Ten Blackhawk na asyrském nápisu je boží! Obojživelný tank a ponorka jakbysmet. Použito v nevhodné datum, doporučuji opakovat 1. dubna. ☺
Přístroj z Antikythéry není počítač nýbrž astroláb. Námořní astroláb pro určení výšky hvězd nebo slunce a tím určení polohy lodi. Složitější provedení pro snadnější použití bez následujících výpočtů. Mechanická kalkulačka. Obdiv si zaslouží umění výrobce který zvládl ozubená kolečka.
Mechanismus z Antikythery je analogový programovaný počítací stroj (provádí výpočty podle programu), tedy počítač. Jen je pevně naprogramovaný pro konkrétní astronomické výpočty.
.
To je obecný nešvar, kdy se popisuje zkušenost s vlastní elektrárnou a vydává se to za obecnou pravdu.
Taky mi připadá, že na 5 MWh/rok je FVE s 5 kWp trochu poddimenzovaná, ale záleží na časovém rozložení spotřeby a několika dalších faktorech.
Docela jjistý jsem si ale s tím, že k takto velké FVE je baterie 10 kWh dost předimenzovaná. V létě není elektřinu kde spotřebovat a v zimě zase z čeho nabít.
Ta 5 kWp FVE je pro danou spotřebu poddimenzována výrazně, což rychle zjisitili všichni, kteří si něco takového pořídili. Protože od podzimu do jara se hodí každá vyrobená kWh a cena za navýšení výkonu na dvojnásobek už je v porovnání s celkovou pořizovací cenou relativně nízká - doplatí se prakticky jen panely, malý příplatek za výkonnější měnič a trochu práce a materiálu pro montáž na střechu.
.
Ta baterka předimenzovaná není, i tady platí "čím větší, tím lepší" a i tady je příplatek za zdvojnásobení kapacity (z 5 na 10 kWh) menší, než 50 %, takže se to i vyplatí. Navíc baterka s vyšší kapacitou se nebude tak často a tak vyýrazně vybíjet a nabíjet, což jí prodlouží životnost a to se opět vyplatí.
.
Nicméně pořád je to o tom, že ekonomická návratnost se pohybuje kolem 10 let a to je z pohledu investice prostě příliš.
Jestli to nebude tím, že vystavují i studie, které vznikly v1-2 exemplářích a na trh vůbec nešly. Jako třeba 2 dveřové kupé-nemyslím erko, nebo ferat-filmová hvězda.
Zrovna tyhle modely by se mohly točit, ale Hispáno a podobně historické by měly být stálou expozice. Aspoň teda za mě.
Nebude. Za socialismu se žádné "studie" nedělaly, už vůbec ne vyráběného modelu, na to nebyly peníze. Dělaly se prototypy, to je něco úplně jiného.
.
Pro export se ta auta sice různě vylepšovala, ale to se zase dostáváme k tomu, že pokud zařadím do výstavy atypický model, např. speciálně upravený pro nějaký západní trh, nebo dobový "tuning", tak to k němu napíšu, aby návštěvník věděl, že to co vidí není to, co si v dané době mohl socialistický občan koupit v československé Mototechně.
.
Nicméně to o čem píšu výše, to byl "renovační slepenec" zapůjčený od nějakého soukromého majitele, protože "muzeum Škoda" takové auto nevlastní. A o tom jsem taky psal, ta auta z nemalé části nepatří muzeu a muzeum je ani nerenovovalo (podle toho to taky vypadá) - ale ani to se na těch popiscích nedočtete. Docela by mě zajímalo, co by v té honosné hale zbylo, kdyby si všechna "cizí" auta jejich majitelé odvezli.
Nemám s ním problém. Není hlučný, na volnoběh není slyšet. Mám ho raději než atmosférickou 1,6 v Meganu.
Jedna drobnost tu ale je. Při krátkých jízdách do práce přibývá olej.
Olej by přibývat neměl, není to přímovstřik, takže ředění oleje benzínem u tohoto motoru nenastává. S těmi 1.6 je to složitější, není 1.6, jako 1.6 🙂. V Megane I byla ještě "normální" šestnáctistovka, 76 kW a byl to velmi živý a příjemný motor, bral bych ho místo toho tříválce okamžitě. Ale v Megane III už je ta samá šestnáctistovka tak udušená, že bych už ten tříválec možná taky měl radši.
Mám z něj poněkud rozporuplné pocity. Na jednu stranu 74 kW je celkem slušné číslo (mám ho v Sanderu II), s tím už se dá jezdit svižně. Na druhou stranu, na volnoběh se prostě třese, jako drahý pes a z nízkých otáček se zvedá velmi nerad, v podstatě se musí pořád držet nad 2000 ot/min. V přímmém srovnáná se starým 1.2 čtyřválecem 55 kW (taky na LPG) v prakticky stejném Sanderu II, je ten tříválec při popojíždění v kolonách a rozjíždění na křižovatkách výrazně "cukavější". Ale jakmile se rozjede, tak už je to "pila" (na poměry Dacie) 🙂 .
.
Takže výkon slušný, kultivovanost a průběh toho výkonu se ale chválit nedá.
Copak to asi žvaníte, dobrý muži??? Škoda Muzeum (a také Porscheho rodný dům ve Vratislavicích) patří a jsou plně řízeny Škodou Auto (pokud byste pátral po detailech, je to útvar GKM, vedený Anreov Frydlovou. Činnost restaurátorských dílen koordinuje inžených Michal Velebný. Pod muzeum organizačně patří i historický archiv.
A byl byste někdy od té dobroty a ukázal mi nějakou "nepůvodní složeninu"? Vzal bych s sebou někoho z metodiků.
Namátkou, žlutá Š120L 1982 - černé prepregové nárazníky, sedačky s opěrkami hlavy, vyhřívané zadní sklo, oválné přední světlomety a zpětné zrcátko z modelu 84. Nic z toho stodvacítka 1982 (tzn. výroba 09/1981-08/1982) v daném modelu neměla. Stála tam letos v létě. Model 120L 1983 už ty prepregové nárazníky a oválné přední světlomety měl, ale zase měl už vzadu ležaté lampy (jako "M", ale jinak tvarované zadní čelo) a neměl ani sedačky s opěrkami, ani vyhřívané zadní sklo. Jestli to nepoznáte, vezměte s sebou "někoho z metodiků", bude jim to fuk.
Zklamán? Důvod zklamání? Já jsem v muzeu byl 3x, koncem prosince se chystám jet znova s dětmi. Nikdy jsme zklamáni nebyli. Pominu-li tedy návštěvu, kdy muzeum bylo v rekonstrukci a otevřený byl pouze depozitář.
Souhlasím ale s tím, že soukromá muzea mají své kouzlo. Většinou ale nemají takové množství exponátů v tak špičkovém stavu. Málokteré muzeum má exponáty, jako jsou prototypy či předchůdci prototypů.
Muzeum nemá nijak valnou úroveň. Nevlastní ho Škoda auto, jen mu přispívá na provoz a občas půjčí nějaké auto. Takže vystavené vozy jsou z nemalé části porůznu posbírané a zapůjčené od soukromých sběratelů. Což by až tak nevadilo, kdyby mezi nimi nebyly různé nepůvodní složeniny, kdy jsou na autech namíchané díly a doplňky z různých let výroby. Občas ještě s chybným popisem. Ty popisy jsou taky kapitola sama pro sebe, jsou velmi strohé a bohužel nezřídka obsahují i chybné údaje. Kdo ta auta zná, ten si toho všimne. No a pro ostatní je to "jé, nějaká stará červená škodovka". Např. tam byla Škoda Trekka a návštěvníkům vrtalo hlavou, proč má volant na pravé straně - v popisku se to "samozřejmě" nedočetli, nedočetli se v něm kromě názvu vlastně nic.
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
Na Borové Ladě je takový dům ,,říkají mu ,,Kameňák ,,pamatuji si ho padesát let stále stejný
1 odpověď
25
Sledujících
1
Sleduje
25
Sledujících
1
Sleduje
V Borových Ladech, to jen na okraj.
Odkaz