Když ukážou 20 tabulek tak to nic nemění na tom že k platu máme nejdrašší elektřinu v Evropě a od toho se odráží všechna drahota,nadhodnocené Evropské ceny a České platy a důchody, vláda za ty zvěrstva na národ patří celá do tepláků.
Brblání v tom jsou voliči populistů mistři. Vsadím se, že až takovýto článek vyjde po volbách v případě že vyhraje Japoncova strana “Pryč s migranty” Nebo podnikatelova strana “Zatočím s korupcí tak, že mi nikdo nikdy nic nedokáže”
Budete spokojeně brblat že je to stejně drahé, ale je dobře že politici dělají něco pro lidi.
Důvod proč máme drahou elektřinu je, že ji stát nedotuje. Nezadlužujeme svoje děti.
Přesně, ČEZ sedře z kůže každého. Chtěli by jste růst ekonomiky? Zapomeňte ČEZ je jako žába na prameni která nedovolí. A vláda? Místo aby je přitlačili ke zdi třeba přes pravidelné audity tak okolo těch zlodějů opatrně našlapuje, a výraz zloděj se hodí, nebo ještě lichváři....
Četl jste ten článek? Píše se tam, že se u nás elektřina nedotuje a proto je dražší.
Ale to ze lidé nahradili neposkočte 100W žárovek za úsporné 3,5,7W ledky neřeknete. Kdyz svítí jich treba 5 mate 500W a kdyz svítí 5ledek mate 25w. Taksamo tv ledničky apod. Ta úspora tam je. Ale počkejte až budou el auta vice rozšířena. To bude sranda s nasi soustavou. Rychlonabijecky a v noci jak nesviti bude kazdy nabijet. To bude bžunda jak bude ten trh a spotreba kolísat a bude temer neodhadnutelná. Přes den přebytky se solaru a prez noc blackout
Mě vyloženě baví když někdo veme dnešní spotřebu,dnešní technologie a naroubuje na ně počet elektroaut které budou jezdit za třicet let a začne blekotat o tom jak to nebude fungovat.
To je zvláštní, že se nelíbí Američanům, že v Rusku jsou vojáci KLDR, když vojáci USA jsou od roku 2022 na Ukrajině a válčí proti Rusku. A jestli si říkají žoldnéři nebo né, jsou to Američané !! Až bude Ukrajina v NATO, tak se můžou čířit, ale takto jsou na UA načerno !!!
To je zvláštní že někdo nedělá rozdíl mezi útočnou agresivní válkou a obrannou země, nebo mezi armádou vyslanou státem na cizí území a dobrovolníky kteří za peníze pomáhají napadené zemi s obranou.
Rusko nás vydírá a proto tlačíme na elektromobilitu, kde celosvětově 60% procent surovin pro výrobu vlastní Čína. Většina bateriových článků se vyrábí v Číně, nebo v Korei. O čipech ani nemluvě. To je fakt logika.
Čína se chce zbavit závislosti na plynu a ropě stejně jako Evropa, jenže dokázali vyvinout lepší baterky a zajistili si suroviny na jejich výrobu.
Evropa má dvě možnosti.
Neinvestovat do infrastruktury, stavět jaderné elektrárny, vyrábět spalovací auta a dívat se, jak celosvětová poptávka po nich klesá. Na Čínském trhu vydělali automobilky hodně peněz, ale také předaly spoustu vědomostí.
Druhá možnost je složitější.
Vybudovat moderní infrastrukturu kde bude co nejvíc procent energie tvořit ta z obnovitelných zdrojů. Ne proto že je neekologické, ale proto, že to vyrábí energii u nás a levně.
Automobilky by měli vzít všechny tučné zisky a vymyslet lepší baterku jak Číňan.
Že mají zdroje je smutný fakt, ještě ale nemají sto procent.
Až bude v oběhu více baterek bude se recyklovat a ta jejich výhoda co mají teď už nebude tak velká.
Fu , Hele okay , budeme se bavit v té vaší bublince 🙂
Energie nafty či benzínu je cca 10kwh / l -> spotřeba 6l = 60Kwh
Spotřeba EV je 22kwh -> pro výrobu 22Kwh energie potřebujete spálit 10 kg lignitu (jestli tedy víte co je lignit) -> energie uložená v 1kg lignitu je cca 8Kwh..Spotřeba EV tedy není 22KWh na dálnici ale 80KWh...Spokojen ? když tedy chcete porovnávat energii 🙂Ona ta elektřina se taky musí vyrobit a porovnávat pouze energii uloženou v baterii bylo by nefér .
Suma sumárum -> Celkem se tedy bavíme o spalovacím motoru 69 kWh(výroba a energie uložená v palivě) na 100km
A u EV jelikož nejméně efektivní výroba je spalování uhlí což je nutné brát jako ekvivalent je 80kWh na 100km (cca)
Spokojen ?
Super a víte že v EV máte takovou věc říká se jí BMS , máte tam tepelné čerpadlo -> vše toto pájené bezolovnatým cínem -> znáte tyto vlastnosti ? 🙂 Rozhodně Vám jako člověk co pracuje v automotive řeknu že více se "kazí" elektronika než mechanika..
Víte kolik stojí takové bateriové pole pro EV ? 🙂
Tak jste to pochopil, mám radost. Uz nepíšete úplné blbosti.
Máte namysli, že pokud chceme posuzovat efektivitu, měli bychom na to jít více ze široka a vzít v úvahu i energii která je třeba na výrobu pohonného média.
To je fakt, ale u elektřiny je to dost různé. Máte klapky na očích, proto vytáhnete uhelné elektrárny a chcete se tvářit jako by se u nás 100% elektřiny vyrábělo v uhelných elektrárnách, ještě k tomu v těch s naprosto nejhorších, jejichž provoz se pomalu chýlí ke konci.
Je to na hooodně komplexní debatu.
Do toho se pouštět nebudu, zvlášť s někým kdo je schopen napsat do konverzace o tom, jakou mají elektromobily efektivitu při přeměně energie na pohyb tisíc smajlíků s tím, že mícháme jablka z hruškama a tvrdí při tom, že spotřeba energie spalovacího je auta 9kwh na 100km.
Příště bych víc přemýšlel než plácnu nějakou blbost, nebo alespoň neoznačoval lidi za hlupáky. Sám pak vypadáte jako hlupák.
U elektroauta máte BMS u spalováku ECU.
Tepelné čerpadlo vydrží bez problému po celou životnost auta, rozhodně s větší pravděpodobností než DPF filtr u nafťáku.
Jestli jste nic víc nevymyslel, musíte tu bezúdržbovost někde vzadu v hlavě za všemi předsudky uznat ať chcete nebo ne.
Výměna bateriového článku může být někdy potřeba, cena je u každého auta jiná, moc servisů to ještě ani neumí a víte proč? Skoro nikdo to nepotřebuje. Je to jako tvrdit, že po 300 000 km se vám určitě zadře motor a budete ho muset vyměnit.
Jste stejný demagog , jako Lipavský a podobné jelita v naší vládě . Pěkně jste to okecal , ale i přes vaše keci Rusko zůstane velmocí . Preji klidné spaní .
Za to vy jste to vůbec neokecal. Nesmíte se nechat opít rohlíkem a neposuzovat moc ruska jen podlé pohledu do mapy. Rozloha ani počet obyvatel nehraje roli a jediné co drží rusko nad vodou je nerostné bohatství. Bez toho by byla jejich bezvýznamnost totální. To přijde časem, až celý svět výrazně sníží spotřebu fosilních paliv.
Super..opět porovnáváte jablka a hrušky...Jaká je spotřeba vozidla ? A uplně přestante mlít něco o uložené energii v látce...
Je to 6l / 100km = její výroba stojí 9kwh
Dieslové vozidlo má spotřebu 6l / 100km -> výroba 6l paliva je 9kwh. To si snad dohledáte sám . Přestaňte do toho montovat kolik energie je v 1l paliva. Nebo jinak pokud tedy chcete porovnávat energii -> prosím kolik energie potřebujete na výrobu 22kwh?
Napovím Vám -> je to 40% z něčeho 🙂
EV vozidlo je stejně složité jako klasické vozidlo se spalovacím motorem.
Myslete. Je řeč o spotřebě auta v kwh, tedy o tom, kolik energie spotřebuje auto na ujetí určitého počtu km.
Když chcete znát kolik energie spotřebuje auto, kdy jedno jede na elektřinu a druhé na naftu, nezajímá vás kolik energie je třeba na výrobu nafty, ale kolik energie je v naftě uloženo.
Protože znáte spotřebu nafty na 100 km a víte kolik energie (kwh) umí auto z nafty vyrobit, jste schopný spočítat, kolik kwh energie, spotřebuje auto na ujetí 100 km.
Spotřeba spalovacího motoru tedy nemůže být 9 kwh na 100 km. 9kwh energie je potřeba na výrobu nafty na kterou auto jede, ale to nám jaksi neřekne nic o spotřebě energie kterou potřebuje na pohyb.
Vy jste vzal spotřebu EV v kwh tj. kolik energie spotřebuje na 100 km a srovnal ji s tím, kolik energie je třeba na výrobu nafty.
Tvrdíte že auto se spalovacím motorem spotřebuje 9 kwh na 100 km. To by byla pravda, kdyby to auto žralo nula litrů na 100 km.
Takže jablka a hrušky mícháte vy.
EV je stejně složité, ale má jednodušší motor.
Řeknete mi. Kolikrát za dvacet let pojedete s elektromobilem:
Měnit olej v motoru, měnit olejové filtry, měnit palivové filtry, čistit vstřikovací trysky, čistit turbo, měnit svíčky žhavení, měnit DPF filtr, měnit rozvody.
Napovím vám. Nic z toho elektromotor nemá, nepotřebuje to, protože je jednodušší a jelikož za všechny úkony se platí nemálo peněz, tak za dvacet let hodně ušetříte.
Proto je holy fakt, že elektroauta mají jednodušší motor, který nepotřebuje skoro žádnou údržbu a jako bonus má daleko vyšší účinnost.
Dobrá chcete-li to do detailu :
Spotřeba EV je cca 16kwh na 100km = 100/16 = 6,25km
Spotřeba spalovacího motoru je 9kwh na 100km = 100/9 =11,1km.
Energie ukozena v látce je nerelevantni , berte prosím pouze reálnou hodnotu kWh
Za další- o kolik se mechanika motoru z počátku změnila?
Opět odmyslete se od vidlicoveho, řadového motoru . Berte motor..pokud nedokážete porovnávat motor a elektromotor tak je to váš problém.
To kam míříte je opět porovnání jablka a hrušek..porovnávat EV a auto se spalovacím motorem a tvrdit že EV je min náročné, může tvrdit pouze trouba..z pohledu čeho? Mechaniky ? Určitě - chybi ta zasadni vec 😄..z pohledu elektrikáře určitě ne.
Pochopeno ?
Takže jeden litr nafty obsahuje 10 kwh energie auto ujede 100km na 6 litrů nafty a jeho spotřeba je podle vás 9 kwh na 100 km. Protože kwh ukotvené v látce jsou nějaké jiné kwh než ty co jste si vycucal z prstu.
Nebo ne a dáte mi sem odkaz na článek kde se píše že dieslové auto má spotřebu 9kwh na sto km.
To, že elektromotor je proti dnešnímu motoru jednoduší a levnější na údržbu je holý fakt a to že mě budete urážet na tom nic nezmění.
Dobře chcete-li porovnávat jak daleko ujede vůz na 1kwh -> Spalovací motor 11,1km
EV - 6,25 km . Je to velmi prosté pro výpočet.
A opravdu neříkejte někomu kdo se zabývá elektřinou a mechanikou že neví jak funguje motor / elektřina 😄 .
A pokud Vám přijde motor nikoliv ten balast okolo (tj. EGR , DPF , Turbo , řídící jednotky) jako věc složitá 😄 tak tedy nevím co je na klikovce , ojnici , pístu , vačce složitá věc..
Jako někdo kdo se zabývá elektřinou a mechanikou jste ten váš výpočet moc nevysvětlil. Takhle to vypadá, že jste si to prostě jen vycucal z prstu.
Když se bavíme o srovnání motoru elektroauta a spalovacího motoru, tak nějak automaticky se předpokládá, že budeme srovnávat motory ze stejného století.
Porovnávate jako kolega jablka a hrušky -> nikoliv kolik je energie v něčem, ale kolik energie potřebuji na výrobu 1l - potažmo porovnáváte přepočet na kwh spotřeby. To je asi jako kdybych porovnával energii uloženou v 1kg plutonia , uranu apod.
Potom by i spotřeba EV byla nutná přepočítat 😉 a vašich 0,15kwh/km by bylo opravdu mimo 😄
A navíc z ropy se během jejího zpracování nedělá pouze nafta,benzín 🙂 .
Viděl jste vůbec jak vypadá spalovací motor ? pane kolego jestli vám to přijde složité tak ok 😄 složité je vše okolo to co dělá že EV je srovnatelně ekologické až po 150.000km se spalovacím motorem..A já myslel že ten EV má být hned "EKO"..
Já kolegovi jen odpovídal, tvrdil něco co není pravda. Je to prosté srovnání jak daleko dojede automobil na jednu kwh energie. Nic víc. S tím uranem nemate pravdu, asi moc dobře nerozumíte tomu, co je to kwh.
Jako vyučený automechanik si troufám tvrdit, že motor moderních aut je sakra složitá věc. Vím že vám to připadá jednoduché, když otočíte klíčkem, ono to vždycky nastartuje a nemáte tucha co se děje uvnitř.
Ehm jak může být energie levná, když za 1) se nebude využívat nafta/benzín ze které má stát daně,
2) EV potřebuji více energie než klasický spalovací motor..při průměrné spotřebě 6l=9kwh /100km , Ev mají spotřebu 15-16kwh , na dálnici 8l=12kwh , EV mají 20-22kwh..
EV se posunul maximálně v dojezdu jinak je jeho účinnost cca 95% , oproti spalovacím které začínaly na cca 25% a nyní jsou na 45-50% efektivity..ten prostor pro zlepšení je daleko výraznější než u EV..
Praha má lepší ovzduší než Ostrava , je to díky EV ? Nikoliv...je to díky tomu že v Ostravě je výrazně vyšší podíl těžkého průmyslu.tady ten váš argument dost kulhá..
1)To je hodně dobrý argument. Je fakt, že z daní za pohonné hmoty je hodně peněz. Nedivil bych se kdyby tu levnou energii zdražili a nakonec to vyšlo nastejno. Pořád ale bude velká výhoda v tom, že nebudeme na nikom závislí a bude to šetrnější pro planetu.
2) Máte tam chybu. V jednom litru nafty je 10kwh někde píšou 9,9. Takže musíte vynásobit spotřebu naftového auta krát šest.
Pak vám vyjde nafta cca 0,6kwh/km a elektro 0,15 kwh/km
Je fakt, že v účinnosti motoru už se asi elektromobily moc posunout nemohou když ji mají skoro 100% 😊 všichni víme ze teď jde o cenu, energetickou hustotu baterie a rychlost nabíjení. To se zlepšuje daleko rychleji než účinnost spalovacího motoru, který má účinnost 50% možná v ideálních otáčkách.
Jenže cenou za vyšší účinnost je vyšší složitost a s tím i poruchovost a nutnost častější péče. Elektromotor má 95% a je jednoduchý.
Doprava ve městě způsobuje cca 30-50% znečistění. Ostrava bude mít těch třicet a v Praze to bude 50. To není málo, takže nic nekulhá.
.....Daleko čistší vzduch.
S tím jak budují moderní energetickou infrastrukturu, tam budou energie nakonec levné a ještě nebudou kouřit.....
to je hloupost.....mj. nejen motory totiž stojí za znečištěním, ale i otěr pneu a brzd (zde jsou již snahy je snížit). Čím těžší vůz, tím hůře......
......iluze s levnou energií. Právě naopak zdraží to i kvůli vyšší poptávce např. domácnostem. Navíc "bezkouřová " energie znamená naopak nutnost tu infrastrukturu nákladně modernizovat.....takže pár let zapomeňte na nějakou láci....
Máte staré informace. Dnešní elektroauta mají problém s brzdami, ale opačný. Dochází k rezivění, protože je nepoužívají. Co se týče pneumatik, dnes se používající speciální pneumatiky na elektroauta, které se sice sjedou rychleji, ale asi nebudem srovnávat prach z pneumatik s tím co jde z výfuku že? Nikdo netvrdí že energie bude levná od zítřka a že to bude zadarmo. Když chcete něco vylepšit, musíte napřed investovat. Dnes je velký problém skladování elektřiny, ale postupně se to zlepšuje. Ta změna nejde udělat lusknutím prstu. Musí se postupně.
Tak ono to je taky dané tím že Čína zavedla na spalovací motory dost přísné registrační poplatky..a druhá věc -> masivní podpora EV...Pokud by se o to měl postarat trh tak jak by to ve volném trhu mělo být..tak rozhodně nevidíte to co se děje..
Máte pravdu a ve velkých městech už jde vidět co to způsobuje. Daleko čistší vzduch.
S tím jak budují moderní energetickou infrastrukturu, tam budou energie nakonec levné a ještě nebudou kouřit.
Další bonus, zbaví se závislosti na ropě a plynu.
Další bonus, ovládnou automobilový průmysl, který doteď měla pod palcem evropa.
Podívejte se kam se za posledních deset let posunuly elektroauta a jaký pokrok udělali auta se spalovacím motorem. Za dalších deset let už nebude třeba nikomu nic tlačit, začne to řešit neviditelná ruka trhu. Je fakt, že kdyby se do toho nepletli politici, vyspělá elektroauta uvidíme za dalších deset let a je možné, že by se mezi tím přišlo na nějakou jinou technologii která nahradí ropu. To už je teď ale jedno a ten vlak nerozjela EU, rozjela Čína.
To je věc, kterou si běžní evropané nejsou schopni přiznat. Že prodeje evropských automobilek se mimo evropu propadají mnohem rychleji než v Evropě. Třeba koncernu kam patří i česká Škodovka, padají mimo evropu prodeje několikrát rychleji, než v Evropě.
Stačí se kouknout na výsledky Škody Auto, v roce 2019 byl čínský trh největším odbytištěm Škodovky, za rok 340 tisíc vozů, o rok později 140 tisíc, v roce 2021 jen 90 tisíc, a dnes na čínském trhu Škodovka fakticky neexistuje. A na Indickém trhu se pozice Škodovky ubírá stejným směrem.
Evropské automobily jsou mimo evropu dnes již prakticky neprodejné.
Tohle by si měl uvědomit hlavně Turek, který se tváří, že když zařídí automobilkám možnost výroby spalovacích motorů, tak zachrání celou Evropu.
Take by si to měli uvědomit lidé ve vedení automobilek, vzít své zisky a snažit se vyvinout něco lepšího než mají Číňané a až to budou mít, tak tam neotvírat továrny a nepředávat vědomosti. Také by se mohli poučit Maďaři. Klidně nechat otevřít Čínskou továrnu, ale za stejných podmínek za jakých se otevírali evropské automobilky v Číně. Tak aby jim šlo vidět pěkně pod ruce a všechno co se naučíme, okopírovat a vylepšit.
To by ale Orbán musel myslet trochu dopředu.
12
Sledujících
1
Sleduje
12
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vůbec sem netahejte Babiše ani Okamuru. To že máme nejdražší energie říká úplně někdo jiný z EU. Kdo si najděte a ještě k tomu se nechte ověřit na seznamu.
Pán jen píše to co je psáno jinde. Na kupní sílu máme najdražší energie. Což o to domácnosti to přežijí, ale firmy jsou na tom huře. Ano můžou nakupovat na burze, ale distribuci platí zde!!! To je věc co váš mozek nechápe prostě tam místo mozku máte Nutellu!!!!
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Důvod proč jsou dražší než jinde je, že energie stát nedotuje.
To má vliv na státní rozpočet. Víme všichni ze kdyby byl u vlády Babiš zastropoval by v době energetické krize ceny pohonných hmot, každé rodině dal 5000 měsíčně a teď by elektřina stála polovinu, protože on dělá něco pre lidi.
No a státní rozpočet? Ten by byl samozřejmě v totálním přebytku a kdo to nechápe, má v hlavě nutelu. To je jasné. Stačí se podívat do Maďarska, které nám dával Babiš za příklad.
1 odpověď