Cesty zpět je vždy. Náboženství Green dealu zkrachuje díky své nefunkčnosti. Ale i tak bude pozdě. Bohužel tento zelený experiment bude znamenat konec technologické nadřazenosti západních technologií se všemi důsledky na rozložení sil ve světě. Nestřelili jsme se do nohy ale do hlavy.
A lži v článku, jako že "elektroauta jsou bezemisní" nemá cenu komentovat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Poprosil bych zastánce elektromobility, aby neargumentovali svými vizemi. "Do pěti, deseti let bude..." Poslouchám tyto vize už už dvacet let a zatím se nenaplňují. Proč? Protože fyzika se marketingovými proklamacemi podvést nenechá. Dokud nebude hustota uložení energie obdobná u baterií jako třeba u benzínu (tedy do 1 dm³ o hmotnosti 0.75kg půjde během 1s uložit cca 10 kWh energie), nebude elektromobil schopen skutečným autům konkurovat.
Pokrok v technologiích je vždy dán schopností využití zdrojů energie s vyšší hustotou. Dřevo ‐> dřevěné uhlí -> uhlí -> koks -> nafta, benzín -> jaderné štěpení -> jaderná syntéza -> atd...
Baterie jsou na tom z hlediska hustoty uložené energie hůř, než špalek dřeva. Proto to nikdy pokrokové řešení nebude.
Představte si auto se čtvercovými koly. Řeknete že to nepojede. Ale zastánci toho řešení vám řeknou: Zvýšíme výkon motoru o 30%! A vy jim řeknete: Má to čtvercová kola, to nepojede. A oni: Už se ale vyvíjí model s vylepšenou aerodynamikou a ten pojede. A vy řeknete: Má to čtvercová kola. Nepojede to. A oni: Ty tomu nerozumíš, to je pokrok a těch pár drobností bude do deseti let vyřešeno... Atd.
Elektromobil bude vždy "na baterky", dokud bude na baterie.
4 odpovědi