Takže vy jste si vlastně koupil EV protože s ropákem to neumíte a věčně něco zničenýho. A EV zvládne řídit i poleno. Stačilo to napsat hned a nebylo třeba román jak od Zoly okolo toho. Ne každý má cit pro spalovací motor, za to se ale nemusíte stydět, takových je víc..
Ne EV jsem si nekoupil 😂
Fascinující je, že vy všechno víte a nevíte vůbec nic.
Jen domněnkami opilý blb jste, bezpochyby řidič Fabie nebo Dacie, taková rakovina za volantem 😂
Stačilo napsat hned, že nevíte nic, ale hrajete si vševědoucího.
Nula Nicka Kuba🤡
Trháte to z kontextu. Výměna baterie není tak úplně potřebná. Životnost je na nájezd delší, než vydrží kastle. Dnešní baterie jsou někde na 2000 - 2500 cyklů. To máte přes milion najetých km. Dokonce Toyota chce nově dávat ZÁRUKU na baterii 1 milion km. Nemluvě o tom, že se dá baterie opravit výměnou modulu a dokonce i článku. Ceníková cena baterie je rozdílná se skutečnou cenou, za kterou Vám automobilka udělá výměnu. Podmínkou je odevzdat tu původní baterii. A ta degradace taky není úplně pravda. Ona se nám technologie za poslední dekádu trochu posunula. A " tupé" BMS z roku 2015 se nedá srovnávat s aktivním.
Málo nabíječek??? Kapacita na okolní teplotě??? Ježdění kolem komína???
No, zeptám se jinak, kolik máte najeto km s moderním elektromobilem?
V životě v tom nejel, ale rozumí své Dacii :-D
Autor úmyslně zamlčel nejslabší článek elektrovozu - baterii. Na kolik vás tedy vyjde její případná výměna ?
U jednoho z prvních elektromobilů na trhu, Nissanu Leaf, zaplatíte cca 200 tisíc Kč a podobně u Hyundai Kona.
Baterie od Tesly pro Model 3 vychází okolo 300 tisíc Kč a pro Model S pak je cena nastavena okolo 350 tisíc Kč.
Baterie pro Škodu Enyaq iV 80 a VW ID.4 vyjde na částku lehce přes 450 tisíc Kč, pro Citroën ë-C4 vás bude stát necelých 550 tisíc Kč. Baterie pro Audi e-tron stojí 750 tisíc Kč.
Za 6,5 roku kapacita baterie poklesne v průměru o 13,5 procenta. Ve většině komerčního použití se 80procentní kapacita baterie považuje za konec její životnosti, 10procentní degradace znamená polovinu životnosti.
Shrnuto a podtrženo - elektrovozy se stále potýkají s výraznými handikepy oproti vozům se spalovacími motory.
Jejich užitná hodnota je výrazně limitována max. nájezdem , řídkou sítí nabíjecích stanic, neznámou cenou elektřiny na té které nabíječce, dlouhou čekací dobou nabití . Dále pak vysokou pořizovací cenou e-vozu a vysokou cenou nové baterie a vysokou závislostí kapacity baterie na okolní teplotě .
Dobré pro ježdění kolem komína, nevhodné pro delší trasy a cestování.
Já vám nevím, ale 1.6tdi CR po 260tis je KO a servis byl originál škoda 😄
Nový motor a DPF je 280tis, což převyšuje cenu vozu asi tak 4 😄
Co mi k tomu povíte?
To by nebyla záruka 7 let nebo 150 tis km. Kolik že má škodovka? 2 roky, hahaha. Nakonec životnost motorů je vyšší, dokonce v Číně už existuje záruka na 1 mil km. Hromadě lidí nedochází kam se Čína díky hamižnosti majitelů firem z USA a EU dostala. Dostali se k know how které bylo podmínkou podnikání v Číně a to vylepšili. Stejně tak Korea ukazuje záda v kvalitě aut z Evropy a jak to proběhlo rychle. Sám už jsem na korejce přesedlal a škodovku mám jako druhé auto a byť má méně najeto podstatně více oprav a to je benzin! A že jsou díly-některé klíčové drahé?. Ano co není v druhovýrobě je drahé, ale např. moje Hyundai i 40 má první větší servis plánovaný až při 300 tis km. Konstrukční životnost je proti 180 tis km u škodovek vyšší, sakra vyšší. Rozvody při 300 tis, hmm to může škodovka závidět. Vstřiky a DPF není předpoklad problému do 300 tis.km. Kolikáté vstřiky máme už ve škodovce? minimálně druhé a u verzí 1,6 teď nevím které řady minimálně 3-tí. A zpracování podvozku a ochrana proti korozi, to je luxus. Mám už cca 200 tis km a nic neřeším. Pravda pokud DPF klekne a měl bych kupovat originál (druhovýroba není) tak to jde z baráku. Při představě co bratr řeší furt s passatem ze stejného roku výroby a podobného nájezdu, no děkuji bohu co jsem koupil. Horší co koupit teď. I40 nástupce v Evropě neprodává a k náhlady u nových aut jsou vysoké a že servis potřebují často. Otravné asistenty, darmo mluvit.
Vstřiky 256tis 1.6tdi a pořád originální🤣👍
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
AAAaaaa masírka už jede :-D