Nebudou 😉 Podívejte se na cenu ojetin 😉 Já se narozdíl od vás díval 😉 Ohrkaný malinky citigo koupený v roce 2020 na dotace je dneska mezi 250 a 300 tisíc... To vám prostě rodina s průměrným příjmem nedá. Jste snad až tak mimo??
Když za ty prachy má parádní rodinné fáro ve spalováku?
5 let starý tesly jsou přes půl mega. To byste koupil? Za to mám novější superb kde mám leta ověřenou životnost...
Bude trvat minimálně 10 let než budou v bazarech ojetiny za solidní ceny pro průměrnou rodinu 😉 Bože průměrná rodina si nekoupí auto za 600 tisíc 😉
Já už fakt nevím 😉 Melete o pruměru v roce 89 ... tak se podívejte kolik těch aut jezdilo!! Já se zas podíval za vás protože toto je diskuze o lejně... Jezdilo 2.3 milionu aut 😉
Dnes je to 5,9 - tzn skoro 4 miliony aut si lidé mohli dovolit až teď díky tomu že jsou mnohem levnější než nové 😉
Vy jste fakt mimoň - dnes se nové elektromobily, které jsou vhodné pro rodiny, prodávají za 600tis. Kč, tesly i za 800tis. Kč, takže skutečně píšete úplné nesmysly, že by se ojetiny měly prodávat za stejnou cenu. Jen logicky auta, která se dnes prodávají za tuto cenu, nemohou být ještě v bazarech, zvlášť pokud jsou kupované na dotace a tedy je nejde 2 roky prodat...
A vaše demagogie a neschopnost porozumět faktům je fakt zarážející. V roce 1989 byly auta draží než dnes a přesto si je chtěl pořídit každý, jen holt na většinu byly pořadníky, tak ojetá auta stála prakticky totéž, co nová. Fabie koupená v roce 1988 se ještě po revoluci dala koupit dráž než byla její kupní cena. Prakticky nebyli lidé s více auty v rodině, dnes je to vcelku běžná věc. Není to ani tak o ceně ojetého auta, ale spíše o mzdě a ta je zhruba 10x vyšší než byla za socialismu, ale cena základního auta (o vyšším standardu než v roce 1989) je jen asi 3-4x vyšší. Tedy množství aut dělá spíše větší mzda a více a více aut v rodinách. Průměrná rodina je takový abstraktní pojem, ale pokud průměrná rodina bydlí třeba v rodinném domě, tak pro ní zateplení, fotovoltaika a elektroauto jsou sice nákladné investice, které se mohou ale poměrně rychle vracet díky nákladům jak na "palivo", tak na servis. A znovu - samozřejmě to není pro každého. Pokud půjde o rodinu, která každý víkend jezdí z Prahy k babičce do Ostravy, tak to pro ně není. Pokud tatínek z rodiny je dealer, co jezdí každý den 200-400km, tak to pro něj není. Pokud chce tahat těžký přívěs, tak to pro ně není apod.
To jsou fakta že 600 litrů je pro vás "v pohodě" 🙂 Ale pro většinu lidí co kupují ojetiny do 200 tisíc uplně nedosažitelný vesmír 😉
Dneska za 200 nekoupíte ani ojete ev citigo ... Za to koupíte pěknou spalovací Octavii 😉
Ročně prodáte kolem 200 000 nových aut v čr a jen 10 % elektrických 😉
Celkem jezdí tuším 5 nebo 6 milionů aut....
Tak já myslím že jste dost chytrej na to si spočítat kdy je realné se spalováků zbavit 😉 tímhle tempem za zhruba 300 let...
To že je to stejně blbost a prostě nenahradíte 100% spalováků elektřinou už mě ani nebaví psát 😉
Tohle jsou fakta která buď nechcete vidět nebo nevím ...
Opět Vaše první věta je unikát - 600litrů je v pohodě - jenže pane, to je za nové auto a vy to porovnáváte s ojetinami za 200tis. Kč. Vydržte 2 nebo 3 roky a na trhu budou samozřejmě ojetiny elektro za 200tisíc. Baterky jdou tak rychle dopředu, že napoak ceny těchto aut jdou rychle dolů. A přesně takové argumenty, které píšete, se daly použít pro pevnou linku V roce 1991 aktivace "mobilní" služby (NMT) stála 29 tisíc čekoslovenských korun, měsíční paušál vyšel na dva a půl tisíce korun a za minutu hovoru, včetně příchozího, si EuroTel účtoval 15 československých korun. Mobilní telefon stál 60 tisíc. Průměrná mzda v Československu přitom v té době dosahovala 3800 korun. Za pár let měl mobilní telefon kde kdo a platilo se jen za odchozí hovory a neomezeně se volalo za 3500 Kč, dnes má mobil prakticky každý, v něm internet a TV a neomezené tarify stojí klidně 500 nebo 700 Kč a jde volat po cele EU. Tedy ano, když to pojmete jen optikou ČR dnes (nebo podle Vás spíše včera), tak to vypadá, že by výměna vozového parku trvala 300 let a ojetá auta jsou taky drahá. Ale vývoj jde neúprosně kupředu a to jak u baterií, nabíječek a technologie vůbec. Auta, co do nedávna stála 2 mega, stojí polovinu, nabíjččky nabízejí několikrát rychleji a i běžná auta umí rychlé nabíjení. Ano, není to zatím pro každého a EU to zbytečně tlačí, ale koupit si elektroauto může už dnes téměř každý, není dražší v přepočtu na mzdu než v roce 1989 běžné auto. Ale ne pro každého je zatím výhodné.
Vy jste zase snílek no 🙂 To se nikdy neshodneme 🙂 Nevidíte absolutně to, že většina lidí nejen že nemá kde nabíjet ale ani nemá prachy na tu kompletní transformaci na provoz EV - to je investice minimálně kolem 1,5 milionu která se nevrátí ani za 10 let.
Na to prostě 95% lidí vubec nemá ani mít nebude. Ta představa že tady všichni budou drandit ev autama je naprosto mimo.
Jste naprosto mimo už v první věci - elektroauto jde koupit slušné za 600 či 800 tisíc. Kč a nepotřebujete k němu nic než nabíječku do zásuvky, pokud nechcete. A to nepočítám dotace, co to dokázali ještě o 200tis. Kč posunout níže a nabíječku šlo mít zdarma. Takže jde slušné auto pořídit prakticky za třetinu toho, co píšete a obratem šetříte náklady na servis apod. Nepotřebujte hned soláry, ale stačí mít kde dobíjet pomalu, nebo na spotu... Takže na to 95% lidí má a tak 30-40% by obratem mohli šetřit obrovské peníze, ale bohužel tak 90% žere argumenty lidí, jako píšete vy, které jsou pravdivé, ale pár let zpět...
Tak by se blázni co se lepí k cestě měli zaměřit na to, že tady prochází 20 let stary vyhrkaný vraky s vybrakovaným katalyzatorem a filtrem částic. Jeden takovej je za 200 nových aut 😉 EV auto možná bude jednou jako mobil 😉 Ale v tuhle chvíli cpete násilím lidem telefon s anténou co váži 2 kila a stojí 2x tolik 😉 Taková je asi uroveň 😉
To se prostě ani nemůže prosadit 😉
Tak to je pohled někoho, kdo o tom nic neví... v reálu se to nevyplatí každému, ale prakticky každému, kdo jezdí, ale nenajede denně více jak 300km a bydlí v domě nebo může výhodně dobíjet v práci. Nová elektroauta nejsou už o tolik dražší než spalováky a s fotovoltaikou můžete jezdit skoro zadarmo. A když to bylo ještě s 200tis. Kč dotací, tak to bylo vůbec výhodné...
Elektroauta jsou draha jako hrom. Jsou o stovky tisíc dražší než stejně vybaveny spalovak a se všemi svými problémy.
Kdyby to byl takový trhák tak jich milej pane nejezdí jen 0.5 procenta a i v bohatém Německu mají podíl jen 3.....
Většina lidí si navíc nemá vůbec šanci koupit nové auto takže kupují ojetiny do 200 tisíc... Takové v Elektru není vůbec budou za dalších x let ....
Takže místo toho aby se dnes v bazarech prodávaly už relativně nova auta právě kolem těch 200 tak stojí 2x tolik a ti chudši dojíždí vraky.
Já jezdím tisíce km ročně na kole já vím moc dobře jak nektera auta smrdí. A je jen zlomek aut, která jsou opravdu očividně na vyřazení. Nová auta prostě nejsou nijak zvlášť cítit...
Nová auta nejsou nijak zvlášť cítit... to mluví za vše... jenže nová auta jsou jen nová, z každého nového auto je někdy starší a staré auto... A ano, zatím jsou elektra dražší a mají i nevýhody... ale to byly i mobily...
Ledovce mizí a rostou. Před 6000 let bylo v Alpách málo ledu, pak se to změnilo. Proto taky mrtvolka Ötziho byla zamrzlá 5000 let v ledu. Určitě si před smrtí nevykutal v ledu 20 metrů hluboký hrobeček. Otepluje se? Nejde spíš o návrat k normálu? Antarktida, sotva se odtrhla od ostatních kontinentů, putovala k jižnímu pólu, přesto se tam nachází zbytky teplomilných dinosaurů a ložiska uhlí. A že se otepluje hrozivým tempem? Ale vůbec! Před 700 miliony let, kdy také došlo k tání ledovců, to šlo takovým fofrem, že zatímco dnes ledovce pomalu odtávají a v podobě řek odtékají, tehdy se obrovské masy ledu sunuly do oceánu tak, že smetly skoro vše z povrchu zemského. Na koho to svést? Lidi nebyli, dokonce ani dinosauři, aut také nebylo. Vtipné je, že se všechny údaje o oteplení vztahují k předindustriální době, jenže v té době končila tzv. Malá doba ledová. Čekám, kdy pošahaní ekoteroristé budou tvrdit, že se rychle otepluje, protože letos v červenci bylo podstatně tepleji, než předloni v lednu.
Vy si fakt myslíte, že ledovec je ten samý, co před 5000 lety? Jestli našli nekoho 20m hluboko, tak proto, že ledovec trvale pribyva, ubývá, odpařuje se a stlačuje apod. Když na začátku sezóny dáte na sjezdovku minci, taky nebude za měsíc navrchu, že?
Krásné fotomontáže upravené fotoschopem anebo AI. Je zajímavé že ty osoby ale i loďky jsou vyfocené na stejném místě jako před sto lety, akorát barevně a dobovém oblečení. Je možné že ten ledovec tam už opravdu není, ale nebyl to nikdo fotit, akorát upravil ty fotky na dnešní podobu.
Tak to je asi nejvíc tupej komentář, co jsem kdy četl. Předpokládám, že podle vás je Země placatá, lidi nebyli na Měsíci a do Dvojčat si Amíci narazili sami... 😉😁
Ti mají samozřejmě dopad i na ten park 🙂 tlačí tady blázni v batikovaném elektroauta a co dokázali?
0.5 % Ev aut .... Totální zásek přirozene obnovy protože spalovaky umělé predrazili a tím desítky tisíc starých vraku které by už dávno nejezdily stále kouří...
Čím větší snaha tím horší výsledky...
Ekologové dělají víc škody než užitku 🙂 bez nich by paradoxně bylo už vše čistější
Normální podle Vás předražená auta stojí zlomek, co v roce 1989 a elektroauta nejsou o moc dražší, s dotacemi, co byly doteď prakticky za stejnou cenu. A jezdit bez zavřeného vnitřního kolování vzduchu po městech v ČR je skutečně malá sebevražda...
Vždyť jsem sám napsal, že je primitivní. Ale matematicky logiku má. Váš dotaz na mínusovou hodnotu hlasu naopak žádnou logiku nemá, ani matematickou, ani elementární.
Že současný volební systém vede k tomu, že se dělají jen krátkodobá řešení a ignoruje dlouhodobý vývoj, je bohužel realita, která je pro společnost nežádoucí a vede k výraznému zaostávání vůči jejímu potenciálu. Ve společnosti je ale jen málo lidí, kteří mají vizi a zajímá je dlouhodobé směřování.
To, že se člověk ve stáří statisticky stává sobeckým, je vědecky ověřený fakt. Je to dáno zhoršujícím se zdravím a realitou toho, že takový člověk už nemá život ve vlastních rukách. Já se bodu zlomu sám blížím a dělám všechno proto, aby ze mě nebyl zapšklý sobecký stařík. Ale jestli se mi to podaří, nevím. Myslím si, že by se váha mého hlasu měla postupně snižovat ve prospěch těch, kteří mají život před sebou.
Osobně znám spoustu starých velmi nesobeckých lidí, kteří celý život žijí jen pro mladou generaci a často splachují vodou z koupání, aby mohli něco pořídit vnoučatům apod. Takže co se týče sobeckosti, tak bych si tedy rozhodně nevsadil, že mezi starší generací je více sobeckých než mezi mladou. Když už by měl mít něčí hlas menší váhu, tak by to podle mého dávalo smysl leda podle inteligence nebo něco takového, ale to je taky do určité míry špatně, takže rovné hlasy je opět asi nejlepší možné řešení.
S tím, že to nedokážete pochopit vám asi nepomůžu. Ale snad vám pomůže jednoduché rčení, které je dokonce i základem vědy zvané fyzika "každá akce přináší reakci", ale platí i v běžném životě. A v politice navíc nikdy neplatilo, že co mi udělá on, tak já mu udělám přesně to samé.
Jak se do lesa volá zná lidstvo od nepaměti, ale o tom ten článek nebyl. To je samozřejmé. Reagoval jsem na nesmysl, co jste napsal, ale jednoduší je na blbosti trvat, než se zamyslet, to chápu...
Díky za upozornění,jak jste asi zaznamenal,ale nechtěl pochopit byl to jen překlep. A já myslel,že vám vadí oslovení prvním pádem,ale to vám nějak ušlo...Duben. Nicméně nevím,proč bych si nemohl nechávat přehrát text? Šetří to oči...,,víme? Duben" 😁
Tak já jsem na tyto "vtipy" zvyklý ze základky, hlavně prvního stupně... Ale jestli Vám to udělá radost, zakrývat absenci argumentace tímto způsobem, tak si klidně dělejte radost dál...
Jenže tak ten návrh, byť primitivní, nestojí. Stojí na dožití v daném věku. S rostoucím věkem se střední délka života zvyšuje. 95letý člověk má před sebou v průměru přes dva roky života.
to jste ale nepsal, předpokládal jsem, že je to tak blbý, že je to vtip.. nenapadlo mě, že to můžete myslet vážně...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Majitelům i nemajitelum elektrických aut musím jen potvrdit, to co se píše ve článku! Je to průšvih. Můj syn taky v práci na sc vyfasoval elektro auto, takové normální, Škodovku, žádné Porsche nebo BMW a protože nejel po D1 do Zlína jen 120citkou, musel zastavit už v Brně tam hodinu dobíjel, aby se k nám konečně vůbec dostal..... Pak jsme to zapnuli do zásuvky ale ráno to stále ještě nebylo plně nabito!!!! Musel to plně nabít až v Olomouci kam jel na seminář!!!! Tak tomu říkám elektro zážitek!!! Příště už jen naftu!!!!!
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to je tak absolutní kravina, že tomu nemůže věřit ani zarytej nafťák... 😉