Zbytečná diskuse a bouře ve sklenici vody. Čtvrt tisíciletí jakž takž fungující volební systém US prezidenta zůstane takový, jaký je. Změnu by podle ústavy muselo schválit 38 z 50 států USA. Ty nejméně lidnaté (Aljaška, Wyoming, obě Dakoty, Vermont, Maine, New Hampshire, Delaware, Idaho, Montana, R.Island, Hawaii, Západní Virginie) by musely být padlé na hlavu, aby souhlasily s tím, že jejich váha v prezidentské volbě bude mnohem menší.
Jejich role by se prakticky nezměnila. Současný počet volitelů těchto států je zanedbatelný. Hlavní myšlenkou výhody absolutních hlasů je váha hlasů voličů, kteří žijí v silně Demokratickém nebo Republikánském státě. Upřímně být Republikán v Kalifornii, tak tam jít ani nemusím. To samé být Demokrat v Oklahomě.
Tento systém si mohou měnit sami státy. Třeba Maine a Nebraska nemají “vítěz bere vše “, ale poměrně podle počtu získaných hlasů
Maine ani Nebraska nemají poměrný systém hlasovaní. Ten nemá žádný stát USA. Oba tyto státy jsou rozděleny na volební obvody, kdy vítěz v daném obvodu získává všechny volitele určené pro daný obvod, i kdyby vyhrál pouze o hlas.
Systém volitelů jde přece až hluboko do historie, pokud by se zrušil, tak by státy jako Montana, Texas atd. měly vždycky demokratického prezidenta a určitě by zvažovaly odchod z unie. Lidnaté demokratické státy by je pokaždé přehlasovaly.
Váš názor mě pobavil. Pokud mluvíte o té historii, tak právě Texas byl historicky baštou Demokratů a třeba právě Kalifornie byla baštou Republikánů. Vše se v čase mění, stejně jako názory voličů. Poslední Republikáni jako Bush, Reagan či Nixon samozřejmě vyhráli i na absolutní hlasy. Ovšem to je asi moc faktů na vás, že? Vidím, že jedete v těžkém dezinfu a budu věřit, že většina obyvatel USA 5/11 zašlape jeden z největších pramenů dezinfa hluboko do země.
Fakt jim to nepřipadá blbý? Aby mohli ukazovat jak jsou zelení a proto jezdí výhradně v elektromobilech,lifrují do EU ropu a plyn, což tam znamená zvýšené emise C02, ale ovšem mimo jejich území. Poněkud pokrytecké, že?
Oni nechtějí ukázat, jak jsou zelení. Oni chtějí ticho, nízké emise, nízké náklady na provoz a pohodlí elektro aut. To, že k tomu umí prodat své nerostného bohatství a ještě vydělat je jen jejich šikovnost.
Mimochodem šikovnost, kterou řada další státu s nerostným bohatstvím naprosto neumí a žije v totální bídě. Jako Rusko nebo Somálsko.
Ano, elektromobil se těší popularitě ve chvíli, kdy je na něj zároveň zvýhodnění ve smyslu odpuštění 25% DPH a jiných poplatků (např. parkovného, dálničních známek apod.).
Z tohoto důvodu se vyplatí Norům koupit nové elektrické auto. Zároveň si však rodiny ponechávají naftové Volvo z přelomu tisíciletí, které slouží jako záložní pro případ nutnosti delších cest nebo špatných povětrnostních podmínek (rozuměj větší zima, než se autíčku na baterky líbí).
Prodeje elektromobilů stoupaly všude do chvíle, kdy skončily podpůrné programy pro jejich nákup. Bez nich jde jen o ekonomickou z-h-o-v-a-d-i-l-o-s-t. Ekologie vozidel je maximálně v nově propagované mantře "místně bezemisního provozu", který je však vykoupen absolutní bezohledností při výrobě všech komponent vozů, zejm. baterií.
Norsko pouze má finance na to neničit si vlastní přírodu dovozem už hotových vozidel a podporovat něco, co je v rámci světa (zatím, a možná navždy) neživotaschopné.
Skvělá analýza od stolu průměrného čecháčka, který má jen mindráčky a prázdnou kapsu. Kdybys cestoval, tak se dozvíš, že norové na elektroauta nedají dopustit zejména z důvodu nulového hluku. Díky tomu, jsou norská města extrémně tichá.
Doporučil bych ti více cestovat, ale na sever nejezdi, lidi jako ty na to nemají. Nemyslím jen cenou, ale hlavně mentálně. Byl by to pro tebe šok.
Jistě, pózují v elektromobilech, ale za cenu dotací z přebytků rozpočtu, které Norové získávají tím, že těží a vyváží ropu a zemní plyn, takže místní dobroserové mají dojem, že když se ropa a plyn nespálí v Norsku tak se vlastně nic neděje a když se kvůli těžbě vzácných kovů do baterií těch jejich brmbítek zdevastuje jihovýchodní Asie a Afrika, tak že to vlastně taky žádný problém není. A to nemluvím o elektřině, jejíž výroba taky 100% ekologická není a zoufalý poměr výdrž elektromobilu versus emise skleníkových plynů, které se dostaly do atmosféry při jejich výrobě. Učebnicový příklad pokrytectví.
1/ Elektřina v Norsku je zcela zelená - vodní elektrárny.
2/ Samotný fakt nerostného bohatství nezajišťuje prosperitu státu (viz třeba Rusko).
Tak to můžou vyvézt o to víc ropy do zahraničí. Super pokrytecký stát, který doma zakazuje spalovací motory, ale jeho bohatství je založené na těžbě a prodeji ropy. Ale to nikdo nenapíše, protože se to nehodí do “hezkého příběhu”.
V příběhu to totiž nehraje žádnou roli. Nerostné bohatství neznamená zajištěnou prosperitu státu (viz Rusko, Somálsko, Nigérie a mnoho dalších).
V Norsku jsem žil (stále se tam vracím) a Norové si elektro auta volí hlavně z těchto důvodů:
Provozní náklady a cenová/daňová zvýhodnění rozhodně pomohly, ale nikdy nebyly důvodem proč lidé v Norsku absolutně přešli na elektro auta a rozhodují spíše výše zmíněné faktory, zejména tedy hluk, emise a pohodlnost elektro aut (servis, nabíjení doma).
Asi to bude velmi těžko pochopitelné pro podprůměrného Čecha, který se táhne do Kauflandu pro zlevněnou šunku v 15 let staré Octavii, ale myšlení a realita v jedné z nejbohatších zemí je trochu jiná.
... tak ještě nemrzne a naši spojenci ze západu, kam podle pomatence patříme, už nám ten plyn pomalu zastavují... 🤔🤔 ... aby jsme o něj v zimě ještě neprosili a na příští olympiádu si od nich nepůjčovali 😉
Ale ty vemeno... nám to může být jedno. Pokud si neumrzl bez ruského plynu, tak si určitě padl v zákopu na Ukrajině nebo umřel hlady, protože přeci ekonomika se zhroutila. Samozřejmě většina už předtím zemřela na očkování proti Covidu.
Jaké scénáře ještě proruští kolaboranti šířili? Nic z toho nestalo, tak si tenhle další strč za klobouk a snaž se z toho životního hnoje ještě nějak vyhrabat.
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Proč měnit co funguje . Marně se snaží.
2 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Parní vlaky by dnes asi také fungovaly, ale už je nemáme.