V 61 letech jezdit lyžovat do Alp na sjezdovky, které vyžadují postřeh, hbitost a precizní ovládání lyží je holý nerozum.
Tak to je asi lepši lyžovat na těch našich uzkých a přecpaných sjezdovkách . Jezdime přez 20 let lyžovat do It.a je mě 62.Je potřeba jenom přizpusobit jizdu schopnostem.2x mě srazil lyžař kterej byl o dost mladši než já.A ne nepletl jsem se nikomu do cesty,jenom fešáci přecenily svoj postřeh, hbitost a schopnost precizně ovladat lyže.Naštěsti se nikomu nic nestalo.Byl jste někdy vy hbitý člověče v Alpach na sjezdovce nebo jste jen teoretik ?Přeji pěkný
Před časem jsem kontaktoval svého europoslance, jestli by nešlo v EU sjednotit dopravní předpisy. Stalo se to po té, co mě málem naboural v Polsku šofér, protože tam mohou jezdit po tramvajovém pásu. Odpověď byla, že nejde.
Zřejmě moc složité.
Já myslím, že prozatím by bylo dobré sjednotit alespoň povinnou výbavu v autě, aby Vás Polák nepokutoval za to, že nemáte hasičák, nebo v Řecku, že nemáte dvoukilový.
Půlka článků píše že v Polsku musí mít hasičák jen auta registrovaná v Polsku a druhá že všichni.Jak to teda vlastně je ?🙂 Rozhodně ho vozit sebou není na škodu 🙂).
Pro ty, které stejně jako mě zaujala titulní fotografie. Hned na úvod se přiznávám, že přestože si myslím že o vozech Wartburg vím docela dost, nejsem "chodící encyklopedie" a tak jsem si zahrál na novináře a trochu pátral po netu a z několika zdrojů jsem zjistil toto.
Na foto je jeden z prototypů W 312/2 Sport z r. 1961. Ve verzi kupé s pevnou střechou měl označení W 312/2 HS.
W 312/2 S/HS vycházel z prototypu čtyřdveřového pětimístného sedanu P 100 ( 3V dvoutakt, 992 ccm / 45 k) coby nástupce
W 311, kompletně vyvíjeného v Eisenachu (jako i W 312/2 S/HS)
Technickou zajímavostí je, že prototypy W 312/2 S/SH z Eisenachu měly naležato umístěný 3V dvoutakt (992 ccm / 60k, karburace nahoře) napříč před zadní nápravou a pohon zadních kol. Tato koncepce se ovšem neujala údajně pro špatný přístup k motoru a jeho nedostatečnému chlazení. Také se prý uvažovalo i o zástavbě vodou chlazeného 4V boxeru (1088 ccm) také kompletně vyvinutého v Eisenachu.
Proč zmiňuji Eisenach a proč P 100.
Vývoj P 100 dostaly za úkol současně v Eisenachu i ve Cvikově. Zřejmě proto byly prototypy označovány "P" jako u Trabantů (moje DOMĚNKA).
Sedan P 100 ze Cvikova měl ale klasickou koncepci s motorem podélně a pohonem předních kol. Vzhledově se ale už velmi blížil pontonové karoserii W 353. Vlastně, máte-li trochu představivost, zaoblete všechny ostré hrany W 353, výřezy blatníků jsou podobné jako na Š 1000 MB a pření světla jsou obdélníkové se zakulacenými rohy. Troufnu si odhadnout snad 80ti procentní podobnost s W 353.
Z tohoto pohledu vyplývá, že právě ze cvikovského P 100 vznikl W 353.
Škoda že tady nejde dát fotka .Letos jsem jednoho Warťase v cabriu vyfotil v USA 🙂
Mimochodem předchozí generace například vyvolaly a vědomě pokračovaly...třeba v první světové válce. Kdy se vojáci vzhledem k zbrojní realitě zákopu....obyčejní pekaři a pošťácí...zabíjeli palicemi,.boxery s noži a palcáty. Občas se taky upalovali nebo dusili jedovatymi plyny. A vedení této úžasné generace nemělo problém v takto zasekle situaci pokračovat roky!!! Proberte se.
To je ale pěkná blbost.Vojaci posluchaji rozkazy.Mnohdy obyč voják šel do boje nadrogovanej.Němci sou třeba za pervitinem.Přeci nechcete srovnávat válku avýchovu dítěte.Válku vyvolávaji rúzní vůdcové a ne pěšaci.:(
Ano, kupodivu, řídila. Že furt někoho tak překvapuje, že má i ženská ponětí, co je to náklaďák a řidičák CE... Ne, D-čko nemám. Takže vím, že na silnici se do tupláku nic nezaklíní, kolo to odhodí či prorazí/prořízne z boku. A že do tupláku se šutr nabere někde na stavbě, lomu či makadamový cestě při pomalé jízdě a je to vcelku běžné.
Mě to nepřekvapuje jenom sem se zeptal.:)Znám dost řidiçek dodávek,kamionu i autobusu.Nevite nic.To že se vám to nestalo neznamená že se to nemuže stát.Jenom se domniváte.Nebyl bych tak nekomromisni v odsouzeni.Mě se to stalo třeba na zájezdovém autobusu ten fakt v lomu nebo na pole nejel.Je.moc jednoduché někoho odsuzovat.Přeji pěkný den.Naschle.
Na silnici ten kámen do tupláku nenabere. To se stane při jízdě mimo silnici, třeba na stavbě, na poli či v kamenolomu. Takže ano, formálně to opravdu je vina řidiče náklaďáku, že před najetím na silnici auto neočistil.
Omluva za to řídil.:)Znova řídila jste někdy náklaďák nebo autobus ? Divila by jste.se.co všechno se dá na.silnici nebo dálnici nabrat do tuplákú.Někomu ten kámen mohl spadnout z nakladu.Třeba :(
Na silnici ten kámen do tupláku nenabere. To se stane při jízdě mimo silnici, třeba na stavbě, na poli či v kamenolomu. Takže ano, formálně to opravdu je vina řidiče náklaďáku, že před najetím na silnici auto neočistil.
Divil by jste se co se dá na silnici všechno nabrat 🙁 ale vaš asi.nemá cenu pŕesvědčovat.Přeji hezký den.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Problém je že pro Čechy dát 1500kč jednou ročně za výměnu oleje a filtrů když si to udělají na dvoře doma je moc , za to je 5 bas braníku tak at se ostatní toho svinstva nažerou že jo.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak je jedno že si to udělají doma na dvoře nebo v servisu hlavně že ten olej a filtr vymění ne?