Nadpis plný nadsázky. Dnešní piloti řídí robota. Pro mne jsou a byli hrdinové v 70 letech min. století, když s roztrhanýma botama a krvavýma rukama od řazení dojížděli do cíle. Mnoho jich nedojelo. To byli piloti hrdinové.
Všechno to souvisí s profesionalitou a srovnávat tu 70. letech a tu dnešní, nelze ani letmo. Dnešní piloti musí mít perfektní fyzickou přípravu. Ano, řídí mnohem poslušnější auta než byla tenkrát, ale zase musí ustát mnohem větší přetížení, fyzická zátěž při závodě je mnohem vyšší u současných aut. To co bylo v 70. letech normální, třeba to co předváděl Hunt, jako že se vylil, kouřil jedno cígo za druhým, to je dneska nepředstavitelné a má to svoje důvody. To, že dříve jezdili s horšími auty z nich nedělá lepší piloty. Já věřím tomu, že kdyby si tehdejší pilot mohl sednout do současného auta, tak by ujel tak půlku závodu a byl by fyzicky vyčerpaný. To co říkáte vy je jako říct, že piloti Spitfirů byli lepší než piloti F35.
Určitě podal vynikající výkon, jako jeden z mála předjížděl i bez DRS, nedělal chyby atd. To uznám i když ho nesnáším, ale nebýt štěstí se zastávkou na výměnu pneu "zdarma", na vítezství by to pravděpodobně nebylo a nepsalo by se o tom... A nejlepší výkon v dějinách F1? Barichello v Německu v r. 2000 předvedl prakticky to samé a to to ještě ke všemu bylo jeho první vítězství v F1, tedy na psychiku rozhodně náročnější. Ti s lepší pamětí než já určitě najdou i jiné "nejlepší" výkony.
Nemyslím si že by byl extra náročnější na prostor, navíc je to auto pro 2 takže je kde brát. Nedotáčivost... no polohu motoru vůči nápravě se Audi nenaučilo dodnes zvlášť u podélné montáže tedy V6 a V8
Tak náročnější na prostor je to zcela určitě. Zastavěná plocha bude sice podobná, ale k čemu jsou vám u podélného uložení prostory po stranách motoru? K ničemu, tam bude jen vzduch. Tam by spíše záleželo na tom, komu by to Škodovka chtěla prodávat. Obávám se, že těžko bude prodávat vysloveně nepraktické auto i když se bavíme pouze v rovině teoretické.
A že by se Audi nenaučilo něco udělat s nedotáčivostí? S tím bych tak úplně nesouhlasil. Od B8 a dál je to velký pokrok a nemyslím si to jen já. Spousta motoristických novinářů psala, že ta auta konečně zatáčí. Suverenitu BMW to asi nikdy mít nebude, ale že by to bylo špatné, to si tedy nemyslím. A myslím, že poloha V6 vůči nápravě je dneska rozhodně lepší než byla dříve u R5... Takže asi tak.
Napříč boha... co je to za módu zastavovat řadové agregáty bokem. Kde jsou ty časy starých audi s pětiválcem na dýlku...
Tuhle módu razí třeba Volvo už asi 20 let. Takže nic nového to není a ani to není móda... OK, podélně by to bylo určitě hezčí, ale tato cesta s motorem napříč by mi zrovna pro značku jako je Škoda přišla schůdnější, furt by v autě zbývala spousta místa, třeba na zadní sedačky nebo nějaký úložný prostor. A Audi s pětiválcem na délku sice vypadalo pod kapotou hezky, ale je obecně známo, že až do příchodu A5 B8, kdy se jim konečně podařilo posunout motor asi o 12cm vzad, byly všechny Audi s motorem podél nedotáčivé až běda. Takže koncepce pětihrnek podél, jak ji mělo dříve Audi, je sice pěkná, ale na dvě věci... A pánové z Audi to dobře věděli už tenkrát. Proč by jinak pro skupinu B vyvíjeli speciál s motorem uprostřed podobně jako měl Peugeot? Z mého pohledu by pětiválec uprostřed auta podél byl OK (by byl náročnější na prostor ale budiž), ale odvolávat se na starou koncepci Audi? Proboha, to ne.
Člověku, který si myslí že zrychlení je využitelné jen na poměřování pindíka na semaforu, a vůbec nebere v potaz třeba výjezdy ze zatáček, asi nemá smysl cokoliv vysvětlovat.
.
To auto stojí o půl milionu víc než vybavená Octavia. To není žádný supersport pro šlechtu. Na něj si může ušetřit i střední třída a ta bude řešit, aby je to auto nesežralo.
Ne to si nemyslím. Právě, že nějakým srovnáním na semaforech naprosto pohrdám. Myslím, že to z mého příspěvku je zcela zřejmé, ale holt ne pro všechny... (Důležitější je hodnota zrychlení 100-200 km/h.) A srovnávat trakci u AWD a RWD, jo to chce taky fištróna. Kdyby jim u Fordu šlo o nejlepší čas na zrychlení 0-100, tak by určitě sáhli po AWD, ale Mustang je auto na úplně jiné věci. To je auto pro zábavu, o hodnotu zrychlení vůbec nejde, ani o nějaké výjezdy ze zatáček atp. Pokud se to někdo naučí vodit, tak s tím právě díky tomu, že je to jen RWD bude srandy až až. Je to auto kategorie GT, to nejsou auta dělaná na to, aby se měřil čas. To jsou auta pro ty, co se chtějí svézt a ani to nemusí být nutně rychle. většině stačí zvuk V8. A ten blábol se spotřebou vás taky ještě nepustil? To, že ne každého zajímá spotřeba a že ne každý to musí mít na denní ježdění vás asi nenapadlo, co? Kdyby platilo, to co tady říkáte, tak už se tato auta dávno neprodávají. Každá generace Mustangu měla motory, které nebyly zaměřené na úsporu paliva. I v době hospodářské krize se dělaly Mustangy s V8. Dělaly se samozřejmě i menší motory, ale možnost mít V8, pokud je mi známo, byla vždy. Tak až si toho Mustanga s V8 bude chtít někdo koupit, tak ho běžte upozornit, že ho to zruinuje a že si má koupit Teslu. Přeju hodně štěstí. ;)
Co to je zase za titulek. Podle grafu v článku mame nižší ceny za el. proud než je průměr v EU.
To je sice pravda, ale vedle nás je třeba Francie, kde je průměrná mzda násobně vyšší než v ČR. Ale musím říct, že jsem to také čekal horší. Pro nás je nejhorší polská konkurence. Polsko je investičně zajímavější než ČR. Dělám v nadnárodní společnosti a přesto, že máme dvě pobočky v ČR, tak další se staví už v Polsku. Časem se asi zbavíme nálepky montovny Evropy, ale otázka je, zda budeme u toho co se u nás vyrábí zvyšovat podíl přidané hodnoty. To vidím černě. Až tady nebudou montovny, tak nebude nic.
"A i malý rozdíl v přilnavosti může znamenat velký rozdíl v bezpečnosti." Řidič podle předpisů musí přizpůsobit rychlost
a způsob jízdy tak, aby to bylo bezpečné. A jezdit na hranici
přilnavosti vlastně odporuje tomuto pravidlu. Řidič by měl znát co si může dovolit. Jezdím auta i gumy co mi vyhovují a snažím se držet pravidel. Nejen dopravních, ale i fyzikálních
zákonů. Vše co se dnes prodává musí být podle norem a musí to umožňovat. A představa, že samotná cena vercajku ze mne udělá mistra, je zcestná. A šílence, kteří jezdí v obci v blízké ulici přes sto kilometrů za hodinu, nebo smskují za jízdy, drahé gumy a umělá inteligence (zatím) od nehody naochrání. Vše je o člověku, jezdili jsme i když ještě žádné
zimní gumy nebyly. V pneuservisu by obchodník byl sám proti
sobě, kdyby vám předražené gumy nenabídl. Ale naštěstí vše je o řidiči.
Já netvrdím, že jezdit na hranici adheze je správné. Na druhou stranu, jen na hranici adheze poznáte, kolik která guma snese... Pokud to člověk nezkusí, tak nemůže o gumě, kterou má na autě, říct vůbec nic. Jezdíte na gumách, které stačí vašemu jízdnímu stylu, to je v pořádku, ale měl byste si uvědomit, že ne všechno co se na silnici děje můžeme ovlivnit nebo předvídat.
Ne, všechno není o řidiči, ale o řidičích... To, že vám někdo něco na silnici provede neovlivníte a pak se může snadno stát, že pojedete na bídných gumách a díky tomu situaci nezvládnete. Věta typu "Jezdím pomalu, tak mi stačí laciné gumy." je největší pitomost, jakou můžete říct. Na jednu stranu se staráte o to, abyste zůstal zdravý, jezdíte opatrně, na druhou stranu nechcete do své bezpečnosti dát pár stovek navíc za slušné pneu. Lidi si kupují auta za statisíce nebo i miliony a pak jsou schopni na to bez mrknutí obout nějakou stlačenou tmu. To nepochopím.
A ještě k těm řečem v pneuservisu... Gumy jsem si v pneuservisu v životě nekoupil a to řídím něco přes dvacet let. Vždy jsem přivezl pneu, které jsem sehnal jinde. Hlavně v dnešním světě není 99% pneuservisů schopno nabídnout gumu za slušnou cenu a ani se o to nesnaží. Takže když vám někdo obouvá gumy, které si kupujete jinde a sám se třeba ani prodejem gum nezabývá, tak rozhodně nemá důvod si vymýšlet o jejich kvalitě...
Ještě poznámka na závěr. Já jsem za svých dvacet let za volantem vyzkoušel různé pneu, bude to jak tak počítám minimálně 20 značek. Na základě toho jsem si udělal nějaký obrázek. Na základě čeho si děláte obrázek vy, když nesrovnáváte?
Ano, prosím. Jen mi v tomhle případě přijde trochu málo, že hlavním lákadlem tohoto auta má být jenom zvuk motoru a ve všem ostatním zaostává za de facto sériovým rodinným autem. Pro mě trochu málo od auta, který bych si měl koupit primárně kvůli zábavě...
Já na tom videu vidím auto, které pěkně zní a poslušně jezdí bokem. To si myslím na zábavu úplně stačí. Neříkám, že každý, kdo si to koupí bude jezdit dveřmi napřed, ani by to nebylo žádoucí, ale ve schopnostech toho auta to je. Pokud se najde prostor, kde se tím člověk může vyřádit, tak to určitě bude stát za to. A nevím co myslíte tím ostatním. Že netrhá rekordy ve zrychlení 0-100? Kdo by to zadohrabu čekal, co? To jsme řešili jako kluci, když jsme koukali do časopisů o autech. V reálném světě to není důležité, pokud nejste semaforový závodník. Pro mě osobně je nejdůležitější, jak se auto řidí, jak se v něm citím, zda se mi líbí, jak zní. Jo a ještě mě pobavila ta zmínka o spotřebě. Myslím, že někomu kdo si koupí takové auto, spotřeba v žaludku asi neleží...
Já ještě přihodím, že Teslu kromě blbnutí můžu použít i na normální rodinný výlet kdy si bez problémů každý nastoupí svými vlastními dveřmi, a zvládnu ho s 4x nižšími náklady na palivo.
Jezděte si čím chcete. Jsou prostě lidi, kteří chtějí, aby je auto bavilo a k té zábavě patří i zvukový projev. Proč si lidi dávají na auta sportovní výfuky, proč ti co pamatují staré F1 s atmosférickými motory nadávají na současná turba. Holt někomu stačí pěkné zrychlení ve sterilním autě, jinému ne. Btw. Můžete nám taky natočit, jak jedete s Teslou bokem, jako to je ve videu této reportáže.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
na druhou stranu zákon říká:
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen ...
Motorkář se také nemůže vymlouvat na to že v zatáče byl písek atd... je třeba ho tam předpokládat..
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je sice pravda, že se má přizpůsobit jízda stavu komunikace, ale není to rozhodně tak, že se silnice může znečišťovat dle libosti a všichni jsou z obliga. Ta cesta je v nějakém stavu a tomu se přizpůsobíte, dle počasí, dle denní doby, dle dohlednosti atd. Ale když vám někdo do zatáčky vykydlí tatru bahna, tak to fakt předpokládat nelze, navíc za tmy nemusíte dobře rozeznat do čeho to vlastně jedete. Je to stejný princip jako když si na jinak dobré cestě prorazíte gumu o výtluk. To pak zase cáluje provozovatel komunikace a nikdo vás nebude nahánět, že jste měl přizpůsobit jízdu stavu vozovky.
Kdyby každý stále předpokládal všechno, tak by se jezdilo 40... Jezdíte tak? Nebo kážete vodu a pijete víno?
1 odpověď