• Vážení, nebýt spalovacího auta před dobíjecím stojanem, nebylo by špatně zaparkované elektroauto pro nabíjení. Každopádně řidič elektromobilu se zachoval ještě dobře, jelikož kdyby chtěl mohl spalovací auto nechat odtáhnout a pak dobíjet, ale chtěl se pravděpodobně zachovat slušně, nebo neměl moc času se s tím zdržovat. Určitě pokud má FVE si dobíjí doma, ale za předpokladu, že nebyl zdejší a nebo byl na suchu, tak si někde dobít musel. Mám doma spalovací auta nejsem propagátor elektromobility, ale pokud se na vše dívám rozumnýma očima, tak to chápu ze všech stran. Asi bychom to o svátkách měli dělat všichni. Každopádně bych odstoupil z Evropské unie od povolenek, green dealu, rozhodně bych nepřijmul euro a začal žít normální život. Jsem vlastníkem domu s fotovoltaickou elektrárnou (FVE) ale rozhodně bych si koupil elektromobil pouze pokud bych na něj měl za slušné peníze, pouze do města a okolo komína. Na velké vzdálenosti je k ničemu. Třikrát jsem měl půjčený elektromobil a je to předražený a velice užraný elektrospotřebič, který neutáhne ani domácí fotovoltaika. Současná cena elektrické energie, včetně cen aut samotných a životnosti či pořizovací ceny baterie nedává pro nákup žádný smysl. Kupní síla v České republice neumožňuje nákupy elektromobilů ve velkém pro běžné občany včetně výhod a nevýhod viz výše.

  • Až budou v jednotě nebo v potravinách nabízet auta jako bonus k tomu když si koupíme sýr nebo cokoliv jiného, tak taky budeme jezdit v nových autech. Do té doby, tady bude nejstarší vozový park. Takže napořád, do té doby než všechny staré auta pošlou na vrakoviště a lidi budou muset chodit pěšky, jezdit dopravou a na kole. A to jsem zvědavý jak se dostanou lidi do práce třeba v zimě. Dřív se po silnici běžně v zimě chodilo pěšky nebo jezdili lidé na kole. Dnes je to dost nemyslitelné a opravdu hodně nebezpečné pro všechny účastníky silničního provozu. Na nové auto za milion a víc většina populace České republiky nemá peníze a nikdy mít nebude. K tomu cena elektrické energie vysoká takže elektromobily se vlastně vůbec nevyplácí energie bude drahá a bude jí málo. Za vše můžeme poděkovat bratrům v Německu. Už i severské Země se chtějí od toho distancovat. To bude ještě sranda, až všichni odstoupí od Pařížské úmluvy respektive od green dealu. Jsem zvědav jak dlouho těm chytrým hlavám bude trvat než si uvědomí že tu potřebujeme mix pohonu jako nyní. Že elektro pohon bude pouze jeden z mnoha druhů pohonu. Zpravidla do města a okolo komína na dlouhé trasy na zimní údržbu, zásobování a podobně budou muset být i jiné pohony. A stejné to je i s vytápěním. Pokud nebude diverzifikace, tak jeden větší blackout a nedostaneme se do práce, nezatopíme si, neuvaříme, neohřejeme teplou vodu. Prostě doba ekologická respektive kamenná 😂. Jednoho direktoriátu jsme se zbavili a do druhého jsme vstoupili. Jaká to ironie.

  • A co nákup elektromobilu když vezmu v potaz nový Elroq za 800 plus takže plus nějaká výbava milion. Po 10 letech nová baterie za 500 000. To by mělo být ve studii. Proč máme vozový park 16 let starý protože spoustu obyčejných lidí jezdí ve 20 letech autech nemají peníze na to vyhodit milion za auto já také ne. Mám fotovoltaickou elektrárnu na střeše ale mylně se někdo domnívá že bych z ní utáhl elektroauto. Pokud jsem s autem vyjetý tak většinou ve dne když vyrábím. Večer už nevyrábím nic a pak je auto doma. Takže nabíjet by se hypoteticky dalo o víkendu pokud je hezky a neprší. Ale většinou si někdo postaví fotovoltaickou energii na míru své vlastní spotřeby. Jenomže elektromobil je strašně drahý spotřebič. Buď by byla obrovská fotovoltaika s obrovskými přebytky s obrovskou investicí a mimo jiné by vás nepřipojili s přetoky do sítě. Nebo jako v mém případě 5 kW píků které pokry spotřebu domácnosti ohřejí teplou vodu ale už by nepokryli dobíjení elektromobilu. Mám doma tři auta všechny spalovací. Fotovoltaika utáhla maximálně elektroskútr na kterém ve finále nikdo nejezdil tak jsme ho museli prodat aby nedegradovala baterie zbytečně. Elektromobil bude po 10 letech nepoužitelný baterie bude kaput a nebo ujede 100 km. Elektromobil má smysl na cestu kolem komína kdybys stál 300 000 a nová baterie 150 000. To by se akorát vyrovnala cena servisu za tu dobu u spalováku. Je fakt skvěle když tady někdo píše A fotovoltaice a je z města o tom jak by si to dobíjel když přes den musí být pryč a večer slunce nesvítí.

  • Mám takový dojem, že dokud se to tady úplně nezhroutí, tak se nic nezmění. Dám takový příměr. Brusel a jeho politika mně přijde jako malé dítě, které neposlouchá svého rodiče do té doby, dokud si nenabije nos. Přestože mu rodiče radí co a jak má dělat - neposlouchá.

    Čím dřív se to zhroutí, tím dřív budeme moc opustit Evropskou unii a jet si podle sebe. A samozřejmě bude muset být v naší zemi nová garnitura, která nebude plnit přání lobbistů, jiných zemí a jiných zájmových organizací. Musí se zrušit green deal, opustit povolenky a začít šetřit přírodu s rozumem ne takovýmto brutálním způsobem. Myslím že na dalších 35 let máme co dělat, toho už se asi nedožiju.

  • Jen aby bylo jasno, madam Ursula von der Leyen Hlavní kápo Bruselu jezdí v pancéřovém třítunovém Audi se spotřebou 20 l na 100. S daným Audi se přemisťuje na letiště a dále lítá tryskáčem. A takovéto lidi nám kážou v čem máme jezdit. Osobně bych jí dal elektromobil ať si to vyzkouší a jezdí s ním a žádný tryskáč a žádné fosilní Audi. Asi by jí to brzo přešlo. Elektromobily jsou dobrý tak akorát do města a okolo komína na lokální emise, jinak jsou na nic. Měl jsem tu čest s nimi třikrát na týden jezdit. Je to jedině na nákup a s dětma do školy nikam jinam. Nemluvě o tom co to dělá s elektroměrem. I při domácí fotovoltaice je to nesmysl. Ve dne je auto pryč a v noci FVE nevyrábí elektřinu. Vím o čem mluvím mám FVE na střeše a tak drahý spotřebič není schopná utáhnout. Bez elektromobilu mám přebytky které umím využít teplé vodě, s elektromobilem bych měl elektriky pořád málo, nebo zase obrovské přebytky. Je to Kocourkov.

  • Už ať jdou všechny politici, všechny sdružení, Evropská unie a všechno do pr.... Háje. Taky byste mohli psát někdy něco pozitivního co se zlevnilo, ale toho se asi nedočkáme. Neměli se naši předkové lépe? Co takhle indiáni v pralese. Politici by tu měli být pro lidi, ne lidi pro politiky. Svět brzo spadne na hubu, takhle to donekonečna nepůjde. Jsem zvědavý čím budou lidi jezdit do práce až nám zabaví fosilní vozy. Na elektrické nikdo nebude mít peníze. Ani na nákup a už vůbec ne na provoz. Jo a vlastně nebude ani elektrická energie tímhle způsobem. Za chvilku to bude hraničit s vykořisťováním větším, než za dob dávných a minulých. Už ať se ta Evropská unie rozsype, takhle to dál nejde.

  • komentoval
    Před 1 měsícem

    A ještě nezapomenout, že se bude muset řešit spotřební daně na paliva. Od ní jsou elektromobily zatím ušetřeni. Takže v budoucnu se budou účtovat daně i elektromobilům za ujetý km. A kde bude ta úspora oproti spalovákům?

    No kde je úspora oproti spalovákům už teď? Elektromobily jsou drahé, elektřina na nabíjení je drahá, elektřiny až zavřeme uhelné elektrárny bude málo, zdroje na výrobu baterií nemáme jsou v Číně nebo je Čína ovládá. A až se bude topit, svítit, ohřívat voda, jezdit a všechno na elektřinu a bude blackout, tak budeme tam kde psal autor a pár teček. To bych měl být optimista mám doma malou fve na střeše jenomže elektromobil by to neutáhlo. Je to výborné na ponížení nákladu za elektrickou energii v domácnosti která podotýkám netopí elektřinou. Pouze se na elektřině vaří svítí a provozuji elektrospotřebiče úspora díky fve je přibližně 50% dále se přebytky používají na ohřev vody. Od podzimu do jara je elektřiny nedostatek a od jara do podzima naopak přebytek. Pokud bych měl elektroauto tak budu mít nedostatek pořád. Ve dne když svítí je auto pryč a v noci by se sosalo ze sítě ve které brzy nebude co sosat. Eurounijní Kocourkov. Pokud se u něj nerozpadne včas tak za delší dobu zapláčou všechny státy unie.

  • No jo to se musí v krámě asi očuchat 😉😂. Z českých lidí budou čuchací psi 😂

  • Soudruzi z Bruselu dělají jednu chybu za druhou a ještě neskončili. Celý Brusel by měl podat demisi. Myslím, že vize Evropské unie se chýlí kvapem ke konci. Čím dříve to bude, tím to bude pro nás levnější. K tomu všemu připočtěme drahé energie, zdražování čehokoli, zvyšování daní, zvyšování věku odchodu do důchodu, snížení valorizace důchodů, 33% inflace za 3 roky za vlády Petra Fialy, apropo navyšování platu politiků a tak dále a tak dále. Pokud se nezačne přemýšlet a neotočí kormidlem o 180 stupňů, tak se z nás stane skanzen a Čína a celý svět se na nás budou jezdit dívat jako na divadelní představení či na Veselý Kopec nebo Babiččino údolí. Žel bohu to bude ale celá Evropa, takže opravdu obrovské muzeum.

  • Asi se shodneme že by mělo být víc zdrojů pohonu a nejen jeden jediný. Dnes se jezdí na naftu, benzín, ethanol, LPG CNG. Stejně jako topíme plynem, uhlím, dřívím, naftou, elektřinou.

    Jakmile budeme jezdit na elektřinu, topit elektřinou, vařit na elektřině, ohřívat si teplou vodu elektřinou, tak jeden blackout a můžeme jít spinkat. Správná diverzifikace je potřeba to mi nikdo nevysvětlí. Mám doma FVE s přetoky elektřiny v létě a nedostatkem v zimě a jakmile bych měl elektromobil, tak bych měl soustavně buď nedostatek nebo přetoky jelikož tankovat se může většinou jen v noci, přes den jsem pryč. Tudíž by se vlastně nic nezměnilo. Maximálně malý přibližovadlo a tankovat o víkendech na couračky okolo komína jinak bez komentáře.

  • Nevím, jestli to nikdo neví nebo nechce vědět, ale Bruselu vůbec nejde o ekologii, ale udělat z lidí tupé ovce a ožebračit je. Chudákům se totiž lépe vládne. Copak Evropa s produkci CO2 ve výši 8% z celosvětového hlediska může cokoliv změnit? Co myslíte? A to nemluvím o tom že v atmosféře je pouze 0,04 setiny procenta CO2 v atmosféře a pokud by to kleslo pod 0,02 setiny procenta, tak zemře veškerá vegetace. Tímto způsobem bude z Evropy skanzen a Číňani a Amíci a zbytek světa se na nás budou jezdit dívat jak nacvičené opice jak jsme se tu sami zničili. To mi připomíná trochu planetu opic.

  • Všeobecný problém dnešních automobilů a automobilek je to, že jsou strašně drahé. Škoda se začíná přibližovat cenou neprodejnosti. Už stačí jen málo a začne ztrácet. Všechny auta v Evropské unii začínají být neúnosně drahé pro běžné lidi jelikožních dělají spotřebu která je za cenu rodinného domu pokud to trochu přeženu. Brzy na to nebudou mít už ani firmy. Samozřejmě že je lepší čistý elektro nebo čistý spalovák hybridech nebo elektromobile s prodlužovači dojezdu je moc technologie které se mohou pokazit. Hlavně v dnešní době kurvítek.

  • Dobrý den, srdečně zdravím, velmi zajímavý článek z důležitým postřehem. Hlavním problémem se snižujícími se prodeji nových automobilů je jejich cena. Jak je vidět tak už i movitější Západní Evropa a jejich střední a nižší třída je na hranici svých finančních možností. Pokud má být auto spotřebka, tak jako všechno, tak nemůže stát milion a víc. Cena kolem 300 000 je akceptovatelná 500 000 už je dost hodně a všechno co je nad 500 je pro většinu populace nedostupné. Lidé nemají pouze automobily, ale energie, topení, bydlení, je toho prostě moc a valí se to na ně ze všech stran. Samé zdražování a ekonomika jde do háje každý radši myslí na zadní kolečka. Soudruzi z NDR vlastně z Bruselu udělali někde chybu. Pokud to někdo nezastaví, tak je konec Evropy tak jak ji známe. Evropská populace to není schopná finančně utáhnout. Zelené šílenství Nás žene do záhuby.

  • Klidně ať se to střídá dál. Pokud jeden čas, tak ten letní. V zimě by bylo vidět o hodinu déle. Většina lidí se vrací domů kolem třetí a to se u zimního čili středoevropského času už stmívá. Takhle by se stmívalo, až po čtvrté hodině. Mluvím o prosinci. Nesmíme zapomenout, že každý týden dělá 15 minut. Za měsíc je to hodina, takže koncem ledna už to začíná být v pohodě jedná se opravdu přibližně o měsíc až měsíc a půl, kdy je den opravdu krátký. Pokud by byl středoevropský tak by v letím slunovratu svítalo už kolem půl třetí. Když je letní čas tak kolem 3:30. Nevím jestli někdo stává podruhé hodině. A také je velmi příjemné že jsou červánky do 22:30. Spousta lidí sedí venku a tráví čas na terase na zahradě. Na konci srpna už se dělá šero po 20:00 takhle by se dělalo šero po 19:00 neumím si to vůbec představit. Bylo by to nevyužitý slunečního svitu, protože spoustu slunečního svitu by lidi prospali. Takže ten kdo potřebuje hodně sluníčka by dle mého ocenil spíš letní čas, kdy den je delší, respektive zapadá sluníčko později. V zimě se stejně vstává za tmy tak nevím, co se tady řeší. Dnešní lidé jsou nastavený na jiný biorytmus a chodí spát později, než v minulosti, když nebyl elektrický proud.

  • Všechny zdravím, myslím si že není zakopaný pes pouze v emisích a Evropské unii, ale vůbec v obchodní strategii všech automobilových a jiných skupin prostě pro Evropu se vše o 100% zdraží. Tak nějak mi připadá, že Evropský klient se zdá jako velmi bonitní klient. A tak nějak to dopadá, že Evropský bonitní klient začíná skomírat a obchodní strategie začíná umírat. Velice brzo nikdo nebude mít na nic peníze. Jedná se samozřejmě o kombinaci více faktorů, ale jak je možné, že například Octavia během tří let zdražila skoro o víc jak 50%. Tímto způsobem místo rozhýbání ekonomiky se stane stagflace, což je obrovský průšvih. Budou nucený šetřit nejen rodiny, ale i firmy a to je cesta do pekel. Není možné donekonečna navyšovat ceny, zvyšovat platy a tak dále. Jednou to musí skončit a ta situace začíná být realitou.

  • Dle mého z lékařského hlediska není důležité vstávat za světla, ale chodit domů z práce za světla a když je co nejdéle vidět. Respektive když je světlo co nejdéle. Dnešní člověk je nastavený na to že je dlouho vidět nepotřebuje mít světlo při ranním vstávání což v létě stejně je. Pokud to zahrnu spíš na zimní měsíce je lepší, když je déle vidět a vstává se za tmy. Pro běžně pracující lidi je spíš traumatizující chodit z práce za tmy než do práce za tmy. Toto platí pro dvě třetiny lidí, krom toho všem se člověk nikdy nezavděčí.

  • No přečetl jsem si pár komentářů a opravdu je to síla. Podle zastánců středoevropského času by mě zajímalo kdo z lidí v létě vstává před třetí hodinou když by svítalo? A při letním slunovratu kdyby nebyli červánky ve 22:30 ale už po 21:00 hodině. Spousta lidí sedí na terase a nejsou to pouze zahrádkáři. Apropo začátkem školního roku je už po 20:00 šero, tak jakmile mi někdo namítá, že nemůže kolem 20:00 uspat v září děti to mi hlava nebere. Jak již bylo řečeno dvou třetinám lidí by více vyhovoval letní čas. Za mě buď přejít na letní a nebo ponechat jak to je. Aby koncem srpna byla tma už v sedm večer to fakt nechápu. A už vůbec nechápu, aby o začalo svítat ve 2:30 chtěl bych vidět toho blázna který tak brzo vstává? To by bylo nevyspalých, protože by je slunce pořád Budilo.

  • Co je to za nesmyslný článek, zdravotní nesmysly a zimní čas je úplně out. Proč by mělo v létě svítat o půl třetí ráno a zapadat sluníčko ve 20:30 ? Pro naše časové pásmo je opravdu přirozený letní čas pokud nějaký zrušit rozhodně ten zimní. Proč má v zimě být tma už V 15:00 večer? Rozhodně lepší když se lidé budou z práce vracet za světla než za tmy. Každopádně pokud zrušení změny času, rozhodně toho zimního neboli středoevropského. Pro náš poledník je rozhodně přirozený více letní čas ze všech úhlů pohledu.

  • Dobrý den, dříve nás na základní škole učili základy slušného chování mezi které spadal fakt, jakmile mladý člověk spatří staršího, nedej bůh nemohoucího člověka v dopravě a kdekoliv jinde, tak se okamžitě bez váhání a bez diskuze zvedne a pustí ho sednout. Klasik by řekl nová doba. Dle mého je chyba na více frontách. Ve škole se na to už tolik nehledí, rodiče to neřeší vůbec a v neposlední řadě to co se stalo viz článek taky není v pořádku, ale já se té paní víceméně nedivím. Dnes musí důchodce poprosit, aby ho někdo pustil sednout, dřív to bylo automaticky, to je holý fakt. Pro dokreslení to ještě dopadla paní dobře, kdyby to byl nějaký novodobí chalan, tak by jí ještě zmlátil. Tak bych demonstroval dnešní dobu. Ať byli komunisti jakýkoliv, tak za komunistů jsme se na základní škole učili základy slušného chování a pořád nám to vtloukali do hlavy. Mimo jiné základy slušného chování a zdravení nám vtloukali do hlavy i naše rodiče. Toť rozdíl mezi tehdejší a novou dobou. Lidi mají spoustu práce nemají čas na děti nemají slušné vychování natož aby vychovávali děti a když, tak to hází na školu, která na to žel bohu už tolik nehledí. Změnilo se hodně věcí, mezilidské vztahy, závist a nezáležení na druhých to souvisí i s těmi důchodci. Každá doba a každý režim nese něco svého. Za komunistů bylo více tolerance a více pospolitosti ve společnosti, jelikož měli společného úhlavního nepřítele. Nyní kapitalisticko demokratická doba přináší tyto nepříjemné jevy jako závist, uzavření se do sebe, mamonářství a tato garnitura to uzavírá nenávistí mladých k důchodcům. A tady máme výsled

  • No jestli 469 000,- základu za prcka je dobrá cena tak ať visím. Svět se zbláznil, ceny se utrhly ze řetězu a pokud to půjde takhle dál, tak si nikdo žádné nové auto koupit nemůže, nikdo na to mít nebude peníze. Za chvilku to bude mít cenu domu nebo bytu. Dopadnou špatně jak automobilky, tak ekonomika. Maniaci v Bruselu včetně naší pěti demoliční vlády to jen potrhují. Já osobně se nemám úplně špatně, ale za ty peníze bych si nové auto nikdy nekoupil. Hlavně když pozoruju jaká je současná kvalita nových vozů 100 000 km a hodit do šrotu. Paradoxně nejvíc vydrží zavrhované diesely ty ujedou víc jak 100 000 km. A nejlepší korunu tomu dal generální ředitel VW elektromobil za 1,5 milionu je nejlépe po osmi letech hodit do šrotu než měnit baterii. To už se svět opravdu zbláznil každých 8 let dát 1,5 milionu za vůz (v roce 2005 jsem na 1,5 milionu měl hypotéku na dům) to si můžou dovolit jedině ty eko blázni v Bruselu normální člověk rozhodně ne (hlavně že Uršula si lítá všude tryskáčem a my budeme chodit brzo pěšky nebo na kole - připomíná mi to přísloví kázat vodu a pít víno). A až tady bude kupa dobíjecích kár, tak se zjistí že na to není ani přenosová soustava ani výrobní kapacita natož, aby se za 10 minut dobijelo 500 km u většího množství jak tisíce aut současně. To bychom tu měli krásný blackout a v zimě bychom si nezatopili, neuvařili, nevykoupali ani neodjeli do práce jen bychom na sebe mohli tupě zírat.