Vidíte, to je právě to co nelze z fotky soudit. Proto jsem napsal, že je špinavá. Nevidíme datum výroby a je to tudíž jen domněnka. PS: Tento rok dojíždím 11 let staré zimní pneu 215/55 R16 značky Pirelli a protože vím na čem jezdím, přizpůsobuji tomu styl jízdy. Vím o čem mluvím.
Ono to není ani tak domněnka jako spíše úsudek. Asi těžko bude mlaďoch ve starém fokusu jezdit 50 000 km ročně. Podle toho jak je ta pneumatika vybledlá a sjetá se dá soudit, že má už nějaké ty roky za sebou, a taky na základě faktu že leží príkopě.
Stáhl jsem a zvětšil foto a nevidím, že by byl sjetý desén na boční straně pneu. Je dost špinavá a tak nevím co máte na mysli, proč do šrotu. Samozřejmě nemohu z foto soudit, ale vzorek 1,6mm předepsaný pro léto v hlavním desénu tam je. Nic to nemění na faktu, že mladý a nezkušený řidič nepřizpůsobil rychlost mimo jiné i stavu pneumatik. Hlavně mne zaráží proč dva řidiči bourali tak rychle za sebou... Závodili mezi sebou a... ?
Když je stará guma, může mít dezén jak Macocha a stejně se na mokru bude jen klouzat. Tahle vypadá že pamatuje, když to auto stálo v showroomu.
Ano, a funguje to velice dobře. Ochlazovací plocha je veliká a stačí malý rozdíl v teplotě vody a vzduchu. Používám to tak už 2 roky a celé léto udržuji doma teplotu na 22°C. Navíc si nabíjím kolektor na zimu a zlepším si topný faktor.
A nemáte pak u země zimu a v úrovni hlavy horko? Osobně tento systém taky zvažuji(vlastně mi nic jiného nezbývá, jelikož klimu nesnesu) Ale obávám se, právě toho tepelného toku proti fyzice... u topení je jasné, že teplý vzduch stoupá vzhůru a přirozeně ohřívá celou místnost, ale když chladíte od podlahy k této přirozené cyrkulaci nedochází.... viděl jsem systém trubek pro chlazení do stropu, ale je to (pro mě) ekonomický nesmysl.
Ono s tím chlazením v létě to není zas tak úžasné. Pokud v zimě mám podlahy na vytápění ohřátou na cca 33 stupňů, tak je to nádhera. Ale pokud v létě si ochladim podlahy na 20 stupňů, tak je to o nastydnuti od nohou. A to nemluvím o případě že mám plovoucí podlahy a ta se mi díky rosnemu bodu začne pod podlahou rosit. To je ideální na plísně
máte vyzkoušeno?
Konkrétně naprosto všechno.
Kia ceed combi 140hp 1.5 benzin automat
Pořízení: 580,- dle konfigurátoru 580 po 30 tis aktuální slevě
Benzín: 800,- počítám že MP jezdí hlavně město. Turbo benzín 1.5 s automatem v této třídě jezdí okolo 9l v městském provozu. Počítám průmernou cenu paliva za 3 roky 35.5.
Servis: 260,- 17x garancka s olejem kazdych 15k km, plus olej v automatu. 3x výměna brzd, jednou rozvody.
Celkem 1,58mil.
Tesla
Pořízení: 1mil = 1.3 - 0.3 dotace
Elektřina: 180,- Spot
360,- Když budou nabíjet u mě na chatě za 6kč/W
Městská spotřeba Y dual motor je 12kWh/100km. Jako sorry, ale 6Kc/kW mám na chatě s tím nejhorším tarifem. Cena el zaleží velmi na tarifu, predpokládam že po 4 letém provozu EL auta budou mít už spot. Dle dat mého dodavatele byla průměrná cena za 12 měsíců 2.7kč/kW budu tedy počítat 3kč. Na chatě mám od eonu 6kč uvádím tedy dva výpočty.
Servis: 30,- 1x výměna brzd, 5x výmena vzduch filtru
Celkem: 1.2mil
Správnost mých výpočtů potrvzuje i již současný rozdíl v nákladech na octavii a kiu za stejnou službu u MP zmíněný v článku. To byla kia ještě bez dotace, tak to vypada že spalováku ještě nadržuji.
Takže nevidím důvod proč by MP nemohla chtít o dvě třídy lepši pracovní nástroj za reálně nižší cenu. Asi jako chtít delníkovi vnutit vrtačku z lídlu za třetinu ceny, místo Boschy. Sice na stejnou praci 3 zničí, ale byly levnější. 😄 ...eeh to jsem ještě zapomněl alespoň 1x spojku a dvouhmotu v automatu to je dalších 40 nahoru.
Pan ryba se tu pořád ohání, že musí mít 4x4 a minimálně 140kw, zřejmě si neuvědomuje, že není členem kobry 11 a že MP slouží hlavně ve městě jako podpora policii ČR a řeší přestupky. Jinde jezdí normálními auty a jde to.
Hrubými počty při nájezdu 250tis.km:
Kia ceed combi 140hp
Pořízení: 480,-
Benzín: 520,-
Servis: 200,-
Celkem 1,2mil.
Tesla
Pořízení: 1,3mil
Elektřina při ceně 6Kc/kW 300,-
Servis: 200,-
Celkem: 1.8mil
Navíc pán policista evidentně zapomněl, na vyšší ztrátu hodnoty vozu Tesla a v případě některých servisních úkonů astronomické částky na servis.
Vozy Tesla jsou luxusnější EV a náklady na servis a opravy jsou u EV cca o 27% vyšší než u vozů s konvenčními motory.
Naše rodina prodává a servisuje auta 25 let takže moc dobře vím, že si chcete jen vozit zadek v drahém a rychlém autě, které není pro potřeby MP nutné.
Odkud jste vycucal ty data? 😁😁😁 Jeejda ještě 25 let prodáváte a servisujete auta.. tím se radši ani nechlubte po snůšce takových blbostí. Ale pravda většinou jsou lidi po takové době zaseklí ve své bublině a moc nesleduji aktuální data.
1
Sledujících
7
Sleduje
1
Sledujících
7
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jen v cesi umi zavidet sousedovi ze ma o trochu mene zatopeny dum. Bravo.
1 odpověď