Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
Tak váš příspěvek má několik chyb.
1) cenu domácího nabíjení (bez FVE a virtuální baterie mám pod 4kč/kWh, tarif d27d. 6-8kc/kWh už stojí veřejné AC nabíjení, takže jestli máte takovou cenu doma, děláte něco hodně špatně
2) ztráty při nabíjení v domácích podmínkách jsou do 5%. Kdyby to bylo 20%, tak už by mi to solidně vytápělo garáž (20%z11kW=2.2kW - to je výkon přímotopu!)
3) samovybíjení je minimální, jsou to lithiové baterie. Auto pokud není užíváno, spí. Po několika dnech to asi klesne, ale ještě jsem to neviděl. U Tesly může být pokles, pokud parkujete mimo domov a aktivujete Sentry mód, tzn auto nespí a nahravá vandaly ze svých kamer, běží tedy kamery (7ks) a počítač. Tam ano, je pak pokles několik procent za den. Tuto funkci však můžete vypnout, u spalováku ji také nemáte.
4) takže váš příspěvek vnímám jako podvod na čtenáře. Nevím co se uvádí v článku, nečetl jsem to. Reálné náklady které mám já jsou:
A ty náklady na FVE a její zapojení do sítě vás stály kolik?
Můžete si je propočítat do nákladů za ujetý Km. Předpokládám, že má nějakou životnost jak EV tak FVE. Takže budete muset odepsat i tuto hodnotu. A jak víme EV ztrácí hodnotu na trhu rychle.
Tak jenom jestli se vám ty náklady vrátí na základě X tisíc projetých kilometrů a úspor elektřiny na domě.
Kolik lidí si může dnes dovolit koupit nové auto? Když tady 60% pracujících nedosáhne ani na průměrný příjem. To samé můžeme vidět u možnosti koupit si bydlení.
Automobilová krize začala dávno před příchodem EV. A to ztrátou kupní síly obyvatel. Dnes drtivá většina automobilů je firemních.
Úpadek ale přesto nenastane. Lidé se musí hýbat a ekonomika taky. Lidé budou držet stará auta dokud to bude možné. Při dnešních technologiích 3D tisku plastu i kovu se dá hodně zachránit.
Nevím no. Nerozumím tomu a to jsem pracoval v automotive 10 let.
Proč musí auto jezdit 250km/h když je skoro všude max 130km/h. Potřeboval bych živé agilní auto s maximální rychlostí 180km/h. To auto by potom mohlo mít menší brzdy, motor, nádrž deformační zóny a podobně.
Stejně tak nepotřebujete infotainment. Tím může jít cena zase dolů. Není třeba aktualizovat a stahovat data, řešit viry v softwaru.
U EV ,pro které jsem vyráběl baterie zatím pochopení nemám.
Vadí mi nutnost mít aplikace k tomu, abych mohl nabíjet. A ještě řešit kdo je provozovatel stanice a jestli na to mám čip, nebo jinou kravinu. Dojezd je deklarovaný nikoliv reálný. Spektrum nabídky je mizerné. Buď auta pro milionáře, nebo kapsloidní bubliny do velkoměst. Nic normálního v segmentu B a C se najít nedá.
Pokud se dále podívám na reálnou kupní sílu obyvatel ČR, kde 60% ani nedosáhne na průměrnou mzdu. Tak si říkám, čemu se ti experti vlastně diví??
Máte staré informace.EU bude Northvolt zase dotovat. Viz informace níže.
Zdroj: Odkaz 1
Evropská komise a Evropská investiční banka (EIB) zahájily partnerství na podporu investic do odvětví výroby baterií v Evropské unii. Dohoda byla oznámena brzy poté, co švédská společnost Northvolt vyhlásila bankrot ve Spojených státech. Ostatní evropští výrobci a startupy se také potýkají s asijskou konkurencí, nedostatkem financí a trendem deindustrializace.
Pro program InvestEU pro inovativní projekty výroby baterií je plánováno navýšení ve výši 200 milionů EUR – záruka za úvěr. Nová Evropská komise a EIB uvedly, že fondy podpoří investice řešením finančních problémů.
Balíček pochází z Evropského inovačního fondu v rámci nového partnerství mezi oběma institucemi spolu s granty ve výši 1 miliardy EUR na projekty výroby baterií pro elektromobily. Kromě toho EIB uvedla, že investuje dalších 1,8 miliardy EUR do širšího hodnotového řetězce poté, co za posledních šest let poskytla financování v celkové výši 6 miliard EUR.
Podle výkonného orgánu EU výsledkem společného úsilí bude veřejná podpora v celkové výši 3 miliardy EUR pro rozvoj konkurenceschopného a udržitelného evropského průmyslu baterií.
Northvolt dojel na svůj management. A stavět ho pomáhali čínští inženýři. Takže je to o vedení né o lidech ve výrobě a jejich kvalifikaci.
To že továrna neumí vyrobit produkt v dostatečném množství i kvalitě je vždy chyba vedení. Buď si stanovilo nereálné cíle, nebo tak jako v Northvoltu fungovalo jen na dotacích a příslibu budoucnosti.
Určitě další firma, která slibovala průlom v technologii baterií 😄
Zdravím ve firmě Northvolt jsem pracoval od května 2023 do listopadu 2024.
Firma postavila jen půl továrny a nedokázala rozjet produkci. Vinou je velmi špatný management na všech úrovních. Za 11 let praxe v auto průmyslu jsem neviděl tak ubohé řízení firmy. Ale nutno říct, že PR oddělení fungovalo excelentně. Firma reálně není schopna dodat funkční produkt v odpovídajícím množství. A už nemá kde vyžebrat peníze. Takže si vyhlásila bankrot.
A tito lidé poté spolurozhodují ve volbách o budoucím směřování země a ještě požadují referendum o přijetí eura i přesto že jejich ekonomické vzdělání začíná a končí u slevy v Kauflandu.
Počítá se kupní síla. A tu oni vidí v tom Kauflandu.
Expertů má každá vláda stovky. Všichni mají vysoké vzdělání i platy. Ale většina státu nefunguje ekonomicky dobře. Samozřejmě je to chyba dělnictva. Ti chytří nikdy za nic nemůžou.
Euro nechtějí Švédi, Dánové také jsou tam hloupí mi víme.
Jak moc musí být RuSSko zoufalé, když kvůli jedné zemi musí měnit svou jadernou doktrínu. Musí žebrat o vojáky v Severní Koreji a musí si kupovat licence na drony v Íránu.
Krom toho to bylo RuSSko, které dalo jaderné zbraně Bělorusku, aby mohlo lépe svázat svého vazala. Statisíce jeho občanů raději uteklo do zemí, které označuje za nepřátele, protože nechtěli umírat za vize starého muže.
Ale lidé tehdy přece nepřestali věřit církvi, Hus byl v podstatě katolík, jen měl poněkud radikální nápady. Některé docela dobré, jiné velmi nebezpečné.
Dle mého názoru jsou Husitské války a následně potom 30ti letá válka zdrojem českého ateismu. Nevěříme institucím jako je církev a dnes i ostatním institucím.
Katolická církev byla vždy skvělá a nikdy opravdu nikdy neudělala chybu. O nějakém papežském schizmatu se nic nedočteme.
Proč tenkrát lidé přestali věřit v církvi ,ale né v boha. To si dodnes lidé jako autor článku nějak nedokážou vysvětlit. Ale dokážou oživit mrtvého přiřadit mu roli v dnešní době. A samozřejmě by to byla špatná osoba.
Ta snaha pošpinit je zjevná.
Nejdříve mě o práci připravila pandemie a tak jsem se musel flexibilně přesunout z průmyslu na údržbu zahrad.
Fyzicky těžká práce, méně peněz. Po pandemii jsem naskočil zpět. Ale zase začnete od obyčejného operátora. Pro HR jsem vypadl z role a 2 roky jiné práce mi tedy vzali možnost normálního růstu ve firmě. Projekt pro který jsme byli přijati byl ekologický, ale po 6ti měsících zkrachoval. A tak 1000 lidí jedna směna šla na dlažbu.
Snažil jsem se být pružný a našel práci v novém odvětví. Našel jsem práci v Giga-továrně na baterie. Nechtěli mne přijmout z důvodu nedostatečné kvalifikace a tak jsem musel přes pracovní agenturu. Agentuře stačí, že máte 10 prstů a dvě oči. Nakonec jsem se zabydlel a vyřešil vše potřebné a před půl rokem jsem přešel do kmenu.
Minulý týden mě propustili. Celkem nás šlo 1600!!
Za 6 let jsem tedy pracoval ve Finsku, Anglii, Francii a Švédsku.
Ano chtěl bych se přeorientovat, udělat si rekvalifikaci, ale je to těžké. Firmy chtějí hotové lidi a né někoho komu táhne na 50.
Budoucnost tedy pro lidi ve středním věku není růžová!
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
FVE jsem nestavěl kvůli autu ale kvůli domu, měl jsem ji dříve než auto, stala 300 tisíc včetně nabíječky. Bez auta je u mě návratnost FVE cca 7-8let s rostoucími cenami energii se návratnost jen a jen zkracuje. Pro představu za říjen jsem zaplatil za el. 1300 (dum + auto 3000km), o měsíc později kdy FVE už dávala minimum 1900 (dům+auto opět 3000km). Pro srovnání s předchozím vozem S-Max 132kW by jen palivo stálo při současných cenách nafty 8400.
1 odpověď
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Pracující nomád v EU. Preferuji realistický pohled na svět.
1
Sledujících
0
Sleduje
Tedy je to nevýhodné. Protože jste neuvedl cenu EV.
Mohu tedy předpokládat, že jste koupil minimálně za 800 tisíc, nebo více. Když připočtu FVE bude to minimálně 1,1 milionu nebo více. Ano FVE vám napájí dům i auto energií. Ale ta cena za auto a elektrárnu je příliš vysoká.
Za 300 000 by jste si mohl koupit auto za 150 000 a za pět let znovu. Bylo by staré, ale těch 5 let by vám vydrželo. Tedy za 10 let by jste zaplatil jen 300 000. I kdyby jste dal 200 000 do oprav tak nikdy to auto nespotřebuje palivo za 500 000.
Pro mě je tedy ekologičtější používat starší auto, které už vymazalo svůj CO2 dluh a nyní je v podstatě více Eko než EV. A do toho nepotřebuji dodatečnou FVE k tomu, abych mohl jezdit.
1 odpověď