Dávám autorovi za pravdu. Pohybuji se ve školství přes 30 let a kvalita školství s penězi opravdu nesouvisí.
Tak to jste spokojený člověk. Když vezmu v potaz ty nervy s rodiči a některými žáky, tak za ty peníze mně to fakt nestálo. Teď podnikám, mám téměř trojnásobek a čistou hlavu. Do školství už nikdy.
S autorem souhlasím jen v pár bodech, jinak je to zas jen přehnaná kritika, což on dělá ale často - pokud to není bot.
Trochu mně připomíná místního diskutéra pana Pekaře.
Samé prázdniny, málo práce, hromada peněz....a ejhle, oni vzdělaní a kvalifikovaní učitelé nejsou. Musí se to lepit prostě někým, kdo jde okolo a má čas.
Takže, milí kritici, učitelů máte prostor a chutě do toho. Ta skvělá místa jsou volná. Předpokládám, že Lukáš Pekař půjde vzorem.
Taky čekám, kdy se tu ten magor plný komplexů vůči školství objeví 😄
On je typický člověk, u kterého doporučuji vzdělávat doma.
Já vám nevím, naposledy jsem ve školství odměny dostala předpředminulé Vánoce 5 tisíc. Peněz je nedostatek, je třeba je využít i na určité dorovnání nepedagogům, aby měli vůbec co do pusy. Od letošního září jsem do toho praštila a podnikám. Stresu desetina, peněz trojnásobek z měsíce na měsíc, tohle jestli zjistí více pedagogů, tak těžko říct, jak to bude dál. Já už jsem jednoduše nemohla.
Mám to stejné. Ze školství jsem odešel a je to příjemná změna - chodím spát s čistou hlavou, vydělávám téměř trojnásobek toho co před tím a to za méně práce 😊. Je to tak trochu i smutné.
Některá děcka mně chybí, aji někteří ti darebáci, ale dementní rodiče vůbec...
Ale mám pravdu, že jo? Proto vám to tak vadí.
Zase Pekař, typický trol zdejších diskutérů :DD. U Vašeho tvrzení frontální výuky jsem se neskutečně zasmál. Kdyby jste viděl, jak se učí v jiných státech, tak by jste čuměl, kam se české školství posunulo.
To že děcka v dnešní době téměř nic nebaví, protože ví, že sociálními sítěmi a streamováním se uživí lépe, tak se není čemu divit. Ale za to samozřejmě zase můžou učitelé 😅.
Zajímá mě opravdu hodně. Přitom to samozřejmě neznamená, že všechno vím. Ale jsem si toho, na rozdíl od mnoha ostatních, vědom.
To je typický Pekař, neřešte ho. Boreček, který kydá špínu na školství obecně, i když o tom ví prd.
Kdyby šel učit, tak by se zhroutil po prvním dni, jako většina tady rádoby expertů.
Samozrejme, s tímhle absolutně souhlasím. Já netvrdím že všichni by se měli učit doma, jen že podle mě je soucasne školství u nás dost tragické a mělo by se zmenit.
No a protože změnu nevidím, nezbývá mi než fandit domácí výuce u rodin, které na ni podmínky mají.
S tímto souhlasím, ale zase, ne každá škola je tragická. A pokud by měla nastat změna, muselo by se začít u těch, kteří schvalují hovadiny.
Číst psát a počítat jsem uměl už než jsem šel do školy. Takže tam skutečně žádný přínos nevidím.
Za mě - kvalitně pojatá domácí výuka dá dítěti významně víc než průměrná česká škola.
Tak to jste byl jeden z mála geniálních dětí. Bohužel ne každý má takové nadání a těm zas škola v tomhle může pomoc.
Však to už jsem tady psal, že pokud je ta domácí výuka opravdu dobře nastavena, může se dítě rovněž hodně naučit. Ale teď otázka, kdo tomu je ochoten věnovat ten čas...
No nevím, jestli by taková hromada matek opravdu chtěla provozovat domácí vzdělávání dětí. Já bych na to teda neměla nervy, ani bych nechtěla trávit furt doma. Pracovat z domu, učit tam dítě. Ne dík. Dítě do školy, za kamarády, já do práce za kolegy. Odpoledne se uvidíme a o to víc se na sebe budeme těšit, než kdybychom spolu trávili 24 hodin denně. Na to fakt nemám. A v dnešní době už i ta výuka nemusí být tak hrozná, jak autorka popisuje. V naší škole děti nesedí celou dobu v lavici, část hodiny tráví na koberci, kde se formou hry učí. Mají různé projekty, na kterých děti spolupracují. V první třídě se jeden den v týdnu dokonce neučí, ale je věnován hudební a výtvarné výchově, plus je tam tělocvik. Školy jsou různé, nelze je házet do jednoho pytle.
Super, děkuji! Mám stejné zkušenosti. Ale to některým odpůrcům škol nevysvetlime, bohužel.
Teda nevím jak Vás, ale mně se těžko vybavuje jediná užitečná věc, kterou mě kdy škola naučila.
Všechno, co jsem v životě potřeboval - kritické myšlení, umění vyhledávat informace, cizí jazyky, ... - jsem se naučil spíš navzdory tomu, že jsem musel chodit do školy a absolvovat ten nesmyslný ústav co mentálně zamrzl někde v CK monarchii.
A to mám i vysokoškolský titul, takže jsem si užil všechny úrovně této parády.
Teď otázka, kdy a kam jste chodil do školy. Mně osobně třeba střední dala hodně a otevřela mně oči.
Naopak vysoká pro mě byla zklamáním kvůli zakomplexovaným rádoby profesorům. Je pravda, že člověka nejvíce naučí pak samotný život, ale osobně si myslím, že škola má dát základ a pak ať si člověk vybere, jakou cestou se vydá.
Na druhou stranu určitě Vás škola alespoň naučila číst, psát a něco si spočítat.
Děti se nepotřebují učit respektu k autoritám/dál to číst nelze/.....a pak nemají účtu před ničím ani před nikým.A jsou tu statisíce sebevedomych sněhových vloček,nerespektujících od svých rodičů,přes soudní systém po policii.Tak si pěkně učte děti doma,jen doufám,že je nikdy nepotkám.
Zdravím, tato věta mě taky zarazila. Záleží, jak to autorka myslela, ale podle toho, co tam vše píše, mně to přijde jak texty vycucané z nějakých rádoby skupin, blogů apod.
Už jsem to psal jednou - domácí vzdělávání nemusí být špatné, ale také by mělo obsahovat nějaký řád a to dítě vést. Furt takové ty kecy, že si dítě na vše musí přijít samo - ok, tak v tom případě nepotřebuje rodiče, i když koneckonců ono to tak u některých funguje 🙂.
Osobně znám rodiny, kde domácí vzdělávání mělo úspěch, ale také rodiny, kde ty děcka mají problémy, poněvadž stále neumí nějaký ten základ (protože si na to musí přijít samo ne?), takže záleží.
Takové to neustálé zatracování státních škol už je trapné, učí se dávno jinak - problém je pouze v tom, že některým rodičům se nelíbí, že škola po jejích geniálním a samostatném dítěti něco chce. Furt to je o nastavení té motivace a že se děti ve státní škole nerozvíjejí? Jsou nějaké důkazy, že to tak je ve všech školách? Pouze zas nějaký deb*Iek měl beztak osobní problém s vyučujícím a hned za to může státní škola. Asi se budete divit, ale i školy typu Montessori apod. mohou stát za hov*no - je to pouze o lidech.
Můj jmenovec Čapek zase ukazuje, jakým je Všeználkem. Nemohu tothoto smolibého a hlavně mizerného učitele vystát. Není jen líný, ale i neschopný. Kdyby navštívíl pár škol ve Finsku, nebo i Švýcarsku a v dalších rozvinutých zemích, tak by zjistil, že vyřazení žáka z výuky je velmi efektivní metoda a je zcela legální. Ve Švýcarsku dostane takový žák samostatnou práci a je pod dohledem učitele k tomu určeného. Ve škole s 300 žáky je průměně separováno 1 -3 žáků denně. A ve třídách je klid a tvůrčí atmosféra. To by ale Čapek musel s barvou ven, že se nedomluví v ani jedné z těchto zemi.
Panu Čapkovi jde hlavně o popularitu za ty jeho kecy, takže bych ho naprosto ignoroval. Že by on předvedl nějaký pokrok ve školství se říct nedá.
A anglicky se tam v pohodě domluvit dá ;)
Urcite jsem si neporizovala deti aby splnovaly zrovna vaše predstavy. Navic skola je povinna, ony tam musi chodit, nevybraly si to. Tak je/nas nechte at se s tim postupne nejak vyporadame, postupne a po dobrem, hezky pomalu a po nasem. Poridte si svoje deti a ty si sekyrujte. A starejte se o sebe laskavě, a zameťte si pred svym vlastnim prahem.
Však tam Vaše děti chodit nemusí. Domácí vzdělávání je poslední dobou módní trend.
S určitými věcmi souhlasím, ale tady pláčete ma špatným hrobě. To by se muselo začít u MŠMT - v tomhle mají školy a učitelé svázané ruce (teda pokud nejsou soukromé, i když ty taky nejsou výhra...). Neustále se řve a plive na učitele, ale ti nic extra nezmůžou. Maximálně budou učit podle sebe dl té doby, než na ně někdo pošle inspekci, že nenaplňují nějaké pošahané cíle z RVP.
Prostě realita je taková a pokud by mělo dojít ke změně, musí se od nejvyšších míst.
Jinak řešit diferenciaci mezi 30 žáky a více v rámci 45 minut je opravdu úsměvné. Opravdu doporučuji si to zkusit.
Vysvětlení ale nesmí být plýtké a musí jít hodně do hloubky, což se často neděje. Nesrozumitelný, akademický, překotný, nejasný a nezáživný výklad je tak nanic a žákům skoro nic nepřináší. Integrály potřebují velmi hluboký výklad, aby došlo k dlouhodobějšímu osvojení a vštěpení do mysli.
Neházejte všechny do jednoho pytle. To že vám se nelíbí něčí metody neznamená, že to dělají ostatní.
A nevím, proč sem nyní pletete integrály.
Tvl tady je zase chytrých hlav - to je neskutečný. Však si dodělejte vzdělání a jděte učit. Školství na vás přímo čeká XD. Až v praxi zjistíte, jaká je realita, tak vás ty chytrý kecy přejdou.
Mimochodem pokud vás škola nic nenaučila, tak je to váš problém - měli jste chodit do lepší 😉. Zkuste si jít studovat do zahraničí, tam každý čeká na takové chytré hlavičky.
Mě škola na nic nepřipravila. 95% toho co jsem se ve škole učil už dávno neumím a bylo mi to v životě doslova k ničemu. To co jsem opravdu potřeboval jsem se naučil až po škole prací a vlastní průpravou kde se učím opravdu jen to co potřebuju. Pro mě většina základky i střední naprostá stráta času.
Mě doslova irituje jak se na škole třeba vůbec neučí základy ekonomiky, jak funguji a co jsou peníze. Jak investovat, jak si dělat daně nebo základy podnikaní. Nene hlavně že výmě kdy zemřela Marie Terezie to je opravdu velmy důležitá informace.
Tak to jste chodil asi hodně na špatnou školu 🙂)
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Čapek kdysi býval rozumný metodik, než se z něj stal veliký sluneční bůh Ra, který všechno ví a kterému se neodporuje. I když jsou české děti v něčem úspěšné, nakonec je to vlastně špatně, protože je to ve škole nadrilovali jak otroky. Čapek dávno ztratil soudnost, ale naučil se vydělávat na kritice českého školství, byť se kolem dokola zaklíná, že by to nedělal, kdyby nemusel. Stal se z něj podnikatel v oblasti vzdělávání. Člověk mu musí přiznat, že je v tom určitě šikovný, protože už vydal několik knížek - obsah je stále stejný, liší se jen obalem a titulem - de facto opakovaně vydává jednotlivé kapitoly Moderní didaktiky, kterou v souladu se svým přebujelým egem označuje za lexikon. Lexikon to opravdu je, ale ne didaktiky, ale Čapkových nářků a invektiv.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čapek je žumpa, nechápu jak ho někdo může brát vážně. Stačí číst ty jeho kecy jakožto líného učitele. Místo rad a doporučení jen kritizuje a hraje si na nějakého nadčlověka...