Po pravdě po letošních vánocích nad tím s partnerkou uvažujeme také, můj syn z prvního manželství s námi byl na Štědrý den, večer si rozbalí kluci dárky a druhý den ho mám odvést matce aby oslavil vánoce u ní, takže si kluci spolu nemají šanci pořádně vychutnat dárky. Je to asi individuální, ale na další společně vánoce zvolíme variantu dát dárky ráno aby si užili.
Mě se líbí ty hejty od lidí, kteří v životě nejeli dvou až třífázové tréningy. Oba borci jedou na své maximum, do příprav dávají veškerou energii a dostávají se na limity svých těl, sil i bolesti. Rozhodně si nedovolím se s nimi srovnávat, ale sám vím, jak je bolestivé se před zápasem dva týdny intenzivně připravovat, bolí to, tělo je unavené a opravdu to pak je jen krůček k vážnému zranění, jenže v této kategorii není prostor pro vynechání nebo zpomalení, jede se tréning na plno, odpočinek a pak další tréning a tak stále dokola. Za tohle patří oběma borcům velká poklona, kdo si nic podobného nezkusil neví.
Tady v komentářích se pletou hodně hrušky s jablky, ano range rover sport měl problémový motor TDV6 kde byl problém s klikovym hřídelem a vlastně celý sport s označením L320 byl na platformě Discovery 3. Ovšem článek se zde věnuje velkým Range roverum, kde nikdy tyto motory nebyly, zde byly vždy řadové šestiválce v druhé generaci, M51 převzaté z bmw e34 a ve třetí L322 s označením M57 z generace BMW e39 s úpravami, ten motor je opravdu držák a nebýt převodovky GM je to tip na geniálně spolehlivé auto. Proto jsem z několika Range roverů první generace zamířil rovnou do třetí ale s V8 4,4 s označením M62 rovněž z produkce BMW. Motor je spojený s pětistupňou převodovkou ZF, oba dva komponenty jsou známy dobrou životností při správné údržbě a ta je klíčová....jsou to mnohdy dvacet let nová auta, můj kus má najeto cca 400 tis a motor s převodovkou jsou původní, ano jsou zde věci které na obyčejném autě člověk řešit nemusí vzduchový podvozek komplet interiér v elektrice dvě převodovky, dva diferaky, složitější nezávislé zavěšení, xenony, ale nic z toho není důvod abych osobně Range rover nepovažoval za svoji lásku v dané cenové kategorii, on i ten 20 let starý land cruiz který stojí jako dva až tři RR má své svízele. A o jeepu? Grand kolem roku vyroby 2002? To není konkurence RR, měl jsem ho též a po roce oprav jsem byl smutný z jízdy, posedu spotřeby, vnitřního prostoru a vůbec ze všeho. Měl jsem rád všechny range rovery jen se držím nohama na zemi a koupím si vždy takového kterého si sám zvládnu odservisovat.
Krom toho, že článek nemá žádnou přidanou hodnotu, tak ano v Praze včera doprava byla opravdu hustá, božel kolem šesté večer, zvlášť když prší žádná změna, určitě situaci nepomáhá dopravní omezení na začátku Argentinské, naprosto stupidní řešení pruhů na mostě Barikádníků a zúžení na 1. kilometru D8, prostě nezbývá než to nějak přetrpět. Kecy o tom že mám jezdit MHD nebo na kole si můžou radní strčit za klobouk, potřebuji auto ke své práci a bohužel z domova těžko mohu pracovat. Bohužel se mi stále finančně vyplatí jezdit do té Prahy vydělávat, i když bych se do ní už nikdy nechtěl vracet bydlet a jsem rád za rodinný dům 50 kilometrů za Prahou
Aktivní asistent hlídání pruhu vždy vypínám, naštěstí v hyundai je na to tlačítko a nemusím klikat v menu jako u ostatních značek, ono ještě totiž dejme tomu funguje ve městech a silnicích kde, jsou namalované čáry, ovšem na silnicích nižších tříd, kde si systém vyhodnotí prasklinu nebo spáru jako vymezení jízdního pruhu, je opravdu velmi nepříjemné, když vás auto začne posílat do škarpy, nebo na jedoucího cyklistu, ano to přesně se mi stalo a od té doby to vždy vypnu. Bohužel si všímám čím dál nižší kvality řidičů, kteří bohužel v dnešním rychlém a hustém provozu neumí myslet a předvídat, proto vzniká souvislá jízda v levém pruhu, špatné užití světlometů, nemožnost podélného parkování bez asistentů nebo zdlouhavé parkování po "čumáku", když by bylo do kolmého stání jednodušší couvnout, bohužel lidé přenechávají své umění řídit čím dál tím více technice, která ovšem není na takové úrovni aby zastoupila lidský rozum a intuici.
No je otázka použití, spousta nás ofrouďáků vyráží na tripy pokud možno co nejdál od civilizace a tam je takový dojezd k ničemu,(na českou kotlinu asi ještě jak štakš, ale čím víc mimo civilizaci to bude slabší) na druhou stranu, použití jako pracovní nástroj někde v povrchových dolech, kdy si to odjezdí 8-10 hodin mezitím se to píchne do nabíječky si asi umím představit. Ono co si budeme ani s moderním offroadem plným elektroniky AD blue elektronické parkovací brzdy atd...také není žádná jistota návratu z expedice. Mám starého land rovera, relativně jednoduché auto, sám si to odservisuju a tvrdím že co v autě není to se nepokazí, rozhodně nestál dva míče a na expedici pojedu raději s ním než s touto elektro věcí.
Svého psa cca 60 kilo těžkého jsem dle možností aut vozil v kufru nebo v případě sedanu na zadních sedačkách, ano dostal kšíry, ale teď je otázka čím a kam ho připnout. Na zadních sedadlech jsou pásy okej, ale v kufru? Jednak obyčejné vodítko je nesmysl, to mi kolikrát přetrhl i na cvičáku, takže jsem nakonec začal používat tažné lano, jenže kam ho ukotvit. Například v novém Hyundaii i30 kombi jsou očka plastová a bál bych se za ně zakurtovat i lyže, takže buď zbývá dodatečná úprava a dodělání kotvících bodů, které udrží na dynamický tah cca 600 kilo,zatím nevím o nikom kdo by takovou úpravu s certifikací provaděl a nebo je to alibismus, že mám psa k něčemu přivázaného ale to něco nemá šanci ho v případě nehody zadržet. Pakliže bych volil klec opět jsme u kotvení, ale jako další problém vidím její velikost kdy, obyčejné kombi ani suv není schopno pojmout klec psa a zavadla pro tříčlennou rodinu, natož kočárek cestovní postýlku a jiné nutné zlo. Proto mi u výrobců vadí absence dostatku nových cenově dostupných MPV jako byl Espace nebo Galaxy, kam bychom se pohodlně vešli.
Přemýšlel pan ministr nad tím, že na druhém stupni a výše se kolektivy míchají a slučují? Takže jak uzamkne jednu třídu, nebo část žáků bude v namíchaném kolektivu sedět v náhubkách a část ne, co léto vedra ve třídě? Sice chápu že se nové koště snaží něco nového vymyslet, ale toto je totální nesmysl, obzvlášť když se děti setkávají i mimo školu, nebo to z nich opravdu máme udělat izolované asociály? Hamba
No já nevím, oběd v krabičce do práce nosím už léta, navíc i když si pro něj zajdu do restaurace tak mi ho dají s sebou. Že by mě kadeřník neostříhal? Ale kde že, je rád za každou hlavu ze které má zisk, no a holt si to pivko dám v dílně se sousedy. Zatím teda nic co by mě trápilo a motivovalo se nechat opíchat.
Udělat řidičák, pořídit si auto, které dosáhne cca 150 km/h cestovní rychlosti dnes žádný není problém, to zvládne i obyčejná octavia tdi, fábie s tsi pod kapotou a co hlavně, půjčené auto rodičů. Nemusí na to být staré BMW, audi nebo saab jak to bývalo za mě. Vzpomínám si na své začátky před mnoha lety, kdy jsem si své první auto pořídil již v 17 letech, kompletně ho pod dozorem rozebral, opravil složil ,abych k praktickému motorismu získal vztah a by mi své auto jednoduše líto rozstřelit. Samozřejmě jsem se dopustil chyb, za které jsem se dočkal hlasitého vytroubení, nebo poškození karoserie když jsem neodhadl velikost při parkování naštěstí to nebylo nic horšího, to se holt stane . Dnes, kdy jezdím každý den, stále mě to baví se snažím o maximální plynulost, neploužím se, ale taky se snažím vyhnout krizi a přemýšlím za ostatní.
Můj starší bratr si udělal řidičák teprve před dvěma roky, k autu žádný vztah nemá jezdí jen občasně, jeho jízda je bez pocitu jistoty a znalosti ovládání, i tak je v očích zákona na stejné úrovni jako já.
Rozhodně bych uvítal, kdyby byla povinnost nácviku krizových situací, aby si nový řidič uvědomil limity své, auta a v lepším případě si odnesl správné návyky. Prostě otevřel oči co se stane, když přepálí rychlost a objeví se před ním zatáčka.
Svého syna míním takto vést k motorismu, žádné půjčování si rodičů auta, holt si za své ušetřené peníze koupí své auto, tam si bude platit servis a já mu velice rád zaplatím kurz bezpečné jízdy někde na uzavřeném okruhu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Doporučuji se podívat na dokument "Hon na Hitlera" , velmi dobře tam vysvětlují jak by bylo možné, aby Hitler unikl z Berlína i jeho další cestu do jižní Ameriky. Rozhodně velmi zajímavý dokument ze kterého až mrazí.
1 odpověď