jaké klacky máte na mysli?....který stát v Evropě házel překážky automobilkám vyvíjet vlastní elektrovozy?...ty namísto aby investovaly do vývoje se holedbaly tím, že světu bude dlouho trvat vyvinout lepší "spalováky"...a ejhle 5 -10 let vývoje za mořem, soustředění se na elektrickou budoucnost a automobilky nemají adekvátní, konkurenceschopnou odpověď. A když jo, tak za dvounásobnou cenu nabízejí něco, čemu ani vlastní prodejci nerozumí...realita dneška...
A tady jeden nový....
Tak soudružku očividně neví o čem mluví...pokud vidí budoucnost evropského průmyslu v ocelářství....na to nemáme dostatek zelené energie ani železnou rudu....o koksu k redukci ani nemluvě....je jasné, že nemůžeme konkurovat nikdy zemím, které všechno toto mají...těmto musíme na oplátku prodávat naše Hitech produkty s vysokou přidanou hodnotou...případně výrobky z této oceli, tím si udržíme i relativně dobrý přístup k oceli do budoucna
Nikde jinde ve svete nenii zadny magicky datum 2035, to jsme si udelali jen v evrope..
To datum bych zrušil, je zbytečné už teď...je jasné že spalovací auta si v roce 2035 koupí jenom opravdový nadšenec, srdcař....ale nebude to levné, v porovnáním s masovými elektromodely 😉...ale proti gustu, ať si každý kupuje co chce, akorát se s ním asi v té době nedostane asi už do žádné metropole v Evropě, anebo si připlatí.
Auta se spalovacími motory, takřka bez emisí, by neměla budoucnost ? A, co má budoucnost ? E-kamiony, e-letadla, e-tankery ? Když nebudete mít naftu a benzín, a bude blackaut, jak nastartujete centrálu, abyste měl doma aspoň trochu proudu na lednici ? Nedráždím vás, jen se ptám.
Nemůžete chtít měnit budoucnost, pokud neopustíte staré myšlení. Spalovací motory jsou nesmyl už z hlediska plýtvání energií - mají 1/4 účinnost elektromotorů. Takže spotřebujete 4 více energie v přírodních zdrojích a vyprodukujete 4x více C02 ikdyby elektromobily jezdily čistě na energii z uhlí. Což je mimochodem další fáma - viz energetický mix v době nabíjení elektromobilů (každý se snaží nabíjet za nejlevnější cenu - t.j. v době maximální výroby el. E obnovitelnými zdroji.) E kamiony vyřadí možná ty spalovací dříve, než ty osobní ektromobily spalovací auta, už z hlediska úspor na provoz....to si každý dopravce dokáže spočítat sám - viz Tesla Semi. E-letadla nejspíše budou také, ale zde se uplatní H2 palivový článek, stejně jako na těch tankerech, zde dává jedině zelený vodík smysl. Ale tankery by klidně mohly jezdit na soláry, plochu na to mají velkou. S tím vším souvisí právě i přenos El. E na krátkou vzdálenost, tzn. vznikání samostatných energetických clusterů s vlastní výrobní kapacitou el. en. na úrovni měst, maximálně okresů. Většina vyrobené el. energie se tak vyrobí v místě spotřeby, velké rozvody a centrální výroba ve velkých elektrárnách je na ústupu.....
Cely el-auta projekt je postaveny na hlavu, naklady na vyrobu, na zniceni starych baterii, na provoz (auta jsou tezka, nici vozovky a rychleji take pneu)
V bodech bez emocí, jen fakta:
1) náklady na výrobu baterií neustále klesají - viz vývoj ceny kapacity 1kWh za posledních 5 let - pokles na 1/10
2) staré baterie se neničí, ale budou se 100% recyklovat, je to velmi ceněný odpad -surovina do výroby. Jen se čeká na takové množství, aby se vyplatilo spustit na nepřetržitý provoz továrnu na jejich recyklaci - viz nová linka na recyklaci od Mercedes Benz. Dostatečné množství pro provoz se počítá teprve až za 20 let. Navíc většina vyřazených akumulátorů se používá pro bateriová uložiště domů a jako vyrovnávací články v el. soustavě, takže životnost se počítá na nějakých 25 - 30 let minimálně.
3) nejsou tak těžká srovnejte Octavii a TM3 - ta váží dnes 1800 kg. - elektromobily používají větší pneu, právě aby tlak rozložený v styčné ploše na vozovku byl stejný jako u každého jiného osobního auta = neničí povrch vozovky více než běžné spalovací auto - to co tvrdíte je fáma.
4) Výrobci pneu pro elektromobily používají jiné směsi než u spalováků - opotřebení je srovnatelné, mnohdy menší - elektromobily tak nebrzdí jako spalováky, využívají plynulou rekuperaci a pokročilí asistenti předvídají více, než běžný řidič.
Takze jsou famy o ukladani baterii z nemeckych aut v nasi zemi. Na zaklade vasich informaci uz chapu, proc v Norsku za posledni dva roky tak padlo nadseni pro el-auta dotovana statem, protoze uz neni kde zaparkovat
Ukladaní nebo skladování? Víte kolik je třeba aku na trvalý provoz nově vybudovsné továrny Mercedesu v Německu na recyklaci trakčních baterií?....tolik jich není v současnosti k dispozici, takže se čeká a nějakÿch 20 let ještě bude, než bude dostatek "nepoužitelných" aku k recyklaci a trvalému provozu linky. Ale pokud víte o volných, povalujícich se aku, klidně je vemu všechny a zadarmo 😉....vysloužilé baterie jsou sakra dobře zpeněžitelný zdroj suroviny, to není odpad!...ano takže jsou to fámy, co píšete.
Takze jsou famy o ukladani baterii z nemeckych aut v nasi zemi. Na zaklade vasich informaci uz chapu, proc v Norsku za posledni dva roky tak padlo nadseni pro el-auta dotovana statem, protoze uz neni kde zaparkovat
Z čeho vychazí váše "padlo nadšení"😅...z "vlastního přesvědčení?!" Vždyť tam jsou letos i bez dotací je 9 z 10 nově prodaných aut elektromobily, pokud si neumíte ani ověřovat základni fakta, tak raději nediskutujte...
Kdo Vás platí za ty nesmyslné argumenty a pročínskou propagandu?
Proč by mi měl někdo platit, stačí se podívat na prodejní světová čísla za posledni 3 roky, včetně průměrné ceny elektromobilů...připadně se podívat na poslední zveřejněné hospodaření Tesly...a přitom porovnejte s cenou TM3 nebo TY, které se z nějakých 1.4, 1.3 M z před 4 lety dostaly dnes na 1 M při stejné ziskovosti! A teď se podívejte jak "klesla" cena takové Octavie...a jak Škodovka rapidně ztrácí trhy, a VW ještě více. Škoda samotná před pár lety 1.2M prodaných aut, loni 0.88 M....Tesla vystřelila na 1.8 M a to ji prakticky dělají 2 modely. Čína je jedna z nejhroznějších despotií na světě. Je šílené jak tam jde věda výzkum naruku politické moci...přečtete si něco od Etzlera nebo mrkněte na film "Nebe", jsem jen poslední, kdo by je chtěl adorovat...ale jak Evropě ujíždí vlak je viditelné a nic s tím nedělá...green deal je šance a příležitost k transformaci, ale my raději budeme sedět na zadku a bránit si neudržitelné. Ve výsledu zjistíme, že nás to za 5, 10 let bude stát a bolet daleko, daleko více než dnešní green deal...a politici jen sbírají body na lidské pohodlnosti, jak alibidtické...
Cely el-auta projekt je postaveny na hlavu, naklady na vyrobu, na zniceni starych baterii, na provoz (auta jsou tezka, nici vozovky a rychleji take pneu)
Něco si o tom zjistěte...výroba elektromobilů bude do 2-3 let levnější ve všech kategoriích, dnes se rozpouští investiční náklady...cena akumulátorů klesla za posledních 5 let na 1/10. Žádné staré baterie se ničit nemusejí, budou se normálně recyklovat, obsahují spoustu vzácných prvků - ale to potrvá ještě tak 20-25 let, než jich bude významné množství na spuštění komerční recyklace. Dnes se většinou používají do "bateriových" uložišť domů a továren, jako vyrovnávací zdroje. Těžší elektromobily jsou, ale jejich hmotnost se neustále snižuje, dnes TM3 - nejprodávanější elektro 1800 kg - ekvivalent oktávky, rozdíl není takový. Bylo prokázáno, že právě rovnoměrnější rekuperační jízdou bez brždění pneu vydrží to stejné nebo i více než ve spalováku, samozřejmě že nesmíte jezdit jako de*il a gumovat na každé křižovatce, ale to dělají i někteří jedinci i se spalováky. Navíc se používají jiné, odolnější směsi pro pneu pro elektro. Vozovky by to neměly poznat už vůbec vzhledem k tomu, že se vyšší hmotnost se kompenzuje zvýšením styčné plochy pneu (rozměry) - tlak na vozovku zůstává stále stejný.
Spousta popsaných důvodů, netvrdím, že smyšlených, ale ani jednou nebyl zmíněn "faktor" Green Dealu, který je vlastně největším....
To je potom těžký, hledat cestu, jak z toho ven...
Tak tfuj, tfuj a hodně štěstí!
V čem prosím vás Green deal, způsobil zaostalost evropských značek v elektromobilitě a jejich nekonkurenceschopnost ve světě?...ten jim maximálně pomohl...obdobné programy právě pomohly USA a Číně, ikdyž se nejmenují Green deal....
To si pletete, Green Deal donutil alespoň částečnou pře-orientaci na elektro, jinak by automobilky neměli žádné řešení pro budoucnost...v Asii, USA, Green deal sice nemají, ale mají jiné programy na podporu vývoje a výroby elektromobility a teď se jim to vrací....jsou daleko před námi, bez Green dealu by automobilky neměli za 3 roky co prodávat, takto snad aspoň část výroby zachrání...
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Volič si přeje aby tu vládly strany co prosazují zelený úder. Tak ho dostane. Nejde volit lokaje Bruselu a pak se divit, že tu reálně vládne Brusel.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jaký Brusel o čem to mluvíte...v Číně - největším světovém trhu světa, se letos vyrobí více elektromobilů než spalovacích aut. Asie obecně v tomto přetáčí automobilový trh vzhůru nohama (kromě Japonska, které stagnuje)...a co USA, to je to samé v bledě modrém - všude na světe padají prodeje spalovacích aut a rostou elektro, stačí se podívat do statistiky prodeje...Jem u nás auto a rafinérská lobby stále hrála tu písničku o slepé cestě a málo elektřiny....to je jasné, že nemá smyls vyrábět něco jen pro umělou zaměstnanost, když to na trhu neudáte...to už tu jednou bylo s PC z JZD Slušovice....raději nastolit krizové řízení a vrhnout vše do vývoje, propustit polovinu managementu, nabrat IT specialisty ze zkušenostmi Google, Tesla, MS, případně rostoucích start upů, zbavit se dealerství, propustit 25% zaměstnanců z výroby a modlit se, že se to podaří vybrat....vše ostatní zavání totálním bankrotem v následujících 5 letech....
1 odpověď