Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
Ještě že nikdo neposlouchá názory odborníků z Česka, jinak bychom měli stále ještě uhlí a páru 👍😁
Už jsem 2x přišel o práci. Prvně v roce 2022 ve Finsku kdy v Automobilce Valmet zkrachoval projekt na EV a my jsme byli ihned propuštěni. Nyní jsem dostal výpověď v továrně na baterie ve Švédsku spol. Northvolt propustila 1600 lidí.
Realita, kterou žijeme nejsou prognózy jednoho pána ze sociální bubliny pro kavárníky zvané LinkedIn.
Jenže ty spalováky zamořují vzduch jen v ČR je jich 6,5 milionů. Je v zájmu zdraví lidí co nejrychleji všechna auta na elektřinu. Ročně se jich prodá 80 milionů a při průměrném stáří 20 let jich bude v provozu cca 1,5 miliardy a všechna tato auto vypouštějí CO2. To je neudržitelné. My prostě musíme předělat co nejdříve všechna auta na elektro a protože jsou zatím drahá a tudíž nekonkurenceschopná nezbývá než je dotovat, ale ty dotace jsou za to že budu provozovat auto které neznečišťuje vzduch a neničí lidem zdraví.
Sorry EV je stejně neekologické jako auto se spalovacím motorem.
Krom toho EV nenahradí stavební stroje, kamiony, nebo lodní dopravu.
Krom toho dotace jsou jen peníze občanů přerozdělené hloupou naivní politikou.
Lidí je na světě dost, klidně mohou umírat.
To 12 let staré EV stálo necelých 100.000,- a jelikož ho od března do konce října nabíjím z fotovoltaiky, tak jezdím po většinu roku zadarmo. Nechápu proč bych si měl kupovat 20 let staré auto 🙂
A k čemu mi bude dojezd 760 km u auta jako A2? To je auto na ježdění po městě a tam mi je ten dojez k ničemu. A do Chorvatska k moři bych s tím určitě nejel.
Srovnávejme srovnatelné, když si koupím za 390.000,- 4 roky starý elektromobil, tak ho nebudu porovnávat s 20 let starou A2 za 60.000,-. To se omlouvám.
Ale upřímně, EV máme na ježdění po městě, protože 95% jízd u nás je opravdu po městě a kolem něj. Jedno auto ujede na nabití 70Km a druhé 250Km. Na cesty do zahraničí, dovolené mám Trafic v naftě. Ale stejně nejraději jezdíme tím elektrem.
Já s A2 dojel do Finska, Švédska, Francie i na Sardinii.
Já to srovnávám protože za minimální cenu mám auto co dokáže projet celou evropu i tedy jezdit kolem komína. A jestli mi vydrží 5 a více let tak je vlastně zadarmo. To EV s dojezdem 70km je trochu pod úroveň 21 století. Já musím do práce jezdit 52 km jedním směrem.
Kolik těch článku již bylo. A těch argumentů o pružnosti.
-Tak kolik agenturních zaměstnanců firmy mají?
-A jak je mohou pružně vyhodit?
-Proč to nikdy v žádném článku není zmíněno?
-Tato obrovská pružnost byla zavedena v roce 2009.
Není vůbec důvod současné nastavení měnit.
Spíš by se měla zavést podmínka pro emigranty jako ve Švédsku. Tedy každý rok se zvedá plat. Aby nebyli nuceni k mizerně placené práci. To brání i místní zaměstnance, aby jim levná pracovní síla nebrzdila růst platů. Inspirací je Skandinávie a né USA!
Celkem zde musím výjimečně s pisatelem článku souhlasit a to hlavně v tom, že v České republice není dostatek adekvátních informací o elektromobilitě. Náš stát by měl více investovat do osvěty, měl by umožnit si EV půjčit a vyzkoušet. Velká část odpůrců argumentuje něčím co platilo někdy před 10 lety apod.. Ano, není to pro každého, kdo má rodinný dům, garáž, tak má výhodu oproti tomu kdo, bydlí v paneláku, cena je oproti spalovákům o něco vyšší, ale když se podíváte na nabídku ojetých EV tak zjistíte, že od nějakých 350.000,- lze koupit 5-4 roky staré auto, které je opravdu dobře vybaveno a má baterii na kapacitě 90-95%.
Navíc má to EV velkou výhodu, že ten provoz je celkově levnější, auto je spolehlivější a vydrží déle v lepším stavu než spalovák. Já mám třeba mimo jiné 12 let starý elektromobil, a nemůžu si to vynachválit. Mění se klasické spotřební věci jako čepy, tlumiče apod, ale elektronika, motor, baterie jsou bez závad. Ano baterie je po té době na na 55% své původní kapacity a dojezd je pro někoho směšných 70km, ale na ježdění po městě je to naprosto dostačující. Večer to dám do normální zásuvky a za pár hodin mám nabito. Opravdu mě to nijak neomezuje a nestalo se mi ještě, že bych někde zůstal viset s vybitou baterii. Navíc spotřeba nepřekročí 10KW/100km. Takže 100km mě stojí zhruba 60-80 Kč podle toho, kde nabíjím. Který spalovák bude mít po městě takovou spotřebu a ještě k tomu 12let starý???
Kupte si 20 let staré Audi A2. Za 60 000 kč. A máte to samé. Jen jste ušetřil na pořizovací ceně asi 290 000. A budete do toho lít jen olej benzín a běžnou údržbu. Spotřeba 4,5 litrů. A dojezd 760 km.
Chytří nabijí co týden až dva na veřejné dobíjecí stanici, hIupáci budou den co den tahat prodlužky z oken. Každý bude mít možnost volby dle výše svého IQ. 😁
Chytří už, ale hlupákům neřeknou, že za čas se budou muset o ty veřejné stanice podělit. Že čas nabíjení je již dnes limitován někde na max 4 hodiny. Stejně tak veřejné nabíječky jsou mnohdy vzdálené od místa bydliště. Takže reálně více EV znamená menší dostupnost sítě.
Zákaz je až za 10 let, do té doby budou EV tak dobré a dostupné a infrastruktura tak kvalitní, že po ICE už nikdo ani neštěkne - podobně jako tlačítkové a dotykové telefony. Euro7 bylo změkčeno natolik, že se ICE skoro nedotkne (respektive EV ovlivní stejně).
A po 10 letech vlastně už dříve příjdou pokuty. Ale nikdo nás do ničeho netlačí. Hlavně tedy výrobce. Potom to má dopad i na zaměstnance a mobilitu celkově. Postradáte všeobecný přehled, nebo se vás drží zaslepenost ideje o EV? A ano je to nefér přístup a zásah do celého trhu. A tím pádem zde máme produkty, které většina nechce užívat. Mobilní telefony se prosadili přirozeně bez dotací. Protože dokázali nabídnout lepší funkce.
EU by měla zavést cla na čínské hračky. Blíží se vánoce a tohle by jim ekonomicky velmi uškodilo. Za to evropští výrobci hraček by vyrostli na poptávce.
Čínu živí spotřeba západních zemí. Bez našich peněz si nebudou moc vyskakovat. Také by mohli pochopit, že asie není jen Čína. Vedle je třeba Indie. Za 10 let může Indie růst a Čína skomírat.
V Northvoltu pracuji od května 2023.
Pravdou je, že to je stále staveniště. Z 5ti hal stojí 4 a linky jsou spuštěny jenom ve dvou dokončených halách. Tedy firma má ve finále jen malou produkční schopnost. Chtějí se dostat na 100 000 kusů týdně do konce roku.
Samotné Know-how je Čínské. Všechny linky jsou čínské výroby. A podporu ve firmě děla asi 1000 číňanů.
Produkt je konkurence schopný. Ale když stavíte továrnu a do toho se snažíte spustit výrobu, tak je to problem. Firma byla moc ambiciozní. A málo se zaměřovala na produkci.
Chyba je rozhodně v managementu firmy na všech úrovních.
Když Northvolt krachne koupí ho Korejci, nebo Číňané a začnou vyrábět.
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Opravdu zbytečná věc. To si člověk více vydělá sázením na fotbal. A účet může mít na Kypru. To je daňový ráj v EU.