Kromě hostky bychom měli uvážit i úpravy i dalších slov zbytečně svázaných s jedním rodem. Třeba: pravít - prevítka, hajzl - hajzlyně, srab - srabka, grázl - grázlyně, lump - lumpka, také ale drbna - drben (drbák), klepna - klepák (klepník). Konec konců některé dvojice už fungují - šupák - šupačka, bezdomovec- bezdomovkyně atp. Nenechme se svazovat nějakými zvyky, ať žije živý jazyk.
To je pořád dokola. Jasně, velké podniky s EET problém nemají, protože stejně jedou tržby v pokladních systémech elektronicky. Ale proč stíhat každého i občasného živnostníka? Výsledkem bude dále rostoucí šedá ekonomika (chcete účtenku nebo bez?), mizející služby a drobné provozovny, kterých už teď je málo a rostoucí aparát úředníků, kterých už teď je moc. Opět se poplíží dvojice kontrolorů po každém venkovském výčepu a tržišti, aby někoho nachytali. Žádný finanční přínos EET nemělo, žádná průkazná čísla nebyla předložena, zato náklady na úředníky vzrostly prokazatelně. Každá kontrola má smysl pouze tehdy, když přináší finanční efekt, jinak je to buzerace.
Ta redaktorka by mohla trochu přemýšlet než dá do titulku jedinou nic neříkající větu vytrženou z kontextu. Asi chudinka neví nebo nepochopila, že pracovního poměru se EET netýká a jestli ten povedený kuchař chtěl říct - v tomto hotelu se nekrade a nepodvádí, tady nebudu, tak může být hotel rád, že vypadl. Pěkně by se mu kuchtík prodražil. Jinak všechnu čest panu majiteli.
S tím blábolením by se měl jít Svaz obcí vycpat. Právě proto, aby se veškeré agendy obce spravovaly efektivně a odborně, je třeba obce slučovat. Malé obce mají problém najít lidi, natož kvalitní lidi, aby po večerech řešili řadu technických a právních a administrativních problémů obce a nemají prostředky na zaplacení odborníků, natož odborníky na IT nebo na dotace. Přitom řada agend je všude naprosto stejná, regulace, účetnictví, výkaznictví atd. musí dělat všechny obce stejně. Tady bohužel čouhá snaha svazu udržet si mraky funkcionářů, kteří velmi často akorát trčí v zastupitelstvech a radách aniž by z nich vylezl jakýkoliv výkon.
Absurdní byrokracií jsou zatíženi nejen podnikatelé, ale i řadoví občané. Třicet let se žvaní o digitalizaci a zatím pořád se musí různá potvrzení přenášet z úřadu na úřad, nejlépe osobně. Na druhé straně jakmile se někdo pokusí o digitalizaci některých agend, což je vždy složitý proces se zádrhely, mocná úřednická mašinerie se dá do křiku, že tohle přece nejde, chtít po nich změny a bohužel někteří líní spoluobčané si přisadí. Přece si nebudou namáhat hlavu s něčím novým. Viz snaha o digitalizaci příšerného stavební řízení nebo nedávné přihlášky na střední školy.
Oba taškáři se zaklínají českým národem a českou vlastí, přitom nejen že Babiš je národností Slovák, ale má dvojí, české i slovenské občanství a Okamura je národností čechojaponec a občanství má také dvojí - japonské a české. Takže si oba můžou prohazovat vlast jak se jim hodí, jednou tak, jindy onak, podle výhodnosti.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autor řeší volby z pohledu právníka, nikoliv orgánizátora voleb. Všechny obce v republice mají zajištěné místnosti na určité datum, roznos lístků, členy volebních komisí, podporu policie, zajištěné jídlo a další věci pro komise. Tohle všechno nejde tak snadno odsunout o 14 dní nebo tři týdny. Místnosti už nemusí být v žádaném termínu volné, členové komisí s tím nepočítají, dohody o zajištění věcí a služeb se také nemusí snadno prodloužit. Celý proces nastavovaný po měsíce by se rozhodil pro všechny obce. Posunout volby jen pro dva kraje by nejspíš krajům práci navíc přidělalo. To ani nemluvím o tom, že by se výsledky voleb po celou dobu posunutí nesměly zveřejnit,, i když u nás se vše stejně vykecá, takže by opět byl důvod napadat volby. Takže mně rozhodnutí vlády přijde jako míň špatné z daných možností a lepší bude se soustředit na pomoc postiženým obcím volby zvládnout.
2 odpovědi