"... kdyby učitel uměl žáky zaujmout ...." Dejte už někdo učitelům návod, jak na 45 min. zaujmout celou třídu (mnozí to nezvládnou u svého jednoho dítěte), když každý člověk má jiné koníčky, jiný humor, jiné IQ. Proto existuje tolik různých kanálů v TV a na Youtube. Kdo by to zvládnul, vydělával by globálním bavením jako žádný učitel a na učení by se stejně vykašlal. Tyto články slouží jen k vyvolání dlouhé diskuse. Kdo chce číst přínosné články, ať na ně už nereaguje (i já se tím budu řídit, i když naivita některých diskutérů a autorů mě provokuje k osvětě - je to marný, je to marný ...).
Autor vychází z předpokladu, že až bude vzdělávání šito jednotlivci na míru, bude vyhráno. Upřímně, už několik let svým klientům-teenagerům individualizuji vzdělání tím, že vyhledávám a tvořím zdroje podle jejich schopností a dokonce zájmů .... většina z nich (mnozí jsou vysoce nadprůměrní oproti zbytku posluchačů) toho ale nevyužije a raději se baví na netu a stačí jim být tzv. jednoocí mezi slepci. Ono totiž myslet stojí víc energie než se bavit u toho, co si sám vyberu.
ZŠ má poskytnout dítěti náhled do mnoha oblastí, aby si mohlo vybrat, kam pokračovat dál, co by ho bavilo a v čem má nadání a šanci uspět. Takže argumentovat tím, že se tam učí věci, které v životě nevyužije, je důkazem nepochopení smyslu základního vzdělání. Škola má také připravit na život, který zkrátka není vždy komfortní, je stresující a někdy demotivující, ale je dobré naučit se s tím pracovat dříve než v 18 letech, až pisatelčiny děti budou sněhovou vločkou (v důsledku její příliš ochranitelské výchovy).
Je pravda, že prostor na zaplacené zboží je u pokladen v supermarketech arogantně malý. Něco ve smyslu už jsi nám dal co jsme chtěli, tak táhni co nejdříve. Jinak důchodci málokdy nakupují tak mnoho zboží, aby zdržovali už proto, že nemají sílu se s tím tahat a mnoho z nich nejezdí autem a nemají ani peníze na zbytečnosti, nebo velká rodinná balení. Snad v novém roce nebudete mít větší problémy.
Nechte neřízenou střelu dělat co chce a máte na krku zranění, vřeštící matku, vyšetřování, vyhazov. Nechte děti vyřizovat si všechno mezi sebou a máte tady Pána much (doporučuji přečíst). Zkuste se na věc podívat nesobecky z pohledu těch učitelek a přiznejte si, jak moc energie stojí Vás 1 dítě (tak, že ho odkládáte k displayi) a teď si to vynásobte počtem dětí ve školce. A nebo ještě lépe, běžte si poslechnout matky na hřiště - každá druhá je úzkostlivá a její dítě má vždy pravdu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zákazem ve školním řádu se nic nezmění. Problém je v tom, že děti zákaz nerespektují. A hrát s žákem hru "chyť mě když to dokážeš", bere učitelům čas na samotné učení. Z napomenutí/důtky si žáci dělají legraci. Možná by spíše pomohlo, kdyby učitel mohl mobil zadržet a vyzvedl by si ho rodič. Jenže někteří rodiče/děti by pak nařkli učitele z poškození, telefonování ..... Prostě změnit to mohou jen rodiče, kteří naučí děti respektovat příkazy (to není nic proti osobní svobodě či demokracii - pro šťouraly).