Pouze šest ukrajinských pilotů dokončilo výcvikový program pro pilotování amerických stíhaček F-16. V pondělí to napsal britský deník The Telegraph. Celkem jich ale Ukrajina do programu vytipovala desítky. Belgie, Dánsko, Nizozemsko a Norsko slíbily poskytnout Ukrajině 80 letounů F-16. Většina z nich ale dorazí až za několik let.
No dobře, tak kdybyste si měl vybrat, jestli Mi-8 nebo Mi-17, tak vyberete Mi-17, ne? Protože tak jsem zamýšlel svůj příspěvek... A Mi-17 taky není úplně to nejmodernější... No a jde mi o to, že čím starší stroj, tím ho s největší pravděpodobností bude snažší sestřelit... Kromě různých obranných systémů určitě k životaschopnosti přidává i schopnost manévrovat, a ta se u novějších strojů zpravidla (ne vždy) dá očekávat lepší...
Ano máte pravdu, vybral bych si Mi- 17, ale nesouvisí to s ochranou proti sestřelení, ale s vyšším výkonem motoru a lepší manévrovatelností. Ale jsou i jiné parametry, třeba při poškození listů nosného rotoru. Ty Ruské "tupé" těžké, kovové jsou třeba odolnější než moderní laminát nebo kompozitové. Vstupuje do toho spousta jiných parametrů, které nelze přehlížet. Nedokáži všechny hned argumentovat. I pro každou bojovou činnost to bude jiné. A upřímně už se mě to netýká.
nepotvrdil jste teď náhodou přesně to, co psal pan Dvořák? V tom případě nechápu tu aroganci/pokus o vychloubání se, kterou jste vytvořil výše. :)
Nemyslím si, vývoj jde dopředu. Ted se radujeme z Venomů. Přitom je to stejný drak, který létal ve Vietnamu." Avionika a motory "nové, nic víc. Výroba v USA ukončena. Bývalí kolegové jsou z nového stroje velmi nadšeni. Mám z toho radost. Já už nemohu posoudit rozdíl. Soudím jen typ Mi-8 "Hip".
Mohu, na Mi- 17 mám nalétáno 1050 hodin. Na modernějších Mi-171š(ŠM) 1150 hodin. Mi-8 je ještě výbavou "pravěk" 🙂 (starší motory TV2 -117).Vrtulníky se liší se především avionikou a motory.(TV3-117).Velmi spolehlivé stroje, za 18. let služby u útvaru neznám jediný případ vysazení motoru. A bavíme se o 100 000 hodin provozu a více!!! Žádná nadsázka.
Bohužel Mi-8 sovětské výroby není nijak zvlášť technologický terno...
Malinko mě překvapila informace, že všichni piloti byli důstojníky... Není tomu tak vždy? Ještě jsem neslyšel, že by byl pilotem třeba seržant (rotmistr), praporčík, tedy poddůstojníci nebo dokonce vojín... Měl jsem za to, že piloti bývají minimálně poručíky, což je už důstojnická hodnost (a klidně až plukovníci)...
Dokonalý stroj. Naletáno 2200 hodin. Kolik Vy?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Co takhle dodat i to docela důležitý slůvko "zatím"?
Navíc podle všeho mají dostat v první várce jen 6 letadel, další se ještě pořád připravují, to už pak to sdělení zní trochu jinak, že?
Jtm. taky jsem ještě někde četl, že to výcvikový středisko v Arizoně má dost malou kapacitu a zvládne jen pár pilotů naráz, takže je dost možný že jedou aspoň část toho kurzu postupně a tohle je jen první várka. A za 14 dní nebo za měsíc bude dalších šest a tak dál. Zvlášť pokud tam třeba necvičí jen ty Ukrajince. Tohle si ale ještě ověřuju, může se to ukázat jako blbost.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je mi to moc líto, ale ani 50 letadel nic nezmění. Sloužil jsem u letectva18 let. Výcvik je nesmírně časově náročný. Bojový výcvik je na roky. Nelze to urychlit.