Ano, bydlení je drahé, na tom se jistě shodneme. Ale tvrdit, že generace Z je na tom oproti minulým generacím hůř, je nesmysl. Já například jako malá źila v Praze v komunálním bytě (2 rodiny + společná chodba, WC a koupelna) s maminkou a její sestrou, za tátou (podotýkám, že s maminkou byli svoji!) jsme jezdili do jeho pidi podkrovní pracovny, kde zároveň"nepovoleně" bydlel, na víkendy. A takto až do mých 10 let, kdy se rodiče vzmohli na družstevní bydlení... Nebylo to jednoduché, ale měli (jsme) se rádi, a tak to zvládli.
Snad mohu konstatovat, že jsem poměrně nezávislá, sebevědomá a samostatná žena. Jsem zvyklá vystupovat veřejně, umím si stát za svým. Přesto nepociťuji úkorně, že u oltáře vysluhuje kněz, nebo že ke zpoovědi jdu k muži. Důvodů mého postoje je mnoho a téžko by povolený počet znaků v této diskuzi postačoval k vypsání, ale aspoň toto: fascinuje mne, jak společnost v Česku většinově sekulární a ateistická, cítí potřebu radit katolíkům, jak a co by měli... Je to záležitost interní a také otázka integrity
Nějak nerozumím tomu, proč místo kvalitní aukční galerie, která ročně zaplatí přes milion korun na nájemném, má být nový nájemce. Stop! Rozumím: nový nájemce zaplatí až pětkrát tolik. Pak ale není třeba ohlupovat veřejnost řečmi o tom, že v centru nechceme trapné suvenýry. Já, například, chci v centru galerie! Jsem moc zvědavá, co na Staroměstském náměstí 20 bude za obchod! Další hospoda? Další Starbucks?
Svědectví doby. Hlavou se mi honí spousta myšlenek počínaje proměnami způsobu úpravy hřbitovů: od dřevěných křížků nad travnatým růvkem, přes kamenné a litiové kříže, josefinské reformy a nemilosrdný zánik stovek hřbitovů, kamenné maxi-tumby "velkouzenářů" na hřbitovech 19.století, mramorové bezúdržbové náhrobní desky na hřbitovech 20. století, až po tento digi-strom ve městě, které má specifický problém s kapacitou a pozemkem hřbitova.
Strom vzpomínek je trochu návrat k předkřesťanským dobám, což může mnohým vyhovovat. Strom je esteticky působivý, ale kazí to ta bouda s černými (!) rámy okolo. A hudba na přání.., no, až zazní božský Kája a lístečky budou růžově blikat, tak to už bude kýč! A až zastará software, spustí se aktualizace nebo zaútočí vir... Bude s tím spousta starostí. Ale oceňuji snahu poradit si s problémem; bude však stačit 600 míst?!
A další věc je, že pochybuji, že křesťané (rozhodně katolíci a pravoslavní) tento způsob pohřbu využijí. Nejde o zpopelnění, ale o ten strom místo kříže. Diskutovalo se to?
Zde si může společnost odborná i laická zkoušet různé přístupy památkové péče, probrat praktické i teoretické otázky. Tentokrát to není jednoduché. Rozumím argumentům pro i proti. Mám ráda současné panorama, ale umím si představit i nějaký skutečně povedený modeení most. Ale tato třetí varianta "trochu ano a trochu ne" se mi nelíbí vůbec!
Velice mne těší, že to jsou i mladí lidé, kteří začínají vnímat tíží nucené digitalizace. Ačkoliv Ústava zaručuje všem rovný přístup ke vzdělání, pravda je taková, že na SŠ ani VŠ nelze studovat bez využívání internetu. A tím nemyslím získávání informací, ale systémy typu Bakalář (SŠ) nebo STAG (VŠ). Kdo nemá internet, jako by nebyl. Kdo nemá chytrý mobil, jeho fungování ve škole je omezeno a ztíženo o 50%!
Domnívala jsem se, že půjde o solidní recenzí, ale ihned na začátku jsem narazila na tuto myšlenku:"[kolaboranti] obyčejnými jmény nedávali najevo žádnou výjimečnost, mimořádné schopnosti či dovednosti, skrze které by mohli účinně přispívat své společnosti." Pan recenzent se domnívá ,že jméno předurčuje schopnosti?! František Procházka nemůže sloužit účinně splečnosti?! Je možné, že pan recenzent užívá pseudonym, ale ve skutečnosti se jmenuje Vašek Novák?! Recenze se po tomto nesmyslném tvrzení dál nese v emotivně vybičovaném patetickém duchu, což je snad u teologa pochopitelné, avšak recenzent zapomíná, že úkolem historika není soudit. Knihu jsem zatím nečetla, nevím tedy, jak je kniha psána, ale upřímně doufám, že v jiném duchu ,než recenze. Historik totiž nesmí být hysterik.
Ono je to celé mimo realitu: konopí si pěstuje soused-chatař (středostavovský pán zcela daleký od jakéhokoliv undergroundu), kouří ho rekreačně zaměstnanci státu i mámy od rodin, konopí pokuřuje mládež, které ještě pár let nebude 21 let. Nechválím to, jen chci poukázat na to, že celé zmatečné těkání státu okolo této otázky je mimo realitu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Osobitý ráz Smíchova vpodstatě zanikl. Začalo to od okolí Bertranky a Zatlanky, pokračovalo to Ringhofferovkou a toto je další hřebík do rakve. Je to fádní, odpudivé, centrálně plánované...