Omlouvám se, ale nedokáži Vám na toto reagovat. Nevím jaké daně, poplatky odvody firma Tesla platí. Za Česko je z každého vozidla zaplacena 21% DPH, + daň z příjmů právnické osoby, + odvody za zaměstnance sociální a zdravotní.
Nevím jak Vám, ale mě konkrétně odvody v Česku přijdou dostatečně velké. V ostatních zemích to asi bude podobné.
Lidstvo potřebuje geniální lidi, kteří posouvají možné hranice až k nemožnému.
To co dokázala Tesla a Space X i jeho další firmy je obdivuhodné a všechna čest.
Musk je sice velkohubý, ale neuvěřitelně ambiciózní, a má obří tah na branku.
Že je superbohatý, mu nezávidím naopak velmi přeji. I když si myslím že je to spíše více starostí než radosti.
Problém lidí je v tom, že lidé si nejdou za svými cíli a sny a při jakékoli překážce to prostě a jednoduše vzdají. A bohužel takto se chová většina. Raději nic nezkusit než zkusit a pohořet. Nebo zkusit a být úspěšný.
Úspěšní lidé se nebáli. V historii je mnoho geniálních lidí kteří mnohokrát zbankrotovali a nevyšel jich jejich sen, nakonec se prosadili a vybudovali velmi úspěšné megafirmy které fungují dodnes. Ať už to byly geniální konstruktéři, vědci, inženýři vždy se našel takový který když se nebál tak uspěl.
Lidé nemají ambice a cíle. Vy tvrdíte, že bohatí by se měli dělit s chudými.
Já tvrdím, že chudí by měli dělat vše pro to, aby byly bohatí.
Krásný příklad je Afrika. Kolik let posíláme peníze Do Afriky ne nemocné hladovějící lidi. A výsledek? Čím dál více se množí a problémů přibývá.
Chcete lidem pomoci -Naučte je pracovat. Dávat peníze je cesta do pekel. Nic není zadarmo
Ja ale nemluvim o nejake charite a ani v nejmensim nezpochynuji, ze je EM jednim z nejpozoruhodnejsich lidi soucasnosti. Pripada mi jen krajne nemoralni vyplatit jednomu cloveku jednorazovou odmenu ve hodnote cca 60% procent ceskeho rocniho statniho rozpoctu a souhrnne mzde vsech zamestnancu te firmy za priblizne 4 roky, kdyz ta firma soucasne propousti a verejne se ohani principy ESG. Bez ohledu jestli na to ta firma ma nebo ne. Pokud je realne mit takovy zisk aby neco takoveho bylo mozne, maji v USA asi velmi pruznou danovou legislativu.
Jinak co se tyce vaseho vypoctu na zacatku - myslim, ze to sem uplne nesedi, EM z pripadne odmeny nic z toho nezaplati, protoze by neobdrzel hotovost, ale akcie. A v USA se da danim z kapitalovych prijmu (ktere jsou realizovane pri prodeji akcii) relativne efektivne vyhnout. Ergo, pravdepodobne odvede-li nejakou dan, bude percentualne zcela zanedbatelna proti tomu, kolik ze mzdy plati bezni zamestnanci.
A presne tak vetsinova spolecnost chudne, zatimco bohati bohatnou.
Za mě zcela v pořádku a neměl bych problém s vyplacením vysoké odměny.
Musk by byl velmi motivovaný k tomu, aby Tesla rostla a vyvíjel by tlak na dosahování cílů.
Vydělali by na tom všichni. Akcionáři růstem akcií a menší dividendou i trh jelikož by přišla velká vlna kvalitních a levných EV.
Myslím si, že velkého cíle může Musk dosáhnou s chystanou Teslou modem 2 a Y s novým kabátem.
Robotaxi, sice může být zajímavé ale jedná se o malý segment, kde jde proti němu legislativa a ta je obzvláště v Evropě byrokratická.
Když to začně stavět na Modelu 2,3 a Y. věřím že bude mít úspěch.
uprimne si myslim, ze v tenhle moment uz Muska jakakoliv suma penez absolutne nemuze motivovat k cemukoliv, protoze uz nyni ma majetek v hodnote nasobku HDP rady rozvinutych zemi a prakticky neexistuje zpusob jak by z toho mohl do konce zivota utratit dostatecne % aby to v konecnem dusledku bylo nejak znat. Jednoduse bohatne takovym tempem, ze i kdyby na druhe strane palil bankovky v krbu, stejne by nechudnul.
Jako akcionář a vlastně elonův parťák říkám, že si to elon zaslouží.
jen abychom si dali veci do souvislosti - tesla ma na celem svete cca 140000 zamestnancu. Kdyby se rozhodli tu odmenu dejme tomu "rozpustit" mezi ne, kazdy jeden z nich by si tak prisel na 400.000 dolaru.
Je to tak nepredstavitelna suma penez, ze to dela vice nez HDP v polovine zemi na svete.
Jakkoliv nezpochybnuju lvi podil podil EM na rozvoji a uspechu te firmy, chcete mi tvrdit, ze je moralni, aby na odmenach jeden clovek dostal vic nez si vsichni jeho zamestnanci dohromady vydelaji za nekolik let? A nezaplatil z toho na danich prakticky nic, protoze nerealizovane kapitalove zisky jsou od dane osvobozeny? A zvlast kdyz se ta firma chysta propoustet? Myslim, ze tohle je na svete mozne jenom v USA...
Propouštění muže znamenat výrazné snížení provozních nákladů. Pokud dokážou efektivněji vyrábět např formou robotizace, tak mít zaměstnance je zbytečné a propouštění je na místě.
Nižší náklady = větší zisk či levnější vozidla pro trh a tím by byly více konkurenceschopné
Ano svym zpusobem to dava rozum. Jen to vlastne ukazuje proc a jak v zapadni spolecnosti vymira stredni trida a hyperbohati bohatnou jeste rychleji - bez toho aby z tech zisku adekvatne prispivali do verejneho rozpoctu.
Tohle se všechno zhroutí jako domeček z karet. Rozvoj elektrické sítě je o 2 dekády pozadu za nároky, které se ní kladou. Skončí to tak, že cena elektriky vyletí do nebes, elektroauta se přestanou prodávat, protože je mimo těch, co mají vlastní FVE nebude kde nabíjet a když už ano, bude to stát majlant, spalováky budou zakázaný a automobilky začnou krachovat, protože to, po čem bude poptávka se nebude smět vyrábět a co se vyrábět smět bude, po tom neštěkne pes. A celou tuhle de-men-ci budou naši zákonodárci ještě dotovat ze státního. Nemám slov...
Jediný způsob jak dosáhnout univerzální elektrifikace vozového parku je drasticky snížit počet aut v oběhu, což by nevyhnutelně znamenalo změnit mindset celého světa a přimět všechny řidiče, aby se vzdali vlastnictví svých aut a místo toho je sdíleli.
Nejde právě o to? Aby zp nehradila škody na zdraví, které si člověk způsobí vlastní hloupostí, nenažraností, slabou vůlí.
Myslím, že jde o to, nechat si platit dál pojistné a nemuset plnit. To je sen každé pojišťovny. V okamžiku, kdy se začnou z všeobecného zdravotního pojištění dělat vyjímky, celý systém univerzální zdravotní péče pujde do háje a než se rozkoukáte, máme tu americký koncept, kde se půlka populace děsí toho, že si přivodí úraz, protože i s pekelně drahým zdravotním pojištěním leckdo platí za banální úkony naprosto nelidskou spoluůčast.
Pojišťovny se budou snažit hledat skuliny k tomu, moct odmítnout plnění, lidi se budou soudit s pojišťovnami kvůli špatně posouzeným zraněním, úrazům apod… tohle je konceptuálně špatné řešení. Lidi, kteří tomu tleskají a volají “sláva, dobře jim tak” si neuvědomují na jak tenký led se tím celý systém zdravotní péče dostává.
Pod vlivem je. Stejně tak, když dojde k ublížení na zdraví, nebo ji způsobí někdo, kdo má zákaz řízení.
Jo, ale zároveň když ten samý člověk vypije v hospodě 10 piv, a po cestě domů se rozláme při pádu ze schodů, bude to posuzované jinak a péči dostane zaplacenou z veřejného pojištění. To je ten nesmyslný paradox celého návrhu
Uprimne, jestli cela aplikace stala 80 tisic a funguje, tak je mi docela jedno, ze ji udelal kluk a jeste syn reditele. At vam to smrdi protekci nebo stretem zajmu jak chce, ve svetle prumernych molochu ve statnim sektoru je to prace za hubicku. Kdyz jsem poptaval vyvoj aplikace pro webshop (kde by se v podstate jednalo jen o wrapper webove stranky, plus par detailu a designovy navrh), nabidky od firem zacinaly na ctvrt milionu CZK. 80 tisic korun nevystaci ani na mesicni vyplatu jednoho webdesignera...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Bože proč vymejšlí kam ještě nacpat displeje? Je jich už teď plný auto a lidi pomalu zapomínají, že mají čumět na cestu. To už mají všichni adhd, že potřebují nonstop na něco fixovat pozornost???