V mnoha zemích některým imponuje gerontokracie. Nebo u nich jen neumí nebo nechtějí najít někoho mladšího?
Jak je to s tou gerontokracií v praxi:
Biden: 81 let
Trump: 78 let
Putin: letos 72 let
Babiš: letos 70 let
Karel III: letos 76 let
Do politiky by v mnoha zemích měla více promluvit generace lidí do maximálně 55 let.
55? Období středního věku dle WHO např. končí šedesátkou. A to není žádný věk s ohledem na hranici odchodu do důchodu apod. Věk nad 65 se pak označuje jako 'stáří'. Kde jste na tom čísle byl?
To je slátanina. Nejen UKR, ale i jiní st. přísl. pobývají samostatně bez manželek na území ČR, a to po řadu let. A někteří tak žijí de facto pouze on-line život. Muž prostě zabezpečuje rodinu prací u nás. Manželky ne vždy do ČR chtějí/ mohou. A když už přijedou, tak to může být až po x letech po manželovi a manželství to ustojí. Žít ve Finsku nebo na Ukrajině... Toť otázka... :-)
Takže by měli vycházet ze základních škol ještě větší nedouci než jsou dnes, bez rozhledu o tom, co je chemie, fyzika, přírodopis, ale měli by se věnovat jakémusi bloku humanitních věd... pak se nedivím, že naše školství upadá do bažin humanitních ideologií, kde vládnou sociologové, politologové, knihovníci, teologové, ekologové a jiní Vol ové, co ničemu nerozumí, ale do všeho kecají a negativně ovlivňují 80% národa, viz momentální vláda a jejich "vystudované školy"... Dnešní vysoké školy a nepřeberné množství tzv. Bc., Mgr. a jiných titulů DiS. absolventů těchto škol, jsou na úrovni dřívějších středních škol... Všechno je to prováděno podle západního školství, kdy bylo České republice po r. 89 vytýkáno, že má nízký počet vysokoškolsky vzdělaných lidí a proto se rozmohly právě studia těch humaniťáků, které jsou jinak pro ekonomii státu naprosto k ničemu, ale tady jde vyloženě jen o to, aby byla co nejméně složitě a bezzátěžově na mozek vystudována jakákoliv VŠ humanitního směru. A pak vidíme spoustu rádoby reportérů a písálku do novin, kteří neumí napsat ani větu správně česky... A vy by jste, pravděpodobně, chtěla ještě snadnější učivo a snad ještě více humanity do toho marasmu zavést... nechápu...
Považujete matematiku za vědu humanitní? Možná byste si měl, pane, pečlivěji přečíst, co je výše napsáno.
To je tedy článek... Základní školství by mělo být řízeno státem. Roztříštěnost, chcete-li rámcovost je nesmysl. Jestliže zákon garantuje základní vzdělání, pak má garantovat stejnou úroveň, měřitelnou, ověřitelnou. Ve škole se žáci učí kvanta zbytečností, namísto toho, aby se věnovali mateřskému jazyku, matematice, cizím jazykům a tyto uměli výborně. Potom by jistě nebyly výsledky u přijímacích zkoušek žalostné, protože by žáci měli učivo zažité a brali by ho jako běžnou součást svého života. K čemu jsou např. na základní škole chemie, přírodopis jako jednotlivé předměty? Proč není předmět "přírodní vědy", kde by se žáci učili jen ochutnávku z toho, tedy základ? K čemu jsou dějepis, základy společenských věd atd.? Proč není blok, který by se věnoval "humanitním vědám", kde by se žáci učili zase základům? Žák je pochodeň, která se má zapálit, ne nádoba, která se má naplnit. A učitel, resp. škola, musí převzít zodpovědnost za to, co žák umí.
No, ono to tak opravdu je. Z 30 prváků není 28 schopno na mapě najít Řecko, Sicílii nebo Egejské moře. Jak učit o počátcích demokracie a kolébce vzdělanosti v dějepise? Proč takovou znalost ze ZŠ nemají? Matikáři si běžně stěžují, že nejsou schopni sčítat a odčítat z hlavy od 10 do 50, do stovky je to prý nad jejich síly zcela.
Jenže to bych přičítala zejména systému. Učivo se prolítne a jede se dál. Jedna hodina k probrání látky, druhá k napsání testu (dnes už se ani nezkouší ústně, je rychlejší otestovat třídu písemně, ovšem některé děti se pak bojí vystupovat před třídou např. s referátem). Kdo neumí, je tzv. hloupý nebo je jenom pomalý, ovšem na to není systém připraven. Dnes už se tak neprocvičuje, není čas. Letí se dál. Dům bez základů také nepostavíte.
Myslím si, že by se hlavně mělo přehodnotit kdo chodí studovat. Dříve by se na gymnázium nedostal člověk který má průměr 1.2a to už byla hrana teď 1.5 a více není problém. Na vysokou by se čtiřkař ani nepodíval teď studuji. A podle toho to vypadá půlka naruda vzdělaných a přitom hloupich
Co ty chyby? Takže průměr pod 1,5? Studuje ten, kdo splní kritéria pro studium (resp. přijetí) a známky mnohdy o ničem nevypovídají.
Nojo,jenže vyučenec má jisté...Že budw muset celý život pracovat 😊 Jenže vysokoškolák má naději...Že by se mohl práci vyhnout 😊 Nejlepší zašívárny jsou ve státní správě a tam na vysvědčení nikdo nekouká...Plat je podle tabulek a typu vzdělání... A jestli prolezl až na reparát a nebo měl samé jedničky nemá na nic vliv 😊
Můžete, prosím, napsat, kdo se kdy zajímal při pracovním pohovoru o 'známky' a na jakou pracovní pozici to bylo? 🙂 Známky mimo školu nic neznamenají.
Prý nejde zjistit, z které oblasti jsou, spíš bych řekla, že je to z většiny pohodlnost úředníka, s nama by se cizina tak neparala válka nevalka, jenže naše vláda všem leze do z....a potřebuje drbat za ušima jak pomáhají, ale na úkor našich občanů.
Zjistit to lze, ale na vydávání dočasné ochrany to nemá vliv.
Bohuzel, dnes neni mozne s hypotekou a s malymi detmi pecovat o rodice na plny uvazek. Reseni je vystavba domu pro seniory. Situace bude jeste horsi za deset let, az do duchodu pujdou Husakovy deti. Je jich moc a deti se rodi malo. Snad budou mit dost nasetreno.
Moc nenašetřily Husákovy dětičky, živily a mnohdy živí svoje dětičky..., aby utáhly ty hypotéky a svoje dětičky... a za pár let budou ještě dobří jako hlídačky vnoučků... Je to koloběh 🤭
Většina populace v produktivním věku na sobě pracuje, vzdělává se, učí se novým věcem atd. Nikdo se jich neptá. Je flexibilní, protože musí. Takovým aktivitám věnuje svůj volný čas. A tady čtu, že se učitelé museli popasovat ze dne na den s distanční výukou, věnovali přípravě volný čas apod. Učitelé prostě zjistili, že nevystačí s absolvováním PdF a zajetými stereotypy při výkladu a najednou museli udělat něco, na co jsou běžně ostatní pracující 'zvyklí', tedy zvládnout novou situaci při vynaložení vlastního úsilí a času. Někteří nebyli schopni ani pracovat s PC. Za to by měli být neustále chváleni, velebeni. Stačilo. Pokud se jim učení za stávajících podmínek nelíbí, ať jdou za lepší prací. Ono, kdyby byli hodnoceni způsobem jako zaměstnanci jinde, jistě by drželi ústa a dělali svoji práci pořádně. Jen kontrola jejich nekontrolovatelné činnosti může přinést čerstvý vzduch do zatuchlých učitelských škamen. Skvělým pedagogům se tímto omlouvám.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ferdinand !!🏵🌸🏵
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, Ferdinand. Kdo nezná, ať se podívá. Ten film/ pohádka je děsivě pravdivá. Realita tzv. hospodářských zvířat. Do toho realita býčích zápasů. A je tam mnohem víc. Má to poselství, byť dětem do 12 let bych to raději nepouštěla.
1 odpověď