Dříve se svět offroadových vozů točil kolem ryze technických parametrů, které odrážely skutečné schopnosti aut překonávat terén. Hodnotily se věci jako brodivost – tedy jak hlubokou vodou se auto může bezpečně prodírat, pohon všech kol s uzávěrkami diferenciálů nebo světlá výška, což znamenalo rozdíl mezi uvíznutím na kameni a hladkým projetím přes něj. U aut, jako je Land Cruiser, Gčko, Pajero, byla každá změna ve výbavě zaměřena na skutečné zlepšení schopností v terénu, ne na kosmetické úpravy.
Pak přichází Dacia Bigster. Nový hráč na poli SUV, který zřejmě cílí spíš na komfort než na výpravy do divočiny. Když porovnáme jednotlivé výbavy, zjistíme, že hlavní rozdíl mezi modely Bigster často spočívá v... dotykových obrazovkách a jejich velikosti. Tak třeba verze Essential nabízí multimediální systém s 10,1palcovou obrazovkou a 7palcové digitální budíky. A co víc dostanete, když si připlatíte? Verze Expression přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci a další "fičury", které mají spíše co do činění s pohodlím než s výkonem v terénu. Vrcholný Bigster Extreme má už panoramatické střešní okno a prémiové audio Arkamys 3D, ale pořád – hlavním bodem diskuse je velikost displeje a pár tlačítek navíc.
Jestliže dřív byla diskuse mezi nadšenci do offroadů o tom, jaký sklon zvládne auto překonat nebo jak hlubokou řeku přejet, dnes se zdá, že u některých vozů, jako je Bigster, je otázka spíše, zda budete mít 10,1palcový displej, nebo jen 7palcový, a jaké k tomu dostanete reproduktory. Můžeme se tomu smát, ale je to realita moderních SUV
Proč vlastně jste si nezjistil, co pan prezident doopravdy a přesně řekl? To video nemá ani minutu. Opravdu byste to nezvládl?
Pokud je v té řeči něco tak zásadního tak honem s tím ven, paní Novotná. Pochybuji, že existuje cokoliv co by nás (občany české republiky) uchlácholilo natolik abychom jim to přáli.
Proč vlastně jste si nezjistil, co pan prezident doopravdy a přesně řekl? To video nemá ani minutu. Opravdu byste to nezvládl?
Pokud je v té řeči něco tak zásadního tak honem s tím ven, paní Novotná. Pochybuji, že existuje cokoliv co by nás (občany české republiky) uchlácholilo natolik abychom jim to přáli.
To jeho vyjádření nemá ani minutu, opravdu byste nezvládl ho dokoukat celé? On tam totiž říká, proč si myslí, že by to mělo být zoficiálněno.
Tak nás poučte 😄, však to už je minimálně 3 komentář tohoto typu, který jste udělala 😄. Pokud je v té řeči něco tak zásadního tak honem s tím ven, paní Novotná. Pochybuji, že existuje cokoliv co by nás (občany české republiky) uchlácholilo natolik abychom jim to přáli.
Úroky na úvěrech budou vždycky vyšší než na spořáku. U všech bank.
A účet zdarma má Spořitelna už dávno.
Ano, máte pravdu, ostatně "poplatek za poplatek" se říká dlouho. Ten rozdíl mezi úroky by ale měl byt ideálně 1,5-2% a né 4 a více. A pokud máte jiná názor, máte na něj nárok a tím bych to ukončil.
Osvětový příspěvek. Jen nechápu proč k tomu musí být mléko?
Protože mléko obsahuje kasein, kasein se v těle může částečně rozložit na peptidy zvané kazomorfiny (anglicky casomorphins). Tyto peptidy mají podobné vlastnosti jako opioidy a mohou ovlivňovat opioidní receptory v těle, podobně jako gliadomorfin z lepku.
Tato informace je stejně irelevantní jako když vám řeknu, že se doma můžete "sjet" sušenkami s mlékem. Cookies mohou vyvolávat dobrý pocit nejen díky obsahu cukru a tuku, ale i díky působení gliadinu (bílkoviny v lepku), který se při trávení rozkládá na gliadomorfin. Tento peptid má vlastnosti podobné opioidům, což může ovlivňovat mozkové receptory a navozovat pocit pohody. To částečně vysvětluje, proč jídla obsahující lepek, jako jsou sušenky, často vyvolávají chuť na další konzumaci – přinášejí nejen chuťové, ale i psychické uspokojení.
Je fascinující, jak Paříž stále žije v iluzi, že vše, co zde vznikne, je automaticky módní špičkou. Realita je však zcela jiná. Současná pařížská móda často vypadá spíše jako něco nalezeného na skládce, což je pravděpodobně odraz ekonomické reality, kdy i Francouzi mají hluboko do kapsy. Recyklace vnímána jako trend? Možná, ale ve skutečnosti to spíše připomíná zoufalé pokusy o styl, kde se staré kousky prezentují jako luxus jen proto, že pochází z Paříže. Móda však není jen o lokalitě – kreativita a vkus zjevně v tomto ikonickém městě mizí.
Jak to, že Stellantis stále vyrábí auta? Asi spoléhají na to, že zákazníci si při výběru vozu radši nečtou recenze! Taky kdo by potřeboval kvalitní motor nebo funkční technologie, když máš na autě velké logo, že?
Možná se jejich modely nerozpadnou hned, ale raději si neberte dovolenou hned po nákupu – pro všechny případy budete potřebovat čas na návštěvu servisu. Stellantis: Pojem "výkon" posouváme do sféry teoretické fyziky!
Je vtipné a paradoxní, jak hlavně voliči Zemana, Babiše, Okamury a dalších tzv. slovanských flastenců fandí rakouským fašistům, který je chtěli během války ponížit a zotročit jako podlidi. Asi touží si tuto minulost zopakovat. Zrovna takový hrdí Slované a vlastenci... Jen tentokrát vás možná už nepřijede nikdo zachránit.
Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.
Proč tvl.. zde má představa o tom jak má vypadat auto.
Vozidlo by mělo být typu kabina s korbou, přizpůsobenou pro přepravu nákladu. Délka korby by měla být minimálně 2,5 metru, aby bylo možné přepravit 1,5 palety, což odpovídá standardním rozměrům palety 1200 x 800 mm. Nosnost korby by měla být 1500 kg, což umožní přepravovat těžší náklady, jako jsou stavební materiály nebo nářadí.
Motor by měl být úsporný dieselový motor o objemu 2,0-2,5 litru, nabízející dobrou rovnováhu mezi výkonem a spotřebou paliva. Vozidlo by mělo mít manuální šestistupňovou převodovku pro lepší kontrolu nad výkonem. Dále by mělo být vybaveno dvěma diferenciály, což zajistí lepší trakci na různých typech terénu, a pohonem všech kol (4x4) pro stabilitu a přístup na náročnější místa.
Bezpečnost je klíčová, a proto by mělo mít vozidlo dva frontální airbagy pro ochranu řidiče a spolujezdce. Kvalitní švihadla na korbě budou zajišťovat bezpečné upevnění nákladu během jízdy. Brzdový systém by měl zahrnovat diskové brzdy na všech kolech pro efektivní brzdění a lepší kontrolu.
Co se týče vzhledu, vozidlo by mělo mít průmyslově šedou nebo bílou barvu pro snadnou údržbu. Mělo by být také vybaveno základním vybavením, jako je rádio, klimatizace (možnost) a ergonomicky tvarovaná sedadla pro pohodlnou jízdu během pracovního dne.
Vzhledem k zaměření na praktičnost bych doporučil volit manuální prvky místo přemíry elektroniky, která může pouze škodit. Jednoduché a intuitivní ovládání přispěje k efektivnímu. Pořizovací cena 399 000,- s DPH.
nejhorší je, že jednak je z těchto povodní politické téma a jednak je to téma každého plátku, aby vydělal na reklamě.
Kdyby tu byly prezentovány názory opravdových odborníků, tak s tím nemám problém, ale matematika spolu se statistikou je věda, kde každý může mít rozdílný výsledek, ale přesto správný.
Ja více, než na tyto odbornosti sázím na selský rozum. A z toho mi vyplývá, že je třeba zadržet a zpomalit vodu v krajině. Je spousta možností, ale od povodní z roku 1997 se toho moc v krajině neudělalo. Když jsem viděl ty řeky vody, co tečou po polích do malých potůčků, tak si říkám, kde jsou suché poldry! nikde nic, co by vodu zpomalilo. Udělaly se nějaké hráze u větších měst, ale tím protipovodňové opatření skončily. a politické téma přehrada? co by zadržela. Ten extrém?
Pane Lindovský, já s vámi souhlasím, zdejší komentující jsou skutečně chytří jako opice a matematice rozumějí, nicméně už nerozumí psanému textu a to co je ukryto mezi řádku už vůbec nepojmou.
Jeden krásný příklad za všechny, viz níže. To, že vy nejste schopni dohlédnout dál než na seznam, ze mě nedělá troubíka, že Horáku.
Jak údajně rusové odpálili Nordstream ale oni to byli v závěru ukrajinci, že : Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A jak se vám v tom novém Dacia Bigster jelo? A klidně se opět rozepíše. Co vás napadne. Nastupování do vozu, uvítaci ceremoniál audio soustavy, kvalita sedaček, volant.... Propusťte uzdu fantazii a pište. Publikum čeká co z vás vypadne 😃
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když to chcete, máte to mít. Musím říct, že jízda v nové Dacii Bigster je něco, co člověka překvapí hned od prvního momentu. Čekáte klasickou Dacii – trochu spartánskou, funkční, ale ne úplně luxusní – a ono to přijde jinak. Už jen samotné nastupování do Bigsteru je zážitek. Výška vozu vám dává pocit, že nastupujete do něčeho, co má pořádný rozměr, ale není to SUV, do kterého byste se museli škrábat jako do náklaďáku. Je to spíš takový kompromis mezi praktičností a lehkou majestátností.
Dveře se zavírají s tlumeným, ale uspokojivým klapnutím. Není to ten levný zvuk kovu, ale spíš něco, co vám řekne: "Vítej, teď jsi v bezpečí." Jakmile se usadíte, první, co vás zaujme, je kvalita sedaček. Ano, sedačky v Dacii! Nečekal jsem komfort, ale tady se Dacia opravdu překonala. Jsou pevné, ale přesto měkké. Skvěle podpírají bedra, což je často problém u levnějších vozů. Zároveň mají mírné boční vedení, které vám dá pocit jistoty i při prudších zatáčkách. Pořád nejste v Mercedesu, ale cítíte, že tady se někdo snažil nabídnout víc, než na co jsme u Dacie zvyklí.
A teď volant – na to jsem byl zvědavý. Volant je masivní, potažený jakýmsi semišovým materiálem, který skvěle sedí v rukou. Není to žádná tvrdá plastová kružnice, jakou známe z dřívějších Dacií. Máte z něj dobrý pocit, je těžší a přesnější, což mi ihned dává tušení, že řízení bude zábava. Navíc tlačítka na volantu jsou rozmístěná logicky a intuitivně – člověk se nemusí dlouze učit, co kde je.
Pak přijde moment, kdy stisknete tlačítko start. A tady mě čekalo překvapení. Audio systém! Čekal jsem klasickou "levnou" Dacii, co se