Moc děkuji. Sama jsem zvažovala,že nějak zareaguji. Ale lépe bych to nenapsala. Pořád nerozumím tomu, když je naše práce tak jednoduchá a dobře placená, proč o ní není větší zájem? Kdo bude učit matematiku a fyziku za pár let, to opravdu nevím.
Myslím že bylo psáno, že zájem o pedagogické obory pořád roste. Takže věřím, že i další generace vodou mít dobré pedagogy.
Většina zaměstnanců nedosáhne na průmerný plat a učitelé by chtěli mít garantováno 130%? 50.000 měsíčně fakt není příjem, za který by se museli stydět. Naopak jsou to velmi pěkné peníze, které jim zajistí slušný život. Bohužel oni umí jen remcat.
Máme v rodine pedagogy a jsou spokojeni. I tak maji pekny plat.Pravda je, že vetsina lidi na průměrnou mzdu nedosahne, spousta profesi. Ucitele nejsou jedini v republice. Přicházejí horší casy, taky by se mohli trochu " uskromnit". To, ze si vláda přidala, je sprosté, nesolidarni, mela by jit obcanum prikladem. Bohuzel co si zvolili, to maji.
Já nemyslím, že jsou nějaké hlavní a vedlejší předměty.Každe dítě má talent na něco jiného a ten je třeba rozvíjet.Bohužel je u nás už tradicí, že komu nejde matika nebo čeština, je považován za hlupáka, přestože je třeba sportovně, umělecky nebo řemeslně nadaný a tato kategorizace se s ním táhne celý studijní život.
Bylo to spis mysleno tak, ze jednotne prijimaci zkousky jsou na vetsine skol z mat a cj, tak je sice super, ze ma ditko zapaleneho ucitele hudebky, ale pokud se nehlasi na umeleckou skolu, moc mu to u zkousek nepomuze. A ano, ucit by se měly kvalitne vsechny předměty. Ale plosne navyseni platů kvalitu vyuky nezvysi.
Bohuzel mame zkusenosti, ze cim vic se ucitelum zvysuje plat ( zakladni skola), tim je nizsi je kvalita vyuky a to v hlavnich predmetech: matematika, cj, aj......a mnohokrat pedagog ani nema zajem podporit deti ani zvidave, ani ty mene sikovne......ne vsichni jsou takovi....ale je jich opravdu mnoho.
Pokud dítě na ZŠ zvládá jeden cizí jazyk a má zájem o druhý, tak by mu nemělo být bráněno. No a naopak, pokud nezvládá první cizí jazyk či pokud s ním má problémy, nemělo by být nuceno do druhého jazyka, ale výuka toho prvního by se měla rozšířit o další hodiny navíc.
Naprosto souhlasim. Nekomu treba jde lip matematika, může se zdokonalovat v ní. My měli naprosto obycejnou zakladku, ale kdo chtel, mohl mit navic treba matiku, nebo anglictinu. Anglictina je zaklad a pak dle zajmu ditete.
Učitelé jsou 12. platová třída dle těchto tabulek:
A zde, po 32 letech praxe, mají plat 42780. Když se k tomu připočte osobko v rámci nepatrných pár %, tak finální částka může být tak 46000 +-. To ale pouze u těch, co mají praxi ve školství více, než 32 let. Tak odkud se bere ten průměr? 😄
tak možná ješte k tomu přičíst odměny...
Dle mého názoru není vyšší počet učitelů a učitelek řešením. Mnohem více by se mělo zaměřit na kvalitu výuky. Jsem pro přidávání platům učitelům... Ale ať tam zůstanou opravdu ti co studenty něco doopravdy naučí... Práce učitele rozhodně není pro každého.
naprosto souhlasím, kvantita nenahradí kvalitu.
Ale ono se to nedá "opravit" - dá se to jen zakrýt, schovat, aby to nebylo vidět. Postižený člověk si svou genetickou vadu s sebou nese dál v plném rozsahu.
Když naivně píšete, že na něj děvčata poletí... tak to současně znamená mnohonásobně větší riziko přenosu jeho vývojové vady na potomstvo. A to bohužel může dopadnout mnohem hůř než on sám.
Ano, ale je to vada operovatelna, bez následků.... Takze po operaci je dite vyleceno. Co diabetici, ti by meli mit deti? Neni tohle vyssi riziko? Riziko komplikaci srdce, ocnich , ledvinovych, endokrinnich. Co hemofilici? .......a takto muzeme pokracovat dal. Tuhle vadu bych nepovazovala za takovy problem.
Já tomu říkám diskriminace naruby, zrušili se zvláštní školy, a pomalejší žáci mají své speciální asistenty teď i zvláštní doučování. Od mala si pěkně zvykají, ze vždy bude někdo kdo jim bude pomáhat, finančně přispívat. Žáci kteří jsou chytří se musí kolikrát přispůsobit těm pomalejším a přitom kdyby se někdo věnoval jim naučí se toho daleko víc a posune je to dál.
Asi je cílem, aby všichni byli pomalejší, v tomto státě evidentne nepotrebujeme vzdělané lidi ......je to i náš případ, taky nám bylo sděleno, ze dite musi sedet zticha, az vsechno dodelaji nejslabší. Skola ho prestala bavit, totalni demotivace......
Máte-li dítě, řekněme , méně nadané, které však svoje školní povinnosti plní, zadané úkoly vypracovává a pravidelně se online připojuje, přesto nedosahuje moc dobrých výsledků, na takovou pomoc a placenou péči nikdy nedosáhnete. Dle ministerské vyhlášky na ni naopak dosáhnete v případě, že jste sociálně vyloučeni, nemáte pc, protože všechno propijete, vaše dítě do školy moc často nechodí ani když není výuka distanční a už by měla u vás dávno zazvonit sociálka. Takže je to vlastně odměna za lenost, ignoraci a povalečství. PS: jsem učitelka
Ano, máte pravdu. Na doučování nedosáhneme. A co je ještě horší, celá výuka po kovidu se přizpůsobuje dětem slabším, s IVP a pod. I těm, na které rodiče kašlou. Syn měl doteď matematiku rád, nyní jen sedí, nesmí nic dělat , čeká, až nejslabší dopočítají. Již to trvá nejakou dobu. Po konzultaci s pedagogem mi bylo sděleno, že se věnují dětem s IVP a slabým a to na úkor průměrných a lepších dětí. Velmi smutné. A ještě něco, taky mi bylo sděleno, že bohužel nám nepomůže. Že to nestíhá, věnovat se všem. Máme smůlu. Takže se syn trápí dál, sedí a sedí.....5. třída
Super, a teď ještě zruste nesmyslne testovani, zbytecne karanteny a vratte deti do skol!!!!!!!! Za celou dobu kovidu nebyla situace ve skolstvi horší, karantena, skola, karantena, chybi ucitel , karantena, tyden ve skole, chybi tretina pedagogů, prekonani po kovidu , ockovani, vsichni doma hlava nehlava, deti bez vyuky, bez vzdelani, brecici doma.....to se Vam opravdu povedlo. Je mi z Vas na zvraceni. Uz se konecne vzbudte a uvedomte si dusledky vasich rozhodnuti.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobre minene rady….. realita: psycholog 1 nemam kapacitu, psycholog 2 nemam kapacitu, psycholog 3,4,5 zavolejte za pul roku, za rok, nemam misto. Skolni psycholog: nemam prostor, psychiatr 1 nemam misto, psychiatr 2 nemam misto……a tak dal. Nekdy je i rodic bezmocny.
3 odpovědi