Tohle je zvláštní - jsem učitelka, nikde, kde jsem učila, by toto neprošlo - aby dítě bylo hodinu na toaletě. Pokud se ve vaší hodině udělá někomu zle - nestačí, že zmizí a je na toaletě - prostě po chvíli jdete kontrolovat, co dítěti je, kde je, co se děje, pokud přijdete do (třeba následující) hodiny a dítě chybí, tak zapíšete absenci - pokud dítě ve škole bylo a nyní není - znovu začnete zjišťovat, kde je, pokud žáci hlásí, že na toaletě a do pár minut po zvonění nedorazí - jdete zase řešit, kde je... takže se mi hláška paní ředitelky, že spolužačky něco nenahlásily, nezdá v pořádku. Ne- nemůžete kontrolovat, co děti snědí atp, ale jsou to děti a mají kolikrát fakt jalový nápady - proto taky nejsou nezletilí plně svéprávní a mají dospělé, kteří je mají chránit. Jediné, co mě napadá, že by se nemuselo na to přijít je, kdyby to bylo po vyučování -třeba poslední část hodiny, kdy poté odcházejí na oběd a domů, byť i zde měl příslušný vyučující zjišťovat, zda je dítě v pořádku.
Kromě toho, že jsem učitelka, tak mám také tři školou povinné děti - moc by mě zajímalo, z jakých dat pan ministr vycházel k výpočtu 19 dětí v průměrné třídě; chápu co je průměr, ale nechápu, kde tahle data vzal... nyní s ukrajinskými žáky jsou počty běžně ke 30 a leckde i více. A než někdo začne říkat, že moje generace husákových dětí měla dětí měla běžně 33 ve třídě, tak si by si měl pan ministr uvědomit, že to byla škola bez inkludovaných dětí a ve třídách nebyly děti s OMJ (odlišným mateřským jazykem), Tachov nebo Mariánské Lázně jistě mohou sdílet, jak efektivně se to učí ve třídách druhého stupně se třeba 5 i více žáky cizinci; jen díky možnosti rozdělit takhle nesourodé třídy zde je ještě možnost vést jakous takous výuku třeba matematiky či Českého jazyka, cizí jazyky se dělí běžně. Jasně, že pro potřeby získání průměru ale reálně netřeba zahrnovat specifické učňovské obory atp - např třídu šesti kominíků (protože upřímně - horkotěžko jich může být na střeše 30, to asi každý pochopí), ale chtěla bych vidět data, která ukazují za letošní rok průměrný počet žáků na třídu běžné základní školy - státní, a to jistě nebude 19. Mluvila jsem s kamarády z Prahy, sídlištní školy praskají ve švech a jedou na hygienické výjimky, moje sestra, která má děti ve škole za Prahou, uvádí počet 34 žáků na druhou třídu a 33 na třídu čtvrtou, to si člověk vysloveně představuje ten individuální přístup k žákům se specif. poruchami učení, cizincům i těm mega nadaným.. České školství bohužel čelí dlouhodobě naprosto nekompetentnímu vedení tam na Olympu...
Jen si sem odložím - žena odsouzena na 4 roky za týrání dítěte od jeho 4 do jeho 7 let...viz článek ze včera...Odkaz ; a pak člověk, který má řeči na internetu, ale upřímně - ty má i spousta dalších - viz pán z Řeporyjí a není sám), ale tento reálně jde na 5,5 roku sedět, nikomu život nezničil, nikoho netýral, nikoho nezabil, nic neukradl, neřídil v opilosti..
Vážení, měli bychom si tedy na plná ústa říci, co vlastně stát dává najevo. Státní školy zdarma - budou, nakonec i rozvojové země je mají - ve třídě sice bývá i 40-50 žáků, ale což, výuka probíhá. O kvalitě tedy nemůže být řeč, budou tam děti všechny - inkludované, děti s OMJ (odlišný mateřský jazyk), děti s různými SVP (spec. vzděl. potřeby) děti sociálně znevýhodněné, děti nad i pod průměrně inteligentní... a učitel bude buď na jednu hodinu dělat 10 různých příprav (včetně jedné v cizím jazyce a hledat si vše na překladači do ukrajinštiny...) a nebo - a B) je správně - se na to vykašle... A vítězem se stávají školy soukromé. Konečně budeme jako na západě, nakonec tam to tak funguje již léta. Kdo bude chtít pro své dítě vzdělání, státní školy jeho volbou nebudou.
To máte úplnou pravdu paní Aleno, a nejen jim. Šla bych cestou největšího šetření - Máš nadváhu? za to přeci může každý z nás - nehradit potíže spojené s tím, proč také, ať si to tlouštík zacáluje. Kouříš? No ty do nemocnice ani nelez, kuřák nechť se léčí samodomo! Piješ alkohol?- nebudeme játra, ledviny, oběhový systém řešit. Necvičíš? Nehýbeš se dostatečně? - proč bychom rehabilitovali a masážovali, řešili srdeční nedostatečnosti, ucpané tepny, křečové žíly, bolavá záda- když na své zdraví prdíš! Nebyl jsi na prevenci? tak také do ordinace už vůbec ani nelez, vždyť na většinu nemocí se dá přijít včas a při včasném záchytu pojišťovna ušetří nemalé peníze. Haluxy? - žádné operace, vždyť je to špatnou obuví... No a v neposlední řadě - chytil jsi meningokoka, příušnice, zarděnky, klíšťová encefalitida? komplikace spojené s chřipkou? lečte se prosím sami - na to vše jsou očkovací látky.... takhle by se dalo pokračovat opravdu dlouho. Otázkou je - zvažme - vážně chceme přesně takové zdravotnictví? Já tedy ne.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je prima, když práci matikáře hodnotí člověk, který matematiku nemá v aprobaci. Pan Čapek by se měl věnovat kvalitě výuky předmětu rodinná výchova, který má vystudovaný. Tam jistě kritiku nezažíval - protože to je předmět, který je každému rodiči úplně ukradený, výstupy z něho bývají zvládnutelné s prstem v nose pro každé dítě (což reálně matematika na druhém stupni prostě ne) a jiné známky než jednotky z něj nejsou, nedělají se něj zkoušky na střední školy a v případě neúspěchu v rodinné výchově (který reálně není možný) - na pana učitele Čapka žádný z rodičů nevystartuje, že se právě jeho dítě nedostalo na střední. Zde na základě dopisu pan Čapek (aniž byl na hospitaci v hodině) již ví, že se jedná o špatného učitele. Hm. Já jsem máma tří školáků, s takovým dopisem učitele rodičům problém nemám, poděkovala bych, že mi dal vědět, že děti něco psát budou. Řekla bych si, že je prima, že to můžeme ještě projít a připomenout si drobnosti, které je potřeba dopilovat. Já spíše vidím snahu učitele, aby výsledky dětí byly co nejlepší. No on se ale příště dle toho zařídí. Žádný dopis již psát nebude, dětem to nahlásí ústně a rodič pro příště utře úplně, protože kdo by byl znovu za vola, že? Nakonec, ono ho to mladého pana učitele asi brzy přestane bavit, vzhledem k tomu, že např. v blízkém Lidlu bude mít po dvou letech plat stejný či vyšší.... a v porovnání se situací na dnešních druhých stupních základních škol, to bude klid a pohoda. 🙂
2 odpovědi