Ale, oni přece inkasují ty peníze z té aukce, ne? Takže ceny přesně kopírují ceny pronájmu těch stánků. Kdyby nedražili, aby z toho hamouni vytřískali co nejvíc peněz, ale dejme tomu losovali prodejce za jasných podmínek, mohly tam být daleko normálnější ceny. Ovšem druhá věc je to, že lidi evidentně ty ceny až tak netrápí, když si to kupují a vůbec nejde jen o ty bramboráky.
Za mě se ten člověk neměl už nikdy dostat k práci s dětmi. Ale. Za prvé jsou alibisté pan starosta a místostarosta, najednou si nikdo nepamatuje a za druhé jsou za to zodpovědní hlavně politici tím, jak nastavili zákony. Vidím, že tady jen málokdo umí číst poněvadž z vyjádření právníka jasně vyplývá, že ho ten ředitel prostě nemohl odmítnout, poněvadž jaksi neměl v ruce žádný zákonný důvod. Proč ho asi neměl? Tečka.
> Z devíti srážek osobních vlaků zapříčiněných průjezdem červeným návěstidlem od roku 2018 se jen jedna stala na trati vybavené přenosem kódu návěstidla, a to byl strojvůdce pod vlivem alkoholu (viz závěrečné zprávy Drážní inspekce).
Nestala se např. nehoda ve výhybně Bezděčín 14.9.2023 také na trati vybavené přenosem kódu návěstidla?
Nestala. Žádný přenos kódu tam není...
Článek je plný nesmyslů a jen dokazuje to, že autor o dráze neví ani ťuk. Maximálně splácal dohromady několik technických informací, které ale uvedl naprosto špatně a neví o čem mluví. Zda by liniový národní zabezpečovač zabránil nehodě v Pardubicích se dá pouze spekulovat. Navíc není ani v ostatních velkých stanicích. Brno, Česká Třebová... Chyba je pouze na strojvedoucím.
Hm. Pán je odborník, to se na první pohled pozná. Můžete sdělit v jakém oboru pracujete a jaké jsou odborné argumenty pro vaše tvrzení? Moje si můžete v diskuzi přečíst.
V zájmu objektivity, by nebylo marné kdyby zde někdo zmínil, jak se o své cestující postarali Leoexpress a Regiojet. Samozřejmě okamžitě přistavili dostatečný počet autobusů a své cestující odvezli do cílových destinací, že? Nebo ne? A ten chaos byl u nich ještě horší, protože zatímco ČD se aspoň pokusily sehnat autobusy, tak soukromníci nedělali nic....
Samozřejmě, ale je třeba to uvést, aby nevznikal mylný dojem, že ETCS eliminuje lidský faktor zcela. Přesto jsou mnozí o eliminaci lidského faktoru při provozu vlaků pod ETCS neochvějně přesvědčeni, což je z mnoha důvodů akorát ke škodě věci a pak tu vznikají nápady na co nejdřívější pokácení úplně všech návěstidel. Jako strojvedoucí se chytám za hlavu, protože v případě provozu ETCS s tzv. benefity je defaultně pouze modře svítící stanice velmi špatná pro orientaci při posunu a pak samozřejmě velmi špatně se v takové stanici bude jezdit při výluce ETCS, kdy modrá je vidět mnohem hůře než červená zejména za snížené viditelnosti a o stopznačce ETCS, což je neproměnné návěstidlo, raději ani nemluvím, ta je vidět ještě mnohem hůře.
Jj. Pravda...
Neřešitelnou záležitostí pro ETCS je výchozí vlak (například výjezd každého vlaku z pražského Masarykova nádraží směr Bubny, Libeň a Vysočany), protože aby se ETCS o vlaku se dozvědělo, zorientovalo se a určilo, kam až vlak smí jet, musí vlak nejprve přejet balízu.
Takových "děr" je tam z podstaty věci spousta. Musí být. Pokud by nebyly, byl by při každé i banální poruše zastaven provoz.
Díky za doplnění v rámci ztráty kódu. Funkce ETCS je v rámci článku zjednodušena, ale neřekl bych, že je vyloženě spatně říct, že zvládne zastavit před návěstidlem (alespoň k tomu strojvedoucího dovést). Včas upravuje rychlost podle brzdné křivky. I v tomhle ale děkuji za upřesnění, vážím si toho.
Co se týká ztráty kódu jedná se jen o můj soukromý názor, nicméně utvořený na základě vlastních provozních zkušeností. To ostatní je jen pro upřesnění, to slovo nesmyslné je zbytečně ostré. Ono to vyplývá nejspíš z veřejné prezentace ETCS, podle které je to zařízení všespásné, což samozřejmě není. Nicméně této nehodě by s největší pravděpodobností zabránily oba typy zabezpečovače.
Díky za upřesnění s rychlostí. Je pravda, že stejně jako se s mirelem za dodržení rychlosti jde proklikat přes „červenou“, jde to i s ETCS.
Co se týče ztráty kódu, jsem si poměrně jistý, že systém by tak fungovat měl. Budu rád, když mě upřesníte, v čem je to sporné.
ETCS opravdu připočítá brzdnou křivku před návěst zakazující jízdu a v běžném režimu ji umožní projet jen velmi nízkou rychlostí, jinak sepne rychlobrzda. I v tomto budu rád, když mě upřesníte.
Text poupravím, vážím si, že na to upozorňujete.
Co se ztráty kódu týká, tak hlavní problém jsou časté a někdy i poměrně dlouhé výpadky kódu. Obzvlášť ve vlakové cestě nákladního vlaku, která nevedla přímým směrem po hlavní kolejí, bych na zastavení nákladního vlaku nesázel. Daleko pravděpodobnější scénář by byl buď zastavení vlaku RJ při překročení rychlosti ještě před návěstidlem, nebo spíš varování strojvedoucího činností VZ Mirel (trvalé svícení červeného světla na návěstním opakovači a rozkmitání čísla 40 při překročení rychlosti 40km/h), v jehož důsledku by situace s výrazným překročením rychlosti 40 km/h a následně pak s projetím návěstidla vůbec nevznikla. Co se ETCS týká, tak pro dojetí vlaku až k návěstidlu slouží tzv. uvolňovací rychlost. Je stanovena tak, aby v případě projetí konce oprávnění k jízdě (EOA), došlo k aktivaci nouzové brzdy a zastavení vlaku dřív, než dojde k dojetí vlaku do nejbližšího kolizního bodu (námezník, přejezd apod.). Toto se samozřejmě netýká nějakého úmyslného nesprávného jednání např. neoprávněné použití funkce potlačení.
Dneska jsem na 25 km své cesty autem z práce potkal desítky h*ň*upů, kteří si v husté mlze nedokáží ani rozsvítit potkávací světla, několik dalších jelo na světelných křižovatkách na červenou a tak bych mohl pokračovat. a takoví pak přijdou diskutovat sem a kázat něco o tom jak někdo jiný nesmí udělat chybu. Ano nesmí. I já sedám na tu sedačku v čele vlaku s tím že nesmím, ale základ je uvědomit si že se ta chyba může přihodit a vynaložit maximální úsilí, aby k tomu nedošlo a bohužel ani to není zárukou toho, že se to nestane, tak už si někteří vážení strčte ty vaše soudy do špic...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Je mi smutno. Z Vás. Nejste schopen vymyslet a vytvořit cokoli , proto se vzmůžete jen na kritiku.
6 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když ono to celé působilo jako když pejsek s kočičkou vařily dort. Princezny nic moc, příběh jako z hodiny ekologie. Bída...
1 odpověď