Jestliže učíte 35 let tak musíte uznat, že dřív bývaly třídy o větším počtu žáků než nyní.
Učila jsem třídy jako v současné době! Někdy s počtem 25 - 28, někdy v počtu 20. Záleželo na tom, kolik tříd ředitel otevíral v první třídě dle počtu žáků. Jednalo se o městskou školu, což mohou být rozdíly mezi vesnicí a městem. Na vesnici může být ve třídě třeba 15 dětí, pokud jich obec víc nemá. Jako student gymnázia jsme měli počet 38, ale pravda je, že doba byla jiná, rodiče i žáci měli jiný přístup ke škole a k výchově.
No jestli nemám pravdu tak jsem asi posledních devět let nesvéprávný. Mám doma dva školáky a oba mají pod dvacet ve třídě. A na "nemáte pravdu" jsem alergický paní učitelko.
Učím 35 let, tak vím, kolik dětí učím. Vy máte doma 2 školáky a víte to, samozřejmě, lépe. Dodávám, že dcera je učitelka a moje sestra je také učitelka! Tak buďte klidně alergický.
Jednoduše, je listopadové a pediatrička doporučila dřívější nástup, prý takhle šikovné dítě ještě neměla. Chodili jsme i do poradny pro předčasný vývoj. Pak nás poslali do PPP a tam konstatovali, že je prý nezralá. No nudí se ve škole už 8. rokem..
Moji příbuzní mají dceru, narozenou v prosinci. Žádali dřívější vstup do školy. Holčička byla velmi šikovná, tak poradna po vyšetření souhlasila. Nebylo to dobře, holčička nejdříve zvládala, nyní má psychické problémy. Individuální.
Ano, 7 letí jsou ještě v mš. Svět se tu zbláznil. Je otázka, kdyby se odklady zcela zrušily a děti by případně opakovaly první třídu nebo chodily do poraden až pak, jestli by to nebylo celkově prospěšnější. Stejně to odhadují a naše dítě bylo u zápisu v 5 letech taky a nikdo si nízkého věku ani nevšiml.
Já mám dojem, že se spíš zbláznil někdo jiný. Každé dítě je jiné, některé jde do školy o rok déle neopodstatněně, protože si rodiče nechtějí přidělávat potíže a některé dítě je nezralé a nástup o rok déle mu pomůže. Ovšem o rozhodnutí odkladu musí rozhodnout odborník, nikoliv rodič na základě důkladného posouzení. A nechápu, jak vaše dítě mohlo být u zápisu v pěti letech??
Já rodinu označil, ale pedagog narozdíl od rodičů studuje spoustu let a měl by mít v otázce psychiky dítěte navrch.
Najednou všichni dobře vědí, že učitel studuje spoustu let a má průměrný plat pomalu jako prodavačka v Lidlu. Trošku si ta naše společnost protiřečí, že? A učitel je navíc i psycholog a ještě psychiatr, ne? Vlastně by měl zvládat všechny obory, týkajících se problémů dětí. Nedávno jsem četla, že by měl kontrolovat zuby, protože je málo zubařů! Trochu více respektu a rozumu by neškodilo.
Troufnu si říct, že kvalita učitelského sboru a jejich ochota věnovat se dětem je na velice špatné úrovni. Drtivá většina pedagogů si prostě jenom odučí své a jde domů. Do toho taková ta stará škola soudružek učitelek před důchodem, co neřeší nějaké nové trendy a psychika žáků je pro ně neznámý pojem. Přístup rodičů celou situaci nezlepšuje a děti se místo zájmových činností jenom tak poflakují.
Neměl byste na prvním místě spíše označit rodinu a její vliv na výchovu? Neboť existuje přísloví ,,rodiče zakládají požár, škola jen hasí".
A co takhle obráceně? Znám případy, že za nic nestojí snachy, ať se snaží tchýně sebevíc! Nejsou to vždy jen ,,tchýně" , které jsou jádrem problému. Ono se to tak sice vždy obecně říkalo, ale rozhodně, pravidlo to není! Někdy by bylo dobře, kdyby matka snachy dala dceři po.... a bylo by po problému.
Co je to tchýně, především maminka vašeho partnera a tak by se k ní mělo chovat jak k vlastní matce, už dejte konečně pokoj s tím rozdělováním, nestačí že žijeme v bez lásky v nenávisti, válku máme za humny, děti se nám ve školách mrzačí a vy tu ještě řešíte tchýné. Je to především matka a jestli máte děti tak i vy budete jednou tchýní, tak se podle toho chovejte.
Konečně se najde někdo, kdo to vidí i opačně. V dnešní době každá tchyně musí být zákonitě hrozná baba. A co takhle, že je tchyně hodná, snaživá, podporující a milující, ale snacha je hrozná! Zřejmě doma vedená k tomu, že tchyně musí být vždy negativní role v rodině a jinak to být nemůže. Bohužel.
Tak když školy nejsou schopny po těch incidentech přijmout jakákoliv opatření...Ono se tomu nikdy nedá úplně zabránit, ale minimalizovat riziko ano. Ovšem to by se někomu muselo chtít. Asi se čeká, než někdo někoho zase zabije, pak to možná půjde.
Školy nejsou schopny.... ?? Dítě je hlavně odrazem toho, co se v rodinách děje. Neházejte vinu na školu!
Já sama jsem učitelka, v profesi pracuji již třicet let a pokud si vzpomínám, do školy jsem se po prázdninách nikdy netěšila. Byla to doslova ,,moje noční můra". Takže si myslím, že to není problémem současné doby. Jsou děti extroverti, kteří se do školy těší, doma se samy nudí a děti, které do školy rády nechodí. Je to normální a přirozené.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ale vždyt ji nemáte 😄 Navíc děláte závěr podle extrémně malého vzorku. Nikdo vám nebere, že je možné mít štěstí a třídu s 20 dětmi. Kéžby to tak bylo všude. Jsou ale místa (např. pražská sídliště), kde je počet spíše mezi 27-30. Jedno nevylučuje druhé, nicméně těch 15-20 je aktuálně spíše přání otce myšlenky, rozhodně ne běžná situace.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To ano, je to určitě rozdíl. Ale někdy se dokáže sejít partička nevycválaných a rozmazlených 20 ,,dětiček" a naopak se může sejít 27 klidných, mírných, rozumných a hlavně z domova dobře vychovaných!!