To, co na čem dnes spolupracuje několik kateder z několika univerzit, dříve zvládlo několik pečlivých a zbožných žen. Dar v podobě šatiček byl darem votivním, děkovným či kajícím, jednalo se o spojení tvořivé práce s duchovní kontemplací. Z toho, co je popsáno v článku, čiší zaujetí technologiemi, důraz na liturgická pravidla, diplomatické styky a zvládnuté PR. Duchovní aspekty vyšuměl...
Jak církve přišly k penězům krásně popisují naši historici v knize Králové,kacíři,inkvizitoři.
Velmi poučná kniha,kterou by měli číst povinně všichni katolíci,hlavně v kostele a ještě ti,co tvrdí,že komunisté církve okradli.
A nejsem zastáncem komunistů a jejich dobových všiváren.
Všiml jste si, kdy to vyšlo?!
Máte naprostou pravdu. Nemůžu prostě pochopit, že lidstvo dosud nepochopilo, že církve a celá šaškárna v podobě náboženství není nic jiného než podvod na lidi a zlodějna. Kdysi byli lidi pod vládou šlechty a církve utlačování a tihle pokrytci potřebovali vzbudit u národa naprostou poslušnost. Tím vzniklo náboženství. Udělali z člověka loutku a tahali za nitky, jak se jim jen zlíbilo. Ano na všem majetku církví je krev obyčejných chudáků, kterým vtloukli do hlavy náboženství.
A jéje! Vláda šlechty: konečně to někdo zvedl! Tak doufám, vážený pane pisateli, že hrdě ignorujete svátek sv. Václava - knížete a křesťana k tomu - a 28.9. pracujete jak mourovatý!
Tak si přečtěte dějiny jak církev získala majetek.Když při svaté válce se ptaly najatí žoldnéři kněží jak poznají křestana od nevěřícího bylo jim odpovězeno,zabijte všechny bůch si je vybere.
🙄Historická anekdota datovaná do počátku 13. století..? (Fakticky ovšem až novověká.) To nám říká skutečně mnoho ke dnešku!
Proč se šáhlo na důchody a valorizace důchodů....a ne na valorizace církvím????Jako jak původně církev přišla k majetku? Odíráním lidí až tak že hynuli hlady, vyčerpáním, ale církve se válely v těchto krvavých penězích a majetku....a pak se jim po revoluci nacpe takových peněz, ...odrbat důchodce to jo, ale na tyhle ......se jaksi zapomnělo!!!!!!
Zda se, že Marie Majerová psala též pod pseudonymem Jana Skalková a někdo z ní tady cituje 🤔...
To je na rodičích a učitelích, aby to všechno smysluplně korigovali. Je to jako auto. Může zabíjet v rukou šílence. Ale jinak je to pro většinovou společnost skvělý pomocník. Přemýšlejte.
Pominu Váš arogantní dovětek a zareaguji na předcházející věty: NENÍ to skvělý pomocník. Za prvé je (alespoň zatím) velmi nedokonalý, za druhé nejde jen o korekci, ale především o to, že žáci se čím dál tím víc spoléhají na to, že někdo (resp. něco - chatbot) ví víc, než oni. Nepřemýšlejí již takřka vůbec! A ač jim chatbot často předkládá úplné nesmysly nebo povrchní fráze, žáci to pasivně a rádi přijímají!
V naší osadě se do chat k trvalému bydlení začali stěhovat jejich majitelé až v důchodovém věku. Nejdřív s příchodem jara až do prvního sněhu (např. moji i manželovy rodiče) a pak postupně pobyt si prodlužovali, protože i v zimě je tam krásně, až do Prahy jezdili jen k lékaři.
A tak je to tam i nyní, pochopitelně po generační obměně, ale neznám rodinu v produktivním věku, která by se stěhovala na svou chatu z důvodu, že neutáhne bydlení v Praze. Převážně bydlí ve svých bytech a platí za energie, vodu, teplo apod. a to i důchodci zvládnou levou zadní. Asi tak.
Já s rodinou v osadě bydlím již 15 let. Byli jsme první a v obci to vyvolalo zájem - byli jsme trochu za podivíny. Nyní je v osadě obydleno trvale minimálně 15 chat. Vím o čtyřech rodinách, dvou kantorech bez rodin, další jsou jednotlivci. Lidí v důchodovém věku jen pár. Ekonomický důvod je očividný, ale nemyslím, že by pobírali dávky. Vpodstatě je to (nižší) střední třída. Ovšem díky tomu, že nemusejí 1/2 platu vyhodit v hlavním městě za bydlení! Chaty si většinou koupili.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Výklad na školách bývá často překotný, nepřehledný a nesrozumitelný. Navíc i nezáživný a nudný k smrti. Průměrní žáci jsou látku sto jen stěží z hodin pochopit, odcházejí zmatení a frustrovaní a učí se vše po večerech. Velká většina školní látky je v normálním životě zcela nepoužitelná a tudíž nadbytečná. Přesto tento neefektivní systém každý rok zhltne 300 miliard korun. Celá státní správa potřebuje racionalizaci a reorganizaci procesů, jinak se nikdy nic nezlepší.
Odpověď z praxe: "výplody" chatbotu, které žáci předkládají jako výsledek vlastní práce, jsou nejen podprůměrné (stylisticky, obsahově) a často také nepřesné nebo dokonce mylné, ale navíc ještě snižují schopnost žáka porozumět problému. Žák předkládá text, kterému nejen nerozumí, ale často ani vůbec neví, co v něm je! Absolutně spoléhá na AI! Vaše (a jejich) víra v chatboty udělá z dalšího pokolení mentální invalidy!
A myslíte, že je máte klouzačku na přechodech jen v Praze. Nebuďte sebestředná. Stejná hmota se používá v celé republice.
Za prvé: článek je o jednání zastupitelstva v Praze. Až se bude totéž projednávat v Ouholičkách, bude příležitost pro Vás.
Za druhé: zde jsou zřejmě kořeny Vaší popudlivosti a zášti k Pražačkám, které chodí (dle Vašich představ) v podpatcích a jsou sebestředné... Další komentář netřeba.
Pan primátor chodí po Praze málo pěšky. Například velmi široký (tj. nelze ho prakticky obejít, aniž byste neskončili mezi kolejemi nebo pod koly aut) přechod na Národní třídě je nejen v námraze, ale i při obyčejném dešti skutečný "bonbónek". Smyslem přechodu je vytvořit bezpečnou zönu pro chodce překonávajícího vozovku. Avšak četné pražské přechody jsou spíš jak bobová dráha - vkročíte a svištíte.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Pokud jí nějaký policejní psycholog či kdoví kdo nabízel, že si půjdou popovídat do kavárny ve chvíli, kdy hledá své nezvěstné dítě, tak za sebe tvrdím, že bych se neudržel a psychologa si pěkně nepsychlogicky podal
A to jsem rozhodně proti jakémukoliv násilí ...
Policisté a ministr lhali o tom, jak to pěkně zvládají, zamlčeli, že nejenže neprohlédli celou budovu, lhali o tom, že nebylo k dispozici video, že ozbrojení policisté poblíž budovy, ve které se střílelo čekal na specializovanou jednotku - bože můj, to máme policisty jen na vybírání pokut za parkování? 🙁
A někde pod tím si dovolím poznámku o nemorálce jurečky a fialy. jeden z nich pár set metrů odsud pokračoval ve vánočním večírku a druhý ho nedokázal z hodiny na hodinu za to z vlády vypakovat. Nemohu si pomoci, je mi zle z pětikoaličních ministrů a stejně mi je zle z těch, kteří takové bezcharakterní nuly volili
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jste v diskuzi první, kdo nekomentuje co paní dělá/nedělá dobře, ale kdo se dokázal vcítit do pocitů strachem a bolestí šíleného rodiče, kterého poicisté posílají pít čaj, spát domů a když se dozví, že je dítě mrtvé, tak mu nedovolí ho ani vidět. Jen když to čtu, tak ve mně vše klokotá! Na co jsou tedy týmy interventů, psychologů a mediátorů?! Možná by postačila jen trocha lidskosti...
1 odpověď