Článek je popisem reality a přizpůsobení se.
MP má pro moderní spalovací motory nevhodný režim.
EV se i přes počáteční vyšší náklady zaplatilo provozní úsporou.
Dotace - ano, pokud je, ve veřejné správě si o ní říct musíte. Postupujete dle pravidla "řádného hospodáře" při opačném postupu by byla vyvozena odpovědnost. Ještě dodám, že dotace na naší Teslu Y byla 300 000,- výzva Ekomobilita MŽP - hrazeno z fondů EU (do kterých miň odvádíme, než z nich dostáváme).
Cena vozu bez vybavení (s mříží do zavazadlového prostoru) 1 321 700,- Kč s DPH
Dotace 300 000,- Kč
Dopad do rozpočtu města: 1 021 700,- Kč s DPH
Teď jdeme po racionální úvaze šli do ekvivalentu Škody Kodiaq, kdy Tesla má proti Kodiaqu alespoň pro nás obrovskou přidanou hodnotu. Uděláme si s ní zkušenost a závěry hodlám opět zvěřejnit.
Pak je ještě enviromentální hledisko - lokální bezemisnost - tedy pro občany našeho města, nemuset např. spálit cca 20 000L PHM a víc ve městě.
Prosím tedy odpovězte co konkrétně je pokrytectví a manipulace v našem případě. Rád se tzv. "chytnu za nos". Jsem zvědavý a klidně vám dám za pravdu. Ale doufám, že jste toho samého schopný i vy...
Pokud jste četl první cca čtyři odstavce mého příspěvku, , nenapsal byste poslední odstavec. Ani odůvodnění nákupu ev , to jsem udělal sám. No, odůvodnění - nepište mi o ušetřených emisích . Pojem ,, lokální bezemisnost" je cynismus. Jiná debata, by to měla být.
Nepište mi o penězích EU - i ty , jestli je netisknou na dotace, se musí někde vzít - třeba emisní povolenky a pokuty za prodej spalováků, žejo. Péči hospodáře nezpochybňuji.
Vohrnu to opět - ano , při současných nastavených pravidlech je to provozně - racionální volba, nebo asi teda, minimálně z úhlu
MP . A ještě jednou, nemá nic společného s technologickým pokrokem. To , že se něco jeví jako nuceně výhodné díky umělým překážkám a nařízením, není pokrok. Pokud by teď EU nařízením zdražila elen a zlevnila PHM ( třeba odstraněním daní) , budete dobíjet skrzeva benzínový generátor. Blbost žejo.
Nebudu dnes hejtit snadné cíle... protože - o tomto příkladu už několik let hovoříme Mlho ! Ano - ev je ideální do města - v dnešních podmínkách. Ano - pro městské strážníky a náplň jejich práce ( víc jich třeba!) ideální volba.
A teď proč....to hlavní - dnešní motory nejsou na krátké jízdy - počty válců, turba, komprese, vstřikování, x filtrů, startstopy - ani ty benzíny teda. A ty nevhodné - typově městské - nejsou ani na dlouhé jízdy. Servisní intervaly automobilek, coby úlitba leasingovkám, opravdu nejsou pro městský režim jízdy např té Octavie TDI, TSI. Fyzikální a asi i chemické zákony nelze změnit osmistou emisní normou a tisícím kurvítkem spalovacího motoru. A pokutou za nesplnitelné emisní normy. Proto ta Octavie dnes stojí místo 400tis už 800tis.
Chápu, že MP těžko může jen tak si zajet na výlet a cestou ,,vyhnat pavouky " z motoru.
Proto se DAŇOVÉMU POPLATNÍKOVI vyplatí zaplatit MP Teslu ? za 1,2 mio.
Když už poskytl dotaci i podnikatelům, žejo.
Tak .....a teď.
Proto většina daňových poplatníků bude jezdit ve staré spalovací šlupce - protože koupit si Ev s dojezdem třista(spíš míň)km za 800tis ( asi číňan) je úplně mimo pro běžný život.
Proto se i nová,,spalovací " auta stanou hůř a hůř dostupná - hranice možného již zřejmě byla překročena.
Jen to nemá nic společného s technologickým vývojem. Proto s tímto článkem fanatického webu souhlasím - a zároveň ho považuji za vrchol pokrytectví a manipulace.
Prosím vás, vy, kteří uvažujete o tom, že byste Turka volili, přečtěte si tento článek: Odkaz 1
Zapojte hlavu a nenechte se uchvátit jeho nesporným charismatem. Věnujte raději pozornost tomu, co skutečně dělá.
Odkaz na Alarm....🤣
Respektuji, že mají své názory, ale dávat to jako argument vůči Turkovi....asi jako Vítek když ukazuje svícen a dva měsíce zpátky se s obrázkem svastiky ptá, jestli má ( dotyčný ) něco proti hinduismu...😁
Když jsem v roce 2018 zveřejnil tento snímek z příjezdu hasičů ke skladu ve Vrběticích, nebylo jasné, proč dva zbrojíři, kteří tam pracovali, neutíkali od požáru. Bylo jasno, že přijde exploze.
Teď díky policii víme, že už byli oba mrtví. Zabila je ruská nálož.
Podle mých informací to byl Bělský a Kelemen...
I když byla ta noha skutečně hodně vysoko, žádný zásah tam nebyl. Zato divadlo ano. A pomeznímu přímo před očima.
Hele.... nemáš pravdu - kamera z druhé strany jasně ukázala, že do hlavy dostal. Takže pentle. A ta ruka ? Hned jsem si vzpomněl na Sparta - Plzeň. Tam tomu šel naproti , tady ji měl dál od těla...
Ano, některé vzorky obsahují nadlimitní množství Chlorpyrifosu.
Dám odkaz na článek z roku 2020.
Citace : „ K ráznému kroku se rozhodla Evropská unie. Zakázala tři populární insekticidy, u kterých existuje podezření, že mohou škodit lidskému zdraví. Mezi látkami je i chlorpyrifos, který patří mezi nejpoužívanější pesticidy v Česku. Několik studií totiž naznačilo, že může poškozovat vývoj mozku u dětí. Část zákazů začala platit v únoru, zbytek vejde v platnost v srpnu. Čeští zemědělci s novinkou nejsou spokojeni, tvrdí, že za chlorpyrifos neexistuje náhrada. Na české talíře by se podle nich eventuálně mohlo dostat více chemie, jídlo navíc pravděpodobně zdraží."
zdroj :Odkaz
Takže u nás se běžně používal před pár lety, a místní zemědělci si ho vychvalovali.
P.S. Stejní lidé, kteří nadávají na EU, se nyní odvolávají na její rozhodnutí.
Ano - a o to jde . Mmj i o to , s jakými hnojivy mohou pracovat naši ( unijní) zemědělci a s jakými ostatní. Ty unijní mohou být třeba nákladnější na pořízení. A clo žádné ....
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pojem lokální bezemisnost je realita. Prostě EV funguje na jiném principu než spalovací motor a je to pouze jeho vlastnosti a v případě provozu ve městě je to jen řekněme přidána hodnota. Klidně napíšu, že je to sobecké, protože vznik energie pro může působit znečištění někde jinde. Je to na hodně dlouhou debatu a popsáno celého výrobního cyklu včetně všech surovin atd.
Samozřejmě, že si EU peníze netiskne. Já jen tvrdím, že ČR v celku zatím více dostává, než aby byla plátcem - tedy taková polehčující okolnost při argumentaci ohledně příjmu dotací.
Technologicky pokrok spatřuje hlavně ve zlepšování parametrů EV. Před 10 lety by v takovém provozu jako u nás, jen těžko obstál.
Samozřejmě pak je, kdyby... A různé úvahy a i správné. Tím se dostávám na začátek mého předchozího komentáře. Že se prostě přizpůsobujeme realitě. Tím nechci hájit to jak ke nastavená, pouze jsem se pokusil vysvětlit důvody proč. Ale to se vlastně chápeme.
Děkuji za komentář, málo kdy totiž bývá konstruktivní a k věci.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ok - bez ironie se těším na zkušenosti. M
1 odpověď