Nejsem architekt, ale n otázku "proč dal architekt přednost před auty?" dovedu odpovědět taky. Protože to je prostě normální. Ono totiž není normální, že Kulaťák je za**daný auty nonstop, nedá se v jeho okolí pracovat, natož pak normálně bydlet. A proto jsou dnes upřednostňováni lidé a hromadná doprava. A je to tak z mého pohledu dobře.
Tak a teď mi za to urvěte hlavu. Nejsem ani fanatik, ani Zelený (mozek z HGŠ na Kulaťáku už vůbec), naopak jsem motorista a stará konzerva. Jen jsem toho názoru, že pro klidné žití kdekoli v centru města je zásadní, aby tam byli spokojení ti, co tam žijí, nikoli majitelé aut, co neumí pozvednout svoji velectěnou p***l a dojít pár metrů zu Fuß ...
Kdyz stat udela z Prahy centralni a jediny dalnicni uzel, pak je jeho povinnosti zajistit jeho prujezdnost. A ne, ze dovoli samosprave privedene auta ucpat a Praze nepostavi okruh!
Nojo, tak si sežeňte specialistu jinde, když nejste schopný se k tomuto dopravit... Na světě nejste sám, když se každý den půlka Čech sjede autem do Prahy tak jako vy, tak to aby byla posetá dálnicemi skrz naskrz, aby to zvládla.... Nikdy to nebude bez kolon, chápete? A nemůžou za to žádné trhy, ale neschopnost lidí přemýšlet.... Třeba vy jste mohl nechat auto v Berouně a do Roztok jet vlakem s přestupem. A jestli to nestíháte, tak si domluvit úkon na později, ne hned první hodiny.. ale proč s snažit přemýšlet, když můžu radši brečet... Tak prosím, příště sem nejezděte
Pokud stat navrhne celou paterni dalnicni sit statu tak, ze je vsechny svede do Prahy, pak je povinnosti statu Prahu odspuntovat a sprujezdnit. A ne zaspuntovat lavickami a cyklopruhy bez lidi.
To vlastně kritizujete návrh Antonína Engela z let 1922-24 jak je uvedeno v článku a dokumentováno obrázkem. Uvědomujete si vůbec že v roce 1924 právě zemřel Lenin a žádný klasický socialistický realismus tenkrát neexistoval ani náhodou.
Zijeme v roce 1922 temer bez aut verejne dopravy nebo v roce 2025?!
Kulaťáku mi bylo vždycky líto, že je to promrhaný pěkný městský prostor, ponížený na dopravní uzel. Tím, že budou tramvaje jezdit po obvodu, je možnost z něj konečně mít opravdové náměstí, jak zamýšlel architekt Engel. Navíc s dominanou uprostřed, která tam vyloženě chybí. A nová čtvrť včetně bankovního kampusu na Smíchově je skvělý počin - konečně nová plonohodnotná městská zástavba s klasickými uličními bloky, kde se bude pracovat i bydlet, navíc i s dostatkem zeleně.
Základem úspěchu každého architektonického projektu je podle mně respektovat přirozené lidské chování a vnímání reálných tržních podmínek, pokud projekt není zcela hrazen, resp. po dokončení dlouhodobě dotován veřejným sektorem. A to 4. kvadrant nebude.
Pobývat v Kulaťáku mezi auty nebude nikdo. Proč by to někdo dělal?! Aby čichal exhaláty nebo poslouchal auta nebo sálal horko ze zpevněných ploch?! Stejně tak dnes na Kulaťáku nebudou fungovat tisícky m2 obchodních ploch do ulice jak navrhuje vítězný návrh 4.kvadrantu. Proč? Protože dnes v Praze maloobchod funguje zejména v obchodních centrech, v jejich blízkosti nebo na hlavních pěších třídách v nejužším centru Prahy.
Zákazník dnes v konkurenci s e-shopy nechce běhat po venku v dešti, zimě, v horku, s problematickou možností parkování. Protože nemusí. Má mnoho možností na výběr, kde to dělat nemusí.
Proč dnes obchody kolem Kulaťáku fungují? Jenom některé a protože dnes v dané lokalitě nic není. Vítězný návrh 4.kvadrantu si zprivatizuje veškerý maloobchod a prostory Prahy 6 již nebudou tak atraktivní jako dnes. A (velká?) část z nich bude asi prázdna.
Kulaťák měli zkapacitnit všude na 4 pruhy, s vjezdovými rampami do podzemního parkoviště 4. kvadrantu (jako v Bratislavě na Nivách), zastávka v Kulaťáku by měla smysl a reálné využití uprostřed Kulaťáku se zelení, která by pohlcovala hluk, prach, horko. Propojená s okolím podchody, resp. přechody výlučně se semafory v zelených vlnách. Aktuálním řešením Kulaťák pořád zůstane ucpán, protože idey architektů chtějí poroučet dopravní situaci a chování lidí v lokalitě. Škoda.
Chcete zjednoduseni?! Pan Strnad chce resp. bude dodavat CZ a mozna i SK armade bez souteze diky Fialovemu kabinetu s pani Cernochovou.
Pan Stromcek, pan Kalinak i pan Vyboh zbohatli za ery Smeru na SK. Pan Vyboh ma blizko k Smeru, Ficovi, Kalinakovi a je jednim z tech 4 z jedneho sklipku, diky kteremu jedine pan Dalik sel do vezeni. Dalsimi tremi ucastniky povestne schuzky byly panove Topolanek z ODS, Fico a zminovany Vyboh, ktery se v minulosti pohyboval kolem zbrani.
Pan Kalinak je dnes na SK ministrem obrany, Fico premierem, Vyboh je v Dubaji a tvari se kj. jako obchodnik s nemovitostmi.
V clanku zminovany advokat resp. udajny financnik pusobi jenom jako kryci persona - pro penize a transakce zminovanych panu.
Pokud pan Kalinak jako min obrany zajisti zakazku, muze ocekavat podil v castecne Strnadove firme. Pan Strnad mladsi vlastni Tatru s potomky byvaleho druheho spelecnika, kteri ovsem maji pocit, ze by meli mit podil na zisku jako akcionar, coz si pan Strnad ml. ocividne dle postupu i clanku nemysli, a proto je v zakazce s CR meziclanek, ktery uz potomkum byvaleho druheho vlastnika Tatry nepatri. Vlastni ji jenom pan Strnad ml.
Co v clanku neni, je dalsi bizarni pribeh SK proslulych houfnic Zuzana z dilny polostatni SK zbrojovky,kterou komplet vysachovala ceska alternativa pana Strnada. Za koho aktivni ucasti na SK si doplnte sam. Kruh se uzavira.
Hlavne,ze mirotvurci Fico s Kalinakem na Ukrajinu neposlou ani naboj, jenom za prachy. A ted jeste Fico tlaci na Zelenskeho s Kretinskeho tranzitem plynu.Krev se ovsem za prachy vykupuje tezce...
Pujcky jsou dnes moderni formou uplatku. Dalsi nesplacenou pujcku na nakup sve milionove vily na azurovem pobrezi u Monaca ma i aktivni guverner slovenske centralni banky NBS pan Kazimir pred soudem. V minulosti dlouha leta pusobil jak minfin vlady Smer a udelil vicero IT zakazek firme jisteho pana Brhela - dalsimu sponzorovi Ficoveho Smeru
No, 15 minut mi trvalo, než jsem to celé přečetl. Mohl bych poprosit autora, kdyby u podobných analýz zkusil něco jako shrnutí a závěr? Nějak se v těch krkolomných názvech společností a kdo komu půjčil začínám ztrácet. Nebo je to cílem? 😄 Pokud je chyba na mé straně a jsou zde tací, co tomu porozuměli na první dobrou, tak se omlouvám 😉
Chcete zjednoduseni?! Pan Strnad chce resp. bude dodavat CZ a mozna i SK armade bez souteze diky Fialovemu kabinetu s pani Cernochovou.
Pan Stromcek, pan Kalinak i pan Vyboh zbohatli za ery Smeru na SK. Pan Vyboh ma blizko k Smeru, Ficovi, Kalinakovi a je jednim z tech 4 z jedneho sklipku, diky kteremu jedine pan Dalik sel do vezeni. Dalsimi tremi ucastniky povestne schuzky byly panove Topolanek z ODS, Fico a zminovany Vyboh, ktery se v minulosti pohyboval kolem zbrani.
Pan Kalinak je dnes na SK ministrem obrany, Fico premierem, Vyboh je v Dubaji a tvari se kj. jako obchodnik s nemovitostmi.
V clanku zminovany advokat resp. udajny financnik pusobi jenom jako kryci persona - pro penize a transakce zminovanych panu.
Pokud pan Kalinak jako min obrany zajisti zakazku, muze ocekavat podil v castecne Strnadove firme. Pan Strnad mladsi vlastni Tatru s potomky byvaleho druheho spelecnika, kteri ovsem maji pocit, ze by meli mit podil na zisku jako akcionar, coz si pan Strnad ml. ocividne dle postupu i clanku nemysli, a proto je v zakazce s CR meziclanek, ktery uz potomkum byvaleho druheho vlastnika Tatry nepatri. Vlastni ji jenom pan Strnad ml.
Co v clanku neni, je dalsi bizarni pribeh SK proslulych houfnic Zuzana z dilny polostatni SK zbrojovky,kterou komplet vysachovala ceska alternativa pana Strnada. Za koho aktivni ucasti na SK si doplnte sam. Kruh se uzavira.
Hlavne,ze mirotvurci Fico s Kalinakem na Ukrajinu neposlou ani naboj, jenom za prachy. A ted jeste Fico tlaci na Zelenskeho s Kretinskeho tranzitem plynu.Krev se ovsem za prachy vykupuje tezce...
Amerika zasobuje svet levnymi fosilnimi palivy, aby jeste kapitalizovala ze zeme co jde (jako tiskarna dolaru si to muze zatim dovolit), Cina komunistickym narizenim a podporou tlaci moderni OZE.
Evropa usnula v blahobytu, a ne GD je problem EU. GD je ekonomicky tlak na dalsi rozvoj unie. Cina ma mnohem vice fotovoltaiky i aelektroaut nez Evropa a naskok v elektroautech nekolik let. Volkswagen se zameril na zisky z dieslu a pritom usnul ve vyvoji, pricemz Cina ani USA uz nechteji tolik jeho auta. To je pricina EU problemu, a ne evropsky GD. A k tomu slaba ochrana EU trhu pred neekologickou vyrobou, potazmo produkci s nerovnymi podminkami k podnikani.
Obhajovat v takove situaci uhli za cenu dotaci je nesmysl. To byla opet jenom obhajoba soukromch zisku podnikatele, ktery neinvestuje do sve budoucnosti.
Pan Tykac se velice boji o Nemce a ty zatim masivne buduji zcela novou energetiku se zelensi energii. Jadro neobnovi. Ano, stoji to penize, ale v budoucnu je nebude nikdo vydirat.
Ja bych se bal spise o Cechy, kteri si mysli, ze svet se nevyviji a staci zit z minulosti. Nestaci, svet se prudce meni.
Pan Tykac pri ceste nahoru zapomnel myslet na sve jmeno jako spousta ceskych zbohatliku.
A mysli si, ze bezni lide jsou hloupi a zapominaji. Nejsou a nezapominaji....
V ceskych pomerech az na par vyjimek na miliardare nezbohatli lidi umem, ale vybranymi charakterovymi vlastnostmi a pribehy, ktere se mnohym lidem pravem nelibi. Je naivni si myslet, ze v zaveru jejich zivota lidi na ne zmeni nazor a budou je adorovat.
Cest a ucta se nedaji koupit. Ani smysl zivota. Preji vsem ceskym miliardarum, aby umirali s usmevem na tvari. Cesko se bude mit hned o mnoho radu lepe a bude i lepsi zemi pro mnoho lidi.
Na to ovsem musi myslet hned na zacatku sve cesty. Ne na jejim zaveru....To pak uz nic moc nezmeni i kdyz se castokrat snazi....
Na druhou stranu to by pak az na par vyjimek za jednu generaci nedokazali ani pohadkove zbohatnout, protoze to bez zasadniho prinosu, oceneneho spolecnosti, standartnim podnikanim nelze. Ale Avastu, Alz, Seznamu apod je mnohem mene nez ceskych miliardaru...
Proč se asi přesouvá v Brně hlavní nádraží? Pro pohodlí brňanů a cestujících? Tomu nikdo nevěří. Kdo všechno má pozemky u starého hl, nádraží a touží tam vybudovat vańkovku 2 a luxusní byty? A nebudou to kamarádi politiků?
Všechna rozumná města nechávají nádraží co nejblíž center, protože to znamená množství zákazníků. A živá centra. Kde mají nádraží na periferii je centrum skanzenem či úřadovnou. Nové odsunuté vlakové nádraží bude znamenat zánik Svoboďáku a posílení nákupních center na periferiích.
Presun celeho hlavniho nadrazi neni rozumne.
Stejne nerozumny je navrzeny projekt Crestylu Dornych - komercne nebude fungovat.
V zahranici by si lidi typu pan Vrzal ani neskrtli. Kdyby to alespon udelal dobre.
Ale ani komercne to neni dobre udelane.
Takze vsechny ty prijmy ma z mensiho Svycarska?! Nebo je to o tom, ze patriot nechce platit (tak vysoke) dane?!
Ja taky nechci platit tak drahou elektrinu, ktera Kretinskeho tolik ve vyrobnich nakladech nestoji, a musim. Proc pan Kretinsky nemusi?! Pak se borceni systemu v EU nedivme. Lidi nejsou hloupi a vidi nejpozdeji pres sve penezenky. Bohati strunu moc natahuji a ona praskne kdyz to tak pujde dal
Zbynek Rejfek: A co je příčinou drahého bydlení? Právě levné a dostupné hypotéky, vládami rozdávané státní peníze lidem formou „helicopter money“ a strach z inflace, kdy se byty staly předmětem investic. To byly hlavní příčiny, které způsobily obrovskou poptávku po hypotékách a nemovitostech a vyšroubovaly jejich ceny do nereálných výšin.
Zapomnel jste na dva dalsi faktory:
Turek nebojuje proti elektromobilitě, dokonce jedno ve své stáji má, elektromobilita ať se klidně vyvíjí, ale bez DOTACÍ - EVOLUČNĚ, ne zákazy alternativ druhého. Chápete? Až nám nabídnou cenově dostupný elektromobil, který předčí spalovák, tak adie, ale do té doby sorry.
Kazdy produkt ma svuj cyklus: od draheho spusteni se casem.dpracuje k masove levnejsi produkci. Do aut taky nejdriv nepresedli delnici, ale bohati... Musite byt trpelivy a otevreny budoucnosti. Jinak nebudeme vlak tahat vladtni lokomotivou, ale utikat za nim pesky. A pokud se pred nami moc rozjede, jiz ho nedobehnem...Tak proste to je. Pan Turek nrnabizi reseni jak mit vlastni lokomotivu, jenom.porad zustat na prozatim levnejsich konich. Dnes uz ale vime, ze je efektivnejsi a rychlejsi se vest vlakem s lokomotivou a vagony nez konmi...
Právě naopak, dceřinou společnost EP Commodities přesunul do zahraničí z důvodu, že tato společnost má z ČR pouhé 1% svých příjmů. Je blbost platit daň z nadměrných příjmů v ČR, kde vydělal prd. Bylo to řečeno několikrát, požadovali ať jsou z windfall daně vyjmuty zahraniční příjmy, bohužel se tak nestalo a vláda se sama střelila do nohy.
A proto se s firmou prestehoval do Svycarska.... :)
A jak to souvisí s vynuceným neekonomickým provozem uhelných. elektráren v ČR a v Německu? 😛 Slovensko má většinově elektřinu z jádra. Nemá důvod se zabývat likvidací uhelných elektráren a uhelných dolů. 😉
Žádný vynucený provoz v ČR není, ale dlouhodobě dosud výhodný pro EPH, ČEZ i pána Tykače. V Německu jednou budou muset za těžké miliardy zavřít a rekultivovat. Proto je Vattenfal prodal Křetinskému za hubičku s hotovostí v miliardách na účtu. Jsem zvědav, co doopravdy pro vyčlenění jenom té německé části z EPH nakonec doopravdy udělá. Na základě dosavadních zkušeností s J+T v CS prostoru to odhaduji na československou klasiku: závazky se nenaplní nebo se tím zatlačí na německou vládu. Stačí se podívat na to, jak a za co kluci vykoupili od minoritních akcionářú Opatovice. A kdo jaké udělal posudky pro výkup těchto akcií...
Snad si nemyslíte, že pan Křetínský je naproti ostatním gigantům génius a ostatní jsou trouby. Jenom mají jinou kulturu podnikání i zázemí, které jim CS způsoby neumožňují.
6
Sledujících
3
Sleduje
6
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Plynu je na světových trzích přebytek, dá se koupit jinde. To že ho rusko prodává hluboko pod cenou je zajímavé jen pro darebáky.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Fico sel lobovat k valecnemu zlocincovi i za Kretinskeho EPH, ktery spoluvlastni eurstream.
Fico je ostudou Slovenska a pokud Slovaci nezustali ludackymi kolaboranty tak zitra vyjdou do ulic. Protoze s teroristy se nevyjednava. O to mene kdyz jsou psychicky nemocni jako Putin.