To je scénář k telenovele? Mně to připadá trochu absurdní. Ne, že se to třeba stává, ale že s tím nikdo nepočítá, že se vztah zvrtne, že člověk má svobodnou vůli se rozhodnout a není otrokem vztahu, ale pánem svého života. A když není spokojený a trpí, odejde. To je volba. A je to hodně o toleranci a vyzrálosti těch jedinců. Včera jsem byla v kině na trochu jiném filmu - o paní Montessori. Ta řekla, že se nikdy nevdá, že přece nesvěří svůj osud a svůj život do tak těkavého a nestabilního citu jako je láska. Měla jasno hned. Ale to je na dlouhé diskuse. Tento článek mi přijde vycucaný z prstu a napsaný někým účelně, jednoduše a naivně.
V prvé řadě by se měla změnit výuka na VŠ. Mluvím za 1.stupeň. Za dob, kdy jsem opustila VŠ mi připadá, že je to ještě horší než za nás, a to jsem vysloveně trpěla prvních 5 let v praxi. První dva roky protřídit z hlediska matematiky, češtiny, výchov - to je základ. Dalsi semestr bych dala psychologii, pedagogiku, ale ne historii🙏🏻to je zbytečné. I když speciálka je dnes poplatná inkluzivní době a systému politickému, takže k ničemu. Další semestr bych studenty poslala do škol jako asistenty. To by jim dalo nesmírně moc zkušeností, postřehů, dovedností. To je nejlepší praxe - pozorovat a trochu se podílet pod vedením učitele. Hlavně, jak s dětmi pracovat po psychologické stránce, z hlediska autority a řízení výuky, . To není vůbec jednoduché a studenti mi v tom přijdou absolutně nekovaní. Teď mám na praxi studentku z olomoucké fakulty a vím o čem mluvím. Ona za to nemůže, to je systém. A pak to VŠ hodí na školy? Všichni učitelé jsou zatížení už teď všemožnou administrativou, házením různých nepropracovaných a nepřipravených zlepšováků z ministerstva na bedra pedagogů, atd.atd.atd...... takže by se měli vzpamatovat na akademické půdě. Po metodické stránce také nic moc. Tam by měli učit praktici, ne teoretici. Jenže ......
Nejde jen o rozvoj motoriky. Vázané písmo učí děti, kde je hranice slova, kde jsou mezery. Prostě písmenka jednoho slova se drží za ruku. To se učí kde co a aby pořádně žáci uměli český jazyk, a co k tomu patří, to už je pro někoho obtěžující. Vázané písmo jsem ocenila při studiu na SŠ a Vš, kde bych s tiskacím byla v háji. Bych nestihala psát. Až jednou digitalizace vybuchne, budou tu písemní negramoti.
Sice to byl rychlý konec, ale asi autor článku přehlédl, že to zase až tak nelogické nebylo. Manžel Angeliky ji hledal a navštívil i sultána... sultánova slova - jen jediná mi vzdorovala a Joffre dořekl Angelika. Takže pak už sultánovi vojáci pátrali po Angelice, aby ji našli a předali jejímu manželovi. Když se potom probudila v kajutě, mělo to logiku.
No tak, opravovat za učitele práce žáků????? Do toho bych si tedy kecat nedala. Ani náhodou. Od dob používání interaktivních tabulí se dětem zhoršil zrak. Pořád čučí do výpočetní tehniky. To tedy v prvních ročnících eliminuji. A co rozvoj tělesné a fyzické aktivity? Kdo z nich umí vzít do ruky hrábě, lopatu nebo rýč? Hrůza je, že už i v MŠ jsou učitelky inspekcí kontrolovány a popotahovány, běda když nedělají s výpočetní technikou. A kde je lidskost? Čtení pohádek? Prosté objetí? S dětmi je nutné si povídat, pracovat s nimi ne počítačově a s didaktickými programy, ale přímo. Vždyť jdou někteří do školy s výrazně opožděným vývojem řeči - hodně se to zhoršuje. Proč asi? Využívat výpočetní vymoženosti ano, ale s rozumem a přiměřeně. Výuku si ještě stále řídí učitel. Bohudík.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Docela jednoduchá věc. Jako mně to nepřijde složité. Tady se ukáže, kdo má logické myšlení a jak umí používat aplikace, které se učil. Kdo počítá mechanicky a nepřemýšlí u toho, ten s tím bude mít problém.
1 odpověď