Záleží na kantorovi, jak vyřeší třeba šikanu, nebo trest. Ovšem většinou si kantoři šikany nevšímají, aby nemuseli řešit problémy. Učitelství by mělo být zároveň posláním. A pak si myslím, že za ty peníze by měli něco dělat a ne, že dítě vyjde ze školy a neumí ani zlomky, a pak stačí dvě hodiny vysvětlování a už to jde. Jeden starý pan učitel říkal. "není hloupých dětí, jsou jen neschopní učitelé".
Když máte problém se šikanou, tak to neřešte tady, ale s ředitelem školy, případně ještě výše. Zbytek jsou jen alibistické šplechty.
Záleží jak na rodině. tak na učitelích.
V rodině je za mne největší problém, když dítěti vyloženě něco nejde, ale prospívá, tak když je na sílu tlačeno. To potom dítě získává nechuť ke škole. A nepomáhá tomu, když je trestáno za špatné známky z předmětů, které mu nejdou.
Co se týče učitelů, tak někteří umí výklad podat tak, že to dítě zaujme a poslouchá a nakonec si něco odnese. A potom jsou tu takoví učitelé, kteří neumí zaujmout a vyloženě jsem zažil, že četli učebnici. To se potom dítě nesoustředí, protože učitel nedokázal zaujmout, tudíž ho hodina nudí a do školy se netěší. A korunu tomu nasazuje vytrhávání stránek ze sešitu, když není krasopisně napsaná. O mne říkají, že jsem disgrafik, protože mám hroznou úpravu, ale nemám to od lékaře nijak potvrzené. Naštěstí už doba pokročila a většina výstupů se odevzdává v digitální formě.
To co jsem psal výše, tak to jsem zažil.
Někdy mi přijde, že výuka je postavená tak, že se baví o věcech, se kterými se člověk moc nepotká. To jsem zažíval dost v angličtině, kdy byly témata, u kterých mi přišlo, že se s nimi moc nesetkám. Přijde mi lepší se zaměřit na každodenní mluvu než na to umět nazpaměť všech 12 časů a všechna nepravidelná slovesa. Protože, když se v běžné mluvě použije špatný tvar slovesa, nebo něco se neřekne gramaticky správně, tak většinou z kontextu se pochopí o co se jedná. Poté samozřejmě na středních a vysokých školách podle zvoleného oboru by se dle mého názoru mělo zaměřit více na věci z oboru, aby se poté byli schopni domluvit i v zahraničí, když se tam rozhodnou pracovat.
Učitelé AJ chystají na zkoušku určité úrovně (vyšší než je nutná k domluvení se) - taková je společenská objednávka. Pláčete na špatném hrobě.
Přesně tak, jsou hodnoceni za to kolik hodin tam stráví a ne za to co naučili. Proč asi už hodně středních škol při příjímacích zkouškách tolik nezohledňují prospěch ze ZŠ? Moc dobře vědí že to tam malují tak aby vypadali co nejlépe.
Vy jste se tedy pánové hledali ... to je logika jak na dětském hřišti.
Zrovna učitelka ve školce nebo škole je učebnicový příklad samozvané autority. Dítě si ji nezvolilo jako někoho, koho bude na slovo poslouchat. Stejně tak si ji nezvolilo jako někoho, kdo za něj ponese zodpovědnost. Nic z toho není jeho problém.
Škoda, že soudům (až se dítěti něco stane) je vaše argumentace k smíchu.
Vám dává smysl psát čtyřky a pětky holkám ve fyzice, že nechápou (nechtějí chápat) elektromagnetickou indukci?
Můj příspěvek je obecný. Pokud jste frustrován z výsledků např. své dcery, zaplaťte ji doučování. A pokud ani nechce chápat, pak byste měli zapracovat na jejích morálně-volních vlastnostech. Nebo si myslíte, že si v životě bude moci vždy vybrat?
Jenže tu oporu učitelé většinou bohužel oprávněně nemají. Neomlouvám tím nevhodné chování žáků, ale dost to s tím souvisí. Pokud je učitel k ničemu, tak se děti podle toho chovají. A velice rychle zjistí, kdo je ňouma a můžou mu skákat po hlavě.
Krom toho, zapomínáte na to, že už nejsme v 80 letech, kdy platilo, že když si dítě doma ztěžovalo, že od učitele dostal facku, tak doma dostal ještě jednu. Ale zase je pravda, že si učitelé dokázali zjednat respekt.
Takže podle je vás je správné, že se k "ňoumovi" chovají špatně? To je selhání rodičovské výchovy. Druhým odstavcem v podstatě souhlasíte s mým příspěvkem.
Učitelé bez kvalifikace a mnohdy zametání a bagatelizování nedobrého chování některých dětí, to je problém, který asi bohužel ještě poroste. Pořád si ale nemyslím, i soudě podle dcery také ve 4. třídě, že většina dětí se do školy netěší nebo má trauma z toho tam jít.
Kdyby učitelé měli větší oporu v rodičích, stačilo by na nedobré chování upozornit a problém by si vyřešili doma.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zákazem ve školním řádu se nic nezmění. Problém je v tom, že děti zákaz nerespektují. A hrát s žákem hru "chyť mě když to dokážeš", bere učitelům čas na samotné učení. Z napomenutí/důtky si žáci dělají legraci. Možná by spíše pomohlo, kdyby učitel mohl mobil zadržet a vyzvedl by si ho rodič. Jenže někteří rodiče/děti by pak nařkli učitele z poškození, telefonování ..... Prostě změnit to mohou jen rodiče, kteří naučí děti respektovat příkazy (to není nic proti osobní svobodě či demokracii - pro šťouraly).