Taky jsem viděl několik "příprav" na vyučován, a jak už tady někdo píše, je to schematické, nudné a nepoužitelné. Nikdy bych podle toho neučil. Nešlo by mi to, ale ani by mě to nebavilo. Navíc ve třídě je potřeba reagovat na žáky. Taky si nemyslím, že to je úspora času, protože se nejdříve musí zadat nějaké parametry a pak zase s tím dál pracovat. Radši si to udělám podle sebe.
Jestli je to pravda, tak si kolegové, kteří tento výzkum vyplňovali, asi nevšimli, že už mnoho let mohou to učivo prostě ubrat ze školního vzdělávacího programu sami, resp. v dohodě s ředitelem a po splnění příslušných formalit. On to tedy ještě nezaregistroval ani ministr školství. Ale spíš ten výzkum prostě "odklikali", aby měli pokoj od inspekce.
Takže na osmiletá gymnázia nastoupí žáci nižšího stupně rotačně, a to zrovna když tam budou proudit desítky cizích žáků na přijímačky. To je fakt na hlavu. Naše škola má kapacitu 20 tříd, pár let už jich tam je reálně 16, z toho půjdou do školy 2, protože všechny čtyři nižšího stupně by byly moc. A k těm dvěma třídám tedy asi 4-5 tříd na přijímačky.
Zdá se, že "odborníci" nevědí, že v květnu jsou přijímací zkoušky, písemné a ústní maturity, takže středoškoláci stejně ve skutečnosti do škol nepůjdou, leda tak na poslední tři týdny v červnu a to už nikoho nevytrhne. A v září přijde zase další mutace a bude to znovu. Hlavně že ministerstvo školství vydalo devatenáctistránkový manuál, jak "adaptovat" děti do školy - a ještě neví, jestli vůbec do školy půjdou.
V devadesátých letech, kdy jsme nebyli členy Schengenského prostoru ani EU, jsem cestoval do mnoha států Evropy, ale nikdy se mi nestalo, že by nám zabavovali svačiny. A to s sebou lidé vozili hodně jídla, protože pro nás v cizině bylo drahé! Takže je nesmysl tvrdit, že to je normální. To je NYNĚJŠÍ výmysl. Jak je to mimo Evropu, nevím, ale tady se jedná právě o Evropu, ne o Egypt nebo Šanghaj.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tyto nápady považuji za katastrofu. Navrhují to a souhlasí s tím ti, co neznají konkrétní situaci. Vyplývá to i z mnoha zdejších komentářů. Bohužel rozebrat to by bylo na dlouho. Každopádně nedojde k žádným úsporám, řízení bude daleko těžkopádnější, učitelé na malých školách demotivovaní (bude je řídit ředitel z několik km vzdálené školy, který se tam dostane jednou za bůhvíkolik týdnů na pár hodin). Radši ať to nechají běžet, jak to je, školství, co se týče ORGANIZACE, je jedna z mála fungujících složek u nás, mohlo by se to leda něčím doplnit.
1 odpověď