Já myslím, že když pan Bek je docentem muzikologie, tak v podstatě může dělat cokoli. Těžko najít někoho lepšího. Pan profesor Balaš měl moře preferenčních hlasů, a tak byl skvělým kandidátem z hlediska demokracie. Asi už lepší lidí nejsou, leda si objednat někoho ze zahraničí, třeba z Indonésie, když už lákáme jejich studenty, aby u nás pracovali. Chce to, aby personalisté na MŠMT při hledání zapracovali...
No, nevím, těch 49 900 Kč, je dost dezinformace. Podle tabulek má zkušený učitel 38 560 Kč. K tomu nějaké odměny a nadtarify. Ty někde nejsou skoro žádné, jinde možná až 8 000 Kč. Ani tak to v součtu nedá onu částku, která patrně zahrnuje ředitele, zástupce ředitele, výchovné poradce a kdoví co ještě.
Co se týká odpracovaných hodin, tak naposledy, když jsem to měřil, tak před lety jsem zjistil 52 hodin týdně. Normálních, nikoliv vyučovacích.
Před chvílí jsem viděl nabídku práce v bagetárně, kde vzdělání nerozhoduje, žádné speciální znalosti mít nemusíte a za rok se dostanete na základní plat 46 000 Kč. Tak tolik ke společnosti znalostí a k tomu, že vzdělávání je prioritou vlád.
Vážený pane Čermáku,
to, co jste napsal, je trapné. Maturanti dnes (ti, kteří z matematiky maturují) jsou jen lehce políbení matematikou. Jak napsal Lem, co dokáže velký počítač s malým programem, dokáže malý počítač s velkým programem. Vy, zdá se, byste rád používal velký počítač s velkým programem na snadné úkoly. Ani pan ředitel Sáblík si neuvědomuje, že kdybychom povolili superpočítače a matematické programy, tak by taková smysluplná maturita musela být o hodně řádů těžší. A aby taková mohla být, musela by být taková i předchozí výuka. Jenže kde brát a nekrást (takové studenty i učitele, kteří by o to stáli)?
Ten příklad, jejž uvádíte, se Vám příliš nepovedl. Nesedí totiž s floskule, jichž využíváte. Totiž, dějepis je přirozeně orientován so minulosti, nikoli budoucnosti, a to nezmění ani záměna nudného učitele za zapáleného muzejního kurátora. Hodnota užitečnosti pro žáky v průměru musí být nutně velmi nízká, jelikož bude vysoká pouze u budoucích historiků a současných zájemců o poznání dějin a několika dalších. Pro ostatní bude hodnota nulová. Ovšem, máte jistě pravdu, pokud stojí člověk před úkolem dozvědět se něco kupř. o Keltech, tak za pomoci Internetu se na průměrnou hodnotu znalostí české populace v tomto oboru dostane odhadem za 2 minuty 14 sekund.
Myslím, že jste to nepochopila. Inflace znamená, že někdo si za svou práci říká víc. Kdyby se zvysilo všem stejně, tak by žádná inflace nebyla, resp. by jen bylo zapotřebí víc papírků za stejné služby, ale také byste jich víc dostala. Takto vede inflace k nějakým změnám v práci, což nemusí být špatné. Pokud prodavačka má stejně náročnou práci jako učitelka a je placena hůře a s vyšším pridanim ucitelkam než prodavackam se ten rozdíl ještě zvětší, tak to motivuje prodavacky, aby se staly učitelkami, ne? A jak je vidět, tak tím spíš pracovníky v sociálních službách, mate-li pravdu. Takže za čas bych ocekaval krizi s nedostatkem pracovníků v sociálních službách a prodavaček. Pak to stát a firmy budou muset řešit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Myslím, že jste to napsala přesně - matematiku potřebujeme jako sůl, totiž tak málo. To dosvědčuje i podíl lidí, kteří jsou schopni a ochotni vymyslet lepší elektrárnu atd. z nějakých 5 milionů pracujících v ČR, a podobně to bude s dalšími příklady.
1 odpověď