Jedna se o průměrný plat … to byste jako učitelka měla vědět, co to znamená … Průměrný plat učitelů nevytváří pouze samotní učitelé, jsou zde zahrnuty i vyšší pozice- ředitelé, jejich zástupci, specializovaní učitelé, snad i školní psycholog …atd. A z toho se pak vypočítá průměr 😁
No právě! Ale spousta lidí to bere, že to má každý učitel.
Tak minimálně část vládních stran a hnutí (STAN, TOP, asi i KDU a Piráti) by chtěly více peněz do školství, jenže ODS nechce slyšet o navýšení příjmů (tady nás děsně omezuje to nepromyšlené rušení superhrubé mzdy, "poděkování" míří i do ANO a SPD) a zjevně má vláda problém najít nějakou jinou oblast, kde by šlo ušetřit dostatečné množství peněz.
A co třeba daň z tichého vína?
Ten , co mají a nejméně 3 roky neřvát o zvýšení a tak by to měli mít všichni, protože nelze platit na dluh. Kdy to konečně všichni pochopí, že zadlužujeme svoje děti, že je třeba se uskrovnit nyní a až bude nadbytek, tak pak přidávat!!!! A ještě bych navrhnul 10% snížit důchody, protože ty šly za Babiše nejvíce nahoru. Lepší 10 dnes než 40 až narazíme na dluhovou brzdu, tak jak se to stalo v Řecku!
Jenže, když byl nadbytek, na školství se kašlalo. Podívejte, vláda se zavázala, že plat učitele bude 130% průměrné mzdy. A teď kličkuje a snaží se, aby to vypadalo, že to tak je. Přitom se ví, že peníze učitelů budou sanovat i nepedagogické pracovníky, asistenty pedagoga a vychovatelky. Ti měli také dostat přidáno. Skutek, utek. Jako vždycky. Snížením PHmax to opravdu posrali. Takže jejich prohlášení o školství, jako prioritě, jde do kytek. A učitelé určitě pořád neřvou, že mají málo. To čtete moc článků na Novinkách. Jinak přeji hezký den.
Stačí, když ministerstvo obrany místo 24 stíhaček F 35 nakoupí jenom polovinu a bude dost financí pro zdravotnictví i školství.Některé země EU už požadované množství snižují.
V pořadu M. Jílkové jasně řekl generál Andor Šándor, že je blbost nakupovat pro naši malou zem takové množství stíhaček F 35 a zbytečně zadlužit 100 miliardama nejen naše vnuky, ale i pravnuky.
Možná by jen stačilo zdanit tiché víno.
Neuvěřitelné, učitelé mají málo. Neustále to kříčí do éteru. Kolik by vlastně chtěli peněz? V přepočtu na hodiny mají neuvěřitelnou mzdu. Argumentují , že hodně hodin věnují domácí přípravě, ale to je liché. Mají poskoky, kteří jim pomáhají zvládnout těch 20 žáků, co mají průměrně ve třídě. Podívali se někdy kolem sebe, kolik lidé vydělávají v soukromém sektoru? Žijí v úplně jiném světě . Nechápou , že jsou placeni z našich daní a že rozpočet není nafukovací.
Jaký plat by měli tedy učitelé pobírat? Zajímá mě Váš názor.
Tak když vám o peníze nejde, můžete skupince zájemců o lepší zvládnutí jazyka nabídnout doučko zdarma. Škola by vám určitě vyšla vstříc s prostorem k takové další výuce. Bude to mít větší efekt než prosté dělení všech žáků. Záleží jen na vašem potenciálu.
Jasně, to je nápad! Doučko zdarma, družina do 19.00 hodin a v létě chodit na pole pomáhat zemědělcům. Vždyť nic neděláme. V 11.00 jsme doma, samé prázdniny. Přípravy máme z roku 2000 a jenom je učíme stále dokola atd. Bla, bla, bla....Pořád omíláte stejné blbosti, co si přečtete na netu. Všichni jste odborníci na školství, ale víte o tom kulové. Jo, vyprovodím se sám. 🙁 Z této společnosti je mi fakt hodně šoufl.
121
Sledujících
2
Sleduje
121
Sledujících
2
Sleduje
Pozor na dojmologii. Efektivita je ekonomicky poměr cena/výkon. Český stát do školství dlouhodobě investuje v mezinárodním srovnání (80 zemí vyspělého světa, tzv. OECD) výrazně PODprůměrné peníze. Průměr zemí OECD je za posledních 10 let mezi 5,2 a 4,6 % HDP té které země. Česko se pohybuje mezi 3,9 a 4,1% HDP. Přesto vzdělávací výsledky českých žáků jsou ve srovnání stejných zemí OECD výrazně NADprůměrné (v posledním srovnávání PISA byli na 10. místě z 80 zemí OECD). Takže poměr cena/výkon více než dobrý - tedy je české školství efektivní. Pokud máte škodovku a podáte s ní lepší výkon než BMW, tak to je prostě dobrý výkon. A nikdo vám nemůže vyčítat, že jste nepředjel i Ferrari. Pokud chceme výsledky ještě lepší, musíme si připlatit. Ono si vlastně musíme připlatit i pokud chceme tyhle výsledky udržet - protože učitelé stárnou, odcházejí do důchodů, ti středního věku odcházejí do soukromé sféry, a mladí se za současné platy do školství nehrnou. Některé aprobace jsou zcela nesehnatelné (M, F, ICT, jazyky...) protože komerční sféra tyto lidi hravě financemi ze školství přetáhne. A tak pomalu začíná učit kdokoli cokoli. A to není moc dobrý trend.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Díky, že jste to tak krásně napsala. Přesně jste to vystihla. Lépe bych to nenapsal.