Takže vy gtv rdíte, že čím více pracovních příležitostí, tím se mzdy nemění... Proč je to jinak vr Frýdku, Plzni, Pardubicích... To je divné ne?
Divné to je, ale je to zde tak. Těch průmyslových zón a hal je už tady dost. Namátkou uvedu Nové pole v Karviné, Sejong, Shimano, dále třeba v areálu dolu Dukla, v Suché v okolí Ostravy je bezpočet plechových budek a co? U Frýdku je snad automobilka a tam jsou platy asi někde jinde třeba jako v Kvasinách. Asi tu jsou lidi blbí a každý si s nima vytírá zadek. To je moje vysvětlení. Rozhodně ne žádná konkurence. Prostě přijde investor, očíhne si za kolik tu lidi robí v montovnách a dá jim to samé jako Lojzovi třeba v Shimanu. To je divné co?
Brzdy pokroku!
Karviná trpí chronickou nezaměstnaností, útlumem těžby uhlí, dlouhodobě faktem, že je na okraji zájmu i ekonomiky. Každý kdo zde investuje je více než vítán.
Pak příjdou akademici - samozřejmě z Prahy - a ti to začnou kazit.
Veřejný zájem je na straně investic.
A zeptám se Vás na rovinu, šel by jste do té plechové budky dělat za 23 až 25 000 hrubého? Tak jak má sestra, která v takové hale u Karviné pracuje? A za byt v Orlové 2+1 platí přes 15000 Kč? Asi né co? Že jsem se trefil. Tohleto je pro Karvinsko opravdu přínos. Těch plechových oblud tady máme požehnaně, ale jaksi se nikomu nechce slušně platit a mají tady lidi jako levnou pracovní sílu. Inu kapitalismus. Tak na co tu stavět další plechové obludy. Pro Ukrajince a Mongolce? A navíc ve spojitostí s Bakalou? Ten kdyby se dostal Karviňákům a Ostravákům do ruky, tak skončí na benzínce jako Mussolini.
Něco ne až tak hrozivého ale podobného se mi stalo i u nás ve městě. Stojím se svým Sanderem v koloně před rondelem a najednou prásk a v plné palbě bez brzdění to do mě napálila mladá holka se Chevroletem. Jak do mě jebla, tak jsem ještě naboural Oktávku přede mnou. Já slisovaný cely zadek, naštěstí děcka co seděly vzadu to odnesly jen šokem. Chevrolet slisovaný předek a děvucha vylezla a jediné co řekla bylo - Já se vám omlouvám, poté jsem už z ní ani slovo nedostal. Nebyla schopna ani nic řešit, myslím tím třeba policajty, takže to zůstalo na mne. Jezdím 24 let a nikdy jsem žádnou nehodu nezpůsobil. Netelefonuji za jízdy a ani nic za jízdy nenastavuji. Po té nehodě jsem si pořídil nové auto se všemi těmi asistenty a taky do toho displeje za jízdy nic neťukám. To se dá snad nastavit před jízdou.
Tak to je mazec. Jen pro srovnání jak kdysi byli učitelé vážené povolání. Já absolvoval školu v socialismu a úkoly jsme měli povinné a neměl jsem z toho trauma ani já a ani mí rodiče. Jenom pro ukázku článek z roku 1891 z Národních listů- Rodičům pro výstrahu! Všecky noviny rozepsaly se o tom, jak jistý rozhněvaný otec nad nad ponecháním svého svého hocha přes poledne ve škole, přiběhl do školy a učitele urážkami zasypal, začež byl zažalován a odsouzen na 5 dní do vězení, odvolal se sice, avšak špatně pochodil, zvýšen mu trest na na vězení třínedělní. Též ve Vysokém Mýtě se dvě maminky rozlobily na učitele, že nechal jejich mazlíčky po škole. Přiběhly do školy a tam ostrými jazýčky řádně zazvonily. Učitel si stěžoval a maminkám byla poskytnuta příležitost, přemýšleti po celých 6 dní v komůrce okresního vězení o tom, že jest více než nevděkem pohaniti učitele za to, že vede děti kázní k dobrému. Před svátky odsouzen též jistý občan z Horního Jelení, že si na učitele po škole doběhl a mu tam nadal. Kéž jsou případy tyto rodičům výstrahou, by nedávali se přemrštěnou láskou k rozmazleným dětem sváděti k činům podobným. Tolik z článku. Takže asi tak, ještě i za mých mladých let byla učitelka respektovanou osobou a škola byla na prvním místě. Když jsem šel na trénink na hokej, tak trenér chtěl vidět žákovskou knížku, jak nám to jde ve škole. Když jsem něco provedl, tak to řešila učitelka a doma to mělo dozvuky, a tady řeší nějaké přitroublé úkoly odposlechem.
No když se vyjádřím k článku, tak zrovna moc nechápu proč má být možná zakázán i koks. Já s tím topím a z komína nic nejde. Ale to je jedno. Já už se tady ničemu nedivím. A tady jen článek pro inspiraci a pobavení. Odkaz 1
Já bych tady touto cestu připomněl i jednoho takového letce-tankistu. Jmenoval se Karel Vejvoda. Za první republiky se mu vůbec nedařilo a díky svému přičinění byl skoro takovým vojenským psancem, aby se nakonec stal letcem, dobrým tankistou, vzorným vojákem a nositelem mnoha vyznamenání. Před válkou tíhl k letectví, a tak si podal přihlášku k letectvu. Měl štěstí a jeho žádost byla vyslyšena a Karel Vejvoda nastoupil v dubnu 1924 do oddělení pilotů Školy pro odborný dorost letectva v Chebu. Jenomže školu nedokončil a kvůli kázeńským přestupkům byl poslána na Podkarpatskou Rus k Pěšímu pluku 45 od kterého dvakrát zběhl a dokonce si šel i sednout. Poté armádu opustil a odešel bojovat do Španělska kde vypukla občanská válka. I když neměl dokončený letecký výcvik tak Španělé brali vše a vzali i Vejvodu. Vejvoda začal oficiálně sloužit u republikánského letectva dne 14. října 1936. Údajně nalétal asi 200 hodin. Zajímavé je, že dodnes se vlastně pořádně neví, zda li ve Španělsku létal jako pilot či pozorovatel, nebo palubní střelec. Údajně létal na letadlech typu Polikarpov R-5, kterému Španělé říkali "Rasante" a taky Polikarpov R-Z zvaného "Nataša či Natacha". Po okupaci Československa odešel do SSSR a později vstoupil k čs. tankistům. Později se stal příslušníkem roty středních tanků podporučíka Josefa Buršíka a to jako velitel tanku T 34/76 se známým názvem "JÁNOŠÍK". Bojoval u Kyjeva či Bílé Cerkve. Za tyto akce byl navržen na vysoká vyznamenání a to Československý válečný kříž a a medailí Za chrabrost před nepřítelem. Těžce raněn byl v Ostravské operaci.
Po skončení války byl povýšen na nadporučíka pěchoty. V jeho návrhu na povýšení od tehdejšího kapitána Buršíka čteme- jako technický důstojník praporu se velmi osvědčil, inteligentní, poctivý, důsledný, pracovitý, velmi obětavý, kamarádský, vojenské vystupování, energický, výborné technické znalosti a výborný učitel.
V prosinci roku 1945 armádu opouští a je přeložen do zálohy. I když bojoval ve Španělsku a později i v Sovětském svazu , byl taky v padesátých letech různě diskriminován a šikanován, např. bezdůvodným snížením platu, nedůvěrou, a dalšími věcmi.
Bohužel zdravotní stav Karla Vejvody se vlivem válečného nasazení postupně zhoršoval a tento bývalý letec a tankista zemřel 14. července 1968 ve věku pouhých 62 let. Byl vyznamenán Československým válečným křížem 1939, medailí Za chrabrost, Československou medaili Za zásluhy I. stupně, Sokolovskou pamětní medailí, medaili Čs.v elitelského řádu Jana Žížky z Trocnova, sovětskou medaili Za pobědu nad Germanijej a v roce 1964 obdržel Řád rudé hvězdy. Dnes bohužel zapomenut... To je jen zlomek co jsem o něm napsal.
Řekl bych že to je jak u blbečků na dvorečku. A k těm blbečkům se za dva či tři roky přidáme i my, když si odstavíme uhelné elektrárny bez jakékoliv náhrady kvůli nějakým debilním emisním povolenkám. A dovážet to budeme určitě z Německa a to pouze v létě, kdy svítí sluníčko a u Baltu fouká. Elektřina z uhelných zdrojů tvoří 50% energetického mixu a my jako správní vazalové nemáme za to náhradu, ale přes to si to odstavíme a budeme dovážet. Kocourkov hadra.
To budou ti hrdinové ,především ze severní Moravy ,co tu nedávno vykřikovali ,že topěj petkami a pneumatikami -pod heslem smrádek ,ale teplíčo brzo čumět .Netuší ,že jejich svoboda končí ,tam kde začíná svoboda druhého . Kdo si má vtom otrávené ovzduší ,jen proto že je někomu líto dát pár tisíc za kvalitní kotel ničit zdraví !
My tu jsme na to zvyklí už asi zhruba 200 let. Není nadto ráno otevřít dveře od chalupy a pořádně do sebe natáhnout čerstvý vzduch provoněný uhelnou vůní. To vy v Čechách nepochopíte. Mám tepelné čerpadlo i plynový kotel, ale není nadto roztopit svůj starý dobrý Viadrus a naládovat do něho dřevo a koks. Ten kotel si s váma normálně povídá a i pomazlit se chce. Přece ho nevyhodím.
Tak to my jsme se ženou asi divní. Je nám mírně přes padesát a už nás naše tři dospělé děti udělali i pětinásobnými prarodiči. Když u nám naše děti pomalu odrůstali do dospělosti a opouštěli domov, tak jsme si postupně vzali do adopce a poručnické péče celkem 4 děti od ročních miminek z kojeneckých ústavů. Vypiplali jsme je, dali jim naše příjmení a jsou součástí naší velké rodiny. Dnes už to jsou šťastní slušně vychovaní pubertáci nebo předpubertáci ve věku 16,14,12 a 10 let. Takže máme se ženou celkem 7 dětí a 5 vnoučat. Já normálně dělal na šachtě a žena prodávala v obchodě dokud to šlo. Byl to sice záhul, ale zvládli jsme to. Normálně jsme si jezdili a jezdíme dál po dovolených a výletech jak kdysi s velkými, tak dnes i s těmi "menšími". Nejsme žádní zbohatlíci, máme dům na hypotéku a v garáži jednu sedmimístnou 17 let starou Zafiru a na hrkání po městě už novější Daciu. Je pravda že když jsem před 15 lety bral hypotéku, tak jsem měl první splátky okolo 9000Kč a tehdy jsem vydělal něco okolo 45000 Kč čistého, takže se to dalo. Rodinu jsem jako horník v pohodě uživil a jsem na to hrdý. Dnes už ta doba je těžší to přiznávám, ale i tak si myslím že spousta mladých se radši nějak z toho vykroutí, bo cestování, kariéra a starosti s děckem, anebo si radši pořídí psa. S tím není tolik roboty. Jsem rád za moji velkou rodinu a když se sejdeme třeba v létě venku, tak je plná pergola lidí a o Vánocích plná chalupa, že se to vše nevleze ani ke svátečnímu stolu. Kdysi když jsem byl na dovolené v Karlové Studánce a kolem nás poskakovali 4 malí caparti tak jsme si tak šli a potka
takovou starší babičku, která se na nás obrátila a spráskla ruce se slovy- Božínku a to jsou všechno vaše? A já hrdě řekl, jsou a to jsme ještě nechali 3 doma. Babina se málem vyvrátila, že v dnešní době to ještě vůbec je možné. Tož asi tak.
Letouny které nejsou určené k boji ale ke výcviku pilotů
Ve verzi ZA byl Albatros dodáván i třeba do Íráku či Libye a do Sýrie myslím taky. Byl vyzbrojen myslím dvěma kanony ráže 23 mm a na 4 podvěsnících mohl nést různou výzbroj, jako neřízené střely či pumy. Zde na tomto odkazu je dole taková fotka Albatrosu L 39 ZA a před ním vše co mohl nést. Byl to lehký bitevník. Takže úplně neškodný asi nebyl. Odkaz
Hm to samé já tvrdím o tom vašem postoji. Stačí jenom zvednout pr..l, objet si zdejší průmyslové zóny a budete překvapen za kolik zdejší lidé dělají, Viz. třeba má sestra, která dělá přímo v Orlové v Trestlesu což taková montovna kovových výrobků, vozíků či rudel. Hrubá mzda 25 000 či 26000 Kč. A z toho platí za byt v Orlové 2+1, 15 200 Kč. A v okolních průmyslových zónách to je podobné. A gigafactory nás tu spasí, bo tu místním nabídnou padesátitisícové platy jak na šachtě. No teď jsem se opravdu rozesmál. Nejsme někde v Pepíkově, tady jsme v Těšínském Slezsku.
V Orlové chcípl pes, o práci nezavadíš, dlouhodobě to je jedno z nejhorších míst k bydlení. Teď mají možnost zlepšit své životy, přilákat investory, radikálně zvýšit pracovní příležitosti, zvelebit obce z peněz investorů a i tak se najdou ti co nechtějí protože prostě nechtějí. Tohle není žádná přírodní oblast, podhůří hor nebo místa s chráněnými živočichy, tohle je díra, která má šanci nebýt již dírou.
Vy jste dobrý humorista. Jsem původem Orlovák, který žije u Bohumina a řeknu Vám k tomu toto. Kdo chce pracovat, tak ten pracuje bez ohledu na nějakou gigafactory. Kolik tu v okolí vyrostlo prům. zón třeba v Novém poli v Karviné, v areálu dolu Dukla či u Ostravy, v Suché. A co. Lidí tam dělají za mrzký peníz, nebo si vážně myslíte že že by Vám v té fabrice dali padesát tisíc čistého jako ve Škodovce? A pokud vím tak to území má zasáhnout i okraj tzv. Meandrů řek Odry a Olše, kde je hezká příroda a i nějací ti chráněni živočichové. A s tou nezaměstnanosti to je taky trochu jinak. Několik tisíc bývalých havířů je v evidencí ÚP v MS kraji, jen v Karviné jich je evidováno na 500. Tito chlapi pobírají renty a přesto musí být evidování na ÚP a úplně zbytečně kvůli debilní legislativě, přitom mají svůj příjem a tito lidé svým způsobem ku .. ví statistiky nezaměstnanosti na Karvinsku, ale tento problém je na jinou debatu. Mě se tady špatně nežije a rozhodně tu pes nechcipl. A tu fabriku si postavte třeba za barákem anebo na pozemcích toho žebráka Bakaly. A navíc teď tato oblast zachránila Dolní Lutyni i část Bohumína od velké vody, neboť se tam vylila Olše, i když i tak byl Bohumín výtopen Odrou,ale kdyby se k tomu přidali Olše mohlo to být ještě horší.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak ještě jednou – co víte o budoucím provozu. Kdo a co tam bude produkovat? Z čeho vaše predikce vychází? Z přesvědčení, že víte, nebo se s námi podělíte o tom co tam určitě bude?
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Budou tady jenom další plechové haly, kterých tu je v okolí jak hub po dešti, ve kterých dělají montootroci za směšné mzdy jako v Orlové, Karviné, Havířově, v Suché, v Heřmanicích či Rychvaldě. Nebo jste opravdu takový naivní blázen že věříte že tomu tady bude jinak? Vy asi odsud nejste a ani tu nežijete, jinak by jste se nemohl tak hloupě ptát. Nevím co tam bude stát, ale v dnešní době si nedělám žádné iluze že to budou nějací lidumilové, kteří dají lidem padesátitisicové platy . Mě už je 50 let a na zázraky a dobrosrdečnost zaměstnavatelů jaksi nevěřím. Myslím že naše debata v tomhle směru je úplně zbytečná. Takže Hezký den přeji.
1 odpověď