To je slátanina. Nejen UKR, ale i jiní st. přísl. pobývají samostatně bez manželek na území ČR, a to po řadu let. A někteří tak žijí de facto pouze on-line život. Muž prostě zabezpečuje rodinu prací u nás. Manželky ne vždy do ČR chtějí/ mohou. A když už přijedou, tak to může být až po x letech po manželovi a manželství to ustojí. Žít ve Finsku nebo na Ukrajině... Toť otázka... :-)
To je tedy článek... Základní školství by mělo být řízeno státem. Roztříštěnost, chcete-li rámcovost je nesmysl. Jestliže zákon garantuje základní vzdělání, pak má garantovat stejnou úroveň, měřitelnou, ověřitelnou. Ve škole se žáci učí kvanta zbytečností, namísto toho, aby se věnovali mateřskému jazyku, matematice, cizím jazykům a tyto uměli výborně. Potom by jistě nebyly výsledky u přijímacích zkoušek žalostné, protože by žáci měli učivo zažité a brali by ho jako běžnou součást svého života. K čemu jsou např. na základní škole chemie, přírodopis jako jednotlivé předměty? Proč není předmět "přírodní vědy", kde by se žáci učili jen ochutnávku z toho, tedy základ? K čemu jsou dějepis, základy společenských věd atd.? Proč není blok, který by se věnoval "humanitním vědám", kde by se žáci učili zase základům? Žák je pochodeň, která se má zapálit, ne nádoba, která se má naplnit. A učitel, resp. škola, musí převzít zodpovědnost za to, co žák umí.
Většina populace v produktivním věku na sobě pracuje, vzdělává se, učí se novým věcem atd. Nikdo se jich neptá. Je flexibilní, protože musí. Takovým aktivitám věnuje svůj volný čas. A tady čtu, že se učitelé museli popasovat ze dne na den s distanční výukou, věnovali přípravě volný čas apod. Učitelé prostě zjistili, že nevystačí s absolvováním PdF a zajetými stereotypy při výkladu a najednou museli udělat něco, na co jsou běžně ostatní pracující 'zvyklí', tedy zvládnout novou situaci při vynaložení vlastního úsilí a času. Někteří nebyli schopni ani pracovat s PC. Za to by měli být neustále chváleni, velebeni. Stačilo. Pokud se jim učení za stávajících podmínek nelíbí, ať jdou za lepší prací. Ono, kdyby byli hodnoceni způsobem jako zaměstnanci jinde, jistě by drželi ústa a dělali svoji práci pořádně. Jen kontrola jejich nekontrolovatelné činnosti může přinést čerstvý vzduch do zatuchlých učitelských škamen. Skvělým pedagogům se tímto omlouvám.
Učitelé si stěžují, ale pokud byli doma a mají děti, tak zakusili to, co např. rodiče na home office s dětmi. Jejich děti měly tu výhodu, že měly rodiče aspoň doma, pak už je to jen otázka logistiky. Jiní běhali do práce, děti doma samotné (tím trpěly nejvíc), dále rodiče fungovali jako kuchařky, učitelé, psychologové. To vše museli zvládnout. A distanční výuka? Učily se nesmysly vč. výchov. Děcka demotivovaná množstvím hodin strávených učením, protože se hlavně zadávaly úkoly, a pak nastupoval rodič, aby roli učitele suploval. Ty dlouhé měsíce byly k zbláznění.
Taky máme kočičku. Je to tak, jak píše většina v reakcích. Když jsme si ji pořizovali, netušili jsme, koho v ní získáváme. Ona nám dovoluje s ní bydlet 🙂 Je skvělá, chytrá, někdy nebezpečná, nevyzpytatelná. Přesně ví, kdo se vrací domů a podle toho se chová, přesně ví, co si může ke komu doma dovolit. Ráno mě pravidelně budí tím, že mlátí skleněnou vitrínou, je to k zbláznění např. o víkendu 🙂 Minulý rok jsem našla u nás ve městě na cyklostezce vyhozených 6 koťat. Ani MP, ani útulky nepomohly. Kolem nich hlouček lidí, všichni je litovali, ale nic pro ně neudělali. Díky naší kočičce jsme měli doma přepravku, takže jsem volala domů, ať ihned vyrazí, že jdeme zachraňovat. Hlouček mě sice poplácával po rameni, ale neodpustila jsem si poznámku o tom, že to těm chudáčkům nepomůže, že by si raději mohli některého vzít. Kočičáky jsme posbírali a vzali domů, naše kočička musela odjet k rodičům. Koťata jsme vypiplali, nechali vyšetřit (měla ušní svrab) a naočkovat, našli jsme jim domovy. S novými majiteli jsme v kontaktu. Jeden kocourek má skoro 6 kg! A jedna rodinka si vzala dokonce 2 kočičáky (gaučáky). Koťata měla štěstí a my radost. Když procházím místem, kde jsem je našla, vždycky si v duchu říkám: Tady to bylo. Už se nedozvím, kdo byl ten gauner, který je vyhodil (dle veterináře to byla koťata z různých vrhů, obyčejná koťátka, žádná rasa), ale věřím, že se mu to vymstí. Země je kulatá. Plivneš a ono se ti to vrátí. Zdravím všechny milovníky zvířat 🙂
Jsme nenažraná, expanzivní masa. Zničíme, sežereme a vydrancujeme přírodu a ještě to ospravedlňujeme tím, že se chráníme před zvířaty, která do přírody patří. Je to smutné. Medvědí rodiny je mi líto. Konečně, Tatry už nejsou to, co bývaly. Mělo by se nad Tatrou rychle blýsknout! Turismus a zisk nemohou být nad přírodou.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pane bože! Tak to je konec!