Proč jsou na Wartburgu tak široké mezery mezi díly karoserie? V tom mají prsty Rusové!
Je to kvůli nepřesnosti výroby. Lisovací formy se používáním opotřebovávaly, ale soudruzi z NDR je z šetrnosti neobměňovali, takže výlisky z různých forem měly různé rozměry. Starší modely (311/312) měly ty mezery ucpané gumovým těsněním, u 353 už se na to opět v rámci úspor vykašlali.
Hodně záleželo na seřízení motoru. Každý válec měl svoji indukční cívku svůj přerušovač a samostatné nastavování základního předstihu. Dával jsem tři milimetry před horní úvrať. Byly to vlastně tři mutory vedle sebe. Aby se motor nehádal musely být na všech válcích nastaveny stejné hodnoty, stejné svíčky a nebylo na škodu proměřit také cívky a koncovky na svíčkách. Zkontrolovat odstředivý regulátor předstihu a vyčistit a seřídit karburátor. Potom šel motor rychle do otáček, tahal a jezdil docela dobře. Spotřeba nebyla vysoká. Němci ty dvoutakty uměli.
Regulátor předstihu Wartburg nikdy neměl (tedy ten dvoutaktní), to si s něčím pletete.
Podhled není strop. Spadnul podhled. Stropem se nazývá vodorovná nosná konstrukce zajišťující mimo jiné bezpečné přenesení zatížení ( stálé i proměnné) do svislých stěn. Podhled obvykle nese jen sebe. V Brně neobvykle nezvládnul ani to.
Taky v úvodu píšou o sádrokartonu, pak o kus dál o rastrovém stropu, jediná jistota je, že tam něco spadlo.
Osobně bych to viděl tak, že hodili tak nízkou cenu, že za to už to nejde správně provést. Za mě jako stavaře by se neměla brát primárně jen cena, ale i další hodnotící aspekty budoucího díla. Protože pak zase budete všichni řvát že dálnice nic nevydrží, most se musí hned opravit atd. Ale to je v drtivé věčině způsobené právě tím, že se vybere firma s nejnižší cenou, která všechno odrbe. Nebo se to obvykle dělá tak že se to hodně podstřelí a pak to stejně na vícepracech našponujete tak, že se zahojíte a jste nejdražší. Běžná stavební praxe u nás bohužel.
Pokud tam v současnosti podle článku jsou a ještě nějakou dobu budou výluky kvůli jiné stavbě, mohli počítat s tím, že využijí tyhle "cizí" výluka a tím ušetří.
.
Jinak tohle není problém ošetřit ve smlouvě a náklady za případné výluky navíc přenést na dodavatele. Na tom není nic složitého.
Anebo jinak.. jede na hotelový pokoj s milenkou a pro "případ" že by dorazil manžel si vezme bouchačku, protože když ji ukáže, tak se manžel zalekne a uteče..
jenže manžel rozrazi dveře, zbrane se nelekne, hlupák se zbraní se posere, až za ušima a tak ze strachu random (prostě namíří na něj a střelí - proto břicho).
Takže asi tak k vaší teorii. 🙂 V podstatě tím, že si ji vzal musel počítat i že ji použije. Tady není o čem. 🙂
Pokud na vás někdo útočí, máte právo se bránit.
.
Trestní zákoník č. 40/2009 Sb.,.§ 29. N u t n á o b r a n a
(1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem, není trestným činem.
(2) Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku. Podstatou nutné obrany je uplatnění práva proti bezpráví.
Jste v hotelovém pokoji, jediným východem a možností úniku jsou dveře, kterými se na vás dobývá a následně je vyrazí a žene se na vás manžel vaší milenky. Máte k dispozici legálně drženou pistoli a můžete si promyslet,. jak budete na vpád rozuřeného manžela reagovat. Nevíte, jestli není ozbrojen např. nožem. Opravdu by mě zajímalo, jak by v dané situaci postupovali ti soudci...
Nesouhlasím, jezdím na celoročkách už 25 let, než se sjedou na 4mm, vydrží 40 až 50 tis. km, což jsou pro mne dva roky. Ze začátku jsem je nechával aspoň jednou převažovat, ale zkušenost ukázala, že to není třeba, i po 50 tis. vyvážení drží. Nejlépe se mi osvědčily Nokiany, vydrží těch 60 tis, pak mohou sloužit jako letní, ale já je po té době stejně vyměním. Mám najeto na celoročkách už přes mil. km (mám víc aut) a jsem s nimi spokijený.
Jen ze zvědavosti, jaké celoročky jste si koupil před těmi 25 roky? Nemůžu nikde najít, kdo je tehdy vyráběl.
jenže gumy prohodím i před panelákem - přezouvat musím když nekoupím disky 2 x ročně se objednat a 2x ročně už téměř tisícovka zaplatit
Použitých plecháčů jsou všude mraky a koupíte je za pár stovek kus. Takže za rok (2x přezouvání) se vám zaplatí a pak už si je můžete taky přehazovat před panelákem.
.
Jinak tyhle články (snad záměrně) nikde nezmiňují, že po ojetí pod 4 mm už ty celoročky nesplňují požadavky pro zimní pneu, takže si na zimu musíte koupit novou sadu, i když ta stará má ještě dost vzorku na letní provoz. A nebo ty staré celoročky před zimou vyhodíte a tím vyhodíte i veškerou případnou finanční úsporu.
.
Celoročky dávají smysl jen pro někoho, kdo za rok najede jednotky tisíc km, takže i po 4-6 lete bude mít pořád přes 4 mm vzorku a ty gumy pak stejně vyhodí proto, že už jsou přestárlé.
U nás je člověk zaučen cca až p roce. Během 3 měsíců se nedá nic poznat. Nicméně už se nám stalo i to, že člověk byl relativně schopný, ale po půl roce se projevil jako neskutečně toxický ... nikdo s ním nechtěl dělat. Vyhodit někoho, že s ním nikdo nechce dělat taky nelze, ale aby nám kvůli němu odcházeli kvalitní lidé taky nedopustíme ... takže šup odstupné .... opravdu spravedlivé, že? Protože zkušebka je moc krátká a jak jsem psal u nás se člověk zaučí až po roce, tak jsme to vyřešili smlouvou na dobu určitou. Ale je to obcházení zákona, který chrání lemply, což mě štve.
Odstupné po půl roce ještě není taková suma a pokud vám nestačí 3-4 měsíce zkušebky, máte možnost pracovní smlouvy na dobu určitou a po roce uvidíte, jestli prodloužit, nebo ne.
Potvrzuji, že se chodilo do prvního patra do kavárny Dorotík. Chodili tam hodně studenti JAMU v šedesátých letech Zagorová, Jandák, Topfer , Kozderková i jejich profesoři, ale také hokejisti a baskecáři a třeba tehdy mladý Brom. Dvakrát tam byl i Menšík s rodinou.
Menšík s rodinou tam byl dokonce třikrát 😉.
"Podstatně bohatší Německo zvládá bez problémů jak zbrojení, tak výstavbu dálnic. "
.
Německo nebylo ve třicátých letech bohatší než Československo, natož výrazně bohatší 🙂 Německo mělo za sebou hyperiflaci a nebylo schopno ani splácet válečné reparace. Veškeré zbrojení a výstavba ve třicátých letech v Německu se realizovalo na dluh a na konti 30. let si Německo mohlo vybrat ze dvou možností - buď státní bankrot, nebo dobyvačná válka. A abych parafrázoval známého politika, vybralo si válku, dostalo obojí.
.
Dálnice v Československu jsou zajímavé téma a zaslouží si pečlivější a na faktech založené zpracování, tenhle článek je bohužel jen povrchní bulvár a fakta v něm zcela chybí. Nestavělo se jen ve Chřibech, mnohem více úseků bylo ve stejné době rozestavěno mezi Prahou a Jihlavou. Koho to zajímá, tak ta fakta najde třeba zde Odkaz
0
Sledujících
4
Sleduje
0
Sledujících
4
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Což na věci nic nemění.
1 odpověď
20
Sledujících
1
Sleduje
20
Sledujících
1
Sleduje
Na jaké věci? Pokud se SDK (i ty hurdisky) instaluje správně, tak vydrží "nafurt". Případně problémy jdou na vrub buď nedodržení montážního postupu, nebo vnějším vlivům - u SDK typicky vlhkost. Zfušovat se dá všechno, ale obě tyhle technologie jsou dlouhé roky prověřené a spolehlivé.