To je opět výkřik o ničem. Jsem z vesnice a kapry pamatuji ve velkém od mala. Maso atd taky. Internet a mobily nebyly, protože prostě neexistovaly nikde ve světě, za to přeci komunismus nemůže. Nebo to sem mocipáni nepustili? Dnes chtějí děti k vánocům Iphona 16, protože bez něj jsou outsideři a 24. se chodí do práce dodnes všude možně.
Trochu se nám tu rozjela eko diskuze. No, když budu mít peníze na soukromý trykáč, jachtu, ostrov...své luxusní auto pošlu letadlem tisíce km na výměnu oleje no značkového servisu, zaletím si tu a tam na kávu do různých koutů světa...jaká za mnou bude ekologická stopa kvůli mně (kvůli jedné osobě)? Podotýkám užitná hodnota nula. A jaká je eko stopa za užitnou hodnotou hemi motorů, které jsou v kde čem a vozí kde co?
Jojo, koncept “staré zlaté časy”. Vždycky fungoval a vždycky bude. Není nad nářky, že “my jsme poslední představitelé a nositelé kvality a s námi dobrý svět zemře”. Něco vám prozradím: nezemře. Dnešní matky jsou stejné jako ty minulé, dnešní děti taky. Žijí v jiném světě, a tudíž se jinak chovají, jinak mluví, preferují či odmítají jiné věci než minuté generace, ale jejich kvalita je stejná. Odlišnost je úplně normální. Dynamika vývoje. Byla, je a bude. A vy buď zestárnete naštvaný a osamělý, protože tuto primitivní pravdu budete ignorovat a budete se nad ty mladší generace povyšovat, nebo se s tím nějak popasujete a prostě to přijmete.
Nepovyšuji se. Myslíte, že dynamika vývoje je v nadřazenosti matek v drahém autě s kabelkou Cartier? Chápu, že starší generace vždy nasazuje na mladší viz. za nas tohle nebylo... Důkazy jsou o tom už z doby před naším letopočtem. Ale článek je o jedné zkušenosti jedince. Ano, měli ji i další, ale podle toho nelze paušalizovat.
Jaké zkušenosti mají "miliony jiných dětí" nevím - a Vy to taky nevíte. Jen si to myslíte. A ano, jde o zkušenost s učitelem. Resp. s konkrétními učitelkami. Přesně o tom a o ničem jiném ten článek je. O jedné nešťastné zkušenosti s jednou školkou. O zkušenosti, která těžce poznamenala jednoho konkrétního člověka. Kdo má špatnou zkušenost se školou, mohl by psát článek o své špatné zkušenosti se školou, kdo s autoservisem, může psát články o špatné zkušenosti s autoservisem, v tom máte naprostou pravdu. A všichni se přitom můžeme zamýšlet, zda jsou naše individuální špatné zkušenosti náhodné, nebo jsou výsledkem nějaké systémové chyby. O nic jiného v tom článku nejde. Nechápu, proč to tolik lidí odmítá pochopit. Aby v tom nebylo něco podvědomého...
Právě že ty zkušenosti jsou individuální a tak by tu denně mohly být články jednou tak a pak takhle. Ale myslel jsem to ve zkratce tak, že se divím, že jsme to socialistické dětství vůbec přežili. Dnešní sněhové vločky by to patrně nedaly. Nebo spíš jejich matky, které musí při odjezdu do školy v přírodě monitorovat každý krok svého dítěte.
Možná jste si nevšimla, ale ten článek nebyl ani o vaší školce, ani o vašem synovi.
Tak takhle bych mohl psát články o oné škole, onom servisu, onom lékaři... Článek je zkušenost jednotlivce. U tohoto autora víceméně diagnóza.
Jinak miliony dalších dětí mají zkušenost jinou. Je to režimem? Ne, učitelem.
Držet volant na supermana, žvýkat, řídit Golf GTi, Leon TDi nebo Audinku slepenou ze třech kusů, na zrcátku mít viset korálky s křížem a z rádia skřeky typu Yzomanidas, jezdit max 10 km od bydliště, kdyby se ta porucha na kolech někde vysypala...prostě diagnóza. Měl jsem tu ,,čest" takové vozy spravovat. Volant osahaný přesně v tom jednom místě, řadička to samé, sedačka pravou bočnici totálně promáčklou. Tito mistři volantu mnohdy jezdí po dělící čáře a okolí ohrožují svým umem. Často poznáte člověka podle toho, jak sedí za volantem a jak ho drží.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kukám zpětně a končím po 15min. Není to chytlavé. Je to nudné a herci jsou snad ochotníci ne?