První zásada, když hledám stavební pozemek: nepostavím pod dlouhým táhlým polem. Voda teče z kopce dolů. A to dokonce i ze zatravněného kopce. Pokud postavím pod kopcem, vždycky budu řešit vodu. Dokud tohle stavebníci nepochopí, budou pořád dokola naříkat. Když už za každou cenu chci postavit pod kopcem, řeším sám, jak ochránit svůj pozemek a dům - příkop, val, zeď, zasakovací prostor... Pak teprve pláču, že můj dům neochránil někdo jiný. Eroze nemá univerzální řešení. Ani minimalizace není univerzální řešení, ani zatravnění nemusí vyřešit zaplavení. Nebude to bahno, bude to voda, ale pod vodou ten barák bude tak jako tak. A pan Smetana moc dobře ví, že "V současnosti už podle něj není problém díky dotacím výhodně koupit techniku, která jim pomůže" není tak úplně pravda, protože žadatel jde se svou žádostí o dotaci do soutěže s dalšími žadateli a finance jsou značně omezené. V posledním kole SP SZP pro záměr na rostlinnou výrobu dosáhlo na dotaci tuším jen 30% žadatelů (ten záměr je obecně pro rostlinnou výrobu, nikoliv speciálně pro půdoochranné technologie. Ty zajistí jen bodové zvýhodnějí, které ale nemusí na zisk dotace stačit. Půdoochranné technologie jsou velmi drahé). Investiční dotace nejsou nárokové. Vážení, jako stavebníci si velmi dobře rozmyslete, kde svůj dům postavíte. To je základ bezpečí a spokojenosti.
Ano, takíja by dávala smysl. Pokud se někdo vymezuje proti víře, ještě to přeci nemusí znamenat, že není věřící, v tomto případě že je přímo islamofob. Není to “kdo pije s námi, pije proti nim”. Vzpomeňte na našeho Husa. Velký kritik církve, ale rozhodně ne proti víře. Němečtí odborníci se asi ještě musejí hodně učit.
Tragédie pro Ukrajinu. Nedělám si iluze. Nakonec Krym a Donbas sežerou Rusové, NATO Ukrajinu nepřijme, protože se to velení zdá moc riskantní. Ukrajina ztratí jakoukoliv perspektivu, mladí budou utíkat ještě víc než před válkou a za pár let Rusko, nejspíš už bez války, Ukrajinu zabere celou. Pak půjde do Moldavska a po Pobaltí. A nikdo mu bránit nebude. NATO vůbec nevěřím, že by v případě "operace" Ruska v Polsku nebo Česku hnulo prstem. Tak maximálně vyšle "signál". Tohle bylo takové "oťukávání", kam až může Rusko zajít. Daleko.
Nepřipomínejte muži, že na vás zapomněl, protože tomu chudákovi jinak funguje mozek? A co je to kalendář ví? Psát umí? Tak si to může zapsat úplně stejně, jako svou pracovní schůzku, na kterou samozřejmě nezapoměl. Když na vás partner začne podezřele časo zapomínat, znamená to, že už jste mimo jeho zorné pole. Začněte uvažovat o tom, jestli by nebylo lepší vrátit ho zpět do oběhu.
Babiš má sám svých ekonomických problémů dost.
Agrofert za rok 2023 -47 miliard přiznaných dluhů u bank
Nutnost získat pro Agrofert znovu dotační státní krmelec je důvod agresivity Babiše.
Velké investice se často dělají “na dluh”, protože se tím rozloží dopad do cash flow firmy. Koupíte třeba jinou firmu, ale zůstane vám dostatek vlastních prostředků na provoz. Nemovitost také koupíte spíš na hypotéku než abyste jednorázově vysolil všechny své dostupné peníze. O hospodaření firmy samotný údaj o výši závazků u bank nic moc neříká. Je to ale samozřejmě vděčná informace, pokud někoho chcete znemožnit před nepříliš informovaným publikem.
Sněhurka a Děda Mráz chodili do škol, školek a na dětské besídky. Tam zastupovali Ježíška, který měl moc práce s přípravou dárků, které nesl k nám domů na Štědrý den. Takhle jsem to brala já a takhle jsem to vysvětlila svým dětem - ideologii jsem do toho netahala a odpor k Dědu Mrázovi taky ne.
Mimochodem, uvědomujete/ uvědomujeme si že jen u nás nosí dárky dětátko? Všude po světě chodí dědkové, (vesměs tedy Mikuláš v různých jazycích)?
Ne, do škol nechodil ani Ježíšek, ani Děda Mráz. Učili jsme se do 23.12. Absolvovala jsem za socíku 2,5 roku jeslí, 3 roky mateřské školy a 8 let základní školy a na to, že by za dětmi přišel Děda Mráz se Sněhurkou si opravdu nepamatuji. Na Mikulášskou besídku chodili Mikuláš (který se jmenoval Mikuláš, ne Děda Mráz), čert a anděl. Možná jsme v tom "okresu na severu" nebyli zas tolik uvědomnělí, ale Dědu Mráze na vánoce vzpomněla tak maximálně ruštinářka.
Odstavený kamion na nesmyslných místech není výjíimka. Před pár lety jsem ve stoupání za městem v pravém pruhu za tmy, v mlze a dešti také málem vrazila do odstaveného kamionu. Vynořil se ze tmy jako duch, tmavé plachty, nebyl vidět do poslední chvíle. Policie ho po upozornění aspoň obstavila kužely. Ještě ráno tam stál, řidič nikde. Přitom odpočívka je na vrcholu stoupání, měl to pár set metrů.
A proč by ženy měly mít zájem? Ve společnosti se adoruje životní styl mladého muže bez závazků - kariéra, zábava, cestování, individualismus. Tudíž i ženy chtějí tento životní styl žít. Je to jednoduché, pohodlné a příjemné. Vyčítá někdo mužům, že neplodí a nevychovávají děti? Nevyčítá. Nesetkávám se s články na téma proč muži nemají zájem zakládat rodiny a starat se o děti. Stačí, když pracují. Tak proč by se ženy měly omezovat péčí o děti, zvlášť, když společnost mužům bez problémů toleruje nezájem o své potomky?
Není mi jasné, co konkrétně by se tedy měly děti učit. Jen vyhledávat si odpovědi? A jak bez nějakého základního všeobecného přehledu budou vědět, že vyhledané odpovědi jsou relevantní? Jak zabráníte tomu, aby si děti prostě nevybraly tu odpověď nebo řešení, které je lehčí, nenáročnější a pro ně líbivější, bez ohledu na to, jestli odpověď odpovídá realitě?
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je dnes jen akt zoufalství. Totéž bohužel platí v podstatě i o odborných školách. I když je tam správně víc kladen důraz na odbornost v praxi, i tam je problém s povinnou státní maturitou a jejím neužitecným obsahem. Dnes umí dobrý chatbot vyjet zpracovanou maturitu z jakéhokoli předmětu do dvou tří minut. Tak kde mají brát žáci a studenti ten elán a tah na branku? Hluboká reforma je tedy nutná a nelze už vůbec otálet. Ten čas právě nastal.
Po tisící ten samý diskusní příspěvek. Možná byste se mohl aspoň a kousek posunout a zkusit si na otázku v závěru odpovědět.
31
Sledujících
0
Sleduje
31
Sledujících
0
Sleduje
Jen aby z toho nebyla nová Frakce Rudé armády. Potenciál by měli.