Nevíte, co píšete - celou dobu se tady bavíme o jízdě kamionů po dálnici se dřevem jako náklad. Říkám, že kamion je časovaná bomba - nikdo netuší proč se zrovna ten nebo onen kamion převrátí. Jet za kamionem je o strach. Co se zrovna může pokazit na osobním autě na dálnici? - prasklá guma? - to je přece směšné.
A jak to budete vše vozit? Chci odpovědnou odpověď bez tlachání!!!
Nechci hodnotit, jestli byl přetížený nebo ne, ale ty nástavky na klanicích se mi snaží vnutit myšlenku, že měl vysoko těžiště. Už jsem pár takových kamionů viděl a měl jsem pocit, že se musí v každé zatáčce převrátit.
Tak nástavce na klanicích jsou úplně běžně vysunuté. Na všech našich vozech to máme stejně. Toto byla souprava a ta má těžiště o něco níže něž 6x6 tahač. Na obrázku jsou pobořená svodidla což značí na 90 %, že vzal krajnici či mu bouchla guma.
Nikdy to nebude ideální. Každá profese a odvětví má svá rizika. Je to jen o vládě a tlaku na celý průmysl. Klidně ať váží každé auto, ale pak bude cena za odvoz kulatiny vyšší a s tím i cena finálního výrobku. Tak jak to funguje v Rakousku, naše firemní vozy tam jezdí s kulatinou. Mají naloženo a cca 4-5 m3 méně, ale úhrada je tedy logicky vyšší.
Když tady státní podnik lesy ČR nechce platit více peněz za odvoz na m3, tak logicky musíme brát více hmoty.
To máte pravdu s tou rozdílnou hmotností. Ale spousta řidičů a dopravců to dělají pravidelně. A ještě volají a udávají na zvážení třeba PL řidiče. Také o tom něco vím.
Nikdy to nebude ideální. Každá profese a odvětví má svá rizika. Je to jen o vládě a tlaku na celý průmysl. Klidně ať váží každé auto, ale pak bude cena za odvoz kulatiny vyšší a s tím i cena finálního výrobku. Tak jak to funguje v Rakousku, naše firemní vozy tam jezdí s kulatinou. Mají naloženo a cca 4-5 m3 méně, ale úhrada je tedy logicky vyšší.
Podél každé naší dálnice jsou "zbytkové" silnice 1. třídy, po kterých jezdí dost kamionů(zejména zahraničních), jimž se nechce platit mýto. A jestli jel v tom úseku osmdesátkou. nemohl se převrátit, tam je dálnice rovná. Tedy pokud měl náklad řádně upevněný.
Je daleko lepší nechat je jet na dálnici, která má daleko vyšší normu hmotnostního zatíženi. Ten váš nápad totálně zastaví provoz v každém městečku a vesnici. Jak říkám, běžte si to zkusit stejně nic lepšího nevymyslíte!!
Samozřejmě, že suchá kurovcova není hmotnostne zelená či listnatá. To pozná i laik. Ale jsou dopravci kteří jezdí přetížení deno denně.
Někdy i zelené je daleko lehčí než je běžná hmotnost pro surovinu či naopak. Třeba u Trutnova na skalách roste smrk s váhou 1100m3. Dříve se hodně překládalo, ale teď je daleko nižší četnost. Ta problematika je daleko hlubší. Hajný na vás třeba tlačí, že je třeba dobrat i zbývající dva kubíky. Jinak se pro to celé auto vrací a efektivita je tatam.
Bukového cely návěs? Tak si to spocitej.
Kubík smrku cca 800 kg.
Kubík buku cca 1000-1200 kg
Koeficienty na přepočet PRM kubiky jistě znáš.
V buku dám na celé auto max 26-30m33 v běžném sortimentu. Tedy
průměr cca 28T a prázdné auto 24T celkem 52T. S vyjímkou na 52T se vejdu do celkové, ale na nápravy to bude asi přeložené.
Jeden vlak s klidem bez nehody převeze 1000 tun dřeva a tady jeden jouda s kamionem má problém převést 30t (50t - v případě přetížení) dřeva.
Kde prosím dnes (tento týden) byla zablokovaná železnice kvůli vysypaným kládám?
A kdo to asi na vlak přiveze? Nevšiml jsem si, že je železnice až do lesa. Asi ani nemáte přehled jaké jsou povolené váhy na soupravu či nápravy. Vlaky klidně vezmou 2000m3 dřeva.
Převážit v každém případě - i když námitka, že náklad klád nemusí překračovat limit. , má opodstatnění. Bůh ví. Ale rozhodující bude záznam tachografu, podle brzdných stop na fotce to bude vachrlaté.
Jinak obecně: přeprava klád jako nadměrného nákladu podle mého mínění na dálnice nepatří.
A kudy jako mají jezdit....po polních cestách? Co tak asi mohou zjistit z tachografu na dálnici, že jel 80 km/h. Vždyť je to dovolené...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Argumentujete mi tím, že bez podvádění s váhou nebudete rentabilni? Spíš si nebudete moci koupit každý rok nového Hiluxa. Pane pohybuji se také v tomto sektoru a velmi dobře vím jak to funguje např. ve Skandinávii která je nakladove citelne vyšší než ČR
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Z vašeho příspěvku hovoří pouze zášť. Hoďte sem cenu za m3 a 80 km ve Skandinávii. Poté lze něco srovnávat.