Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
Pracuji ve Švédsku v Gigafactory Northvolt ve městě Skelleftea. Tento StartUp je nyní v úpadku a začíná propouštět své zaměstnance. Přitom nestihli ani dostavět továrnu.
Nízká poptávka a neschopnost vedení převzít Knowhow vedlo k této situaci.
Momentálně záměr stavět další továrny zrušilo Německo i Švédsko. Proto by si Česko mělo počkat.
1)Počítá se výsledek!! Když někdo integruje migranty 10 - 20 let a výsledek je horší, tak bohulibé řeči nikoho nezajímají.
2)Násilí přináší rychlé výsledky. Lidé chtějí své problémy vyřešit teď a né čekat jednu dekádu.
Proto vítězí populismus a silná slova.
3)Zodpovědnost. Kdo je za danou situaci zodpovědný? Lidé chtějí pojmenovat chybu. Vytáhnout dotyčného na náměstí a demonstrativně mu useknout hlavu!!
( Myšleno obrazně).
Nikdo za nic nemůže, není vidět výsledek a posloucháme pořád stejné řeči.
Čemu se tedy divíte?
Ve Finsku jsme měli pauzu oznámenou svačinářkou. Bylo jich tam několik a vždy přijeli s vozíčkem až na linku. Jedna paní dokázala obsloužit 2 linky. Měla přímo vyznačené místo na podlaze. Když přijela spustila zvukový signál a začala pauza. Na vozíčku měla vše Kávu, Čaj, sodovky, pečivo, bagety, sladké tyčinky, ale i saláty. Lidé tedy nemuseli nikde běhat. Jídlo přijelo k nim. Následně se jedlo v budkách u linky, kde bylo místo na sezení a osobní věci.
Bylo to v podstatě chytré a jednoduché.
Koupil jsem si plachetnici. A teď zjišťuji co vše tahle sranda obnáší, Komunikace vysílačkou, navigace, znalost meteorologie, schopnost opravit motor a elektroniku, řešení zásob vody a jídla, umět se potopit do 9 metrů ke kotvě, schopnost práce ve výškách při opravě stěžně.
No chtěl jsem být jachtař, ale asi budu Prepper. :D
Pracuji v Northvoltu již přes rok. A zatím je to normální pakárna, jako všude jinde v ČR. Ale plat je taky někde jinde oproti ČR. Né že by se nedalo vyrábět více, ale vedení neumí moc vést výrobu. To je celé. Věřím, že je okolnosti dotlačí vyhodit pár lidí z managementu. Potom by se mohl objevit progres ve výrobě.
Stále tady nabírají lidi. Kdyby někdo chtěl ochutnat hnusnou kávu a koukat na polární záři v -30 😀
Když se ukrajině podaří odlákat jednotky tímto směrem a vydrží držet pozice do příchodu rasputice, tak to bude mít význam. Zároveň mohou obtěžovat Jadernou elektrárnu. Což svět donutí řešit i tu jejich, kterou obsadily rusové. A ve finále i ta plynová stanice může být páka na EU, aby více podpořila obranu. Krom toho nepřítel bude bojovat o své vesnice a bude si je ničit.
Tohle není poprvé, kdy automobilky pláčou. Těsně po Covidu jsme tu měli dodavatelskou krizi. Nebyli čipy do řídicích jednotek a pod.
Opravdu se divím, že firmy nedokáží více diverzifikovat své dodavatele. Zvláště v tak turbulentních časech. Jde vidět, že staré vzorce jsou stále uplatňovány. A to lidé ve vedení mají univerzity....
Výňatek z článku. Je čistou lží.
***************************************
Klíčový problém tedy spočívá v zažitých patriarchálních vzorcích naší společnosti, které z mužů vychovávají bytosti osamělé.
***************************************
Vysoká škola života říká, dejte lidem místo k bydlení a vypněte internet. Začnou se nudit a budou šuk*t.
Tak si to otočte o 180 stupňů.
Vedení získá zakásku. Někdy l úplatkem lhaním a pod. A až potom řeší jak to vlastně udělat. Většinou potom vše řeší přesčasi a stresem.
Drtivá většina středního managementu se do pozice nevypracoval od píky. Proto moc nerozumí náročnosti požadované práce. Zvládají počítat, dělat prezentace a 4D a 8D reporty. Snaží se popohánět lidi tím, že budou někde něco zapisovat každé 2 hodiny.
Dnes máme už ve vedení i spoustu lidí tzv. mileniálu. Ti zase nedokáži pracovat fyzicky, nebo chápat proces výroby. Musí na to mít displej, software, a ikonky.
Když máte takové vedoucí, kteří potřebují 4x denně meating a pak zachraňují výrobu od počítače, tak zisk nečekejte.
Někdy je lepší mít méně vedoucích. A nechat lidem volnou ruku. Motivovat je platem.
Střední management je už na sklonku životnosti AI je nahradí.
Teď jsem jel vlakem do Gdaňsku a trpěl jsem. Z Ostravy do Krakova to jelo jako koni spřežka. 2h a 30min následně čekat 2 hodiny v Krakově. Abych jel dalších 6 hodin do města Gdaňsk.
Stejně tak postrádám noční vlaky na sever evropy. Minimálně směr Kodaň s propojením na Malmo, Götheburg, Oslo.
Nemyslím si, že je třeba stavět nové vagóny. Stačí předělat ty stávající, které slouží pro 2 třídu.
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Nic není na věky. Kdo z nás má mobilní telefon vyrobený v Evropě? Nebo třeba počítač? Skoro nikdo.
Teď se to samé stane s auty. A proč? No protože dnes více připomínají počítače než auta.
Do aut se nacpalo spoustu senzorů a i zbytečných funkcí, které většinou zákazník nevyužije. Stejně jako u mobilního telefonu. Ale platit za ně musí.
Krom toho se propaguje jenom jeden zdroj pohonu. Tím se celý automotive dostal do krajností.