z toho důvodu, že automobilky se fakt bojí požáru a hodně to řeší. Když se podíváte na dlouhodobou statistiku požáru aut třeba v Norsku (kde je jich v současnosti už pětina všech aut a většina nových nákupů jsou elektro), tak tam je to podložené čísly. Riziko požáru elektroauta je oproti spalováku minimální a pokud hoří, je to většinou hybrid ze strany palivové části bez požáru baterie.
Zkoušel jste spočítat uhlíkovou stopu mixu ČR z elektrárny a uhlíkovou stopu nafty (benzínu)? Tedy natěžit ropu, dopravit ji do ČR, vyrobit benzín/naftu a dopravit ji na benzínku? A pak to ještě spálit v motoru? A to neřešíme obnovitelné zdroje, to znamená výrobu elektřiny ze sluníčka. Jen jestli tušíte, jaké hodnoty porovnáváte a hážete jen tak vedle sebe. Já ty čísla mám vedle sebe. Nápověda: je to o řád rozdílné a nafta nevyhrává
A samozřejmě to není tabu, čísla jsou veřejně dohledatelná a pokud vám nestačí veřejné zdroje, jsou na to seriózní studie. Stačí jen hledat.
Metro bez řidiče měli v Kanadě, nevím již jaké město, dávno před rokem 1989. A psalo se o tom v našich časopisech.
Nic proti elektromobilitě, ale proč někdo taky nenapíše, že ta elektřina se někde musí vyrobit, než se dostane do "zásuvky", odkud jí potom dané elektrické vozítko může "nasát". A z čeho se převážně elektřina vyrábí? Uhlí, plyn, ropa. Takže každý elektrický "samohyb" má výfuk a vypouští emise, akorát je nikdo neměří, protože toto téma je tabu a ekologicky nekorektní.
Elektromobilita ano, ale ne vnucená, ale jako přirozená volba v tržní ekonomice a svobodná volba obyvatel, nikoliv diktát. To je totalita a tu jsme tu měli od února 1948 do prosince 1989. A jak to dopadlo?
Zkoušel jste spočítat uhlíkovou stopu mixu ČR z elektrárny a uhlíkovou stopu nafty (benzínu)? Tedy natěžit ropu, dopravit ji do ČR, vyrobit benzín/naftu a dopravit ji na benzínku? A pak to ještě spálit v motoru? A to neřešíme obnovitelné zdroje, to znamená výrobu elektřiny ze sluníčka. Jen jestli tušíte, jaké hodnoty porovnáváte a hážete jen tak vedle sebe. Já ty čísla mám vedle sebe. Nápověda: je to o řád rozdílné a nafta nevyhrává
Já jsem zásadně proti elektroautům silně zaujatý vysvětlím proč.
Dojezd
Emise
Málo dobíjecí stanic
Nikdy nedobiju 100%
Drahé výměna baterii
Když hoří-nejde uhasit
Vznikne porucha nejde se dostat do vozidla a ven z auta.
Tak takový auto nechci díky u benzínu vím na čem jsem když se o auto starám vyprodukuje mnohem méně emisí než elektroauto.
Dojezd - nová auta 400-600km.
Emise - pokud započítáme naprosto vše (výroba elektřiny, výroba baterie a na druhou stranu těžba ropy, doprava, výroba benzímu, jeho doprava na benzínky a spalování benzínu), tak se průměrně od 25 tis. ujetých kilometrů překlopí ekologie na stranu EV - snažili jsme se to ve škole jako projekt propočítat a nedávno zveřejněná studie VUT Brno došla k podobným výsledkům. Navíc po skončení životnosti baterie pořád máme lithium, na rozdíl od spálené ropy. Jinak současné baterie přežijí samotné auto, po 4 letech mi neklesla kapacita ani o procento. (Kia)
Málo dobíjecích stanic - to jako fakt? Problém jsem našla s rychlodobíječkami na Šumavě, tam jich není moc, ale nikde ve zbytku republiky jsem zrovna tohle nikdy neřešila.
Když hoří - za posledních 15 let bylo ve světě zdokumentování 511 požárů baterií, často to byla technická závada při nabíjení. Za loňský rok jen v ČR hořelo přes 1600 spalováků. Nebudu unavovat statistikou, ale sportku taky nesázím.
Poslední bod nechápu, co tím myslíte.
Bylo by to naopak docela fajn...a pro některé muže by zjištění, že : "žena je člověk, stejně jako muž...a zaslouží si být vnímána jako jedinečná se všemi emocemi a potřebami..." bylo fakt objevné. Znám dost chlapů, kteří by to potřebovali mít v koupelně nad zrcadlem a dvakrát denně si to přečíst. Neboť mají neustálou tendenci svou ženu považovat za takový trochu sofistikovanější automatický vysavač, který má kromě vysávání, vaření a praní ještě i funkci "uspokojovací". A pokud je uvařeno, vysáto, uklizeno a odsexováno, tak by se měl automaticky odklidit na nabíječku a tam v tichosti vyčkat, až bude zase potřeba.
Já se omlouvám, ale tohle je fakt blábol. Články podobného typu jsou jen rozeštvávací. Můžete narazit na hloupého nebo sobeckého jedince (jakéhokoliv pohlaví, ať už biologického nebo preferovaného). Ale zobecňovat lidskou hloupost a nerespekt na to, jestli je někdo muž nebo žena, říká spíš něco o vás a vašich komplexech nebo problémech. Vystudovala jsem techniku a půl pracovní kariéry dělala v mužském kolektivu. Nikdy bych se neodvážila zobecňovat muže jako skupinu a ani ženy jako skupinu. Je to urážlivé a hloupé.
Víte, já najezdím ročně okolo 40 000 km. Tyhle debaty sleduju poměrně dlouho, a tak jsem si jednou sedl, prošel si svoje jízdy za rok, a zjistil jsem toto:
Z těch 40 000 km ujedu asi 6 000 km na trasách okolo 200 km a delších. Plus asi 3 000 km každý rok do Paříže. Zbylých cca 30 000 km ujedu na trasách +- 100 km. Mám jistič 3x32 A, teoreticky tedy můžu doma dobíjet přes noc výkonem asi 15 kW. To by mi pokrylo všechny jízdy v rámci těch 30 000 km + polovinu z těch 6 000 km. Celkem tedy 33 000 km.
U pumpy bych přitom neztratil ani minutu. Spočítejte si, kolikrát MUSÍTE k té pumpě Vy a kolik tam strávíte času, než ujedete těch 33 000 km.
Druhou polovinu z těch 6 000 bych dobil "na druhé straně", protože když někam jedu 200 km, není to proto, abych se tam otočil na patě a jel zase hned zpátky. Navíc dvě třetiny z těch jízd jsou jízdy na chalupu, kde tedy můžu zase dobíjet bez ztráty jediné minuty. A ani když bych nabíjel jinde, žádný čas neztratím, protože když něco vyřizuji, obědvám, auto se by se nabíjelo.
Takže ve finále jediným "problémem" by byla ona cesta do Paříže. Je to po dálnici, elektromobil tohle vyloženě nemá rád, při rychlosti okolo 130 km/h se rychle vybíjí, takže by se muselo zastavovat často. Aspoň takové 4, možná 5 zastávek po cca 40 minutách, to je asi 3 hodiny navíc. A cestou zpátky taky. Tedy zatímco Vy byste to dal za zhruba poloviční dobu.
Takže tady byste byl lepší. A mohl byste mít radost. Jenomže pro mě by těch 6 hodin bylo jediných 6 hodin, které bych strávil u pumpy kvůli dobíjení - za celý rok.
Kolik hodin ročně strávíte u pumpy Vy?
Jezdím tak 30 tis za rok, delší trasy po dálnici zhruba jednou měsíčně, zbytek okolo 100km za jednu jízdu. Já se přiznám, že jsem nikdy u auta neřešila na dálnici spotřebu při vyšší rychlosti, jedu tak rychle, jak potřebuji. Nikdy jsem neřešila ani klimatizaci a nebo jiná obvyklá tvrzení, proč je nepraktické jezdit s EV po dálnici nebo v létě chladit nebo v zimě topit. Naopak protože nemám garáž, tak ráno nastupovat do rozmrazeného vyhřátého auta je fakt praktické. Ale každý si jezděte s čím chcete, jen nevykládejte nesmysly, jak je EV nepraktické. Není to pravda, je to moc příjemné a výrazně levnější než se spalovákem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Osobně tedy nechápu, proč by někdo chtěl dítě s někým, koho si nechce vzít a anebo kdo si nechce vzít jí ji. Mít dítě je daleko větši závazek než svatba. Ale budiž, pokud už z nějakého důvodu chcete mít dítě bez svatby, tak jen s člověkem, kterého si vážim. Pokud by se tak zásadně změnil a třeba začal pít, tak pořád je potřeba dítěti opakovat, že jméno po skvělém člověku, který bohužel onemocněl, ale má být na co hrdý. Protože dítě tohle potřebuje slyšet a ne řešit, ,že jeho narozeni byl omyl a teď budeme jeho příjmení měnit, aby s ním neměl nic společného. Víte, jak ho tím poškozujete? A pokud bych otěhotněla neplánovaně a jistá si otcem nejsem (jsme jen lidé), tak dítěti prostě nedávám jméno po otci, ne?