"Podstatně bohatší Německo zvládá bez problémů jak zbrojení, tak výstavbu dálnic. "
.
Německo nebylo ve třicátých letech bohatší než Československo, natož výrazně bohatší 🙂 Německo mělo za sebou hyperiflaci a nebylo schopno ani splácet válečné reparace. Veškeré zbrojení a výstavba ve třicátých letech v Německu se realizovalo na dluh a na konti 30. let si Německo mohlo vybrat ze dvou možností - buď státní bankrot, nebo dobyvačná válka. A abych parafrázoval známého politika, vybralo si válku, dostalo obojí.
.
Dálnice v Československu jsou zajímavé téma a zaslouží si pečlivější a na faktech založené zpracování, tenhle článek je bohužel jen povrchní bulvár a fakta v něm zcela chybí. Nestavělo se jen ve Chřibech, mnohem více úseků bylo ve stejné době rozestavěno mezi Prahou a Jihlavou. Koho to zajímá, tak ta fakta najde třeba zde Odkaz
Citace z článku:"M26 Pershing byl oproti Shermanům lépe pancéřovaný, pohyblivější a byl vybaven silnějším dělem ráže 90 mm (tedy srovnatelným s ráží děla Tigrů, které byly 88 mm a předčil Panthery s ráží 75 mm)."
.
Autor píše o něčem, čemu nerozumí. Tankové kanóny, resp. jejich výkon a učinnost se nedají jen tak jednoduše hodnotit podle ráže. Záleží na mnoha dalších faktorech, třeba délce hlavně, ale také na použité munici. Protože třeba ten "slabý" 75 mm kanon Pantheru byl svými výkony zcela srovnatelný jak s 88 kanonem Tigrera, tak i s 90 mm kanonem Peshingu.
Exituje někde nějaká statistika, kolik km na jednu nehodu ujedou muž a kolik km na jednu nehodu ujedou ženy?
.
Protože ženy najedou PODSTATNĚ méně km, než muži. Ale přesto způsobí ženy např 38 % nehod, u kterých dojde ke zranění nebo úmrtí.
.
Výsledky rozsáhlého výzkumu o dopravním chování žen a mužů přinesl magazín Statistika & My v roce 2021. V České republice bylo za rok 2020 evidováno 64 781 dopravních nehod způsobených řidičem nebo řidičkou osobního vozidla. Ženy byly na vině ve 32 % případů. Zraněním nebo úmrtím skončilo 8 393 nehod, zde byl podíl zaviněný ženami 38,3 %. Jinými slovy, ženy zaviní méně nehod, ale s vážnějšími následky.
Občas jezdím s kamarádčinou fiestou MK V, r.v. 2003. Nějak tam těch 21 let stáří proti současným autům nevidím, má to ABS, TCS, klimatizaci, okna v elektrice a není to shnilé na prach, protože už má pozinkovanou karoserii. Motor je taky v pohodě, katalyzátor a Euro III. Do Říma bych s tím jet nechtěl, ale na courání kolem komína úplně v pohodě klidně dalších 10 let.
.
Takže by mě opravdu zajímalo, proč je to špatně?
Ve své době to byl vrchol nabídky, ale proti obyčejné "eMkové" stodvacítce to žádný zásadní rozdíl nebyl. Výkon motoru vyšší sotva znatelně (o 5 kW, to je nic) a jízdní vlastnosti mělo i to eMko velmi slušné a rozhodně byl podvozek rychlejší, než jeho motor. Takže to "frčení" s Rapidem je hodně velká nadsázka 🙂.
Tyhle "tanky" byly prakticky ekvivalentem obrněných automobilů, ve věžičce dva lehké kulomety a pancíř odolný max. proti puškovému střelivu. Takže proti pěchotě bez těžkých/protitankových zbraní to účinek mělo, ale od začátku to byla jen nouzová aplikace a využití stávající techniky k podpoře vlastní pěchoty.
20
Sledujících
1
Sleduje
20
Sledujících
1
Sleduje
Jste v hotelovém pokoji, jediným východem a možností úniku jsou dveře, kterými se na vás dobývá a následně je vyrazí a žene se na vás manžel vaší milenky. Máte k dispozici legálně drženou pistoli a můžete si promyslet,. jak budete na vpád rozuřeného manžela reagovat. Nevíte, jestli není ozbrojen např. nožem. Opravdu by mě zajímalo, jak by v dané situaci postupovali ti soudci...
2 odpovědi