Jo to jsou takové ty desetníky, které si přimáznete, když obchodujete s Eurem a pak z toho máte vilu v Praze a auto za 3 miliony. Nejvíce mě dojímají lidé, jejichž jediné argumenty jsou: "ty naše koruny jsou hezké" "budu muset všechno přepočítávat". No a potom je tu výše úroku na hypotékách. U nás je to cca 5,5% a v eurozóně cca 4%. Na hypotéce 2 miliony na 20 let je to rozdíl 1800 Kč za měsíc. Tj. 21 600 Kč ročně a pokud máte hypotéku na 20 let, tak 432 000 Kč přeplatíte navíc, jen díky tomu, že nejsme v eurozóně. Někdo může namítat "já žiju v nájmu" No hádejte od čeho se odvíjí cena nájmu v soukromém sektoru? Ano, je to od výše splátky hypotéky. Takže pokud už žijete ve vlastním, máte splaceno, nejezdíte na dovolenou - takže jste pravděpodobně důchodce, tak vám je euro opravdu na k ničemu. Ale pro ostatní by bylo euro přínosem. Jen si to nechcete přiznat. 😉
A pak je tady to "B" a tím je rozvoj umělé inteligence a autonomních robotů. V kombinaci s nutností přijímaní agenturních zaměstnanců ze zemí třetího světa. V historii USA už něco podobného bylo, zaměstnávali pracovníky z Číny na úkor místních obyvatel. Nebo přesun výroby do levnějších destinací. Stačí se podívat na ZF a VW. Ti budou v Německu nejspíš zavírat továrny.
Asi bych se zastavil u těch celoroček. Bydlíme na horách a máme je na obou autech, jak na kombiku, tak na suv. Celorocky se nehodí pro ty kteří jezdí na hraně, příliš rychle, nebo mají chalupu tam kde nejezdí pluh. Pro všechny ostatní jsou celorocky vhodné. My co bydlíme na horách stejně vozime lopatu a řetězy, takže je nám úplně jedno, když toho snehu občas napadne víc. U celoroček na hory platí jedno pravidlo, musíte mít ty nejlepší na trhu. V Praze je to třeba jedno na čem jezdíte. Obecně tohle platí u pneumatik, že máte mít to co potřebujete.Na nějaký škopek do 100 koní si asi nebudete kupovat stejné pneu jako na sporťák.
Bydlím 760m nad mořem, mám Michelin Crossclimate2 - žádný problém. Obecně doporučuji celoročky i na hory, ale spíš na uježděný sníh, upravené cesty. Pokud bydlíte v hůř přístupném místě nebo na kopci, dal bych přednost pořádným zimákům. Třeba Barumky, nebo některé levné asijské zímní pneu jsou mnohem horší než kvalitní celoročky. A dodám, že do auta bych klidně lil levnější palivo, používal levnější náhradní díly ale nikdy bych na auto nekoupil špatné pneu.
Moji rodiče a prarodiče mi říkali, že za komunistů se měla dobře hlavně dělnická třída a členové komunistické strany. To znamená, že to byli zpravidla lidé méně chytří a vzdělaní a méně morálně silní. Proto bych se o jejich názor raději moc neopíral, i když jich je v naší společnosti stále hodně...Nepodceňujte mladé. Oni toho ve svém věku vědí mnohem víc než jsme věděli my. To že ještě nepobrali životní moudrost, neznamená že jsou hloupí.
Podle mě je to přehnané. Soud řeší následek leknutí. Podle mě by majitel měl dostat maximálně pokutu za porušení vyhlášky. Co kdyby jí vylekala Čivava, nebo pták, nebo hlučné děti. Podle mě je to její chyba, že upadla. Někdo se leká, někdo zamrzne, někdo začne nadávat....Tohle nastaví nebezpečný precedens.
Z vlastních zkušeností: Máme na obou autech celoročky, bydlíme cca 760m n. m. A v pohodě stačí. Limitní by mohli být na ledu a když je fakt hodně sněhu. Jenže, my bydlíme prakticky na hlavním tahu a máme to uplužené až k baráku (uježděný sníh, zmrzlý a namrzlý sníh, břečka, mokro). Za těchto podmínek mohu říct, že jsem ještě nepoznal limit celoroček. Pro každý případ vozím v kufru řetězy a manželka má pohon 4x4. Já mám Michelin Crossclimate2 a žena Nokian Seasonproof1. Michelinky jsou osvědčené i v zimě za mě nejlepší guma co jsem kdy měl. U těch Nokianů mám pocit, že se na mokru v zatáčce jako by trhají. Ale možná je to tím relativně těžkým autem s haldexem vzadu (VW Tiguan 4x4). V podélném směru fungují na suchu, mokru i blátě perfektně. Uvidíme v zimě.
Koukal jsem na internet. Vibrační nože tam jsou, to asi není nic nového. Časem se uvidí, jestli je to trhák nebo propadák. Pokud to ale dobře krájí, aniž by jste na to museli tlačit a stačí to jen vést, tak je to asi super. Náročnější klientela to určitě ocení. 8-9 tis není žádná přehnaná cena. Na naše poměry se to může zdát drahé, ale pro bohatší trhy to je za hubičku. Navíc i některé super ostré damašky stojí 5tis a víc.
Já mám služební Hiundai 1.5 s turbem aktuálně po bouračce v servisu. Momentálně mám náhradní atmosferickou 1.6 předchozí generace. Musím říct, že za ty peníze je to dobré auto, jezdí funguje a je prostorné. Měl jsem i trojkovou Ovečku a 7 Golfa.... Občas jezdím i se 4 Ovečkou. Můj verdikt je následující. Koncernová auta jsou vždy o něco kvalitnější ať už jízdně, tak zpracováním i kvalitou použitých materiálů. Na druhou stranu jsou o dost dražší. Hyundai je dobré auto, není třeba se bát, jen počítejte, že vás v autorizovaném servisu trochu odrbou. Na druhou stranu budete mít hezké a prostorné auto za méně peněz, než by jste dali za koncern. Ještě malý dovětek. Současná generace I30 vypadá, že by mohla stárnout pomaleji, než ta předchozí. 😉
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mně je upřímně jedno co si pořídil, tak má Audinu a co jako? Jsou to celkem kvalitní auta. V rámci Ostravy, která je mimochodem nejodlehlejší krajské město mi to nepřijde ani vyloženě jako špatný nápad. Ať rozhodnou voliči Ostravy, jestli si to zasloužil nebo ne.
1 odpověď