Už na škole byl vtip, že statistika je přesný součet nepřesných čísel. Za prvé, pokud je průměrný věk mužů 76 let a jdou do penze v 65, tak budou v penzi 11 let a ne skoro 20, jak píšete. Za druhé, tento váš výpočet postrádá vyhodnocení toho, kdo se dožívá a s jakým důchodem průměrného věku, jestli ten, co má nadprůměrný důchod, nebo ten, co má běžný, nebo malý důchod? Za třetí, když se dívám na vitrínu pohřební služby, tak většina úmrtí u mužů je do 76 let, tak kdo dělá ten průměr 76 let?
To jak popisuje bydlení pan Procházka, to mi vyprávěla moje babička, že bylo za první republiky a v padesátých létech po válce. Když se začaly stavět paneláky, které mimochodem zajišťovaly na tu dobu poměrně nadstandartní bydlení, což obsahovalo ústřední topení, výtahy, teplá voda, kuchyňská linka, lodžie, sklepní kóje, kočárkárny, mandl, sušárny prádla, tak většina podniků měla možnost poskytnout pracovníkům místo v pořadníku na družstevní byt za 20 - 30 tis. Kč vkladu do družstva, nebo přímo do pořadníku na služební byt. V té době to bylo dost peněz, ale podnik poskytl půjčku, která se mohla splácet i 10 let a většinou byla bezúročná. Samozřejmě měli zájem o pracovníka a proto musel podepsat pracovní smlouvu na určitou dobu. A přednost měli ženatí, případně i s dítětem, kteří pak dostali i větší byt. Ale nebylo moc možností pronajmout si byt, nebo jeho část, od soukromých osob. Dělo se tak "na černo", protože stát to nepovoloval. Nebyl také možně si koupit pozemek na výstavbu RD, jenom pronajmout od státu, nebo zdědit. Ale na výstavbu domu poskytovala Československá spořitelna půjčku na 20-30 let za 2%, pokud jste stavěl řadovku, tak za 1%.
A co ještě ukrajinský uprchlík nemusí? Platit zákonné pojištění, jít na STK, platit parkovné, pokuty, nájemné, zdravotnictví, školné, někde i dopravu v autobusech, vlacích, MHD, do června 2022 ani dálniční poplatky. Jo, je jakási registrace, ta je samozřejmě zadarmo. Ale stačí každého půl roku auto vyměnit a registrovat se nemusí. Mnozí uprchlíci jsou v Praze. Přece když utíkám, tak hledám bezpečné útočiště co nejblíž a s nejlevnějším ubytováním. Ale v Praze je asi více bezpečno.
Mám stejný názor. Můj tchán najezdí 2 tis. km ročně. v zimně nejezdí, jenom výjimečně, když není sníh a nutně to potřebuje. Jinak garážuje. Pravidelně ke mně jezdí na servis. Proč tedy má platit 3000 každé dva roky? K tomu POV (to musí být), takže 5500 Kč ročně na 2000 km. Když se podíváte, co jezdí v USA, staré Ford pickapy a nikdo to neřeší. Taky se neřeší, že Ukrajinci nemají STK. Nechte to na mobilní STK, zákony na to jsou. Ale to by nebyl kšeft.
Kromě toho, že se mylně uvádí max. hmotnost přípojného vozidla, můžete si namontovat TZ sám, ale musí mít doložitelnou homologaci. S tou a originálním návodem na montáž zajedete na STK, kde vám za poplatek 800 Kč potvrdí správnost montáže. S tím pak jdete na dopravku, kde vám TZ zapíšou do dokladů vozidla za 50 Kč.
Jsou to dva pohledy na životnost spotřebičů. První, že chci, aby spotřebič vydržel co nejdéle, nejlíp bez poruch. V případě poruchy aby byl rozebíratelný a dal se opravit z náhradních dílů. Takhle to funguje již teď. Třeba na 20 let starou myčku nádobí Whirlpool jsem dostal koupit náhradní díly a to brzdy otvírání dveří, vypouštěcí čerpadlo a aquastop. Na druhé straně 25 let starou dvoumotorovou kombinovanou ledničku, když se pokazil kompresor mrazáku, jsem neopravoval. Koupil jsem novou Samsung s invertorovým motorem, protože nehučí, má automatické odmrazování mrazáku a chlazené potraviny vydrží déle. Také spotřeba elektřiny je poloviční. V podstatě u té staré bych zaplatil za její opravu a na elektřině během 5 let navíc to, co mě stála nová. Je otázka, jestli ta nová alespoň těch 5 let vydrží.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale co je íver ví málo lidí 🙂
1 odpověď