Vy jste hlavně neuvěřitelně namyšlená. Předpokládám, že jste jedna z těch úzkostných matek, které by za děti dýchaly a děláte vše pro jejich rozvoj (a utrácíte za to majlant) Chodíte do práce max na částečný úvazek nebo vůbec. Otec dítěte vás finančně zajišťuje a vy máte čas na výrobu vlaječek. Pak jsou ale matky, jako autorka článku: bez funkčního partnera, s postiženým dalším dítětem a s prací na plný úvazek (pokud si teda dobře pamatuju ten článek). Když tato matka přijde nejdříve v pět večer z práce, tak tedy překvapivě nekonverzuje o T.G. Masarykovi, ani nevybarvuje státní znak. Taková matka je ráda, že zajistí životní funkce své a dětí, dohlédne na domácí úkol a nakrmí pračku a sušičku. Ano, může vybarvovat o víkendu. Ale víkend je pro pracující zatraceně krátký. Sama se snažím svým synům vše vysvětlovat ( a na vlaječky tedy také nemám čas), ale vím, jak těžké to je a ne vždy se to setkává s jejich zájmem. Je pravdou, že za výchovu dětí má primární zodpovědnost rodina. Rodina ale vzdělávání delegovala na školu. Tam by se ty procesy hlavně měly odehrávat a rodina by měla dolaďovat.
Tak tady je špatně víc věcí. Jednak, kočku, ani žádné zvíře, nepořizujeme jako hračku pro děti. To, že s předchozími "hračkami" vám to vyšlo, neznamená nic. Nyní jste evidentně narazili na "vadnou hračku". Za druhé, pokud pořizuju zvíře, tak s velkým rozmyslem. Jednat zcela pod vlivem emocí si může dovolit tak leda milionář, který bezmezně miluje zvířata a nechodí do práce. My ostatní si 100x musíme rozmyslet odkud, od koho, a jaké zvíře si pořídíme. Jinak má to zvíře velký potenciál nás zruinovat finančně nebo emočně, což se vám stalo. Za třetí, to že se dcerunce výběr mazlíčka najednou nelíbí je její rozmazlenost. Teď máte šanci jí dát životní lekci. Stačí promluva v tom duchu, že zvíře není roztomilá hračka a co chtěla, to má a ať se stará. Kočky jsou učenlivé, byť se to nezdá. Musíte jen nastavit hranice a kočku mít rádi. Nic víc nepotřebuje.
Také jsem čerpala rodičovský příspěvek. Jako matka dvojčat jsem měla stejný nárok jako matka jednoho dítěte. Za mě dost paradox teda. Na druhou stranu, upřímně nechápu, proč by měla matka zaměstnaná na plný úvazek čerpat rodičovský příspěvek? Tuto dávku skutečně chápu jako alespoň minimální kompenzaci ušlé mzdy a předpokládám, že je použita na potřeby dítěte, ne na zvýšení standardu rodiny. Takže za mě ano, příspěvek těm, které se rozhodnou zůstat doma a o dítě pečovat. Jednoleté dítě stejně nemá v celodenním zařízení co dělat. Stát by neměl podporovat výchovu deprivovaných jedinců.
No to je ale blbost. Jednak to funguje pouze v dortové (kulaté) formě, a za druhé lze podobného efektu docílit použitím obyčejné vidličky. Nalít světle těsto, na to nalít kakaové, vzít vidličku a spirálovým tahem od plechu na horu vytvořit vzor. Zabere pár sekund a netřeba stříhat láhev, celou ji zašpinit a pak stěrkou čistit od těsta.
Tak mě říct učitelka mých synů (4. třída), že mi chce pomoci nebo dokonce dlouhodobě pomáhat, tak zřejmě odcházím beze slova ze schůzky. Nevyžádaná pomoc je vždy nevítaná. Ale jinak, z druhého soudku. Sama jsem mnoho let působila jako učitelka. NIKDY jsem nenapsala ani jednu poznámku a nikdy jsem si nezvala rodiče co školy z výchovných důvodů. Problémy, které mám jako učitel ve třídě si v té třídě musím také vyřešit. Rodič tam není, nezná okolnosti a tudíž se těžko může vyjádřit. Pokud učitel ve třídě dělá smysluplné věci, pozitivně motivuje a má partnerský přístup, tak spoustu problémů eliminuje už na počátku. Jistě, problémy s některými žáky byly a budou. Ale návštěva rodiče ve škole nic nespraví.
O čem to je? Oslava dceřiny inteligence? Přidala bych další rozměr, který ovšem autorka nezamýšlela, a tím je výuka dějepisu na základních školách. Dcera autorky zcela jistě všechny tyto historické mezníky slyšela ve škole. Jak je možné, že při své inteligenci z nich vytvořila historický galimatyáš? Odpovědí mohou být dva důvody. První je, že dcera autorky je úplně blbá. Druhý, a pravděpodobnější je ten, že dějepis se učí tragicky špatně. Za děcka vůbec nechápou historické přesahy a souvislosti. Učitel je zasype daty a úkol zní "Nauč se zpaměti". Autorka nám dává výborný příklad, že toto je je úplně k ničemu. Opravdu k ničemu, opakuji záměrně. Díky bohu za redukci ŠVP. Méně, ale souvislostech, snad bude znamenat více.
Ten dům je mimořádně ošklivý. Zvenku i zevnitř. Zvenku je to podivný mix funkcionalismu a devadesátek (podivné tvary rádoby fabriky, barevnost fasády), přičemž zevnitř je neuvěřitelně ohavný ten přiznaný beton.To se prostě musí umět, jinak to působí humpolácky. Bohužel, zde je to nezafungovalo. Byla tady snaha o modernost a " na nic si nehrajeme". Problém je, že tady to tlačení na pilu je do očí bijící.
Povýšenost z vašeho článku jen čiší. Jste přesně ten odporný typ diváka, který Výměnu sleduje pro to, aby se vymezil vůči těm podřadným individuím v pořadu a utvrdil se v tom, že jeho/její život je vlastně super (viz všechny ty odlišnosti mezi hnusáky bez zubů a vaší dokonalou rodinou). Pokud tento motiv ke sledování divák přizná, pak je to asi ok. Ale vy svou nízkou motivaci zakrýváte vzletnými slovy jako "sonda do života jiných lidí a rodin". Takže nejenom povýšenost, ale i pokrytectví jako když vyšije. Naši rodinu řadím do střední třídy s tím, že máme pohodlný život a také na zubaře a zahraniční dovolené. Nicméně, nikdy by mě nenapadlo povyšovat se nad jedince, kteří neměli tolik štěstí. Ať už ve zděděném genetickém potenciálu nebo rodinném prostředí, které bylo pro náš/váš vzdělávací a obecně životní úspěch zásadní. Abyste se jednoho dne nedivila, jak málo může stačit, aby člověk spadl ze svého pohodlného hnízdečka do spár exekutora nebo nepohodlí azylového domu.
Zcela banální text nepřinášejíci nový pohled. Autor se ale mýlí v tom, že "rodiče selhávají". Selhat může jen ten, komu je dáno, kdo má "moc" nad svým rozhodnutím. Dnešní rodiče ji v mnoha případech nemají. Jsou stejně labilní, úzkostní a depresivní jako jejich děti, a stejně tak potřebují pomoc odborníků (byť si to někteří vůbec neuvědomují). Nejsou to tedy rodiče, kdo má moc něco změnit. Děti jen kopírují jejich zmatky, propady a nejistotu. Dnešní děti a jejich rodiče jsou pouze produkty doby. To dnešní hektická a na vypjatý výkon orientovaná doba vede k depresím, úzkostem a poruchám chování. Nicméně je nutné ukázat prstem a označit viníka. Rodič je vždy snadným terčem.
Milá autorko, domácí úkoly zásadně nepodepisuji. Jsem bývalá učitelka a nikdy jsem tuto obskurní praktiku nevyžadovala ani od svých žáků. Stejně tak odmítám podepisovat úkoly svých synů ve čtvrté třídě. Úkol je 1. nesmírně otravná záležitost pro žáka i pro rodiče 2. pokud přistoupíme na trapnou hru na úkoly, pak je to záležitost žáka a učitele. Předpokládám, že synové si úkoly plní sami a z vlastní iniciativy. Za to jsou také případně hodnoceni. Nebo má paní učitelka hodnotit, jak jsem já zkontrolovala Dú? Já jsem povolána, pokud dítě nahlásí problém. Pak pomáhám. Dítěti, ne učitelce. A považuji to za samozřejmost. Nemusím nic podepisovat. Podpis slouží ke stvrzení mnohem závažnějších záležitostí, než je banální domácí úkol.
Je jasné, že situace je opravdu vážná. Mladí lidé do školství nespěchají. To je velká záhada, když je čekají jen prázdniny, samé volno, v jednu doma a jistota neustálého zvyšování platu až k závratným částkám. Pak je tu velká skupina učitelů už teď v důchodu nebo krátce před důchodovým věkem. Tady najdeme nejvíce vyhořelých a celkově už opotřebovaných jedinců (byť kvalifikovaných), kteří prostě pro prvním podnětu (zvýšení přímé pedagogické činnosti) okamžitě odejdou. Učitelé ve středním věku v případě zvýšení úvazku budou také zvažovat odchod do soukromé sféry. Obzvláště ti flexibilní se znalostí jazyků. Ve škole tak zůstanou ti, kteří prostě nemají kam jít. To znamená naprosto nepoužitelné osoby. Bezmezně oddané nepočítám. Těch bude opravdu málo a zhusta jde o jedince, kteří vnímají výuku jako svůj koníček, ne výdělečnou činnost (manžel podnikatel). Osobně si myslím, že stále více rodin se bude uchylovat k soukromému vzdělávání. Chudí budou mít smůlu.
Tak trochu paranoia, ale upřímně, to si jako opravdu užijete kafe v kavárně, když dítě "brečí jen tak"? Proč si na to kafe raději nezajít do nějaké dětské kavárny nebo dětského centra, kde to nikomu nevadí? Kavárny přece nejsou místa pro děti. To je jako vzít dítě do hospody. Sama mám ještě relativně malé děti a ten rozpustilý věk mám v živé paměti. Nikdy by mě ovšem nenapadlo jít s nimi do kavárny. Když tak jsem si koupila kafe s sebou a vzala si nápoj do parku.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Příšerná celá rodina a matka dětí nejpříšernější. Rozmazlená matka, které tchýně byla dobrá na to, aby 14 dní hlídala malé děti, ale jakmile projevila svůj názor, tak byla matkou dětí zavržena. A dobře jim tak oběma. Za prvé, tchýně nemá dětem vykládat blbosti a za druhé, nemá být tak blbá a hlídat děti své neméně blbé snaše, která na 14 dní opustí děti, aby se válela s drinkem na pláži. Jako fakt na 14 dní? Neřeknu na víkend, týden... No nic, blbka snacha už se teď taky nikde válet nebude, když hlídání odpadlo, tak se dětem může věnovat a uvádět věci na pravou míru.