Zajímavě, že už v pátek se hovořilo o povodni minimálně srovnatelné s rokem 97.
Předpovědní modely na hydro.chmi.cz ukazovaly vodu horší jak v 97 a taky se tak stalo... V 97 začal fungovat Medard a měl obdobná data, která se "ignorovala", protože se předpokládala výpočetní chyba, která se ale nestala, Medard nelhal. Stejně tak nyní.
Krnov nemá rozhlas, ale umí rozesílat sms zprávy o stavu. Zprávy došly jen dvě (z toho jedna dnes), opět nevyužitý prostředek. Kde je nějaké sdělení ohledně elektřiny, kdy a kde půjde, resp. odhad jak dlouho nepůjde. Vedení Krnova opět perlí, ostatně jako už nekolik let.
8 let starý kotel nevyhodíte, tohle platí pro kotle vyrobené nejpozději někdy kolem roku 2000.
A jestli jste před osmi lety koupil 15 let starý kotel, tak je to váš problém. Že přijde zákaz těchto kotlů se ví už 12 let.
Ano je to kotel Viadrus, který se po úpravě (přidání jednoho žebrování) prodával dál o nějakou emisní třídu ještě nějakou (krátkou) dobu, každopádně ano, je to můj problém a nebudu jej měnit. Mezera ve vyhlášce je, tudíž já ji využiji, ale chudáci ostatní.
Podotýkám, že vzhledem k tomu, že je litinový, jeho životnost na chatě je minimálně na dalších 30 let. Topí se jen čistým a řádně sušeným dřevem a roztápí čistým kartonem (bez izolep) a hoblinami. Kouřivost je téměř nulová. Proto je to kupříkladu v mém případě ekonomický a zároveň ekologický nesmysl. V dané době byl homologován a byla možnost jej užívat, tudíž nějaký zákaz je nesmysl.
PS: stejnou logikou by už neměly jezdit vozidla EURO 0-4 včetně.
PPS: Ekologii se nebráním a jsem pro, ale toto je, jak jsem psal výše, nesmysl. Doutnající trávu a listí se neřeší (já řeším kompostováním), ale tento paskvil ano.
Mám VW T4 , koupil jsem ho , když měl najeto cca 300 tis. A dnes mám najeto cca 550 tis. Měnil jsem spojku, alternátor, tlumiče , a čepy. Rozvody + brzdy nepočítám. Jinak vše původní a auto jezdí jak za mlada...
T4 má totéž, co 7 let stará Caddy? Všechnu ekovýbavu apod.?
Jinak ano, T4, proč ne? Co tam není, to se nepokazí, takže ano, tobě to věřím. V těchto km je už vše spotřebák, včetně třeba startéru (i toho altíku). Co vydrží 1/2 mil. má nárok na výměnu. U výše zmíněného SantaFé jsme přidřeli motor po cca 320 tis. Vyměnil se za motor jiný (s 40tis. km) a auto jezdí v této konfiguraci dál. Teď se řeší DPF, které je neúměrně drahé u H/K, ale to známá věc. Zlatý Mercedes...
Ti chytřejší už ví, jak to obejít, ostatní ať platí…
PS: opět nesmysl, co je ekologického na tom, že vyhodím 8let starý kotel, který topí cca 20x ročně do bojleru (použití na chatě). Za celou svou životnost nemá natopeno to, co běžný rodinný dům za zimu.
PPS: v okolí mám mnoho známých se starými kotli a nikdo z nich taktéž nemá v plánu nic měnit, zejména pak litinové.
A já zase vím, jak auta fungují a opravdu 370tis km nenatočíš na spotřebák. To nedá ani Toyota. Takže nekeckej a pokud máš 7 let starýho diesela, řešil jsi minimálně jednou vstřiky (v případě VW spíš 2x) a DPF, stejně tak turbo. Auta s obdobným nájezdem jsem měl ve správě a ani E-class w211 280CDi to bez servisu nedal. DPF se přicpalo po 320tis. dálničního provozu a nějak podobně se dělaly vstřiky. A to je dle mého evropský (dieselový) etalon spolehlivosti, v případě řádného servisu a správného provozu. Jedinou konkurencí k tomuto je teď Tesla s modernímy modely, ne první S nebo trojky, ale aktuální trojky a Y + samozřejmě hybridní Toyky (Lexus) a nebo velké Hyundai/Kia typu SantaFe a Sorento.
Hmm, a za co přesně z té jejich čínské nabídky vyměním svůj pracovní VW Caddy long? Abych sklopil sedačky, nandal tam materiál a nářadí a mohl jet slušnou rychlostí, když ho mám naložený, což mi VW s dvoulitrem umožní. A taky abych s tím ujel za 7 let 370 000 km a přitom jen měnil olej, destičky a tlumiče.
Spíš by to chtělo víc pracovat a méně jezdit 😉 A nekecej, že zrovna u VW jsi nic neměnil, to ti dnes neuvěří ani pepík u píva.
Věřím může to být ok
Servis X
Benzín Y
Auto krásné, ať mi ho dají se servisem na operám za 25 měsíčně bez DPH a jdu do něj.
Kupovat to nebudu
Pokud ameriku tak už bych šel do 5,7 hemi
Případně x jiných adeptů, nicméně na třetí auto do rodiny
Určitě ne na pojíždění práce chata dovolená
Je fakt, že možná v USA spotřebu ctí
Měl jsem RS6 Avant C6 2008
Psali také třináct
Pod 18 jsem se nikdy nekouknul
Ale zvládl jsem i 28
Hemi je se spotřebou jinde. Tam jsi 15 až 40, jako s každou velkou Amerikou, nehledě na mnohem náročnější servis. Nevím jak tato 3.6, ale již výše zmiňovaný Pentastar je oproti Hemi servisně nenáročný.
Píšou papá to 13, takže reálně 18
A tam bude u hodně rodin či firem zakopaný pes
Při nájezdu 200 tisíc za 6 let to dělá rozdíl v palivu kolik?
S Pentastarem mám za posledních 4tis km 12,1 v LPG. Tedy v benzínu by to bylo o něco méně (6q automat a bez 4x4). U amerik dělá hodně převodovka. Myslím, že 10 je reálných (jako s 9q Pacificou).
Vsiml si vubec nekdo z vas, ze diky tomu zavede Apple dalsi poplatky? Tady neni zla EU, ale Apple, ktery se z toho snazi vytriskat dalsi prachy. Ale za vsechno muze EU. A Fiala samozrejme.
A není to jedno? Když to potřebuju, zaplatím, jinak mám alternativu - jinou platformu.
Za mě je tento zásah EU zcela mimo a zbytečná buzerace Applu. Chápu USB-C a jiné záležitosti (byť z konstrukčního klediska byl lightning lepší a stačilo ho posunout dál), ale toto už dle mého moc.
Mám střední auto, naložím vše, co potřebuju, vozík připojím a na výlet mě taky doveze, stejně jako každý den tam, kam potřebuju. Nemusím mít Vˇ6, stačí obyčejné.
Každému to, co mu vyhovuje a co potřebuje 😉
Hele, V6 není nic víc, jak R4 nebo V8. To je opět nějaká česká demagogie. Motor jako každý jiný. Akorát u výmeny svíček mám větší náklady 😄 Jinak běžný motor. Ale pro roztahání 2 a více tun se hodí. (proto ta univerzálnost)
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Proč pan šéf hasičů Vlček nezvedl svou zadnici (použiji slušné slovo neboť by mne seznam vymazal) a nevydal se do Krnova sám, aby zjistil na místě jaká je situace a poradil panu starostovi jak to podle vás nejlépe udělat ne řídit vše v teple , v bezpečí od stolu. Místo, aby poděkoval neměli to lehké a smekám před nimi tak budete pindat do terénu s vámi. Po bitvě je každý generál viďte pane Vlčku.
7 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vlček má pravdu, od pátku se řešilo, že to bude horší jak v 97 a jak velký vliv bude mít nový obchvat na povodeň.