O elektrofobii můžou mluvit pouze lidé po lobotomii. Všichni, co mají mozek v hlavě, vidí, že elektroauta jsou fajn pro jízdy na městské nákupy a to pouze v případě, že ho máte kam připojit. Mraky lidí bydlí v panelácích a tam je to jasná "no go" volba bez ohledu na vývoj baterií a dojezdu elektroaut. Jako druhé auto OK, ale klasické spalováky parametricky nenahradí ani v roce 2035. To je potřeba si pravdivě říct a nemalovat elektrobáchorkami svět aut na růžovo.
Hledám náhradu za staré Mondeo kombi. Zase velké kombi, spolehlivé, jednoduché, výkonné, servisně nenáročné, bez mraků nesmyslných asistentů. Vybral jsem....nechat si staré. Cokoliv nového (Superb, Passat, Mazda 6...) se rychle může stát servisní sebevraždou, o otravných asistentech na všechno nemluvě. Prodejte si je do Bruselu.
Kupte si novější staré Mondeo kombi 🙂 Já mám taky Mondeo nekombi 2005 a myslím, že se současnou politikou EU v oblasti aut s ním dožiju (je mi 47).
V jednom má článek naprostou pravdu. Direktiva (EU i státní) naprosto ignoruje zákon nabídky a poptávky. Ale ten se skrytě dříve nebo později stejně projeví. Tím, že lidé ta "správná" auta nebudou kupovat a budou udržovat to, co mají doma, aby do situace, kdy auto musí koupit (protože je drahé a často na něj nemají), byli dotlačeni co nejpozději. Ve výsledku to vždycky povede k tomu, že díky tomu budou auta drahá, vozový park čím dál starší, výrobci ztrátoví a ve finále autoprůmysl bude kolabovat. Pak už jen budeme moci do Bruselu poděkovat za zničení kdysi kvetoucího průmyslového odvětví.
Vítejte na Kubě 🙂 Tam se totiž s tímhle přístupem EU brzy dostaneme v oblasti vozového parku.
Zlevněte je a každý si pak může koupit nové.....spoustu lidí je na autech závislá, ale nevydělaji tolik aby si mohli koupit auto za půl mega.....nechápu, jak uvažují zbohatlici.....no vlastně vím.....sobecky....
To není o ceně auta, problém je v tom, že dnes člověk nekoupí normální auto..tzn. držák, do kterého se leje jen olej/benzín/nafta a najede bez problémů stovky tisíc km a přitom nikoho nebuzeruje miliarda stupidních asistentů a jako třešnička to dorazí start-stop systém.
Jsem ten typický senior, který jezdí jen po Plzni a okolí 😚 na tachometru 110.550 km. A pravda, nejvíce se obávám srážce s magorem ve dvoutunovém SUV. Auto je v dobrém stavu a třeba mi jednou nadšenec do Fordů dá dobrou cenu. Ve Světě motorů je reportáž jaké statisíce se dnes platí za veterány Garde/Rapid, číslo 35/2024. Ovšem to jsou fandové Škodovek.
Tak to bych se nebál. Po městech ještě jezdí plno lidí ve Feliciích, malých Citroenech (AX,ZX) a Peugeotech (206) apod. Problém srážky je v tom, že většinou to odnesou ti nevinní, co jezdí podle předpisů. Ve městě by to ale mělo být v pohodě, protože až na nějaké magory, tam většinou nikdo víc než 60-70km/h nejede. Problém veteránů je v tom, že záleží na tom, kolik těch kusů se vyrobilo (čím míň, tím větší cena bez ohledu na stav auta), těch Rapidů a Gard se moc nedělalo, stejně jako 110 kupé, proto se za ně platí majlant, protože z těch mála co udělali, se ještě míň dochovalo. U Vašeho modelu ani u mého to asi nehrozí, protože se dělaly ve statisícových seriích.
A ještě jedna věc , já na nové auto asi i mám, jen mám problém si nějaké vybrat. je mi totiž zle z těch pojízdných tabletů , různých omezovačů, hlídačů a z bonzovacích sw funkcí. A v neposlední řadě ta "spolehlivost" i u nového auta.. nestálé přehrávání sw atd. a cena je samozřejmě taky docela mimo mísu.
Tak se dívejte na modely, kde jsou atmosférické benzíny (ideálně bez filtru pevných částic) a nic lepšího nekoupíte (teď mě napadá z hlavy např. Hyundai i30 1.5 DPI). Start-stop shit si můžete vypojit a zbytek omezovačů musíte překousnout.
Máte 100% pravdu. Ale máme se zbavovat auta, které dobře slouží i když bych mohl koupit 5 zánovnich plechovek.
Záleží jak často a kam jezdíte, pokud do práce pár kilometrů někde na venkově, pak OK. Pokud s ním jezdíte na dovolenou do Chorvatska, tak bych se dnes už docela bál. Já s tím Mondeem ještě dělám dlouhé štreky, protože je to analog Octávky a váží 1,5tuny, takže když se nesrazím s náklaďákem, tak mám ještě šanci přežít. Escort je ale nižší třída, tam je to, jak jezdit s větší Felicií. Na českých dálnicích dneška by to pro mě bylo už o strach.
Mám Ford Escort Kombi z roku 1995,garážovaný. Na měření emisí mi řekli, že má lepší hodnoty než nové auto,na STK prošel bez závad. Tak je to vrak nebo ne ?
Já mám taky Mondeo staré 19 let a vypadá jako z fabriky. Jediný problém je v tom, že nevíte co udělá, až do něj zahučí dnešní 2t elektrošunt. Funkčnost airbagů je plánovaná na 10 let, jestli budou správně funkční i potom Vám nikdo neřekne. Další věc je v tom, že nová auta jsou čím dál těžší a větší, takže Escort Kombi můžou rozmáznout, aniž by se jim něco velkého stalo, je to prostě o pasivní bezpečnosti.
Pane Peleško, tak se na těch 20 let stáří vozového parku hodně brzy připravte, pokud EU bude tlačit elektromobilitu jako jediný pohon aut budoucnosti, tak se v ČR připravte postupně až na kubánský vozový park. Nikdo nebude kupovat elektrošunt, který v zimě ujede polovinu deklarového dojezdu za mega. Drtivá většina lidí si bude leštit svoje letité benzíňáky a diesely.
Cha, to jsou rady. Kdyby někdo věděl, kam dát se zárukou peníze, aby vydělaly víc než na spořáku, tak to nebude dávat na seznam. Jsou to všechno spekulace, takže stačí mít v hlavě mozek a někdy ho zapnout, tzn. pokud chci mít jistotu, že nebudu zažívat cykly i ve svých penězích, tak musím počítat s minimem výnosu i pod inflací (tady jsou ty spořáky, terminované účty, krátkodobé investice do státních dluhopisů) - dobré pokud někdo neví, jak dlouho bude schopen investovat nebo chce mít peníze jakžtakž k dispozici po ruce pro velké výdaje. Pro dlouhodobé spoření se vždy vyplatí mít rozložené portfolio do různých aktiv - investice do akcií, dluhopisů, měn - v různých poměrech, investice do ETF podle vlastních preferencí - např. inovace, IT sektor, energetika, vodní hospodářství, investice do drahých kovů apod. Pak ale je nutné se připravit na cyklický vývoj investice a hned nepanikařit při poklesu (např. při horším sentimentu na akciových trzích) a investovat na min. 5 let.
Je to neuvěřitelné, kam se naše zdravotnictví, placené ze zdravotního pojištění, posunulo. K lepšímu rozhodně ne. A zubaři, ti se úplně utrhli z řetězu. Dcera mé známé má za rovnátka zaplatit 40000,- Kč. Než ji doktorka vůbec objednala k vyšetření, tak ji přinutila, aby šla na dentální hygienu, kde ji naučí čistit zuby. Za půl hodiny musela známá za dceru zaplatit 1000,- Kč a ofotit si doporučenou pastu na zuby. Nejen, že zubaři nejsou, ale jejich "péče" se stává pro běžné lidi nedostupná. Taky to podle toho bude vypadat. Udržovat chrup v dobrém stavu bude luxus. Nechápu, jak je něco takového možné, tomu se říká dostupná zdravotní péče ? Samozřejmě že tahle vláda s tím nebude dělat nic. Ta zastává svoje teorie o volném trhu, který vše vyřeší. Jak to řeší, to je vidět všude, nejen ve zdravotnictví. Energie, potraviny ...... Lidi ale tuto vládu nezajímají.
Udržovat chrup v dobrém stavu by mělo být základem osobní hygieny, kdo si neumí čistit zuby, tak by se o nějaké rovnání zubů neměl ani pokoušet. Čisté zuby je pro jejich rovnání základ, jinak se taky můžete dožít toho, že Vaše dítko bude bez zubů úplně. Také mi rovnali zuby a musím přiznat, že od té doby jsem se naučil pořádně čistit zuby. Za 50 let mám v hubě 4 plomby, a z toho 3 jsem měl předtím, než mi začali rovnat zuby. Takže v tomto brečíte na vlastním hrobě. Ale souhlasím s tím, že ceny zubařů začínají být nehorázné. Docela by mě zajímalo, jestli ty platby pak zubař zaplatí, když veškeré rovnání zubů se mine účinkem (jako u mě, kdy se mi zuby po 2 letech rovnání a sundání rovnátek, vrátily za půl roku do původního stavu - zubařka mi řekla, že se to někdy stane, a musel bych mít fixní rovnátka celý život)
Myslím, že problém pana Koláře a obecně západoevropského uvažování je v tom, že nerozumí ruskému uvažování. Rusko je dnes postimperiální stát, který si chce zuby nehty udržet statut imperiální mocnosti, ale nemá na to, tak straší tím co má a to jsou jaderné zbraně. Navíc pořád má v sobě historickou nedůvěru v ostatní státy, které vidí jako potenciální nepřátele, kteří si Rusko snaží zničit a proto se snaží držet především NATO co nejdál od svých hranic. Takže nepřekouslo fakt, že se Ukrajina, kterou bere jako západní satelit Ruska bude ubírat západním demokratickým směrem. Obecně demokracii bere jako vedení státu, které rozkládá jednotu národa. Rusové jsou zvyklí na svého cara a vedení pevné ruky, na demokracii mají akorát vzpomínky z 90.let, které byly ve znaky nájezdu západních firem, které chtěly akorát vyrabovat ruské zdroje s co největším ziskem, krachem hospodářství a úpadkem "imperia", takže to nechtějí znovu opakovat. Historicky také mají v sobě neúctu k lidskému životu, ve smyslu "nas mnogo", takže že někde zařvou tisíce Rusů, určitě nechá Putina klidným, protože z padlých pak udělají hrdiny geroje, kteří padli za z pohledu Ruska dobrou věc. Navíc pozůstalí dnes za své padlé dostanou takový balík peněz, že by se k nim bez války v životě nedostali, takže jsou vlastně všichni spokojení. Je to úplně jiný styl uvažování a nelze na něj aplikovat výsledky myšlenkových pochodů u nás "na Západě".
Tahle vláda má velký problém v komunikaci k veřejnosti, celé volební období moc nekomunikuje a nebo tak, že je k smíchu. Stačí vzpoměnout Nutella - copak se povedlo provést s dvojitou jakostí od té doby? Nic. Nyní tento blábol s německými mzdami. Tomu nevěří ani dutohlav. S tímhle přístupem bude mít ODS ve volbách pod 10% a ANO si užije triumf. Problém ODS je v tom, že nemá žádného politika, který má charisma a mohl by dělat předsedu.
Kult tvrdošíjných vůdců většinou nastupuje po období nýmandů bez vize nebo nestability. Volby v demokraciích také odrážejí aktuální nálady lidí a jejich spokojenost se životem a názorem na schopnost politiků řešit jejich každodenní problémy. V dnešní době, kdy rostou životní náklady a lidí vidí nestabilitu v budoucnosti moc neřeší nějaké rádoby vize, jak zachraňovat svět, protože žijí dnes a pouze jednou. V USA si myslím, že vítězství Trumpa bylo hlavně o tom, že lidem dal jasnou vizi, co bude konkrétně dělat pro jejich lepší život bez ohledu na to, jaké dopady jeho kroky budou mít do světa. To demokraté neměli a nějaké všeobjímající hesla o lepším světě bez konkrétna nikoho nezajímají. Pro EU z toho plyne jednonačná věc..pokud bude postupovat stejnými kroky jako doposud, tak bude mít brzo ve všech vládách lídry typu Orbán, Babiš, Fico apod. a bude před rozpadem.. posledních 20 let totiž řeší kraviny místo toho, aby lidem zjednodušovala život a podporovala byznys, tj. to pro co bylo EHS původně založeno. Začíná fušovat do všeho a lidi o to nestojí, nechtějí být v socialismu. Něco jako agendy Fit For 55 akorát lidi nahrne do ulic a bude to jeden velký krach EU. Zatím se do toho řítí mílovými kroky. Pokud někdo chce zachraňovat planetu, tak se to musí dělat koordinovaně dle dohod většiny zemí a ne tak, že si EU usmyslí nějaké ptákoviny na záchranu planety, zruinuje si tak ekonomiku a ostatní státy na nějaké eko nápady budou házet bobana. Ne nadarmo platí, že cesta do pekla je vydlážděna ušlechtilými důvody.
To o Vartě Silver psali taky že je kvalitní autobaterie a ta chudinka dala sotva 3 roky a pak umřela ! A to měla běžný servis jako ostatní baterie. Výběr baterie je věda, je nutné počítat s tím jak se baterie chová v provozu a kolik lidí ji provozuje za jakých podmínek. Já třeba nikdy neslišel problém s Japonskou Yuasa nebo baterií Brit , ještě dobře funguje Exide .(ještě dodám že baterii provozuji celoročně venku a dobíjím 2x ročně před zimou a na jaře)
Za mě pouze tenhle seznam: Čepek Endurance (+), Moll (v Čechách nejde moc koupit), Banner, Yuasa, Exide, Brit. Banner má horší parametry na štítkách, protože má silnější elektrody, takže déle vydrží, také se dá asi nejvíc bez problémů přebíjet. Cena výkon nejlepší jednoznačně zn. Čepek, pak asi Banner. Exide pomalu sklouzává do průměru (postupně nižší hmotnost baterií) a bude z ní za chvíli Varta/Bosch. Moll je asi nejlepší velká značka, ale dá se koupit pouze v Polsku/Německu a je pekelně drahá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až bude v Praze na Jižňáku u každého paneláku 50 50kW nabíječek, tak to bude ten pravý čas.
2 odpovědi