To podstatné tady ale stejně nezaznělo: celoročky mají smysl jen pro ty, kdo najedou jen okolo 10 tis. km ročně. Pak stejně musíte kola prohodit, aby se gumy sjížděly rovnoměrně a v případě rozměrů nad 16" byste je měli nechat i znova vyvážit. Takže ti co mají vyšší roční nájezd stejně moc neušetří a v okamžiku kdy skutečně nasněží, je lepší zánovní zimák než celoročním ježděním opotřebená uniguma.
Podle mě tedy stále platí, že uniguma se hodí hlavně tam, kde se moc nejezdí a auto se víceméně servisuje jednou ročně. Jakmile má auto jezdit více a zároveň na něj má být 100% spoleh nezávisle na počasí, je kombinace letní/zimní stále to nejlepší řešení.
Říká někdo kdo nikdy kvalitní celoročku neměl...
Pane autore článku, nechci a nemohu rozporovat váš rozsáhlý článek, jistě všichni, kdo dělají a dělali zkoušky pneu, to dělali odpovědně. Ale já, jako řidič, se na zimní pneu dívám tak, že v zimě může přijít náhlá změna počasí, často i kalamita, náledí a sníh, závěje, a potom pro tyto hodiny a někdy i dny potřebuji perfektní zimní pneu. Vím, že je plně využiji jen několik dnů, ale je zde i moment bezpečnosti sil. provozu v zimě. Když mě jedenkrát za zimu pomohou, nedej Bože zachrání, to už stojí za to. Proto, potom co mám najeto přes 2,700 mil. km za celý život, tak neriskuji kvůli pár stovkám nebo tisícům Kč na úspoře, a kupuji perfektní zimní gumy. Za léta řízení, už mám také svoje vybrané pneu, které mně vyhovují. Ale ten kdo v zimě skoro nejezdí, nechť zváží. Ten řidič co může říct ráno, když je náledí, já dnes nejedu, tak má jiné podmínky, apod. U zimních pneu je také důležitý moment, kolik km na nich ujedu, o tom se ale vůbec nemluví. V zimě je hloubka dezénu pro mě limitní min. 4 mm. To je velmi důležité. A ještě jednu připomínku, já vždy zimní gumy pod 4 mm vzorku dojíždím v létě. Nemám s tím, pokud jde o bezpečnost jízdy, žádný problém. Podle mé zkušenosti není ani nijak výrazné nebo výraznější sjetí vzorku na zimní gumě při použití v létě.
Jen pro informaci. Bydlím na horách, takže toho sněhu tam máme více a častěji. Máme celoročky na obou autech (kombík a SUV 4x4) Zatím jsem nepoznal situaci, kdy by mě celoročka zradila. Pokud se řeší extrémy, tak ty platí při extrémní jízdě, při běžné jízdě je rozdíl jen v mezičlánku nacházejícím se mezi volantem a sedadlem. Pro každý případ vozím v kufru řetězy. Za mě je kvalitní celoročka alternativa k letním pneu, nikoli k zimním.
Ono je to rozhodování voličů poněkud bezzubé. Co si na něm jako volič vezmu? Zaplatí snad to auto ze svého? Příjde se na případné další "nestandardní" nákupy a odklony? Nic z toho se samozřejmě nestane, na tom nemá zájem ani opozice. To by se totiž někdo mohl začít zajímat zase o ně.
Přesně tak, třeba ve Středočeském kraji měli nadstandardní odměny. V Ústeckém kraji vůbec nemluvím co se tu děje. Takže audina o které víme je podle mě lepší než vila o které nevíme.
V jakékoliv firmě by takový nákup prostě neprošel, protože by ho nějaký zodpovědný manager neschválil. Podobné "zpronevěry" se dějí hlavně ve státní správě a ve vládě, že... takže za mě vyrazit, Audi prodat a vyhlásit řízení na nového primátora.
A na to jste přišel kde??? 😄 Pokud se vrcholový manažer/jednatel pro něco takového rozhodne, tak příslušný manažer proti němu určitě nepůjde. 😄
Legalizace eutanázie je zrůdnost - copak jsme psi nebo myši? Život se má brát v dobrém i zlém - jasně je to mnohdy utrpení a boj, ale i to má svůj smyl...
Vy jste asi nikdy neviděl někoho umírat v beznadějných bolestech pokud chtěl být při smyslech, nebo nadopovaného prášky, kdy už to ani nebyl on. Osobně si myslím, že injekce doma ve společnosti svých nejbližších je lepší, že si lehat pod vlak a jiné způsoby odchodu ze světa. Pokud tohle nechcete, tak toho nevyužívejte.
Kamencové jezero které nemá žádný kamenec. Pračka na pxeníze . Plavou tam lidské výkaly. Chomutovak se tomu místu vyhýbá velkým obloukem.
Tak to pěkně kecate. Voda je tam čistá a nesmrdí. V létě může být kalná a Chomutovaci tam normálně chodí. V létě je tam dost lidí. Od doby co Kamenčák převzalo město, tak se hodně zvedá.
Jo to jsou takové ty desetníky, které si přimáznete, když obchodujete s Eurem a pak z toho máte vilu v Praze a auto za 3 miliony. Nejvíce mě dojímají lidé, jejichž jediné argumenty jsou: "ty naše koruny jsou hezké" "budu muset všechno přepočítávat". No a potom je tu výše úroku na hypotékách. U nás je to cca 5,5% a v eurozóně cca 4%. Na hypotéce 2 miliony na 20 let je to rozdíl 1800 Kč za měsíc. Tj. 21 600 Kč ročně a pokud máte hypotéku na 20 let, tak 432 000 Kč přeplatíte navíc, jen díky tomu, že nejsme v eurozóně. Někdo může namítat "já žiju v nájmu" No hádejte od čeho se odvíjí cena nájmu v soukromém sektoru? Ano, je to od výše splátky hypotéky. Takže pokud už žijete ve vlastním, máte splaceno, nejezdíte na dovolenou - takže jste pravděpodobně důchodce, tak vám je euro opravdu na k ničemu. Ale pro ostatní by bylo euro přínosem. Jen si to nechcete přiznat. 😉
Tohle je začarovaný kruh, protože Izrael na území těch států útočí taky neustále. Argument obrany tak vlastně mohou používat obě strany.
Historicky to tak jednoznačné není. Ale válka většinou vede k nějakému druhu příměří. Takže otázka je k čemu je vlastně válka, pokud svého protivníka nedokážete na hlavu porazit nebo rovnou úplně zničit....A pak jde o to, kdo si první začal. Historicky byl Izrael několikrát svými sousedy napaden a hlavně historicky je stát Izrael původním obyvatelem tohoto území (mám namysli to, že toto území dříve obývali výhradně semitské kmeny). Mluvím o období více jak 3000 let před naším letopočtem. Arabské národy přišli na území Palestiny a Izraele kolem sedmého století našeho letopočtu. A od té doby je tam nějaký druh konfliktu, který více méně trvá doposud. Většina lidí vědí o historii tohoto území jen to, co se dozví ze zpráv.
No ona byla asi přehledná, jen se během pěti vteřin několikrát změnilo zadání a řešení. Po bitvě je každý generál....
Vidím lidi jak lítají po silnici, zastavím, sám to dělám. Možná ho soud osvobodil, ale zabil ho on a nemusel, stačilo zastavit. Má se jezdit tak, abych dokázal zastavit tam kam vidím.
A pak je tady to "B" a tím je rozvoj umělé inteligence a autonomních robotů. V kombinaci s nutností přijímaní agenturních zaměstnanců ze zemí třetího světa. V historii USA už něco podobného bylo, zaměstnávali pracovníky z Číny na úkor místních obyvatel. Nebo přesun výroby do levnějších destinací. Stačí se podívat na ZF a VW. Ti budou v Německu nejspíš zavírat továrny.
Já jsem na druhé straně názoru. Já mám postoj k zimním pneumatikám jako ke kondomu. Je lepší je mít když je náhle potřebujete, než nemít. Tento postoj aplikuji i na město, není nad překvapení, když si jdete večer lehnout, silnice je venku suchá, ráno se probudíte, a venku je na silnici 15 cm sněhu a venku je nula a nebo 1-2 stupně nad nulou, a vy musíte do práce. odpoledne jedete domů v strašné břečce která klouže jak mýdlo. Pak člověk je svědkem, jak jede auto z kopce téměř krokem, a přesto vidíte, že řidič nemá nad vozidlem kontrolu, a občas dá bodyček nějakému zaparkovanému vozu u krajnice. Netvrdím že na zimákách v takové situaci můžete jet, jak kdyby jste to auto ukradl, to rozhodně né, ale jste na tom o poznání lépe. Když jste svědkem takové situace, tak si řeknete, že vám ty "ušetřené peníze" za to nestojí.
Já mám osobní zkušenosti, mohu říct i letité, víc krát jsem zapadl se zimákama. A věřte že jsem celoročky testoval i v horších podmínkách než jsou obvykle na silnici. Největší problém zpravidla bývá v mezičlánku, který se nachází mezi sedadlem a volantem. Co se týče lidí z města, tak ti jezdí na sněhu vyloženě špatně a těm nepomůže ani sebelepší zimní guma. Hlavně lidi z města věří, že auto s pohonem 4x4 sedí líp na sněhu... Blbě se jim vysvětluje, že na sněhu sedí nejlíp kombík s předním náhonem...
Asi bych se zastavil u těch celoroček. Bydlíme na horách a máme je na obou autech, jak na kombiku, tak na suv. Celorocky se nehodí pro ty kteří jezdí na hraně, příliš rychle, nebo mají chalupu tam kde nejezdí pluh. Pro všechny ostatní jsou celorocky vhodné. My co bydlíme na horách stejně vozime lopatu a řetězy, takže je nám úplně jedno, když toho snehu občas napadne víc. U celoroček na hory platí jedno pravidlo, musíte mít ty nejlepší na trhu. V Praze je to třeba jedno na čem jezdíte. Obecně tohle platí u pneumatik, že máte mít to co potřebujete.Na nějaký škopek do 100 koní si asi nebudete kupovat stejné pneu jako na sporťák.
43
Sledujících
0
Sleduje
43
Sledujících
0
Sleduje
Nemusím být na povrchu Slunce abych věděl, že tam je pekelně horko. 😀😀😀
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle není adekvátní přirovnání, spíš bych to viděl nesuď botu, dokud se s ní pořádně neprojdeš. Ale jinak vám váš názor neberu. 😉
1 odpověď