Spotřeba kolem 5 litrů? 🤣
Teď trochu reality. Osobně bych se nedostal pod 10. Proto diesel, o elektrokrámech ani nemluvit. S těmi bych mohl jezdit akorát kolem komína, protože úroveň nabití baterie by padala stejně rychle, jako když svišti gamblí na mém telefonu.
Při konstantních 180 km/h to auto jede cca do 8 litrů. Takže pokud jezdíte soustavně 200 km/h, tak skutečně může dojít k tomu, že se nedostanete pod 10 litrů. Gratuluji.
Já mám SEAT Leon 1,5 tsi a spotřeba z Itálie z lyží (čtyři lidi, bagáž, na střeše rakev s lyžema) a při průměrné rychlosti 92 km/h spotřeba 6,0 litru. Při cestě tam při průměrné rychlosti 81 km/h spotřeba 5,9 litru. V létě z Rakouska domů 478 km ve dvou průměrná rychlost 73 km/h a spotřeba 5,1 litru. Jinak za cca posledních 4000 km je průměrná spotřeba 6,0 litru a to jsou hlavně jízdy kolem komína do 20 km. Nevím jak bych musel jet, abych měl spotřebu 8-10 litrů. To bych musel vynechat 5 a 6 rychlostní stupeň a drtit to po dálnici na 4-ku.
To bude tím, že to auto reálně vlastníte a reálně v něm jezdíte.
Musím se smát, když na fotce kabiny auta je přední sedačka strčená až pod volant a a píše se co je tam v zadu místa,Opel je hezké auto,zvenčí velké,ale ve vnitř daleko méně místa než v Superbu či Pasatu,s tou spolehlivostí u ojetiny (150 000km)také nesouhlasím,spousta závad,nebo nový motor,potkalo to mé známé.
Tohle není záměr, pan Dalibor tak jezdí. Sedí tam v pravém úhlu jak za trest, kdysi to tady lidem nutil jako jediný ergonomicky správný sezení.
Mám tuto specifikaci 3,5 roku/62 tis.km (r.v. 2018, nyní najeto 124000km) v takřka maximální výbavě. Článek je výstižný, s většinou se dá souhlasit, včetně slabých míst. Měnil jsem 1x NOx senzor (21 tis. Kč), el. vzpěru pátých dveří (15 tis. Kč). Po výměně rozvodů a řetězu vaček (ten není v servisním plánu, ale ve 120000km se doporučuje) záhy nouzový režim-porucha DPF. Autorizák chtěl měnit celý DPF (skoro 100000 Kč), jiný servis to vyřešil vyměnou čidla diferenčního tlaku DPF za 3600 a vše je ok. Nucenou regeneraci si auto vynutilo za mého vlastnictví jen 1x,jinak o tom člověk ani neví. Jinak je auto velmi prostorné a pohodlné,takový koráb (mám adaptivní tlumiče), jediný pazvuk je v okolí HUD-mezi majiteli známá věc. Odhlučnění motoru je perfektní (FL verze 128kW je jiný motor a je hlučnější), horší je odhlučnění podvozku a aerodynamický hluk na dálnici. Sedadla AGR s masáží a ventilací skvělá, matrix LED svití parádně (samozřejmě současná prémie je o hodně dál), vše se ovládá a dá vypnout tlačítky a auto nevidíte na každém rohu (pro mě plus). Kdo řeší desetinky spotřeby- VW koncern je určitě úspornější, ale HDM automat komfortnější za většiny situací a s nadějí na dlouhý bezproblémový provoz. Moje dlouhodobá spotřeba 7,5l, ale je tam dost město a jezdím spíše dynamicky, pod 6l se dá dostat při defenzivní jízdě na okresce, jinak sotva. Auto je to solidní, má chyby, ale poměr cena/co dostanu velmi dobrý. Bohužel tento segment velkých kombíků již téměř vymřel....
Na 120 tisíc nájezd je to ranec oprav, nechtěl bych u jakékoliv značky.
Vlastní zkušenost. Firemní 2.0 CDTI bi-turbo, 154kW, 4x4, Country Tourer, r.v. 2020. Kupováno nové zde v ČR, celou dobu jeden řidič. Jízdně jedno z nejlepších kombi, které jsem kdy řídil, Twinster od GKN s vektorováním točivého momentu je opravdu rozdíl od např. koncernových čtyřkolek v Passatech a Superbech. Pohodlné, prostorné, silné, na diesel tiché auto, ideální na dlouhé cesty. Po cca 2 letech odešlo čidlo polohy "P" řadicí páky, měnilo se pár měsíců po 2 leté záruce, náklady cca 20 tisíc, kulance neuznána. Jinak 4 roky zcela bez závad. Servisováno velmi nadstandardně (výměny všech provozních kapalin v polovičních intervalech atd.). V cca 100.000 km ale odešel DPF, začal propouštět saze. Podle všeho to byla systémová vada tohoto typu filtru, nebylo to např. krátkými jízdami po městě. Tento konkrétní DPF byl unikátní jen pro tuto motorizaci a tím pádem nešlo koupit druhovýrobu např. z Polska, ta pasovala jen na 125 kW verze. Filtr se samozřejmě odporoučel zrovna ve chvíli prodeje, v den, kdy si nový majitel zaplacené odvezl domů. Kulance od Opelu? Zamítnuto. Kupujícímu jsme po dohodě nakonec refundovali náklady na pořízení nového dílu - asi 95.000 Kč, výměnu už si hradil a zařídil sám. Další Opel už si nekoupíme, jednak pod současným majitelem už nedělají nic zajímavého, ale i kvůli arogantnímu přístupu servisu a dovozce k řešení zjevně výrobních vad...
Přesně to je důvod, proč jsou ceny o něco nižší než třeba u koncernu. Tam se toto tak často neděje.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Studoval jsem publicistiku, pracuji v oboru, tento člověk (autor) je další odstrašující příklad úrovně novinařiny v ČR (byť v jeho případě jen motoristických témat). 1. Buď absolutní diletantství, opisování klišé a přehlídka hlouposti. 2. Nebo je ve službách koncernu uplácen. Tfuj. Nic víc v tom nehledejme.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
„Studoval jsem publicistiku.” 😂😂😂
2 odpovědi