Já jsem koupil v roce 2017 BMW 330 E. Manželka jezdila tehdy hodně často a já jsem ji chtěl posílat na cesty hlavně s dětmi pouze v Audi SQ7. V té době jsem taky jezdil hodně Dánsko, Holandsko, Německo a Francie za svými zákazníky. Takže jsem šel do hybridů do zásuvky. Ale vždycky to bude jenom logický stupeň k čisté elektromobilitě.
Prostě když se tam připojil ten spalovací dvoulitr, tak jsme chtěli s manželkou vždycky to auto hodím ze skály. Tak moc jsme si zvykli na úplně jinou kulturu a kultivovanost jízdy. Další věc, kterou jste třeba nezmínil je degradace baterie. U elektromobilu mizivá, u hybridních systému velmi vysoká. Po 3 letech mi museli vyměnit celou baterii, momentálně mám čistě elektrické auto taky 3 roky a skoro 100 000 kilometrů a degradaci tam mám 3,45%. Tam byla degradace přes 50% a to s daleko menším nájezdem kilometrů.
Doufám, že ro do konce dočetli všichni co tvrdí že každému EV klekne do pěti let baterka.
Cim vic toho budou nabizet, tim mene to lide budou kupovat. Firmy kupovat asi budou, jednak nejake dotace se casem opet najdou, druhak odpocet DPH, tretak danove odpisy z danoveho zakladu.
Řekněte. Kolik lidí si koupi jako soukromá osoba auto. Deset procent? Zbytek jezdí v autech z bazaru.
Takže až se di bazarů dostanou auta která se tam budou dat koupit za sto až dvěstě tisíc, ubude významně remcalů, kteří tvrdí, že EV jsou nanic. Počkejte si.
No... souhlas, že zvýšení konkurence má velký vliv na cenu, kvalitu atd... Ale zeptám se... těch pár firem, co to tu má pod palcem, vyrostlo díky komu? Díky dotacím z EU, která těmi dotacemi v podstatě zlikvidovala drobné výrobce, tedy konkurenci. A obávám se, že stejně bude postupovat i v tomto případě. Celou spolupráci si opět vezme pod palec těch pár vybraných firem... výsledek pro zákazníka "nula", pro zaměstnance těžká ztráta a tím i pro stát atd...
A já s vám souhlasím že dotace jsou zlo. Jen přemýšlím nad tím, jak je možné, že třeba v Polsku mají také dotace a trh jim tam evidentně funguje.
Proč u nás, jsou oproti kupní síle tak drahé potraviny když dotace jsou v celé evropě.
Začal bych tím, že bych pro jistotu nevolil za premiéra majitele jedné z největších potravinových firem u nás, který byl nahrán jak říká že chce zakleknout na nějakou firmu.
Pořád je lepší, když si takoví lidé musí politiky platit aby hájili jejich zájmy, než aby byli přímo v politice.
Špatně se budou mít oba dva... Nejde o to, že klesnou ceny potravin, ale o to, že je budeme dovážet na úkor naší produkce. Takže zemědělci přijdou o práci..
No a automotive si tady úspěšně ničíme sami....
Automatická se ničí sám, protože neumí vyrábět lepší auta než konkurence. Tím pádem může být nový trh velká příležitost.
Zvýšení konkurence vede ke snížení cen. U nás má potravinářství pod palcem pár velkých firem, byli by hloupí kdyby prodávali levněji než musí.
Na český postoj bylo zbytečné se ptát, neb co Uršula vítá, to vítá i Fiala...😉
No nic, zatím se dvacet pět let chystají k podpisu, pak budou pár let podepisovat a pak....pak už, doufejme, nebude EU...😉
To je jasné. Buď se bude mít lépe škodovka, nebo Agrofert. Když se bude mít lépe škodovka, tak se bude mít hůř Agrofert a zemědělci. Proč? Protože klesnou ceny potravin.
Takže se ptám co je lepší pro Česko. Propuštění v autoprůmyslu, který tady už několik desetiletí platí daně a moc toho po státu nechce, nebo zemědělství které zaplatí daně na jedné straně a na druhé příjmají ve velkém dotace a ještě prodávají předražené potraviny.
Jsou sice v menšině… ale vážím si každého hlasu, který se ve fašistickém Rusku ozve proti diktatuře.
Ojedinělé protesty proti Hitlerovu režimu jsou dodnes světlejší částí německé historie. 👍
Já si myslím, že je možné že v menšině nejsou. Jen si každý dvakrát rozmyslí, jestli kvůli tomu, aby na chvilku svobodně projevil svůj názor chce riskovat že ho čapnou a pošlou na frontu, nebo do basy.
verite tady tem kydum na tomhle webu jo, buhvi co Lavrov rikal a buhvi jak to dopadne 🙂 co kdyz to takhle vubec nerekl.... jste blahovej
Co když to řekl jinak a co když je země placatá a možná nás ovládají ufoni přes 5g sítě třeba je celé lidstvo jen počítač který má vyřešit otázku života vesmíru a vůbec.
Jak víte že to tak není. Možná to tak je. Nemusí, ale mohlo by být.
Nakoupili Tesly za cenu odpovídající té době, stejně jako statisíce jiných kupujících. To, že cena byla v té době vysoká, ukázal až následující a naprosto brutální pokles cen ojetin.
Vysoké náklady na opravy znamenají, že to asi s něčím porovnávali, s něčím, co považují za standard. Myslíte, že pro relevantní srovnání použili kávovary nebo myčky nádobí? To, že jsou EV dražší na opravy, je statisticky doložitelný fakt.
A zajisté jeden internetový "expert" a garážista, který má zkušenost s několika desítkami aut 🙂, mají lepší informace a data, než společnosti, které mají analýzy i vysokých desítek tisíc aut či dokonce statisíců, naprostou namátkou zdroje z celého světa:
Takže se asi schodneme na tom, že servis elektromobilů je zatím dražší. Umí to méně lidí, jsou hůře dostupné náhradní díly. Ty vaše společnosti které mají data a anylýzy se také nedokážou schodnout. Pojišťovny budou tvrdít že je servis drahý jak dlouho to půjde, to je jasné.
V rok starém článku se mluví o 35 procentech, v dalším článku jedna vaše vševědoucí instituce která vychází z ohromného množství dat říká že je to o 30% jiná mluví o dvaceti procentech a další tvrdí že je to skoro stejné.
Levnější jsou náklady na pravidelný servis, protože spousta úkonů se prostě neprovádí.
To je to s čím počítala ta půjčovna aut a prodražily se jí opravy když se jim vrátilo bourané auto.
Ten internetový expert a garážista se naučil sám něco, co umí pár lidí v Evropě a o čem nám autorizované servisy tvrdí, že je hrozně náročné a proto si musí brát víc peněz za práci. Kdyby jste se na to video podíval, zjistil by jste že to není žádný youtuber, ale přijel za ním natočit video jeden z nejuznávanějších motoristických novinářů v Česku.
Co podobného jste dokázal vy…
Dotace podle mě nejsou správná věc. S tím souhlasím. Jen bych je stopnul naprostou všechny. Pokud si nějaký miliardář postaví jak říkáte z našich peněz pochybným způsobem nechá postavit malou zoologickou, další si postaví školicí středisko kde dělá pseudoskoleni do té doby neužší to přemění na penzion proč by někdo jiný nemohl dostat peníze na auto. Nezávidím jim to. Není důvod.
Ano, ten blábol najdete v kterémkoliv článku, které se o dané problematice zmiňují. Zde vám dám odkaz na jeden zdroj, který musíte adorovat už jen kvůli jeho názvu. A napište jim, co si o relevantnosti jejich informací myslíte 🙂
A jen dvě krátké citace z článku, v překladu:
1) "V konečném důsledku si chce Hertz ponechat pouze tolik vozidel, aby uspokojil poptávku nájemců, kteří si ve skutečnosti rezervují cesty v autech poháněných bateriemi, aby se vyhnuli velkým zásahům do odpisů zásob."
Tudíž určitě se během jediného roku zbavuje poloviny nakoupených EV (bez náhrady za další EV) jen proto, že jde o žhavé zboží, které se na place ani neohřálo ...
2) "Problémem byly náklady na opravy a ukázalo se, že Tesly vlastněné společností Hertz se dostávaly do řady kolizí, což vedlo k vysokým nákladům na opravu a (dlouhým) dodacím lhůtám."
A samozřejmě, pokud to považujete za blábol, tak si klidně najděte analýzy jiných půjčoven, leasingovek nebo pojišťoven.
V tom článku se píše to samé. Co tady. Musí se zbavit tesel, protože je nakoupily draze.
It's not just new car prices and slowing used EV demand that's driving things. It turns out that these Teslas aren't exactly saving money like Hertz planned, either. Repair costs have been an issue, and it turns out that Hertz-owned Teslas were getting into a number of collisions, leading to high restoration costs and lead times.
Tam se píše o tom, že Tesly často bouraly a firma s nima měla vysoké náklady na opravy, vy jste z toho udělal, že elektromobily jsou drahé na opravy. ….
Tady máte pár článků a video od člověka který autům rozumí s někým kdo elektroauta opravuje.
Tady jsou borci kteří již několik let opravují Tesly
A tady články
Jenže pro byznys autopůjčoven je právě to "kromě toho" naprosto zásadní. K tomu nezájem široké veřejnosti si taková auta půjčovat a náklady na servis/opravy vyšší než u spalováků.
Už rozhodnutí o tom nakupovat auta v době kdy je jejich cena vyšponovaná do nebe je divné. Možna předpokládali něco co se nestalo.
Ke jste prosím vzal ten nezájem široké veřejnosti. Hadam že tam, kde blábol že náklady na údržbu elektroauta jsou vyšší než u spalováků 🫣
Jo to je tak když někdo musí mít něco první, aby ostatní viděli... . Sedm set táců v háji. Co se ušetří na provozu chce pojišťovna na pojištění. Prostě když nevíš co s prachama kup si elektro auto..... ,,totál nesmyl za 1390000". Jo říká se, že Češi jsou finanční negramoti, ale v té firmě musel být ,,čupr ekonom"
Většinou si to kupují lidé co na to mají a ví proč.Proč si nekoupit auto které má nižší náklady na provoz, perfektní akceleraci, skvělé jízdní vlastnosti a je nabité technologiemi. Je každého věc za co utratí své peníze. Že je to kvůli tomu, aby všichni záviděli, pak píšou akorát ti co jim to fakt závidí. Jen pro sebe se utěšují, že ten člověk co na to má, neumí počítat a uuuurčitě je to špatné auto za hodně peněz. Oni to ví, i když v něm nikdy neseděli.
Nakupovali předražená auta za kovidu
Tesla výrazně zlevnila.
To jsou hlavní dva faktory.
Ani jeden nemá nic společného s faktem že jsou to elektroauta, kromě toho, že v bazarech ty auta s baterkou ztrácí hodnotu rychleji než se čekalo. To je dobrá zpráva pro všechny co si o tom něco zjistí a nenechají se odradit předsudky.
Diskuze zde, vypadá opět jakoby si osmdesát procent lidí přečetlo jen nadpis.
Mrzelo by nás to všechny. Já si myslím, že to ztracené není. Naopak konkurence je muže poslat hodně dopředu. Mají narozdíl od zadlužených čínských firem obrovskou výhodu. Mají zdroje a když se na pár let vzdají těch miliardových zisků, můžou se dostat zase navrchol. Jen je teď potřeba pořádně zabrat. Třeba Škodovce se eniaqem docela daří. Elroq bude mít také určitě úspěch. Chce to makat nabrat nové lidi z oboru a snad to půjde. Je sice asi pár minut po dvanácté, ale šance je velká. Ty Čínské automobilky nejsou zdaleka za vodou ani zatím nejsou moc ziskové.
27
Sledujících
0
Sleduje
27
Sledujících
0
Sleduje
To jsou zpravy ode zdi ke zdi...na jednu stranu Hitlerwagen dle vseho krachuje v primem prenosu, na druhou vypousti takoveto svazacke reci a hrde zavazky ohledne elektrosrotu, ktere ho potapeji vic a vic...
No, vyjezte si to az do konce, zeleni soudruzi! Neni nad pohled jak se to vari ve vlastni stave.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co potápí ve. Zkuste přemýšlet. Napovím vám. Velká část zisku byla z Čínského trhu. Co teď frčí v Číně. Nejsou to čirou náhodou elektromobily?
Víte proč nikdo nekupuje ty od vw? Protože jsou dražší a nejsou v ničem lepší. Dokud nebudou schopni konkurovat na čínském trhu, tak se jim budounpropadat tržby a spalovací motory to nezachrání.