Mohl by mi prosím pan autor sdělit, co muslimská civilizace přinesla světu za posledních 800 let? Jaké technické vynálezy, jaké objevy na poli přírodních věd, lékařství, jaké nové léky, jaké nové myšlenky tato civilizace přinesla? Co muslimové vymysleli a sami vyrobili k prospěchu jednotlivce nebo společnosti.
Myslím samozřejmě co pozitivního, ne džihád, náboženskou policii a molotovovy koktejly.
Protože pan autor bude asi hodně dlouho přemýšlet nebo mě rovnou označí nějakým ošklivým slovíčkem, můžu ostatním sdělit, že na mou otázku je velmi jednoduchá odpověď - NIC. A protože si tuto skutečnost přece jen obyvatelé příslušných zemí uvědomují (stačí navštívit jen několik kilometrů od sebe položené vesnice židovské a arabské v Izraeli), jsou tímto vlastním nepřínosem těžce frustrováni a tento pocit je vede k nepřátelství vůči západu a agresivitě vůči Americe i Evropě.
Dělá to ten člověk z hlouposti, přesvědčení nebo ho někdo násilím přinutil? Každopádně pěkný příklad toho, jak Russácko není schopno nebo ochotno pochopit, že světu prostě nemá co dát, je naprosto neatraktivní. A je jedno jestli Slované, nebo jiné národy, ale opravdu jen málokdo chce žít v otroctví moskevských otrokářů.
Hochu? Je mi sedmdesát let. Vychoval jsem dvě dcery, z nichž jsou už úspěšné ženy ve středním věku a podílím se na výchově vnuka. Řeči o tom, že dítě chce dvacetkrát sáhnout na rozpálená kamna, si schovejte na sobotu a pro někoho jiného.
Takže hochu, jen dál potvrzujete svoje naprosté odtržení od reality.
Něco takového, na co se ptáte, jsem snad napsal? Nenapsal, viďte. Tak se mi to nesnažte podsunout. Samozřejmě si dovedu představit, respektive si to pamatuji, co je zlobení dětí. Jde o to, co si pod pojmem zlobení představujete vy. To se nemusí shodovat.
A když slyším nebo čtu sousloví nedílná součást, naježí se mi všechny chlupy. Osobně jsem bral trest a kárání jako to poslední, k čemu jsem sahal, ať už ve výchově dětí, respektive v soužití s nimi, nebo v soužití a v účasti na společném díle s podřízenými, když jsem šéfoval. Já jsem jim v obou případech spíš radil a nechával jsem na nich, jestli jim moje rady v danou chvíli dávají smysl. Totiž poučování, vysvětlování, kárání i trestání se míjí účinkem, pokud těm, kterým je určeno, nedává smysl. Když nedává, tak lze dosáhnout jen toho, že se podřídí buď ze strachu, nebo proto, aby od vás byl pokoj.
Jo takhle. Čili trpíte mesiášským komplexem.
Výchova se nekryje s trestáním, ať už fyzickým nebo psychickým, na které se ji snažíte redukovat.
Jistěže se výchova nekryje s trestáním, ale obsahuje ho jako nedílnou součást. Tou druhou částí je odměna za to, když se dítěti něco povede. Samozřejmě oboje v náležité míře.
Nebo vy tedy doporučujete, když dítě zlobí a dělá co nemá, ho odměňovat?
Podstatou vaše příspěvku je silné přehánění. Takhle, jak popisujete, se "normální" děti nechovají. U dětí stejně jako u vás funguje pud sebezáchovy, a stejně jako vy cítí, například horko ze sálajících kamen, cítí strach z výšky i z jedoucího auta. Vy se pouze snažíte racionalizovat svou potřebu děti fyzicky trestat, respektive bít.
Ale právě naopak hochu, to jsou naprosto reálné příklady dětského chování. A jestli se podle vás takto děti nechovají, svědčí to jen a pouze o tom, že jste ryzí teoretik bez nejmenšího kontaktu s realitou.
To je pořád dokola. Ještě nikdo nikdy mi nevysvětlil, jak mám tříleté dítě přesvědčit, když si chce po dvacáté sáhnout na horká kamna, jít na okraj prudkého kopce, vběhnout na silnici pod auto - a tedy těžce ohrozit svůj život nebo zdraví - aby to nedělalo tím, že s ním budu pojednadvacáté mluvit, vysvětlovat.
Jasně, žádna hudba, žádná literatura, taneční umění, žádní vědci první kategorie. Metro, které postavili už před více než sto lety. To všechno není vůbec nic, jen takový omyl.
A víte jak skončila většina tvůrců těchto děl? A četl jste třeba něco z té literatury? Pokud opravdu ano, tak velmi dobře víte, že líčí, co je Rusko za strašnou zemi, kde se nedá žít. Znáte osudy třeba Dmitrije Šostakoviče a spousty jiných, kteří z Ruska utekli nebo byli ubiti tamním režimem? Víte vůbec něco?
Ano, jistěže jde z nemalé části o důsledek nesmyslné výchovy v rodinách a ve školách, kdy se hlavní zásadou stalo ne to, aby se děti něco naučily, ale aby se - proboha !!! - moc neunavily, nestresovaly, aby se toho po nich moc nechtělo, aby dělaly jenom to co chtějí. To je samozřejmě cesta do pekel.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
A co takhle přstat se sabotáží dopravy v Praze, tedy neustálým rozšiřováním cyklopruhů, pruhů pro autobusy. To by se to jezdilo!