• Jízda s EV má svá specifika, to asi každý dnes už ví a podle toho se rozhoduje, zda koupí, či nekoupí. Pokud je ochotný cestování po dálnicích naplánovat po cca 250 km úsecích (reálná spotřeba je opravdu 20-25kwh/100 km při normální jízdě=130-150+klima) a s časovým "zpožděním" půl hodiny = jedno nabití do 80%, což je optimální (např. v Rakousku si čas nabíjení lze najet na velmi častých "iglech", kde se může EV prohánět 130, "spalovák" jen 100). Výměnou za to máte průměrnou spotřebu všech jízd, která znamená ježdění za méně jak 1Kč na km a ročně ušetřené hodiny času za jízdy na čerpací stanice a tankování (zvláště zákazníci ONO mohou vyprávět:-), pokud tedy nabíjíte převážně doma.

    • bonus: nikdy už v zimě auto neškrábete a vstupujete do vyhřátého automobilu, to se teď hodí, a kolik času tím lze uspořit? 😄

    Budeme se handrkovat o minuty, či přímo sekundy? Cestování v EV určitě není horší, než ve spalovacím automobilu (a tím myslím především praktickou stránku) a rozhodně již neplatí předsudek, že je nepoužitelné, především na naši malou republiku je dojezd moderních EV dostatečný. Jen možná nutí přemýšlet více o jízdě. Ne vždy potřebuju spěchat a být někde o 3 minuty, 15 minut dříve, 15 minut, které většinou smysluplně nejde využít. To může být rozdíl v rychlosti 20 km/h, který na delší trase může znamenat znatelnou úsporu energie.

    Ještě jedna poznámka k nabíjení. Dnes každou nabíjecí stanici mohu aktuálně prolustrovat, zda má volné stojany, či obsazené, přes aplikaci v mobilu, či přímo navigací některých EV. Proto rovnou jedu tam, kde je volno; autor článku asi nezná.